Strona 1 z 1
przelozenia a predkość
: pn kwie 14, 2008 10:12 am
autor: Kruk
witam
chcę obliczyć prędkość samochodu znając przełożenia i chce sie skonsultować ze wszystkimi czy dobrze to liczę
silnik 218KM/5500obr./min , 305Nm przy 4000 obr./min
skrzynia biegów I-3,68 , II-2,41 , III-1,44 , IV-1,0
przełożenie mostów 4,625
koła 35" obwód 282,5cm = 2,825m
i tak przy obrotach silnika 4000obr./min i na biegu IV -1,0
4000/1,0/4,625=864,86 obr./min to obroty na piastach mostu
864,86x2,825=2443,22 m/min
1m/min.=0,060km/h - z tablic
2443,22x0,060=146,59 km/h
predkość 146km/h przy 4000obr/min na silniku
ciekawe jak to bedzie przyspieszać? i jak jezdzić w terenie?
zna ktoś może przełożenia skrzynki biegów w patrolu gr?
: pn kwie 14, 2008 10:45 am
autor: lbl78
tu masz wszystkie przełożenia skrzyń GRdo silników 2.8 jak i 4.2
FS5R30A - Manualna (do RD28T) I-4.065 , II-2.358 , III-1.490 , IV-1.000 , V-0.862 , R-4.132
FS5R50A - Manualna (do TD42,TB42) I-4.556 , II-2.625 , III-1.519 , IV-1.000 , V-0.836 , R-4.245
RE4R03A - Automat (do TB42) I-2.784 , II-1.544 , III-1.000 , IV-0.694 , R-2.275
: pn kwie 14, 2008 10:53 am
autor: Marrr
Pamiętaj też o przełożeniu w reduktorze. Nie wiem jaki masz reduktor ale przełożenie biegu szosowego wcale nie musi być 1:1. Zresztą, trudno w ten sposób liczyć Vmax bo trudno oszacować jakie obroty da się osiągnąć na najwyższym biegu...
: pn kwie 14, 2008 11:10 am
autor: Kruk
reduktor robura szosowe 1:1 terenowe 1:1,8
silnik mocny 218KM/5500obr./min , 305Nm przy 4000 obr./min
w sumie to nie chciałbym żeby to za szybkie nie było no i ladnie sie rozpędzało
skrzynia to automat 4biegowy
: pn kwie 14, 2008 4:11 pm
autor: alfik
Liczysz dobrze, lecz prędkość maksymalną należy liczyć raczej dla maksymalnej mocy, a nie momentu, ale nie wiadomo, czy auto się da tak rozpędzić, bo opory ruchu mogą je wcześniej przytrzymać (opory powietrze rosną z kwadratem szybkości, więc moc do ich pokonania z sześcianem). Może więc tak być, że Vmax osiągniesz nie na 4, ale na 3, ale jak teki motor włożysz, powiedzmy do Jimnego

to Vmax będzie ograniczone obrotami maksymalnymi (tak jest z rajrówkami, które przy 300 km, mają Vmax na poziomie np. 170, bo tak jest dobrana skrzynia do danej trasy rajdu).
Więc jeśli auto jest duże, to nikt Ci nie odpowie ile pojedzie (chyba, że ma już takie same) i trzeba wykreślić charakterystyki siły napędowej w funkcji prędkości i oporów ruchu (trzeba znać Cx i powierdzchnię czołową) i zobaczyć gdzie się przetną. Przy dużym aucie istotne mogą być też osiągi na niskich biegach przy dużych oporach toczenia - np. piach. przy małych prędkościach, gdy opory powietrza nie są największe możesz też liczyć przyśpieszenia znając masę auta i siłę na kołach. Jednak metodami chałupniczymi uzyskasz wynik grubo przybliżony.
UZUPELNIENIE Ooops! własnie zauważyłem, że to forum UAZa - chyba możesz śmiało zakładać, że przy tym zawieszeniu i hamulcach auto będzie za szybkie
Powodzenia
: pn kwie 14, 2008 5:19 pm
autor: Kruk
auto uaz na mostach i zawieszeniu patrola, kola 35" i chodzi mi o to żeby mocny był i nie za szybki....

: czw kwie 17, 2008 9:58 pm
autor: Tomek_B
A silnik od czego

: sob kwie 19, 2008 6:18 am
autor: Kruk
V8 z merca 126