Jaki olej do WYREMONTOWANYCH silników

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Jaki olej do WYREMONTOWANYCH silników

Post autor: KleryK » sob mar 08, 2008 6:21 am

Czytałem trochę o olejach i okazało się że bajki o tym że syntetyki są mniej gęste czy bardziej penetrujące są opowiastkami nie mających pojęcia o temacie pseudo znawców. Przeciętny syntetyk 5W/40 w temperaturze pracy silnika jest bardziej gęsty niż minerał 15W/40.

Napisałem do Orlenu :
Mam pytanie dt. wyremontowanego silnika.W zadnym pytaniu nie
uwzględniacie państwo o dobranie oleju do starego silnika ale w stanie
fabrycznym stąd moje pytanie :)
Posiadam samochód UAZ, z głowicą wołgi, benzyna 2.5 litra, konstrukcja z
lat 60/70. Producent w latach 70tych zalecał do tego silnika olej klasy
20W/40 SD, potem klasy SF , w latach 90tych olej klasy10W/40 SG/SH a
potem przestano go produkowac przez co nie wiedziano że będą jeszcze
lepsze oleje. Posiadam taki silnik po kapitalnym remoncie(wymiana
pierscieni, tłoków, panewek, uszczelek itd) i chce żeby żył on jak
najdłużej i nie chce zalewac go minerałem. Czy mogę wlac do niego
syntetyk ? Lepiej 5W/40 czy gęstszy 10W/60 ?


otrzymałem odpowiedź :

Witam

W podanym przez Pana przypadku nie ma przeciwskazań do zalania silnika olejem syntetycznym. Jeżeli silnik jest po remoncie kapitalnym i jest pozbawiony wszelkich zanieczyszczeń jakie w silniku gromadzą się w trakcie eksploatacji, można zalać go olejem o wysokiej klasie jakości (dotyczy to zarówno olejów opartych o olej bazowy syntetyczny, jak i mineralny). Własności rozpuszczania nagarów i osadów gromadzacych się toku eksploatacji na elementach konstrukcyjnych silnika nie zależą tylko od rodzaju oleju bazowego, ale przede wszystkim od zawartości w oleju dodatków dyspergująco-myjących (im wyższa klasa jakości np API tym większa zawartość w/w związków chemicznych odpowiedzialnych za utrzymanie wewnętrznych elementów silnika w czystości).
Zastosowanie oleju silnikowego o zbyt wysokiej klasie jakościowej w miejsce oleju niskiej klasy, eksploatowanego przez długi okres czasu, może spowodować wymycie wszelkich zanieczyszczeń i rozszczelnienie silnika, co w konsekwencji może prowadzić do jego uszkodzenia.
W Pana przypadku można zastosować olej syntetyczny w klasie SAE 5W/40 (np. ORLEN OIL Extra Synthetic Sl/CF 5W/40), ewentualnie SAE 5W/50 (Platinum MaxPower SL/CF 5W/50).

Pozdrawiam
Jacek Bialik
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Jaki olej do WYREMONTOWANYCH silników

Post autor: tomek 79 » sob mar 08, 2008 11:50 am

KleryK pisze:Czytałem trochę o olejach i okazało się że bajki o tym że syntetyki są mniej gęste czy bardziej penetrujące są opowiastkami nie mających pojęcia o temacie pseudo znawców. Przeciętny syntetyk 5W/40 w temperaturze pracy silnika jest bardziej gęsty niż minerał 15W/40.



Pozdrawiam
Jacek Bialik
poczytaj jeszcze troche a potem napisz jak jest naprawde po zatym chyba nic nie zrozumiales z tego listu od orlenu

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Jaki olej do WYREMONTOWANYCH silników

Post autor: TomaszRT » sob mar 08, 2008 12:03 pm

KleryK pisze:Czytałem trochę o olejach i okazało się że bajki o tym że syntetyki są mniej gęste czy bardziej penetrujące są opowiastkami nie mających pojęcia o temacie pseudo znawców. Przeciętny syntetyk 5W/40 w temperaturze pracy silnika jest bardziej gęsty niż minerał 15W/40.
Jeszcze dużo musisz kolego doczytać, bo masz bardzo blade pojęcie i pretendujesz do takiego właśnie pseudo znawcy. Na początek proponuję zapoznanie się z parametrami lepkość kinematyczna oraz lepkość dynamiczna oleju.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob mar 08, 2008 12:21 pm

Najlepszy olej ? - Z pierwszego tłoczenia :)2 :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob mar 08, 2008 12:33 pm

Przemekslaw pisze:Najlepszy olej ?
Seria 300V Motula ;) Ceny z kosmosu, ale nie słyszałem żeby ktoś narzekał na te produkty. I takie zajebiste, oldschoolowe 2l metalowe opakowania :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob mar 08, 2008 12:44 pm

TomaszRT pisze:
Przemekslaw pisze:Najlepszy olej ?
Seria 300V Motula ;) Ceny z kosmosu, ale nie słyszałem żeby ktoś narzekał na te produkty. I takie zajebiste, oldschoolowe 2l metalowe opakowania :)21
a słyszałeś żeby ktośtego używał ? :)21
a tak bardziej na poważnie to przeczytałem uważnie 1 post i za bardzo nie wiem o co chodzi :/
bo w pytaniu zadanym do orlenu stoi jak byk czy można zalać olejem 5W/40
w odpowiedzi że jak najbardziej można zalać 5W/40
i teraz niech mi ktoś wytłumaczy oso chozi :roll:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob mar 08, 2008 12:48 pm

lbl78 pisze:a słyszałeś żeby ktośtego używał ? :)21
Słyszałem, a nawet znam.. poważnie :)21 Inną kwestią jest sensowność stosowania serii 300V w seryjnych silnikach ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob mar 08, 2008 1:01 pm

TomaszRT pisze:
lbl78 pisze:a słyszałeś żeby ktośtego używał ? :)21
Słyszałem, a nawet znam.. poważnie :)21 Inną kwestią jest sensowność stosowania serii 300V w seryjnych silnikach ;)
nie no w GSX1300 na przyklad widze sens, ale nie w UAZie :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob mar 08, 2008 1:14 pm

lbl78 pisze:nie no w GSX1300 na przyklad widze sens
Tak z ciekawości to który ? 0W20 ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob mar 08, 2008 1:24 pm

hehe nie przy tym przebiegu co ma mój :wink: raczej Motul 300V 4T sport 10W40
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob mar 08, 2008 2:26 pm

Tomasz RT :
No to lepkośc przeciętnego syntetyka 5W/40 przy temp 100 stopni wynosi około 14-15mm2/s
Syntrtyk 10W/60 ma już 22-24mm2/s
Mineral 15W/40 ma koło 14
Minerał 20W/50 ma koło 20-21.

Ale przy temperaturze 110 stopni czyli mocniej przygazowany silnik to te wyniki idą już wyraźniej na korzyśc syntetyków.

Fakt że minerał ma w temp 40 stopni niemal 10 krotnie większą lepkosc niż w temp 100stopni, a syntetyk ma tylko kilka razy większą lepkosc bo jest stabilniejszy temperaturowo.

Pisałem tam w skrócie bo bez sensu jest opisywac tam wszystko. Chodzi o to że jeżeli pompa zassie minerała przy nagrzanym silniku to napewno zassie też syntetyka. Chodzi o to że do nowego silnika można zalewac syntetyk. Od dłuższego czasu skłaniałem się do takiego wniosku, bo wszystko wskazywało na to że nie może byc przeciwskazań do tego. A producenci olejów sami takie zalecają do tych silników. Castrol np. jako olej do silnika do GAZ-24 prod od konca lat 60tych do 90tych to zaleca także 5W/40 .

Ja tylko daję odpowiedź jaką dostałem, może komuś się przyda może nie :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » sob mar 08, 2008 4:22 pm

przeciez to jasne ze do nowych motorow leje sie syntetyk a do przechodzonych mineral acz kolwiek do silnikow starej generacji jak np.w Uazie w zyciu chocby byl nowiutki nie wlalbym syntetyka poprostu uczszelki i inne ustrojstwa w tych silnikach sa do dupy i zaraz zostana wyplukane przez syntetyk
ciekawe dlaczego do nowych patroli K160 z motorem benzynowym zalecali 15w40 a do uaza syntetyk ??

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob mar 08, 2008 4:43 pm

Tomku :) po remoncie pożądnym w UAZie można z powodzeniem lać syntetyk jeśli ktoś taki ma na zbyciu lub ma za dużo pieniędzy, mam znajomych którzy podrużują na syntetyku 5W40 i są zadowoleni ciśnienie trzyma i nie ma problemów :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » sob mar 08, 2008 5:22 pm

moze w podrozy sie sprawdza ale jak dostanie 33 i bloto po drzwi i dobrego kierownika , hardcormadafaka to cos mi sie zdaje ze zaraz go zaleje i obrzyga,pozniej zaswieci cisnienie i szybciutko bedzie wlewal mineral a jesli chodzi o kwestie finansowe to zgadzam sie z toba wydatek bez sensu :)21

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » sob mar 08, 2008 5:34 pm

bez sensu
zaraz siknie tym syntetykiem spod sznura

jak dałeś sznur uazowy to lej mineralny
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob mar 08, 2008 5:49 pm

kleryk dales teraz do pieca, hehe , lej o co wszyscy nietrzba do orlenu az listow wysylac :wink: :)2
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » sob mar 08, 2008 7:29 pm

Kleryk, zalej, pojezdzij, zrob te 50 tysiecy i wtedy sie wypowiedz.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » sob mar 08, 2008 7:31 pm

chiquito83 pisze:Kleryk, zalej, pojezdzij, zrob te 50 tysiecy i wtedy sie wypowiedz.
szukam silnika do Uaza :)20 :)20 :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob mar 08, 2008 7:44 pm

tomek 79 pisze:
chiquito83 pisze:Kleryk, zalej, pojezdzij, zrob te 50 tysiecy i wtedy sie wypowiedz.
szukam silnika do Uaza :)20 :)20 :)21
moge ci jakis wygrzebać :)21 :)21 tyle ze leje nawet jak zalejesz czyms podobnym do towotu :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob mar 08, 2008 8:35 pm

gÓral świętokrzyski pisze:bez sensu
zaraz siknie tym syntetykiem spod sznura

jak dałeś sznur uazowy to lej mineralny
a jak sznur jest od Mercedesa???

czy koleżeństwo z tym rozpuszczanem wszystkiego trochę nie przesadza?? Może jakieś fakty a nie tylko śmichy-chichy

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » sob mar 08, 2008 9:31 pm

Rafał D pisze:
gÓral świętokrzyski pisze:bez sensu
zaraz siknie tym syntetykiem spod sznura

jak dałeś sznur uazowy to lej mineralny
a jak sznur jest od Mercedesa???

czy koleżeństwo z tym rozpuszczanem wszystkiego trochę nie przesadza?? Może jakieś fakty a nie tylko śmichy-chichy
jak od mercedesa to dłuzej troche potrwa zanim go wypluje

to jak tak postawie pytanie
po co w takim nie wysilonym silniku olej syntetyczny??
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » sob mar 08, 2008 9:35 pm

bo Kleryk sie ludzi ze uaz zalany syntetykiem zrobi 300 tysiecy bez remontu :)21

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » sob mar 08, 2008 9:47 pm

:o :)20
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz mar 09, 2008 8:50 am

gÓral świętokrzyski pisze:
jak od mercedesa to dłuzej troche potrwa zanim go wypluje
Czyli Mercedes na syntetyku też nie może jeżdzić?? :o
Do ciekawych wniosków prowadzi ta dyskusja :)3

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » ndz mar 09, 2008 9:07 am

zastanow sie ktory z nowych mietkow ma teraz sznur a potem krytykuj :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości