bagnet

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
opty
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt maja 22, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

bagnet

Post autor: opty » sob maja 10, 2008 9:35 pm

Nie jestem pewien i nie mam w tej chwili z czym porównać. Chodzi o bagnet do pomiaru poziomu oleju. U mnie od kreski "minimum" do korka (czyli krawędzi bloku silnika) jest 285 mm, a do kreski "maksimum" ok. 258 mm.
Wątpliwości są stąd, że jeden mechanik wlał olej "wg instrukcji", a drugi ściągnął nadmiar kierując się wskazaniami na bagnecie.
Być może problem wziął się stąd, że nie mam chłodnicy oleju, a pierwszy mechanik wlał olej jakby chłodnica była. Poza tym, kiedy kupiłem UAZ-a korek na bagnecie ślizgał się. Zaklinowałem go wg wypustek, ale prawdę mówiąc nawet nie jestem pewien, czy to oryginalny bagnet (siedzi bardzo luźno w korpusie silnika, ew. czym uszczelnić?).
Czy ktoś mógłby sprawdzić u siebie wymiary, które podałem (oryginalny benzynowy silnik UAZ-a, 1989 r.) ?
Jaromir Świerczyński
UAZ 31512 89 r., http://www.remek4x4.opty.com.pl/ - strona mojego pilota ;)

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » ndz maja 11, 2008 12:33 pm

Lej po wskazaniach bagnetu, bo jak mówiłeś instrukcja to taka tam tylko teoria i nie wiemy czy dla wersji z chodniczką czy tez nie. Ale wg. mnie to nadmiar oleju by wyciekł, a niedostatek został zasygnalizowany(o ile masz sprawny czujnik i kontrolkę) wiec nie ma sie co martwic. Ale co to za pomysł żeby do wymiany oleju w uazie stosować 2 mechaników??

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » ndz maja 11, 2008 12:57 pm

:)21
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » ndz maja 11, 2008 6:26 pm

może to jak z policjanatmi (jeden czyta drugi pisze), czyżby mechanicy mieli specjalności od nalewania i od spuszczania ??

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » ndz maja 11, 2008 7:33 pm

nie_mientki pisze:Lej po wskazaniach bagnetu, bo jak mówiłeś instrukcja to taka tam tylko teoria i nie wiemy czy dla wersji z chodniczką czy tez nie. Ale wg. mnie to nadmiar oleju by wyciekł, a niedostatek został zasygnalizowany(o ile masz sprawny czujnik i kontrolkę) wiec nie ma sie co martwic. Ale co to za pomysł żeby do wymiany oleju w uazie stosować 2 mechaników??
Nie no, nadmiar nie wycieknie, bo i ktoredy? a niedostatek bedzie sygnalizowany, ale dopiero totalny niedostatek:) jutro sprawdze te wymiary jak mnie w trase jakas nie wysla..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
opty
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt maja 22, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: opty » ndz maja 11, 2008 8:21 pm

nie_mientki pisze:...Ale co to za pomysł żeby do wymiany oleju w uazie stosować 2 mechaników??
Drugi (zupełnie inna firma) regulował gaźnik, ale przy okazji zajrzał do oleju i ściągnął to co było ponad stan (wg wskazań na bagnecie). A ja zacząłem mieć wątpliwości...
Jaromir Świerczyński
UAZ 31512 89 r., http://www.remek4x4.opty.com.pl/ - strona mojego pilota ;)

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Bagnet

Post autor: Edgarowski » ndz maja 11, 2008 8:38 pm

Uaz 1989.Stan oleju zawsze trzymam poniżej połowy, bo nalanie do górnej kreski skończyło sie robotą uszczelnienia ciśnienie wycisnęło zreszta socjalisyczne silniki nie lubią stanu maxymalnego bo lecą symery zwłaszcza na 4-tej panewce a w Uazie sznur puszcza.Lepiej mniej niz więcej.Chłodnica oleju jest zamontowana ale zamknięta a kranik uszczelniony bo ciągle pokapywało.Bagnet też latał lekko na uszczelce ale owinąłem taśmą izolacyjną i dobrze trzyma wcześniejsze patenty nie zdawały egzaminu.Długości bagnetu dzisiaj nie moge podać bo Uaz poszedł na generalny przegląd i montaż sprzęgiełek Jak wróci to mogę podać bo jest oryginalny i :P dobry.
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn maja 12, 2008 5:33 am

Lepiej jest miec troszke wiecej mimo wszystko niz mniej, zwlaszcza jak sie dlugo jezdzi w mocnych przechylach :)2 zeby olej dal rade wrocic pod smok pompy. np jak bedziesz musial dluzej stac mocno pochylony na przod.. od nadmiaru oleju nie wzrasta cisnienie, sznura lojowego tez nie przelejesz bo jest za wysoko.. musialbys wlac ze12 litrow zeby osiagnac poziom walu. jak przelejesz maxa o 1litr nawet to nic sie nie dzieje, a najwyzej wal troche na przechylach rozchlapie, pierscienie przpuszcza bo nie wyrobia, silniczek to spali i po temacie..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Bagnet

Post autor: Rafał D » pn maja 12, 2008 6:41 pm

Edgarowski pisze: silniki nie lubią stanu maxymalnego bo lecą symery zwłaszcza na 4-tej panewce a w Uazie sznur puszcza.
:o Rozbierałeś to kiedyś? Sznur nie uszczelnia ciśnieniowego obwodu smarowania więc ilość oleju i ciśnienie nie ma nic do niego.
Jak wydmuchało uszczelnienie to raczej odpowietrzenie silnika jest przytkane

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn maja 12, 2008 6:49 pm

Tem motory lubiejom stan łoleju mm. poniożej max. :)25
:)21
A pozim max. jest tylko sugestią i 0,5 l w tą czy w tamtą my nie robi bo to maszyna wojenna, tolko nada czasto wymieniat
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Bagnet

Post autor: Edgarowski » pn maja 12, 2008 9:00 pm

Każdy Uaz jak baba ma swoje humory i fochy. Ja sie trzymam raczej mimimum i na razie :roll: nie narzekam.
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn maja 12, 2008 11:28 pm

Bo konstruktorzy w ulianowsku mieli na myśli "minimum" oleju czyli minimalne zużycie silnika i uszczelnień, a "maksimum" oleju to maksymalne zużycie silnika. Gdybyś trzymał na postoju samochód pod kątem 45 stopni to się zgodzę, ale to jedyny powód dla którego nie wlewa się maks bo się będzie przelewał, ale jak samochód stoi na płaskim to możesz wlać i 2 litry więcej i się nic nie stanie


Więcej oleju, to mniejsza jego temperatura a więc i lepsza gęstość, czystość jak i możliwość zassadnia go przy dużych kątach nachylenia, dlatego teorie "bo ruskie fury" lubią minimum, lubią najbardziej gówniany z gównianych olej 20W/40 czy mieszanie benzyny z olejem napędowym 50:50, oleje przekadniowe GL-3 zamiast GL-5 , trociny itd to miejskie legendy i opowieści mechaników z koziej wólki.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » wt maja 13, 2008 2:46 am

Ot co lepiej bym nie ujal :)2
Nie uazy sa chujowe, tylko fachowcy, ktorzy je naprawiaja :wink:
Ale jak to mowili, niech o kazdym swiadczy jego dzielo.. kurde temat sie troszke rozmyl i nie zmierzylem tego bagnetu :(
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
opty
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt maja 22, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: opty » wt maja 13, 2008 10:32 pm

Kielon pisze:... kurde temat sie troszke rozmyl i nie zmierzylem tego bagnetu :(
Nie popędzam, ale będę wdzięczny za informację :)
Niezależnie od tego, ku której opcji się skłonię (bliżej min. czy max) muszę mieć sprawdzony punkt odniesienia.
Jaromir Świerczyński
UAZ 31512 89 r., http://www.remek4x4.opty.com.pl/ - strona mojego pilota ;)

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr maja 14, 2008 7:36 am

A ile Ci tego oleju wlali ? Do uaza wchodzi równiutko 5 literków i wtedy jest na bagnecie nie całe maximum . I tak ma być , jak masz przyzwoity silnik to do następnej wymiany nie będziesz musiał nawet dolewać.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr maja 14, 2008 2:54 pm

cezii pisze: 5 literków i wtedy jest na bagnecie nie całe maximum
Też tak mam i nie rozumiem dlaczego dwie instrukcje którymi się posiłkuję podają: 6,2 starsza 5,8 nowsza.
Zabrałem nawet swoją miarkę do Tarmotu i porównałem z nową - wszystkie oznaczenia były identyczne. I bądz tu mądry... :-?

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » czw maja 15, 2008 10:16 am

dwie instrukcje którymi się posiłkuję podają: 6,2 starsza 5,8 nowsza.
Podejżewam że piszący instrukcję poprostu najzwyczjniej w świecie doliczyli do tych 5 litrów pojemność chłodnicy oleju , która w starszych modelach mogła być troszkę większa tak jak jest to z chłodnicą wody.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
opty
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt maja 22, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: opty » pt maja 16, 2008 9:31 am

cezii pisze:
dwie instrukcje którymi się posiłkuję podają: 6,2 starsza 5,8 nowsza.
Podejżewam że piszący instrukcję poprostu najzwyczjniej w świecie doliczyli do tych 5 litrów pojemność chłodnicy oleju , która w starszych modelach mogła być troszkę większa tak jak jest to z chłodnicą wody.
Cóż, o tym właśnie pisałem na początku.

Istotny jest poziom oleju, a ten odczytujemy ze wskazań na bagnecie. U mnie na bagnecie korek nie był dobrze zablokowany i przesuwał się. Dlatego prosiłem o potwierdzenie wymiarów, które podałem (odległość od korka do min. i max. na bagnecie).
Jaromir Świerczyński
UAZ 31512 89 r., http://www.remek4x4.opty.com.pl/ - strona mojego pilota ;)

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pt maja 16, 2008 9:39 am

Nie chciał bym cię wprowadzać w błąd ale coś mi się kiedyś obiło o uszy że są silnik różniące się wejściem bagnetu ; jakos chyba miska i blok ; ale nie jestem pewny więc jak ktos cos na ten temat wie niech sprostuje.
Także żebys czasem nie dostał pomiarów z innego typu wejścia bagnetu ?
Sam muszę sprawdzic jak ma i wtedy zmierze te odległości.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt maja 16, 2008 10:05 am

masz rację , może być bagnet w misce i bloku, a oleju wchodzi tyle samo w obu typach
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
opty
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt maja 22, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: opty » pt maja 16, 2008 10:14 am

gri74 pisze:masz rację , może być bagnet w misce i bloku, a oleju wchodzi tyle samo w obu typach
Dlatego podałem rocznik - 1989. Bagnet w bloku (w misce o ile wiem, był we wcześniejszych modelach).
Jaromir Świerczyński
UAZ 31512 89 r., http://www.remek4x4.opty.com.pl/ - strona mojego pilota ;)

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pt maja 16, 2008 10:35 am

a oleju wchodzi tyle samo w obu typach
Oczywiście że tyle samo ale bagnety moga mieć różna długość . Skoro jednak juz jesteśmy pewni że w bloku to do pomiarów :)2
Wcale bym sie nie zdziwił jak by kazdy miał inne dane :lol: Ale cóz Uaz jak kobieta zmienny jest.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » sob maja 17, 2008 4:40 pm

Lepiej pozno niz wcale.. od grzybka gumowego mierzac, od miejsca ktore opiera sie na bloku mam 23,5 cm do maxa i 27 do min
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
opty
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt maja 22, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: opty » sob maja 17, 2008 9:28 pm

Kielon pisze:Lepiej pozno niz wcale.. od grzybka gumowego mierzac, od miejsca ktore opiera sie na bloku mam 23,5 cm do maxa i 27 do min
O! Czyli coś jest na rzeczy.
Ale do badań statystycznych potrzebna jest większa próba. Poczekajmy na następne dane...
Jaromir Świerczyński
UAZ 31512 89 r., http://www.remek4x4.opty.com.pl/ - strona mojego pilota ;)

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Post autor: losiek » pn maja 19, 2008 7:11 pm

wyjalem dzisiaj bagnet i mam tylko jedną kropkę okolo 2-3 cm od końca bagnetu. To minimum czy maximum?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości