Strona 1 z 2

Silnik 2.9 V6 ford do uaza

: czw maja 22, 2008 11:19 pm
autor: arek zak
WITAM !!

Mam mały problem , chce kupić silnik 2.9 v6 od forda i złozyc go do uaza
w zwiazku z tym chciał bym się dowiedziec jak można połączyć ten silnik ze skrzynia uaza . Czy nie będzie z tym jakiś problemów ??
Może ma ktos coś takiego ??

Za pomoc bardzo dziekuje :wink:

: pt maja 23, 2008 10:07 am
autor: nie_mientki
Witam. Ten silnik można założyć do uaza, i połączyć go ze skrzynią dorabiając element łączący obie te części. Nie powinno być z tym większych problemów. Osobiście znam człowieka, który ma coś takiego w swoim uazie.
Ponieważ odpowiedziałem rzeczowo na wszystkie pytania liczę na dozgonną wdzięczność. I poszukaj starszych tematów o tym silniku, bo było mówione dużo i niekoniecznie na temat. Poza tym http://oscar-fire.fotosik.pl/albumy/89834.html#e
I zastanów sie trzy razy czy nie wolisz wsadzić silnik ze skrzynią od scorpio a motać połączenie tego z reduktorem uaza.

: pt maja 23, 2008 10:22 am
autor: arek zak
DZIKI WIELKIE ZA INFO :)2

A ta skrzynia od forda to nie będzie się często sypać ??

: pt maja 23, 2008 10:34 am
autor: nie_mientki
Tego akurat nie wiem. Wiem jedynie, ze przy oryginalnej skrzyni część mocy którą dodasz rozproszy się przez-nie oszukujmy sie- nie będąca szczytem techniki skrzynie. Bo co ci po 150 km jeśli każda redukcja to wielki zgrzyt. Ale jeśli masz tylko silnik bez skrzyni, to rozwiązanie V6+skrzynia uaz też będzie robiło i nie ma co płakać tylko do garażu!

: pt maja 23, 2008 10:37 am
autor: arek zak
NAPRAWDE DZIęKI ZA POMOC :D

: pt maja 23, 2008 10:51 am
autor: lbl78
arek zak pisze: A ta skrzynia od forda to nie będzie się często sypać ??
z moich obserwacji fordowska skrzynia wytrzymuje duuuużo więcej niż uazowa 8)

: pt maja 23, 2008 3:58 pm
autor: Doktor200
nie_mientki pisze:....Osobiście znam człowieka, który ma coś takiego w swoim uazie.....
8) brat tez czlowiek .... :wink: , przyjezdzaj to zrobuimy wkoncu ta srube co ja upitoliles :D

: pt maja 23, 2008 4:36 pm
autor: nie_mientki
Doktor200 pisze:
nie_mientki pisze:....Osobiście znam człowieka, który ma coś takiego w swoim uazie.....
8) brat tez czlowiek .... :wink: , przyjezdzaj to zrobuimy wkoncu ta srube co ja upitoliles :D
Upitolona ale już zrobiona. Czekam na ładną pogodę i zabieram autko do gazownika.

: sob maja 24, 2008 5:11 am
autor: pilmar
skrzynia forda, pomijając jej długośc, będzie mieć za szybkie dolne biegi.
Do 2,9 musisz znaleźć żeliwny dzwon odkręcany od skrzyni fordowskiej i połączyć to ze skrzynią uaza. Przetoczyć kołnierz tulejki-podpory łożyska wyciskowego skrzyni uaza aby wszedł dzwon forda.
Koło zamachowe ford, rozrusznik ford, docisk ford, tarcza sprzęgła stoczony uaz lub cały żuk, łoż wyciskowe uaz.
Nie pamiętam jak z podporą wałka sprzęgłowego, ale na pewno da się .

: sob maja 24, 2008 7:10 am
autor: krolik
a jak jest z elektryką przy tych silnikach tzn. czy trzeba montować komputer sterujący i te wszystkie elektroniczne pierdoły czy można to zastąpić jakimś normalnym zapłonem bez elektroniki a wtryski gaźnikiem czy to nie ma sensu ?

: sob maja 24, 2008 8:22 am
autor: piotr oskwarek
oryginalnie 2.9 jest sterowany kompem EECIV, zarówno zapłon jak i wtryski i u mie tak jest(jeżdżę tylko na benzynce);
są też tacy, którzy zakładają gaźnik od 2.8 wraz z kolektorem ssącym, zmieniają aparat zapłonowy na zwykły np od Granady (trzeba zmienić zębatkę na aparacie która jest napędzana od wałka rozrządu);
można też zmienić tylko aparat zapłonowy, założyć BLOSA i śmigać tylko na gazowni :roll:

dobra skrzynia to MT75 - jest krótka i dość mocna,
najlepiej to poszperaj na capri.pl i się duużo dowiesz

: sob maja 24, 2008 9:02 pm
autor: kam
Witam mam silnik v6 scorpio i odradzam tego typu rozwiazanie po pierwsze duzo elektryki komputeritp. dwa razy zmielilo skrzynie raz zmielilo przegub. wywalam ten silnik i wstawiam diesla

: sob maja 24, 2008 9:18 pm
autor: piotr oskwarek
trochę elektryki w nim jest, zresztą nie więcej jak w innych benzyniakach :wink:
ja mam elektrykę silnika zrobioną tak, że jest tylko to co ma być niezbędne do prawidłowej (bez kodów błędów) pracy silnika,

to nie jest wcale taki zły silnik, ale jak wcześniej było pisane, lepiej by to chodziło na Fordowskiej skrzyni, aniżeli na UAZowej(w moim przypadku jeszcze bez synchronizacji).

: sob maja 24, 2008 9:31 pm
autor: zaq
Właśnie motam 2.9 EFI od Scorpio do mojego Gaza. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć rysunków technicznych tego silnika. Mam niekompletny (bez komputera, wiązki itd.). Jaki tam jest komp (oznaczenie, typ)?
Jeśli chodzi o skrzynie, to chyba da radę dopasować krótką skrzynie od Transita (taką gdzie wodziki od zmiany biegów wchodzą bezpośrednio przez boczny dekiel skrzyni.

: sob maja 24, 2008 9:44 pm
autor: piotr oskwarek
manuale do ściągnięcia znajdziesz na www.capri.pl;
komp to EECIV i resztę musisz poszukać, najpierw to sprawdź jaki masz silni (chodzi o numery), czy miał przepływomierze?, czy był na jednej, czy na dwóch sondach?, czy na automacie hulał? itp.itd

: sob maja 24, 2008 9:56 pm
autor: lbl78
kam pisze:Witam mam silnik v6 scorpio i odradzam tego typu rozwiazanie po pierwsze duzo elektryki komputeritp. dwa razy zmielilo skrzynie raz zmielilo przegub. wywalam ten silnik i wstawiam diesla
i myslisz że jak wstawisz klekota co będzie miał 150 kucy to nic nie zmielisz??
u mnie w kilku samochpdach było 2.8 albo 29 i byłem bardzo zadowolony siniczek z dużą mocą pięknym momentem :)2 trzeba kasować lucy na mostach i dbać o mechanike i chula przez kilka lat .... ale jak sie wszystko drutem.... :)3

: ndz maja 25, 2008 12:49 am
autor: Doktor200
kam pisze:Witam mam silnik v6 scorpio i odradzam tego typu rozwiazanie po pierwsze duzo elektryki komputeritp. dwa razy zmielilo skrzynie raz zmielilo przegub. wywalam ten silnik i wstawiam diesla

ja mam V6, z elektryki tylko jest aparat zaplonowy i kable wysokiego napiecia, komp wywalony, skrzynia uaza ta synchronizowana, mosty patrola, kola 33" i nic mi sie nie ukrecilo, i nie uwazam ze to jest zly silnik, raz ze jest tani dwa ze prosty, a trzy ze jeszcze mozna nanim cos wygrac :)2

: ndz maja 25, 2008 11:52 am
autor: arek zak
A nie miałeś problemu z połączeniem mostów patrola z reduktorem uaza ??

: ndz maja 25, 2008 12:41 pm
autor: Doktor200
nie

: ndz maja 25, 2008 4:02 pm
autor: Tomek_B
Doktor200 pisze:
ja mam V6, z elektryki tylko jest aparat zaplonowy i kable wysokiego napiecia, komp wywalony, skrzynia uaza ta synchronizowana, mosty patrola, kola 33" i nic mi sie nie ukrecilo, i nie uwazam ze to jest zly silnik, raz ze jest tani dwa ze prosty, a trzy ze jeszcze mozna nanim cos wygrac :)2
Mógłbyś coś więcej o tym opisać?

Czy ilnik nie robi się słabszy?

: ndz maja 25, 2008 4:08 pm
autor: Doktor200
jesli chodzi ci o mosty to niewiem bo najpierw zapodalem mosty od patrola a po 2 miechach dopiero silnik, ale na starym silniku odczulem spadek, ale wiesz...inne przelozenia ciezkie mosty kola i wszystko sie zsumowalo, jeslii chodzi zas o skrzynie to wiadomo ze ona niejest sczytem techniki zostala skonstrulowana do innych zakresow paracy ale przy normalnym urzydkowaniu daje rade, acz kolwiek wiadomo ze tryby sie wytra szybciej przy 150 koniach niz przy 75, musle ze tak z poltora roku wytrzma potem bede motal na patrolowska benzynowa 4 biegowa z reduktorem, bo tylko taka sie chyba w rame zmiesci z tego co patrzylem

: ndz maja 25, 2008 4:27 pm
autor: nie_mientki
Tomkowi chyba chodziło o to czy przez wyrzucenie kompa i wstawienie blosa silnik nie stał się słabszy. To ja odpowiem za Doktora-nie ma do czego porównać bo wstawiał od razu bez kompa :wink:

: ndz maja 25, 2008 4:29 pm
autor: Doktor200
no dokladnie, ale na hamowni u mnie na uczelni wyszlo 145HP :wink:, wiec....

: ndz maja 25, 2008 6:09 pm
autor: Tomek_B
.... chyba nie tak źle :wink:

: pn maja 26, 2008 11:28 pm
autor: arek zak
Wie ktoś jak wyglada taki dzwon ?? Może jakieś zdjęcia :-?