Strona 1 z 1
przełożenia w mostach
: pn sty 21, 2008 8:53 pm
autor: gÓral świętokrzyski
qarwa no nie ma w archiwum
a sam się kiedyś w takim temacie wypowiadałem
chce się ścigać uazem na 1/4 mili i jeździć 140 jak cmegorz

i szukam przełozeń szybkich
wystepują:
od tarpana 10/41-> 4,1
i od uaza 8/41-> 5,125 , 8/37->4,625
dobrze mówie?? czy pi _er.dole??
i te od tarpana da się bez zbędnych wygibasów zarzucić??
: pn sty 21, 2008 8:59 pm
autor: Przemekslaw
kup opla calibre

: pn sty 21, 2008 9:10 pm
autor: gÓral świętokrzyski
Przemekslaw pisze:kup opla calibre

no i co mam powedzieć
mam piżota
a prawda jest taka że w uazie powinna być krzynka piątka z nadbiegiem
bo powyżej 60km/h silnik ma już za duże łobroty
podoba mnie się nadwozie uaza i tylko dlatego nadal nim jeżdze

: pn sty 21, 2008 9:13 pm
autor: Przemekslaw
to krzynke wraz silnikiem mozesz zmienić skoro podoba Ci sie tylko buda z UAZa

: pn sty 21, 2008 9:21 pm
autor: gÓral świętokrzyski
Przemekslaw pisze:to krzynke wraz silnikiem mozesz zmienić skoro podoba Ci sie tylko buda z UAZa

krzynke ,mosty ,silnik ,hamulce ,zawieszenie

: pn sty 21, 2008 9:28 pm
autor: klucz13
Tarpanwskie trza dłubnąć na śrubach i coś tam jeszcze ale ne pamietam
: pn sty 21, 2008 9:29 pm
autor: Przemekslaw
widziałes UAZa Bodka ?
... przy odpowiednich nakładach finansowych wszystko się da

: pn sty 21, 2008 9:40 pm
autor: pilmar
na 8/37 odczujesz ogromny spadek mocy na 4 biegu przy nawet dobrej uazowołdze. Przetestowałem. na 8/41 uaz bez wiekszej łaski ciądnął 130, natomiast po zmianie przełożeń na szybkie coś między 110-120 i nie mówię tu o wskazaniach licznika , a o pomiarach tym samym płaskim.
ja ci odradzam.
a...
mi wzrosło zużycie LPG( te same koła).
: pn sty 21, 2008 9:42 pm
autor: klucz13
Najrozsądniej 8/41

: pn sty 21, 2008 9:43 pm
autor: pilmar
Przemekslaw pisze:widziałes UAZa Bodka ?
... przy odpowiednich nakładach finansowych wszystko się da

też miałem podreperować uaza i wychodzi mi coraz mniej tego uaza..
: pn sty 21, 2008 9:48 pm
autor: Przemekslaw
grunt , że duch Uazowski

: pn sty 21, 2008 10:18 pm
autor: pilmar
taa
ten podpięczetowany na papierze
: pn sty 21, 2008 10:20 pm
autor: Przemekslaw

... i ubezpieczenie niskie
: wt sty 22, 2008 12:40 am
autor: hekselw
To ci powiem jak to wygląda z przełożeniami w dyfrach.
Na forum było ale ze dwa lub trzy lata temu jak zgłębiałem ten temat. Mianowicie zakupiłem uaza z silnikiem PERKINS trzy cylindry diesel 2,5 litra wolno obrotowy. Bardzo chciałem osiągnąć większe prędkości. Do mostów uaza pasują napewno 10/41 z tarpana. Jedna zależność jest taka tarpan honker 2,5 iveco ma 10/41 ale posiada mosty hipoidalne więc skierowanie "uzębienia" na wałku atakującym i talezu w tylnym dyfrze i w przednim są inne. A kupując w sklepie lub na części są drogie. Jak masz uaza na hipoidalnych mostach przud i tył to do przedniego mostu tylko z tarpana lub kupuj z uaza z andorią 2,4 diesel bo mają chyba te same przełożenie. Ale jak masz uaza z mostami starymi z "gruchą" to były tarpany tzw. rolniki orginalnym silnikiem perkins i przełożeniem 10/41. Kupujesz tylne mosty wyciągasz i przekładasz do mostów uaza bez żadnych problemów. Do przedniego i tylnego.(Oczywiście zaopatrz sie w podkładki regulacyjne pod łożyska). Zaznaczyć musze tylko że ja uzyskałem na perkinsie koło 5% prędkości bo za słaby silnik. Ale gwarantuje że jak nie włożysz naprawde mocniejszego silnika to nici bo zależy wszystko od niutonometrów. uaz ok 130NT a perkins 160NT. Jak masz ponad 200NT mocy to ze 150 km/h polecisz. Ale zostanie ci kwestia:
- układ kierowniczy (końcówki drążka kierowniczego) nie utrzymasz uaza na jezdni:(
- sprzęgło prawdopodobnie sie spali
- skrzynia i reduktur zgubią ostatnie krople oleju
- wały i krzyżaki
- a gdyby ty wszystko działało to zapytaj chłopaków na forum jak ukręcić półosie zwykłym 2,4 diesel od mercedesa
- i ostatnie jak juz rozpędzisz uaza do 140km/h jak ja. Tylko mnie ciągneła susuki grand vitara 2,8 benzyna. 100 km i skończyły sie okładziny na szczękach. Więc rada buda uaza a reszta np.nissan patrol:)
Ps. jak chcesz ciagnac temat pisz na PW.
Re: przełożenia w mostach
: wt sty 22, 2008 9:08 am
autor: lbl78
gÓral świętokrzyski pisze:qarwa no nie ma w archiwum
a sam się kiedyś w takim temacie wypowiadałem
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=42790
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=41666
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=28770
a normalnie to juz sie wam nie chce szukac
a tematów chyba było z 15 o tym samym

: pn maja 12, 2008 6:29 pm
autor: sebeks
sorry za odkop ale moze się komuś przydać, tarapn z silnikiem 1,5 ohv (fiat 125p / polonez) most ma przełożenie 5,875, mam taki sam póki co w moim pojeździe (nie całe 20k przebiegu od fabryki) i zmieniony silnik na dohc, jazdy próbne juz za tydzień, powinien przy tych przełozeniach mostu zejsć do 8 sek na 100, v-max przy 7000 obr na silniku juz sprawdziłem (jeszcze na starym silniku) 145 km/h i ani grama wiecej, ale juz nie długo, w garażu leży most 4,8
swoja drogą pozdrawiam wszystkich grzebiących i marnujących swe życie w garażu

, póki co jeszcze do nich należę

: pn maja 12, 2008 6:42 pm
autor: CrOOchy
: pn maja 12, 2008 8:39 pm
autor: rudobrody
UAZ z silnikiem G16B z vitary i skrzynia 5 ką na mostach 5,125 mógłby nie mieć 5 biegu (praktycznie nieużywany ) choć przełożenia z tego co wyczytałem w vitarze też są 5,125,jest za ciężki a do ilu się to rozpędzi boję się spróbowac żeby nie uniósł się w powietrze
