Strona 1 z 1

Geometria kół

: pt maja 09, 2008 8:43 am
autor: maciejmlynarz
Koledzy podpowiedzcie jak ustawić geometrie kół? Zbieżne czy rozbieżne? Teraz mam rozbieżne i troszke mnie prowadza po drodze. To będzie to czy przyczyny szukać gdzieś indziej?

: pt maja 09, 2008 12:18 pm
autor: rudobrody
Instrukcja UAZ podaje: zbieżność kół w mm 1,5--3,00
Mój jeżdził po całej drodze tam gdzie on chciał a nie ja.
Pomogło :
- regulacja łożysk w piastach
- wymiana polibuszy w resorach
- wymiana sworzni zwrotnic na sworznie na łożyskach
po wszystkich tych operacjach jeżdzi prawie przyzwoicie nie licząc lekkiego ściągania na prawo przy kołach oryginalnych,po założeniu 255 szer idzie jak w pysk strzelił bez w/w operacji regulacja zbieżności nie dała mi nic.Mimo tego czasami na krótkich muldach na czarnym powyżej 70 km/h most wpada w drgania boczne ?? pomaga wtedy hamowanie i modlitwa :D

wiadomość

: pt maja 09, 2008 8:53 pm
autor: Edgarowski
Miałem to samo po kupnie pływał po drodze i trzeba było cały czas kontrowac kierownicą zwłaszcza w koleinach.Wymieniłem opony wywazyłem koła/pół kilo ołowiu/ wymiana łozysk w piastach regulacja, przesmarowanie resorów cisnienie w kołach ok. :P 2 atm i słucha kierownicy. Na muldach trzepało jak diabli okazało się że były odkręcone śruby w kolumnie kierowniczej i przekładni po dokręceniu i uzupełnieniu oleju jest znaczna poprawa ale i tak koło 80 kmh na któtkich muldach lubi trochę potrzepać i trzeba hamować ale to chyba taka przywara Uazów. :P

: pt maja 09, 2008 9:15 pm
autor: rudobrody
Po napisaniu postu przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł :lol:
Zajrzałem pod spód na resory są tam obejmy przynitowane na trzecim piórze trzymające zarówno z przodu jak i z tyłu główne górne pióra.W przypadku zbyt dużych luzów bocznych musi rzucać całym mostem,tylko resory go trzymają.Nie przyglądałem się temu zbyt dokładnie,ale może da się je pomierzyć i przyblokować (chewtnąć jakąś blaszke )tak aby nie blokowało resora a zmniejszyło luzy boczne było by to rozwiązanie dorażne eliminujące kowala lub zakup nowych resorów.
Czy pomoże ?? ?? diabli wiedzą ,ale może się udac.
Opinie oraz inne koncepcje mile widziane :D

: sob maja 10, 2008 6:47 am
autor: maciejmlynarz
Zlikwidowałem już luz powstałe w zwrotnicach (Wymiana na nowe koszyków wraz z kulkami i regulacja podkładkami dystansującymi) ale doprowadziło to jedynie do tego, że koła w aucie przestały się rozjeżedżać. Cały układ kierowniczy mam poskręcany i żadnych luzów tam nie znalazłem. Teraz w planie mam wyważenie kół choć myśle że nie na wiele się to zda bo podczas jazdy żądnych drgań na kierownicy nie czuje. a poza tym jak wulkanizator zobaczy moje nalewki to mnie śmiechem zabije

: ndz maja 11, 2008 12:01 am
autor: Babol
nie przesadzaj... weźmie nalewki, wyważy - jeśli da radę - u mnie się udało :)21
i myślę, że będzie wszystko śmigać.
wulkanizator nie jedne nalewki widział... :)21

: śr maja 21, 2008 6:48 am
autor: maciejmlynarz
Dzieki za porade. A oponki faktycznie wyważył. Coprawda ołowiu jest jakieś 2 kilo :) ale już tak nie walcze z autem na drodze