Wyciągnie skrzyni ??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

motkka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Żywiec

Wyciągnie skrzyni ??

Post autor: motkka » pn mar 31, 2008 6:06 pm

Witam. mam problem z wyciągnięciem skrzyni biegów z uaza. odkręciłem ją od silnika tzn za sporzęgłem teoretycznie powinna zejść z wałka a tak niestety niejest. co może byc powodem tego że niechce zejść?? czy może ją trzymać na srzęgle , docisku itp.. ?? dajcie jakieś rady może wiecie czemu tak jest i co zrobić . pozdrawiam.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn mar 31, 2008 6:54 pm

hehehe a na poduszkach ją odkręciłeś? 8)
Wężyk smarowniczki łożyska wyciskowego, wały, wydech!
I silnik podeprzyj bo katastrofa będzie - jak masz nie podparty to się na wałku będzie opierał i przyblokuje skrzynie
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pn mar 31, 2008 7:38 pm

GikroV pisze:hehehe a na poduszkach ją odkręciłeś? 8)
Wężyk smarowniczki łożyska wyciskowego, wały, wydech!
I silnik podeprzyj bo katastrofa będzie - jak masz nie podparty to się na wałku będzie opierał i przyblokuje skrzynie
to ja dodam jeszcze łapę...

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn mar 31, 2008 7:42 pm

Łozysko podpporowe sie zapiekło bedzie potrzeba na malutki łom :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

motkka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: motkka » pn mar 31, 2008 8:29 pm

oczywiście na poduszkach mam odkręcone :D wydech mam zdjęty silnik mam podparty więc nie blokuje . hmmm... muszę jeszcze dokładnie popatrzeć na to. a to łożysko jest gdzieś koło docisku sprzęgła??

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pn mar 31, 2008 9:50 pm

motkka pisze:a to łożysko jest gdzieś koło docisku sprzęgła??
tam powinno być

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn mar 31, 2008 9:53 pm

motkka pisze:oczywiście na poduszkach mam odkręcone :D wydech mam zdjęty silnik mam podparty więc nie blokuje . hmmm... muszę jeszcze dokładnie popatrzeć na to. a to łożysko jest gdzieś koło docisku sprzęgła??
To łożysko jest w środku koła zamachowego. Na nim opiera się wałek sprzęgłowy... chyba o to łożysko chodzi
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » wt kwie 01, 2008 9:38 am

A które Ty śruby odkręciłeć? Te cztery na klucz 19 czy obudowę sprzęgła? :)23 :)23
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

motkka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: motkka » wt kwie 01, 2008 5:59 pm

odkręcałem te na klucz 19

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt kwie 01, 2008 7:17 pm

GikroV pisze: To łożysko jest w środku koła zamachowego. Na nim opiera się wałek sprzęgłowy... chyba o to łożysko chodzi
tak to łozysko
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr kwie 02, 2008 9:33 am

Łżysko Ci wylezie razem ze skrzyniom, jest do niej przyczepione taką małą sprężynkom. Łapę sprzęgła wyjmij i podparty czy nie, sama Ci na nogi spadnie. :)2
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: radecki » śr kwie 02, 2008 9:36 am

I patrz jak to było, bo ja o sprężynce dowiedziałem się jak dopiero wypadła...I w dodatku to była jakaś rozciągnięta qpa. No i potem po kupnie nowej były próby zakładania sprężynki po załeżoniu skrzyni bez wyciągania łapy (o technologii wyciagania dowiedziałem się później)- stanowczo odradzam...
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » śr kwie 02, 2008 4:11 pm

radecki pisze:I patrz jak to było, bo ja o sprężynce dowiedziałem się jak dopiero wypadła...I w dodatku to była jakaś rozciągnięta qpa. No i potem po kupnie nowej były próby zakładania sprężynki po załeżoniu skrzyni bez wyciągania łapy (o technologii wyciagania dowiedziałem się później)- stanowczo odradzam...
łaahaha :)20 znam to! zakładanie skrzyni - 10 minut... zakładanie tej pi******nej sprężynki - 30 minut z wyciągniętą łapą a z zamontowaną łapą - nie wyobrażam sobie. Toż to czysty masochizm :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: radecki » śr kwie 02, 2008 6:54 pm

Dlatego po kolejnej próbie, kiedy sprężynka była już na miejscu a skrzynia nie chciała wejść na wałek powiedziałem sobie nigdy więcej i dałem skrzynię do założenia mechanikowi za 50 zeta 8)
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » śr kwie 02, 2008 9:47 pm

Ja musiałem kombinować. Po pierwsze bo nie mam pojęcia gdzie w mojej okolicy jest mechanik, a po drugie nie chciało by mi się pchać Uaza do tego mechanika :wink:
Więc wziąłem dwa hydrauliczne podnośniki warsztatowe od Miga-21, sztywny hol od jakiejś tam wojskowej ciężarówki, linkę...

Obrazek
Dzięki podnośnikom mogłem co do milimetra wyregulować położenie skrzyni w pionie

Obrazek
A pochylenie skrzyni w lewo/prawo przód/tył korygowałem za pomocą wtyknięcia śrubokręta lub klucza przez blisko siebie przechodzące w pionie linki i przekręcając go... wtedy linki się skręcały zmniejszając swoją długość. Potem tylko trzeba było zaprzeć się plecami o tylną kanapę a nogami o łapy skrzyni. Żeby wieloklinem czy wielowypustem trafić w odpowiednie miejsce, dociskałem skrzynie jednocześnie obracając bęben ręcznego (na wbitym biegu) Wszystko zakończone w niespodziewanie krótkim czasie, robota jednoosobowa.

A ten burak którego tam kawałek widać tylko mi przeszkadzał :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » śr kwie 02, 2008 10:22 pm

GikroV pisze: robota jednoosobowa.

A ten burak którego tam kawałek widać tylko mi przeszkadzał :)21
ale pomoce 'kosmiczne'. Dwa podnośniki od Migów rzadko można znaleźć w garażu. Najważniesze to pomysł coby zrobić żeby się nie narobić !!!!
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: radecki » czw kwie 03, 2008 7:00 am

GikroV pisze:Ja musiałem kombinować. Po pierwsze bo nie mam pojęcia gdzie w mojej okolicy jest mechanik, a po drugie nie chciało by mi się pchać Uaza do tego mechanika :wink:
Więc wziąłem dwa hydrauliczne podnośniki warsztatowe od Miga-21, sztywny hol od jakiejś tam wojskowej ciężarówki, linkę...
Wot technika :)21

A mój złom stał na a'la podjeździe z podkładów kolejowych pod kątem 30 stopni i nie było nic pod ręką jak 2 podnośniki, które słuzyły do podtrzymywania silnika i podnoszenia/opuszczania skrzyni...
Kumpel- kozak- sam chciał skrzynię nasadzić na wałek i jak mu pierd... w plecach to zakończył przygodę z UAZ-em chyba raz na zawsze, także nie ma co świrować...
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » czw kwie 03, 2008 8:38 am

przeprowadzałem niegdyś za starych dobrych czasów takie zabiegi kilku krotnie i powiem tak : najgorszy jest pierwszy raz :) a skrzynie z puchy jak wyciągałem to ja na klate wziołem bo kumpel nie dosłyszał co mówiłem :o i ją puścił
A co do tego że nie chce wyjść to jezeli masz już wszystko odkręcone to trzeba by ją bylo po prostu delikatnie opukać a potem za pomocą jakiejś łyżki do opon lub czegoś w tym rodzaju rozłączyć od silnika. pamiętaj że skrzynka jest ciężka i jak się wesprze na podporach łap to możesz jej nie ruszyć więc polecam delikatnie ją unieść i dopiero targać
powodzenia
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pt kwie 04, 2008 11:47 am

Dobra, żeby nie zakładać nowego tematu, czym odkręcić tylny wał od bębna ręcznego? Zapiekło sie :cry: i jakoś tak żaden klucz mi nie pasuje, nie ma miejsca żeby wszedł na łeb śruby :evil: a bęben ręcznego jakoś tak luzy ma w każdą stronę...
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt kwie 04, 2008 12:04 pm

klucz 13 :)21 będzie ci potzrebny
oczkowy tylko musi mieć wąskie ścianki możesz na szlifierce go obiechać

most musi być w górze bo tylko w jednym połozeniu krzyzaka da się kręcić

śruba jest drobnozwojowa więc będzie to troche trwało
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pt kwie 04, 2008 12:21 pm

ja moge klucza13 objechac ale w terenie :lol:

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pt kwie 04, 2008 1:37 pm

Niech mi ktoś wyliczy wytrzymałość klucza13 :)23 ile da rade go objechać, bo jak go objadę za ostro to się zrobi miękki... i zacznie pękać :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt kwie 04, 2008 1:40 pm

rurkowy pasuje dobrze , prawie w kazdej pozycji
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pt kwie 04, 2008 2:04 pm

u mnie jest 14 :o

Zwykłym płaskim kluczem odkręcałem tylko w położeniu górnym wału.
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt kwie 04, 2008 2:42 pm

właśnie 14 jest fabryczna
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości