
Wyciągnie skrzyni ??
Moderator: Student
Wyciągnie skrzyni ??
Witam. mam problem z wyciągnięciem skrzyni biegów z uaza. odkręciłem ją od silnika tzn za sporzęgłem teoretycznie powinna zejść z wałka a tak niestety niejest. co może byc powodem tego że niechce zejść?? czy może ją trzymać na srzęgle , docisku itp..
dajcie jakieś rady może wiecie czemu tak jest i co zrobić . pozdrawiam.

- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
hehehe a na poduszkach ją odkręciłeś?
Wężyk smarowniczki łożyska wyciskowego, wały, wydech!
I silnik podeprzyj bo katastrofa będzie - jak masz nie podparty to się na wałku będzie opierał i przyblokuje skrzynie

Wężyk smarowniczki łożyska wyciskowego, wały, wydech!
I silnik podeprzyj bo katastrofa będzie - jak masz nie podparty to się na wałku będzie opierał i przyblokuje skrzynie
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
tam powinno byćmotkka pisze:a to łożysko jest gdzieś koło docisku sprzęgła??
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
To łożysko jest w środku koła zamachowego. Na nim opiera się wałek sprzęgłowy... chyba o to łożysko chodzimotkka pisze:oczywiście na poduszkach mam odkręconewydech mam zdjęty silnik mam podparty więc nie blokuje . hmmm... muszę jeszcze dokładnie popatrzeć na to. a to łożysko jest gdzieś koło docisku sprzęgła??
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
I patrz jak to było, bo ja o sprężynce dowiedziałem się jak dopiero wypadła...I w dodatku to była jakaś rozciągnięta qpa. No i potem po kupnie nowej były próby zakładania sprężynki po załeżoniu skrzyni bez wyciągania łapy (o technologii wyciagania dowiedziałem się później)- stanowczo odradzam...
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
łaahaharadecki pisze:I patrz jak to było, bo ja o sprężynce dowiedziałem się jak dopiero wypadła...I w dodatku to była jakaś rozciągnięta qpa. No i potem po kupnie nowej były próby zakładania sprężynki po załeżoniu skrzyni bez wyciągania łapy (o technologii wyciagania dowiedziałem się później)- stanowczo odradzam...


UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Ja musiałem kombinować. Po pierwsze bo nie mam pojęcia gdzie w mojej okolicy jest mechanik, a po drugie nie chciało by mi się pchać Uaza do tego mechanika 
Więc wziąłem dwa hydrauliczne podnośniki warsztatowe od Miga-21, sztywny hol od jakiejś tam wojskowej ciężarówki, linkę...

Dzięki podnośnikom mogłem co do milimetra wyregulować położenie skrzyni w pionie

A pochylenie skrzyni w lewo/prawo przód/tył korygowałem za pomocą wtyknięcia śrubokręta lub klucza przez blisko siebie przechodzące w pionie linki i przekręcając go... wtedy linki się skręcały zmniejszając swoją długość. Potem tylko trzeba było zaprzeć się plecami o tylną kanapę a nogami o łapy skrzyni. Żeby wieloklinem czy wielowypustem trafić w odpowiednie miejsce, dociskałem skrzynie jednocześnie obracając bęben ręcznego (na wbitym biegu) Wszystko zakończone w niespodziewanie krótkim czasie, robota jednoosobowa.
A ten burak którego tam kawałek widać tylko mi przeszkadzał

Więc wziąłem dwa hydrauliczne podnośniki warsztatowe od Miga-21, sztywny hol od jakiejś tam wojskowej ciężarówki, linkę...

Dzięki podnośnikom mogłem co do milimetra wyregulować położenie skrzyni w pionie

A pochylenie skrzyni w lewo/prawo przód/tył korygowałem za pomocą wtyknięcia śrubokręta lub klucza przez blisko siebie przechodzące w pionie linki i przekręcając go... wtedy linki się skręcały zmniejszając swoją długość. Potem tylko trzeba było zaprzeć się plecami o tylną kanapę a nogami o łapy skrzyni. Żeby wieloklinem czy wielowypustem trafić w odpowiednie miejsce, dociskałem skrzynie jednocześnie obracając bęben ręcznego (na wbitym biegu) Wszystko zakończone w niespodziewanie krótkim czasie, robota jednoosobowa.
A ten burak którego tam kawałek widać tylko mi przeszkadzał

UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
ale pomoce 'kosmiczne'. Dwa podnośniki od Migów rzadko można znaleźć w garażu. Najważniesze to pomysł coby zrobić żeby się nie narobićGikroV pisze: robota jednoosobowa.
A ten burak którego tam kawałek widać tylko mi przeszkadzał

zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)
Wot technikaGikroV pisze:Ja musiałem kombinować. Po pierwsze bo nie mam pojęcia gdzie w mojej okolicy jest mechanik, a po drugie nie chciało by mi się pchać Uaza do tego mechanika
Więc wziąłem dwa hydrauliczne podnośniki warsztatowe od Miga-21, sztywny hol od jakiejś tam wojskowej ciężarówki, linkę...

A mój złom stał na a'la podjeździe z podkładów kolejowych pod kątem 30 stopni i nie było nic pod ręką jak 2 podnośniki, które słuzyły do podtrzymywania silnika i podnoszenia/opuszczania skrzyni...
Kumpel- kozak- sam chciał skrzynię nasadzić na wałek i jak mu pierd... w plecach to zakończył przygodę z UAZ-em chyba raz na zawsze, także nie ma co świrować...
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
KMZ K-750- 1964 r
OGAR 250- 1988 r
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
przeprowadzałem niegdyś za starych dobrych czasów takie zabiegi kilku krotnie i powiem tak : najgorszy jest pierwszy raz
a skrzynie z puchy jak wyciągałem to ja na klate wziołem bo kumpel nie dosłyszał co mówiłem
i ją puścił
A co do tego że nie chce wyjść to jezeli masz już wszystko odkręcone to trzeba by ją bylo po prostu delikatnie opukać a potem za pomocą jakiejś łyżki do opon lub czegoś w tym rodzaju rozłączyć od silnika. pamiętaj że skrzynka jest ciężka i jak się wesprze na podporach łap to możesz jej nie ruszyć więc polecam delikatnie ją unieść i dopiero targać
powodzenia


A co do tego że nie chce wyjść to jezeli masz już wszystko odkręcone to trzeba by ją bylo po prostu delikatnie opukać a potem za pomocą jakiejś łyżki do opon lub czegoś w tym rodzaju rozłączyć od silnika. pamiętaj że skrzynka jest ciężka i jak się wesprze na podporach łap to możesz jej nie ruszyć więc polecam delikatnie ją unieść i dopiero targać
powodzenia
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Dobra, żeby nie zakładać nowego tematu, czym odkręcić tylny wał od bębna ręcznego? Zapiekło sie
i jakoś tak żaden klucz mi nie pasuje, nie ma miejsca żeby wszedł na łeb śruby
a bęben ręcznego jakoś tak luzy ma w każdą stronę...


UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Niech mi ktoś wyliczy wytrzymałość klucza13
ile da rade go objechać, bo jak go objadę za ostro to się zrobi miękki... i zacznie pękać 


UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości