zamiana wałow uaz
Moderator: Student
- piotrekwwl
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm
zamiana wałow uaz
witam. jestem tu nowy nie wiem czy temat był przerabiany ja nie mogłem nic znalezc.czy jest opcja cofnąć reduktor tak zeby zamienic wały przedni z tylnim. czy ktos to przerabiał,
a w jakim celu?
reduktor uaza jest przykrecany do skrzni, trzeba by albo
1 przesuwać wszystko do tyłu
2 robić flasze i łączyć reduktor ze skrzynią przy pomocy wałka na dwu krzyżkach
3 zastosować inny reduktor i tez odsunąc go i połaczyć wałem dwukrzyżakowym
Jakby ni ebyło we wszystkich 3 wersjach, gumówka, i spawarka potrzebne
reduktor uaza jest przykrecany do skrzni, trzeba by albo
1 przesuwać wszystko do tyłu
2 robić flasze i łączyć reduktor ze skrzynią przy pomocy wałka na dwu krzyżkach
3 zastosować inny reduktor i tez odsunąc go i połaczyć wałem dwukrzyżakowym
Jakby ni ebyło we wszystkich 3 wersjach, gumówka, i spawarka potrzebne
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
- piotrekwwl
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm
- piotrekwwl
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm
- piotrekwwl
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm
Stary...problemów bedzie wiele.
Przede wszystkim kąty ustawienia krzyżaków. Mało kto o tym pamieta...wszyscy motaja a potem zdziwko, że "po jednym rajdzie krzyżaki mi wywaliło
"
A więc musisz zadbać aby kąt na wyjćiu z reduktora i kąt na wejściu do mostu był ten sam aby zapewnić identyczna prędkość kątową.
Ratunkiem dla tych co motają a potem myślą są wały trójrzyżakowe (a'la K160 albo Jeep Cheerokie) one modyfikują różnice kątów.
Żeby reduktor UAza połaczyć z czymkolwiek...bedziesz potrzebował wałek ze skrzyni biegów i troche roboty z łozyskowaniem. dorobieniem flanszy i mocowań.
Tak czy siak reduktor UAZ lepszy niż GAZ.
Przede wszystkim kąty ustawienia krzyżaków. Mało kto o tym pamieta...wszyscy motaja a potem zdziwko, że "po jednym rajdzie krzyżaki mi wywaliło

A więc musisz zadbać aby kąt na wyjćiu z reduktora i kąt na wejściu do mostu był ten sam aby zapewnić identyczna prędkość kątową.
Ratunkiem dla tych co motają a potem myślą są wały trójrzyżakowe (a'la K160 albo Jeep Cheerokie) one modyfikują różnice kątów.
Żeby reduktor UAza połaczyć z czymkolwiek...bedziesz potrzebował wałek ze skrzyni biegów i troche roboty z łozyskowaniem. dorobieniem flanszy i mocowań.
Tak czy siak reduktor UAZ lepszy niż GAZ.
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 7:06 pm przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
- piotrekwwl
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm
Moje rozwazania sa czysto teoretyczne.
Zapewne przydała by się korekta kogoś, kto to robił.
Wiesz ewentualnie możesz zlecić wykonanie wałów na zamówienie a katy próbować korygować dystanstami na flanszach.
Ale już się nie rozpisuje...potrzebny praktyk w tym temacie - PILNIE!!!
Zapewne przydała by się korekta kogoś, kto to robił.
Wiesz ewentualnie możesz zlecić wykonanie wałów na zamówienie a katy próbować korygować dystanstami na flanszach.
Ale już się nie rozpisuje...potrzebny praktyk w tym temacie - PILNIE!!!

http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Jesteś pewny, że nie da się zostawić reduktora w fabrycznym miejscu
Z jakąś cienką chłodnicą powinno się wszystko zmieścić. Misa powinna przed mostem wyjść i nie będzie problemu z jej rozbijaniem. Wiem, że takie rozwiązanie działa i nie sprawia problemów w eksploatacji. Tył sobie potem mechanikiem dociążysz.

Grzechu_z_UAZ
- piotrekwwl
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Pomyśl, poszukaj na forum no i pomierz przede wszystkim - samo nie przyjdzie. Kiedyś nawet jeździłem takim autem chwilę (skrzynia i silniki 2,4D) ale nie mam fot niestety. Moim zdaniem znacznie lepsze rozwiazanie niż łączenie do skrzyni uazowej tak jak miałem w poprzednim autku, które sprzedałem. Teraz jak bym robił to tylko ze skrzynią merca.
Grzechu_z_UAZ
Cześć .po co tak kombinować Na początku. Dam ci redukcje między silnik a skrzynie uaza , dołożę wałek skrzyni uazowej pasujący do sprzęgła mercawki i masz zamiecione pozdrawiam Krzysztofpiotrekwwl pisze:silnik wsadzm mb 2.4+skrzynia mb wszystko bus 207,i tak musze łączyc reduktor ze skrzynią wałkiem na 2 krzyrzakach,wiec pomyslałem zeby zamienic wały miejscami zeby ich nie skracać/wydłuzac
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
Mechanik 100% blokady Zwolnice
- piotrekwwl
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm
Re: zamiana wałow uaz
zrobiłem tak jak planowałem zamieniłem wały miejscami nic nie wybucha przejechane jakieś 6000 km teraz szukam pto;)
UAZ 2.4D MB
kopia SIMEX 31"tymczasowo
MECHANIK (BIG STAR)
kopia SIMEX 31"tymczasowo
MECHANIK (BIG STAR)
Re: zamiana wałow uaz
ja mam wal dlugosci ok 50 cm pracujacy pod bardzo duzym katem a wiec kompensacja jego dlugosci podczas pracy zawieszenia tez bardzo spora i niestety nie moglem zachowac ze wzgledow czysto technicznych katow pracy krzyzakow i nic nie wybucha - Bartmann nie strasz ludzi bo nie tylko ja jezdze takim wynalazkiem ale wiele moich znajomych takze z duzymi motorami pod maska i jakos nikt nie urywa krzyzakow.
Dobry wal - za niestety spore pieniadze - wytrzyma duzo.
Dobry wal - za niestety spore pieniadze - wytrzyma duzo.

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: zamiana wałow uaz
Daj jakieś foty. Też chcę skrzynię marca wsadzić i jestem ciekaw jak to wyszłopiotrekwwl pisze:zrobiłem tak jak planowałem zamieniłem wały miejscami nic nie wybucha przejechane jakieś 6000 km teraz szukam pto;)


Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
- piotrekwwl
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm
Re: zamiana wałow uaz
Daj jakieś foty. Też chcę skrzynię marca wsadzić i jestem ciekaw jak to wyszło
[/quote]
obecnie zdemontowany jest reduktor dorabia sie pto
jak tylko go powiesze wstawie fotki. jak pisałem wszystko działa ale było by lepiej jak bym na połaczeniu skrzynia reduktor dał wielowpust a tak są dwa kardany troche za sztywno ,ale robi i nie wybucha 


obecnie zdemontowany jest reduktor dorabia sie pto


UAZ 2.4D MB
kopia SIMEX 31"tymczasowo
MECHANIK (BIG STAR)
kopia SIMEX 31"tymczasowo
MECHANIK (BIG STAR)
Re: zamiana wałow uaz
Witam wszystkich. Zamontowalem silnik i skrzynie biegow ford 2.9, zamienilem waly i wyszly mi duze katy na krotkim wale. Roznica wysokosci miedzy mostem a wyjsciem z reduktora to 25 cm. Pytanie do Bart03, ile jest u Ciebie.
Re: zamiana wałow uaz
Ja motałem silnik ze skrzynią MB, dorobiony wałek i reduktor uaza, wały dorabiałem oba wyszły jakoś koło 85cm.
Tu masz fotki, http://picasaweb.google.pl/Jaroma4x4/UazSieMota# słabe bo nie było kiedy pstrykać
Tu masz fotki, http://picasaweb.google.pl/Jaroma4x4/UazSieMota# słabe bo nie było kiedy pstrykać

Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ
Re: zamiana wałow uaz
Dzieki za zdjecia. Widze ze nie masz ustawionego silnika w poziomie, opusciles skrzynie biegow. Rozwiazuje to problem duzych katow na wale napedowym. Wogole to u mnie wychodzi tak ( zdjecia).
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a ... 76539.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6c ... 1711a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a ... 76539.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6c ... 1711a.html
Re: zamiana wałow uaz
ja mam wał dorabiany od podstaw na zamowienie dlatego moje krzyzaki moga pracowac pod wiekszym katem niz oryginalne uazowe.
odleglosc miedzy reduktorem a mostem mam jeszcze mniejsza dlatego musialem sie ratowac obroceniem mostu tak aby flansza mostu byla skierowana nieco do gory - jest to rozwiazanie nieco problematyczne bo nie beda sie zgadzac predkosci katowe na krzyzakach ale w takich sytuacjach nie ma innego wyjscia no moze poza podwojnym krzyzakiem
na zdjecu widze ze masz wal uazowy wiec pod takim katem pracowac bedzie na granicy swoich mozliwosci i moze pierdyknac na wiekszej chopce
odleglosc miedzy reduktorem a mostem mam jeszcze mniejsza dlatego musialem sie ratowac obroceniem mostu tak aby flansza mostu byla skierowana nieco do gory - jest to rozwiazanie nieco problematyczne bo nie beda sie zgadzac predkosci katowe na krzyzakach ale w takich sytuacjach nie ma innego wyjscia no moze poza podwojnym krzyzakiem

na zdjecu widze ze masz wal uazowy wiec pod takim katem pracowac bedzie na granicy swoich mozliwosci i moze pierdyknac na wiekszej chopce

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: zamiana wałow uaz
dziadeq pisze:Dzieki za zdjecia. Widze ze nie masz ustawionego silnika w poziomie, opuściłeś skrzynie biegow. Rozwiazuje to problem duzych katow na wale napedowym. Wogole to u mnie wychodzi tak ( zdjecia).
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a ... 76539.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6c ... 1711a.html

Nie kładłem ostatnio poziomicy na silnik ale nie jest jakoś bardzo widzialnie pochylony, parkuje na górce może stąd jakieś złudzenia opticzne

Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ
Re: zamiana wałow uaz
Bart03 pisze:ja mam wał dorabiany od podstaw na zamowienie dlatego moje krzyzaki moga pracowac pod wiekszym katem niz oryginalne uazowe.
odleglosc miedzy reduktorem a mostem mam jeszcze mniejsza dlatego musialem sie ratowac obroceniem mostu tak aby flansza mostu byla skierowana nieco do gory - jest to rozwiazanie nieco problematyczne bo nie beda sie zgadzac predkosci katowe na krzyzakach ale w takich sytuacjach nie ma innego wyjscia no moze poza podwojnym krzyzakiem![]()
na zdjecu widze ze masz wal uazowy wiec pod takim katem pracowac bedzie na granicy swoich mozliwosci i moze pierdyknac na wiekszej chopce
Jak obrócileś most i masz zwykły wał to wibruje? padają krzyżaki?
ładny wał z podwójnym krzyżakiem ma LR Discovery II (przedni)
można zanabyć używkę za ok 300zł


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość