Silnik 2.9 V6 ford do uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

arek zak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 8:03 am
Lokalizacja: NOWA RUDA

Silnik 2.9 V6 ford do uaza

Post autor: arek zak » czw maja 22, 2008 11:19 pm

WITAM !!

Mam mały problem , chce kupić silnik 2.9 v6 od forda i złozyc go do uaza
w zwiazku z tym chciał bym się dowiedziec jak można połączyć ten silnik ze skrzynia uaza . Czy nie będzie z tym jakiś problemów ??
Może ma ktos coś takiego ??

Za pomoc bardzo dziekuje :wink:

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » pt maja 23, 2008 10:07 am

Witam. Ten silnik można założyć do uaza, i połączyć go ze skrzynią dorabiając element łączący obie te części. Nie powinno być z tym większych problemów. Osobiście znam człowieka, który ma coś takiego w swoim uazie.
Ponieważ odpowiedziałem rzeczowo na wszystkie pytania liczę na dozgonną wdzięczność. I poszukaj starszych tematów o tym silniku, bo było mówione dużo i niekoniecznie na temat. Poza tym http://oscar-fire.fotosik.pl/albumy/89834.html#e
I zastanów sie trzy razy czy nie wolisz wsadzić silnik ze skrzynią od scorpio a motać połączenie tego z reduktorem uaza.

arek zak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 8:03 am
Lokalizacja: NOWA RUDA

Post autor: arek zak » pt maja 23, 2008 10:22 am

DZIKI WIELKIE ZA INFO :)2

A ta skrzynia od forda to nie będzie się często sypać ??

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » pt maja 23, 2008 10:34 am

Tego akurat nie wiem. Wiem jedynie, ze przy oryginalnej skrzyni część mocy którą dodasz rozproszy się przez-nie oszukujmy sie- nie będąca szczytem techniki skrzynie. Bo co ci po 150 km jeśli każda redukcja to wielki zgrzyt. Ale jeśli masz tylko silnik bez skrzyni, to rozwiązanie V6+skrzynia uaz też będzie robiło i nie ma co płakać tylko do garażu!

arek zak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 8:03 am
Lokalizacja: NOWA RUDA

Post autor: arek zak » pt maja 23, 2008 10:37 am

NAPRAWDE DZIęKI ZA POMOC :D

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt maja 23, 2008 10:51 am

arek zak pisze: A ta skrzynia od forda to nie będzie się często sypać ??
z moich obserwacji fordowska skrzynia wytrzymuje duuuużo więcej niż uazowa 8)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt maja 23, 2008 3:58 pm

nie_mientki pisze:....Osobiście znam człowieka, który ma coś takiego w swoim uazie.....
8) brat tez czlowiek .... :wink: , przyjezdzaj to zrobuimy wkoncu ta srube co ja upitoliles :D
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » pt maja 23, 2008 4:36 pm

Doktor200 pisze:
nie_mientki pisze:....Osobiście znam człowieka, który ma coś takiego w swoim uazie.....
8) brat tez czlowiek .... :wink: , przyjezdzaj to zrobuimy wkoncu ta srube co ja upitoliles :D
Upitolona ale już zrobiona. Czekam na ładną pogodę i zabieram autko do gazownika.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » sob maja 24, 2008 5:11 am

skrzynia forda, pomijając jej długośc, będzie mieć za szybkie dolne biegi.
Do 2,9 musisz znaleźć żeliwny dzwon odkręcany od skrzyni fordowskiej i połączyć to ze skrzynią uaza. Przetoczyć kołnierz tulejki-podpory łożyska wyciskowego skrzyni uaza aby wszedł dzwon forda.
Koło zamachowe ford, rozrusznik ford, docisk ford, tarcza sprzęgła stoczony uaz lub cały żuk, łoż wyciskowe uaz.
Nie pamiętam jak z podporą wałka sprzęgłowego, ale na pewno da się .

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » sob maja 24, 2008 7:10 am

a jak jest z elektryką przy tych silnikach tzn. czy trzeba montować komputer sterujący i te wszystkie elektroniczne pierdoły czy można to zastąpić jakimś normalnym zapłonem bez elektroniki a wtryski gaźnikiem czy to nie ma sensu ?

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob maja 24, 2008 8:22 am

oryginalnie 2.9 jest sterowany kompem EECIV, zarówno zapłon jak i wtryski i u mie tak jest(jeżdżę tylko na benzynce);
są też tacy, którzy zakładają gaźnik od 2.8 wraz z kolektorem ssącym, zmieniają aparat zapłonowy na zwykły np od Granady (trzeba zmienić zębatkę na aparacie która jest napędzana od wałka rozrządu);
można też zmienić tylko aparat zapłonowy, założyć BLOSA i śmigać tylko na gazowni :roll:

dobra skrzynia to MT75 - jest krótka i dość mocna,
najlepiej to poszperaj na capri.pl i się duużo dowiesz
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

kam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 9:46 pm
Lokalizacja: jastrowie

Post autor: kam » sob maja 24, 2008 9:02 pm

Witam mam silnik v6 scorpio i odradzam tego typu rozwiazanie po pierwsze duzo elektryki komputeritp. dwa razy zmielilo skrzynie raz zmielilo przegub. wywalam ten silnik i wstawiam diesla

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob maja 24, 2008 9:18 pm

trochę elektryki w nim jest, zresztą nie więcej jak w innych benzyniakach :wink:
ja mam elektrykę silnika zrobioną tak, że jest tylko to co ma być niezbędne do prawidłowej (bez kodów błędów) pracy silnika,

to nie jest wcale taki zły silnik, ale jak wcześniej było pisane, lepiej by to chodziło na Fordowskiej skrzyni, aniżeli na UAZowej(w moim przypadku jeszcze bez synchronizacji).
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » sob maja 24, 2008 9:31 pm

Właśnie motam 2.9 EFI od Scorpio do mojego Gaza. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć rysunków technicznych tego silnika. Mam niekompletny (bez komputera, wiązki itd.). Jaki tam jest komp (oznaczenie, typ)?
Jeśli chodzi o skrzynie, to chyba da radę dopasować krótką skrzynie od Transita (taką gdzie wodziki od zmiany biegów wchodzą bezpośrednio przez boczny dekiel skrzyni.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob maja 24, 2008 9:44 pm

manuale do ściągnięcia znajdziesz na www.capri.pl;
komp to EECIV i resztę musisz poszukać, najpierw to sprawdź jaki masz silni (chodzi o numery), czy miał przepływomierze?, czy był na jednej, czy na dwóch sondach?, czy na automacie hulał? itp.itd
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob maja 24, 2008 9:56 pm

kam pisze:Witam mam silnik v6 scorpio i odradzam tego typu rozwiazanie po pierwsze duzo elektryki komputeritp. dwa razy zmielilo skrzynie raz zmielilo przegub. wywalam ten silnik i wstawiam diesla
i myslisz że jak wstawisz klekota co będzie miał 150 kucy to nic nie zmielisz??
u mnie w kilku samochpdach było 2.8 albo 29 i byłem bardzo zadowolony siniczek z dużą mocą pięknym momentem :)2 trzeba kasować lucy na mostach i dbać o mechanike i chula przez kilka lat .... ale jak sie wszystko drutem.... :)3
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » ndz maja 25, 2008 12:49 am

kam pisze:Witam mam silnik v6 scorpio i odradzam tego typu rozwiazanie po pierwsze duzo elektryki komputeritp. dwa razy zmielilo skrzynie raz zmielilo przegub. wywalam ten silnik i wstawiam diesla

ja mam V6, z elektryki tylko jest aparat zaplonowy i kable wysokiego napiecia, komp wywalony, skrzynia uaza ta synchronizowana, mosty patrola, kola 33" i nic mi sie nie ukrecilo, i nie uwazam ze to jest zly silnik, raz ze jest tani dwa ze prosty, a trzy ze jeszcze mozna nanim cos wygrac :)2
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

arek zak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 8:03 am
Lokalizacja: NOWA RUDA

Post autor: arek zak » ndz maja 25, 2008 11:52 am

A nie miałeś problemu z połączeniem mostów patrola z reduktorem uaza ??

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » ndz maja 25, 2008 12:41 pm

nie
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » ndz maja 25, 2008 4:02 pm

Doktor200 pisze:
ja mam V6, z elektryki tylko jest aparat zaplonowy i kable wysokiego napiecia, komp wywalony, skrzynia uaza ta synchronizowana, mosty patrola, kola 33" i nic mi sie nie ukrecilo, i nie uwazam ze to jest zly silnik, raz ze jest tani dwa ze prosty, a trzy ze jeszcze mozna nanim cos wygrac :)2
Mógłbyś coś więcej o tym opisać?

Czy ilnik nie robi się słabszy?
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » ndz maja 25, 2008 4:08 pm

jesli chodzi ci o mosty to niewiem bo najpierw zapodalem mosty od patrola a po 2 miechach dopiero silnik, ale na starym silniku odczulem spadek, ale wiesz...inne przelozenia ciezkie mosty kola i wszystko sie zsumowalo, jeslii chodzi zas o skrzynie to wiadomo ze ona niejest sczytem techniki zostala skonstrulowana do innych zakresow paracy ale przy normalnym urzydkowaniu daje rade, acz kolwiek wiadomo ze tryby sie wytra szybciej przy 150 koniach niz przy 75, musle ze tak z poltora roku wytrzma potem bede motal na patrolowska benzynowa 4 biegowa z reduktorem, bo tylko taka sie chyba w rame zmiesci z tego co patrzylem
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » ndz maja 25, 2008 4:27 pm

Tomkowi chyba chodziło o to czy przez wyrzucenie kompa i wstawienie blosa silnik nie stał się słabszy. To ja odpowiem za Doktora-nie ma do czego porównać bo wstawiał od razu bez kompa :wink:

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » ndz maja 25, 2008 4:29 pm

no dokladnie, ale na hamowni u mnie na uczelni wyszlo 145HP :wink:, wiec....
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » ndz maja 25, 2008 6:09 pm

.... chyba nie tak źle :wink:
GyGy 5479591

Uaz 469 B

arek zak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 8:03 am
Lokalizacja: NOWA RUDA

Post autor: arek zak » pn maja 26, 2008 11:28 pm

Wie ktoś jak wyglada taki dzwon ?? Może jakieś zdjęcia :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości