Strona 1 z 1

Uaz - cieknące cylinderki

: wt mar 18, 2008 11:48 am
autor: Johny_Szczecin
Witam.

Mam problem z cieknącymi (nowymi) cylinderkami przednimi w UAZ'ie, a dokładniej z górnymi - w obu kołach. Dolne cylinderki ustawione są tłoczkami lekko do góry i nie ciekną, z górnych sączy się za to płyn. Tłoczki posiadają uszczelki które powinny teoretycznie same doszczelniać, pod wpływem ciśnienia (nie są to zwykłe o-ringi). Podejrzewam, że kiedy nie ma ciśnienia w układzie uszczelki te powolutku puszczają płyn i zalewają mi szczęki. Cylinderki zakupiłem w sklepie internetowym PPHU Kowa, na stronie: http://cadopen.o12.pl/pompy/index.php

Był to już drugi zakupiony tam przeze mnie zestaw cylinderków i zaczyna mnie to powoli denerwować - ile można wycierać szczęki, odtłuszczać, lekko szlifować...!

Czy ktoś miał podobne problemy z zakupionymi tam cylinderkami? // Układ hamulcowy zalany jest płynem DOT4, wyposażony jest w serwo - to tak gwoli ścisłości informacji.

Gdyby ktoś miał pomysł jak usunąć wyciek to zapraszam do dyskusji, no chyba, że po prostu cylinderki są do d... 8)

: wt mar 18, 2008 11:51 am
autor: Jerry
Faktem jest ze nowe czesci trzeba remontowac.
Obawiam sie że :
- trza rozebrac wszystko
- przepłukać dyngsem
- zlozyc
- i bedzie hulac
Robienie układu hamulcowego w uazie na zasadzie wymiany tylko cylinderków to tzw. pudrowanie syfa.

: wt mar 18, 2008 12:09 pm
autor: Balu-Balu
To, że cieknie to norma. W Uazie jak nie cieknie to albo płynu brak albo popsuty :)21 :)21 :)21 Miałem to samo. Nowy cylinderek i zbiorniczek płyny zrobił sobie wolne. Też śmignął przez przednie koło. Zalałem powtórnie i jest ok. Nie zaglądałem ani nie odpowietrzałem i nie ubywa. Dziwne nie. :)23 :)23 A jednak prawdziwe i nawet nie ściąga. Ja nie czyściłem szczęk bo tylko w terenie jeżdżę i same się oczyściły. :)21 :)21

: wt mar 18, 2008 12:33 pm
autor: Rafał D
Proponuję wyjąć, wyczyścić cylinderki (można przeszlifować drobnym papierem), sprawdzić uszczelki (jeśli się pozacierały wymienić), przy okazji całej operacji zlać część płynu (ja miałem w przewodach sporo zanieczyszczeń)
Przed zmontowaniem wysmarować całość smarem do cylinderków hamulcowych - także na zewnątrz tłoczka po zmontowaniu.
Miałem to samo a teraz spokuj :)2

: wt mar 18, 2008 1:01 pm
autor: mudder
Balu-Balu pisze:To, że cieknie to norma. W Uazie jak nie cieknie to albo płynu brak albo popsuty :)21 :)21 :)21 Miałem to samo. Nowy cylinderek i zbiorniczek płyny zrobił sobie wolne. Też śmignął przez przednie koło. Zalałem powtórnie i jest ok. Nie zaglądałem ani nie odpowietrzałem i nie ubywa. Dziwne nie. :)23 :)23 A jednak prawdziwe i nawet nie ściąga. Ja nie czyściłem szczęk bo tylko w terenie jeżdżę i same się oczyściły. :)21 :)21
Bredzisz... :roll:

: wt mar 18, 2008 1:10 pm
autor: Balu-Balu
Bardzo twórcza odpowiedź. Potrafisz coś więcej??

: wt mar 18, 2008 1:11 pm
autor: mudder
Potrafię, tego typu rady nie są zbyt rozsądne biorąc pod uwagę że w uazie wcale nie jest skomplikowaną rzeczą zadbać o układ hamulcowy, a wycieki z niego wcale nie są normą...

może być ??

: wt mar 18, 2008 1:20 pm
autor: Balu-Balu
Jasne. Nie trza było tak od razu. Wycieki w każdym samochodzie nie są normą. Uaz to auto z mocno "zaawansowaną" technologią więc wycieki dziwią tylko ludzi którzy nie mieli bądź nie mają Uaza. Dla niego czas się zatrzymał dawno temu i jak kolega wyżej pisze, stosowanie nowych części niczego nie gwarantuje.

: wt mar 18, 2008 1:26 pm
autor: mudder
Balu-Balu pisze:Jasne. Nie trza było tak od razu. Wycieki w każdym samochodzie nie są normą. Uaz to auto z mocno "zaawansowaną" technologią więc wycieki dziwią tylko ludzi którzy nie mieli bądź nie mają Uaza. Dla niego czas się zatrzymał dawno temu i jak kolega wyżej pisze, stosowanie nowych części niczego nie gwarantuje.
Każdy wie że nowe części do uaz-a są badziewnej jakości i to chyba nikogo nie dziwi, uaz-a mam od sześciu lat, eksploatowany jest bardzo intensywnie żadnych wycieków nie ma,a te które się pojawiają są na bieżąco likwidowane...

: wt mar 18, 2008 1:29 pm
autor: Balu-Balu
mudder pisze:
Balu-Balu pisze:Jasne. Nie trza było tak od razu. Wycieki w każdym samochodzie nie są normą. Uaz to auto z mocno "zaawansowaną" technologią więc wycieki dziwią tylko ludzi którzy nie mieli bądź nie mają Uaza. Dla niego czas się zatrzymał dawno temu i jak kolega wyżej pisze, stosowanie nowych części niczego nie gwarantuje.
Każdy wie że nowe części do uaz-a są badziewnej jakości i to chyba nikogo nie dziwi, uaz-a mam od sześciu lat, eksploatowany jest bardzo intensywnie żadnych wycieków nie ma,a te które się pojawiają są na bieżąco likwidowane...
Jak często wymieniasz szczęki hamulcowe w swoim Uazie?

: wt mar 18, 2008 1:32 pm
autor: mudder
nie wymieniam bo się już dorobiłem tarcz, jak miałem wymieniałem dwa razy w roku, teraz tarcze i klocki wymieniam co dwa rajdy...

: wt mar 18, 2008 1:34 pm
autor: Balu-Balu
Żeby nie kasztanić tematu mogę parę pytań na pw?

: wt mar 18, 2008 1:35 pm
autor: mudder
jak wolisz to może być gg 1415169

: wt mar 18, 2008 5:19 pm
autor: Johny_Szczecin
Nie pudruję instalacji bo ma dopiero półtora roku - wszystko było wymieniane, płynu przelałem już chyba z 15 litrów przez ten układ, więc jest czysty. Dzisiaj zdjąłem bęben i zauwazyłem, że mimo, że od ostatniego wycierania szczęk minęło więcej czasu niż poprzednim razem to wyciek jakby mniejszy jest... Wytarłem, odtłuściłem, założyłem wszystko spowrotem i póki co hamuje - zobaczymy - może się doszczelni, może uszczelki jakies lipne podocierać się muszą. Z prawej strony ciekło i o dziwo przestało, została tylko lewa. W poniedziałek przegląd więc wypadałoby chociaż hamować... // A tak sowja drogą szlifowanie cylinderków papierem to nie jest czasem barbarzyństwo? zawsze tak myślałem... 8)

: wt mar 18, 2008 6:26 pm
autor: Bartmann
Założyć tarcze.
Zmienic pompę.

U mnie po tych operacjach robiło bez zarzutu...tarcz nie wymieniałem...klocki tak jak Mudder co 2 rajdy.

: wt mar 18, 2008 7:00 pm
autor: 9mm
Rafał D pisze: Przed zmontowaniem wysmarować całość smarem do cylinderków hamulcowych - także na zewnątrz tłoczka po zmontowaniu
to ważne jest , suche słabiej robią

: wt mar 18, 2008 7:03 pm
autor: Johny_Szczecin
No tak... ino jeszcze trzebać mieć przychód takowy żeby sobie pompami i tarczami wahlować :D // A mnie studenciny nie stac aktualnie, bo mały remont wozowi zrobiłem i się skończyła kasa na razie - dlatego zdejmuje te koła i wycieram bębny... // A tak troche nie na temat zapytam - nie ma ktoś może (najlepiej w szczecinie) podkładek dystansowych do regulacji docisku sworzni zwrotnicy? Szczerze mówiąc to nie chce mi się biegać i szukać kogoś kto mi zrobi, a samemu to blache skołować bym musiał, a i szybko i ładnie nie wytnę tego. 8)

: wt mar 18, 2008 7:19 pm
autor: Bartmann
Jest...Miałem tego chyba z pół kilo ale oddałem Benesowi.
Poszukaj uzytkownika...zapewne się podzieli lub tanio odda :)2
W razie "W" wal na PW to was skontaktuję.

: wt mar 18, 2008 7:48 pm
autor: Johny_Szczecin
Dzieki za namiar - napisałem już - teraz czekam na wyniki 8)

: wt mar 18, 2008 8:26 pm
autor: Rafał D
9mm pisze:
Rafał D pisze: Przed zmontowaniem wysmarować całość smarem do cylinderków hamulcowych - także na zewnątrz tłoczka po zmontowaniu
to ważne jest , suche słabiej robią
Nie, krócej :)23

: wt mar 18, 2008 10:43 pm
autor: 9mm
Rafał D pisze:
9mm pisze:
Rafał D pisze: Przed zmontowaniem wysmarować całość smarem do cylinderków hamulcowych - także na zewnątrz tłoczka po zmontowaniu
to ważne jest , suche słabiej robią
Nie, krócej :)23
Zależy ile płynu masz na dolewki 8)

: śr mar 19, 2008 5:33 pm
autor: Rafał D
9mm pisze:
Rafał D pisze:
9mm pisze: to ważne jest , suche słabiej robią
Nie, krócej :)23
Zależy ile płynu masz na dolewki 8)
ja samym płynem zatrzymać się nie potrafię....widać czegoś nie wiem

: śr mar 19, 2008 8:24 pm
autor: Johny_Szczecin
Kolejne podejscie do cylinderka - zdjałem bęben a tam istny potop - przeszedłem do kolejnej fazy wymian - wsadziłem inny tłoczek - na razie przejeździłem pare godzin po mieście i jeszcze hamuję, więc podejrzewam, że za dużo nie puścił płynu na razie - rano się okaże czy to zda egzamin... :roll:

: wt mar 25, 2008 7:59 pm
autor: KleryK
Jeżeli oringi czy uszczelniacze są dobrych wymiarów, a gładź cylinderka nie ma dużych rys wzdłużnych , to posmarować tym smarem do cylinderków albo teflonem i musi być dobrze :)