bagnet
Moderator: Student
bagnet
Nie jestem pewien i nie mam w tej chwili z czym porównać. Chodzi o bagnet do pomiaru poziomu oleju. U mnie od kreski "minimum" do korka (czyli krawędzi bloku silnika) jest 285 mm, a do kreski "maksimum" ok. 258 mm.
Wątpliwości są stąd, że jeden mechanik wlał olej "wg instrukcji", a drugi ściągnął nadmiar kierując się wskazaniami na bagnecie.
Być może problem wziął się stąd, że nie mam chłodnicy oleju, a pierwszy mechanik wlał olej jakby chłodnica była. Poza tym, kiedy kupiłem UAZ-a korek na bagnecie ślizgał się. Zaklinowałem go wg wypustek, ale prawdę mówiąc nawet nie jestem pewien, czy to oryginalny bagnet (siedzi bardzo luźno w korpusie silnika, ew. czym uszczelnić?).
Czy ktoś mógłby sprawdzić u siebie wymiary, które podałem (oryginalny benzynowy silnik UAZ-a, 1989 r.) ?
Wątpliwości są stąd, że jeden mechanik wlał olej "wg instrukcji", a drugi ściągnął nadmiar kierując się wskazaniami na bagnecie.
Być może problem wziął się stąd, że nie mam chłodnicy oleju, a pierwszy mechanik wlał olej jakby chłodnica była. Poza tym, kiedy kupiłem UAZ-a korek na bagnecie ślizgał się. Zaklinowałem go wg wypustek, ale prawdę mówiąc nawet nie jestem pewien, czy to oryginalny bagnet (siedzi bardzo luźno w korpusie silnika, ew. czym uszczelnić?).
Czy ktoś mógłby sprawdzić u siebie wymiary, które podałem (oryginalny benzynowy silnik UAZ-a, 1989 r.) ?
- nie_mientki
- Posty: 1594
- Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
- Lokalizacja: Puławy
Lej po wskazaniach bagnetu, bo jak mówiłeś instrukcja to taka tam tylko teoria i nie wiemy czy dla wersji z chodniczką czy tez nie. Ale wg. mnie to nadmiar oleju by wyciekł, a niedostatek został zasygnalizowany(o ile masz sprawny czujnik i kontrolkę) wiec nie ma sie co martwic. Ale co to za pomysł żeby do wymiany oleju w uazie stosować 2 mechaników??
Nie no, nadmiar nie wycieknie, bo i ktoredy? a niedostatek bedzie sygnalizowany, ale dopiero totalny niedostatek:) jutro sprawdze te wymiary jak mnie w trase jakas nie wysla..nie_mientki pisze:Lej po wskazaniach bagnetu, bo jak mówiłeś instrukcja to taka tam tylko teoria i nie wiemy czy dla wersji z chodniczką czy tez nie. Ale wg. mnie to nadmiar oleju by wyciekł, a niedostatek został zasygnalizowany(o ile masz sprawny czujnik i kontrolkę) wiec nie ma sie co martwic. Ale co to za pomysł żeby do wymiany oleju w uazie stosować 2 mechaników??
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
Bagnet
Uaz 1989.Stan oleju zawsze trzymam poniżej połowy, bo nalanie do górnej kreski skończyło sie robotą uszczelnienia ciśnienie wycisnęło zreszta socjalisyczne silniki nie lubią stanu maxymalnego bo lecą symery zwłaszcza na 4-tej panewce a w Uazie sznur puszcza.Lepiej mniej niz więcej.Chłodnica oleju jest zamontowana ale zamknięta a kranik uszczelniony bo ciągle pokapywało.Bagnet też latał lekko na uszczelce ale owinąłem taśmą izolacyjną i dobrze trzyma wcześniejsze patenty nie zdawały egzaminu.Długości bagnetu dzisiaj nie moge podać bo Uaz poszedł na generalny przegląd i montaż sprzęgiełek Jak wróci to mogę podać bo jest oryginalny i
dobry.

Edgar z Gór.
Lepiej jest miec troszke wiecej mimo wszystko niz mniej, zwlaszcza jak sie dlugo jezdzi w mocnych przechylach
zeby olej dal rade wrocic pod smok pompy. np jak bedziesz musial dluzej stac mocno pochylony na przod.. od nadmiaru oleju nie wzrasta cisnienie, sznura lojowego tez nie przelejesz bo jest za wysoko.. musialbys wlac ze12 litrow zeby osiagnac poziom walu. jak przelejesz maxa o 1litr nawet to nic sie nie dzieje, a najwyzej wal troche na przechylach rozchlapie, pierscienie przpuszcza bo nie wyrobia, silniczek to spali i po temacie..

Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
Re: Bagnet
Edgarowski pisze: silniki nie lubią stanu maxymalnego bo lecą symery zwłaszcza na 4-tej panewce a w Uazie sznur puszcza.

Jak wydmuchało uszczelnienie to raczej odpowietrzenie silnika jest przytkane
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
Bagnet
Każdy Uaz jak baba ma swoje humory i fochy. Ja sie trzymam raczej mimimum i na razie
nie narzekam.

Edgar z Gór.
Bo konstruktorzy w ulianowsku mieli na myśli "minimum" oleju czyli minimalne zużycie silnika i uszczelnień, a "maksimum" oleju to maksymalne zużycie silnika. Gdybyś trzymał na postoju samochód pod kątem 45 stopni to się zgodzę, ale to jedyny powód dla którego nie wlewa się maks bo się będzie przelewał, ale jak samochód stoi na płaskim to możesz wlać i 2 litry więcej i się nic nie stanie
Więcej oleju, to mniejsza jego temperatura a więc i lepsza gęstość, czystość jak i możliwość zassadnia go przy dużych kątach nachylenia, dlatego teorie "bo ruskie fury" lubią minimum, lubią najbardziej gówniany z gównianych olej 20W/40 czy mieszanie benzyny z olejem napędowym 50:50, oleje przekadniowe GL-3 zamiast GL-5 , trociny itd to miejskie legendy i opowieści mechaników z koziej wólki.
Więcej oleju, to mniejsza jego temperatura a więc i lepsza gęstość, czystość jak i możliwość zassadnia go przy dużych kątach nachylenia, dlatego teorie "bo ruskie fury" lubią minimum, lubią najbardziej gówniany z gównianych olej 20W/40 czy mieszanie benzyny z olejem napędowym 50:50, oleje przekadniowe GL-3 zamiast GL-5 , trociny itd to miejskie legendy i opowieści mechaników z koziej wólki.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Podejżewam że piszący instrukcję poprostu najzwyczjniej w świecie doliczyli do tych 5 litrów pojemność chłodnicy oleju , która w starszych modelach mogła być troszkę większa tak jak jest to z chłodnicą wody.dwie instrukcje którymi się posiłkuję podają: 6,2 starsza 5,8 nowsza.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Cóż, o tym właśnie pisałem na początku.cezii pisze:Podejżewam że piszący instrukcję poprostu najzwyczjniej w świecie doliczyli do tych 5 litrów pojemność chłodnicy oleju , która w starszych modelach mogła być troszkę większa tak jak jest to z chłodnicą wody.dwie instrukcje którymi się posiłkuję podają: 6,2 starsza 5,8 nowsza.
Istotny jest poziom oleju, a ten odczytujemy ze wskazań na bagnecie. U mnie na bagnecie korek nie był dobrze zablokowany i przesuwał się. Dlatego prosiłem o potwierdzenie wymiarów, które podałem (odległość od korka do min. i max. na bagnecie).
Nie chciał bym cię wprowadzać w błąd ale coś mi się kiedyś obiło o uszy że są silnik różniące się wejściem bagnetu ; jakos chyba miska i blok ; ale nie jestem pewny więc jak ktos cos na ten temat wie niech sprostuje.
Także żebys czasem nie dostał pomiarów z innego typu wejścia bagnetu ?
Sam muszę sprawdzic jak ma i wtedy zmierze te odległości.
Także żebys czasem nie dostał pomiarów z innego typu wejścia bagnetu ?
Sam muszę sprawdzic jak ma i wtedy zmierze te odległości.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości