Geometria kół
Moderator: Student
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Geometria kół
Koledzy podpowiedzcie jak ustawić geometrie kół? Zbieżne czy rozbieżne? Teraz mam rozbieżne i troszke mnie prowadza po drodze. To będzie to czy przyczyny szukać gdzieś indziej?
Instrukcja UAZ podaje: zbieżność kół w mm 1,5--3,00
Mój jeżdził po całej drodze tam gdzie on chciał a nie ja.
Pomogło :
- regulacja łożysk w piastach
- wymiana polibuszy w resorach
- wymiana sworzni zwrotnic na sworznie na łożyskach
po wszystkich tych operacjach jeżdzi prawie przyzwoicie nie licząc lekkiego ściągania na prawo przy kołach oryginalnych,po założeniu 255 szer idzie jak w pysk strzelił bez w/w operacji regulacja zbieżności nie dała mi nic.Mimo tego czasami na krótkich muldach na czarnym powyżej 70 km/h most wpada w drgania boczne
pomaga wtedy hamowanie i modlitwa 
Mój jeżdził po całej drodze tam gdzie on chciał a nie ja.
Pomogło :
- regulacja łożysk w piastach
- wymiana polibuszy w resorach
- wymiana sworzni zwrotnic na sworznie na łożyskach
po wszystkich tych operacjach jeżdzi prawie przyzwoicie nie licząc lekkiego ściągania na prawo przy kołach oryginalnych,po założeniu 255 szer idzie jak w pysk strzelił bez w/w operacji regulacja zbieżności nie dała mi nic.Mimo tego czasami na krótkich muldach na czarnym powyżej 70 km/h most wpada w drgania boczne


-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
wiadomość
Miałem to samo po kupnie pływał po drodze i trzeba było cały czas kontrowac kierownicą zwłaszcza w koleinach.Wymieniłem opony wywazyłem koła/pół kilo ołowiu/ wymiana łozysk w piastach regulacja, przesmarowanie resorów cisnienie w kołach ok.
2 atm i słucha kierownicy. Na muldach trzepało jak diabli okazało się że były odkręcone śruby w kolumnie kierowniczej i przekładni po dokręceniu i uzupełnieniu oleju jest znaczna poprawa ale i tak koło 80 kmh na któtkich muldach lubi trochę potrzepać i trzeba hamować ale to chyba taka przywara Uazów. 


Edgar z Gór.
Po napisaniu postu przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł
Zajrzałem pod spód na resory są tam obejmy przynitowane na trzecim piórze trzymające zarówno z przodu jak i z tyłu główne górne pióra.W przypadku zbyt dużych luzów bocznych musi rzucać całym mostem,tylko resory go trzymają.Nie przyglądałem się temu zbyt dokładnie,ale może da się je pomierzyć i przyblokować (chewtnąć jakąś blaszke )tak aby nie blokowało resora a zmniejszyło luzy boczne było by to rozwiązanie dorażne eliminujące kowala lub zakup nowych resorów.
Czy pomoże
diabli wiedzą ,ale może się udac.
Opinie oraz inne koncepcje mile widziane

Zajrzałem pod spód na resory są tam obejmy przynitowane na trzecim piórze trzymające zarówno z przodu jak i z tyłu główne górne pióra.W przypadku zbyt dużych luzów bocznych musi rzucać całym mostem,tylko resory go trzymają.Nie przyglądałem się temu zbyt dokładnie,ale może da się je pomierzyć i przyblokować (chewtnąć jakąś blaszke )tak aby nie blokowało resora a zmniejszyło luzy boczne było by to rozwiązanie dorażne eliminujące kowala lub zakup nowych resorów.
Czy pomoże


Opinie oraz inne koncepcje mile widziane

- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Zlikwidowałem już luz powstałe w zwrotnicach (Wymiana na nowe koszyków wraz z kulkami i regulacja podkładkami dystansującymi) ale doprowadziło to jedynie do tego, że koła w aucie przestały się rozjeżedżać. Cały układ kierowniczy mam poskręcany i żadnych luzów tam nie znalazłem. Teraz w planie mam wyważenie kół choć myśle że nie na wiele się to zda bo podczas jazdy żądnych drgań na kierownicy nie czuje. a poza tym jak wulkanizator zobaczy moje nalewki to mnie śmiechem zabije
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość