nprawa skrzyni biegów

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

nprawa skrzyni biegów

Post autor: kpeugeot » sob cze 21, 2008 7:12 pm

hej

własnie rozłożyłem swoją skrzynię i mam parę pytań bo na schematach nie widzę

na wałku który wychodzi od silnika jest łożysko a potem zębatka - czy ta zębatka jest pełna czy też winna mieć wycięcie w kształcie księżyca?

czy na połączeniu tego wału z drugą częścią która idzie do reduktora winno być łożysko?

czy ma ktoś listę łóżysk w skrzyni biegów

bo już jak rozbabrałem wszystko to wypada wszystkie wymienić
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » sob cze 21, 2008 7:14 pm

acha dajci mi jakiś link do instrukcji uaza

tzn interesują mnie schematy skrzynia reduktor sprzegło
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » sob cze 21, 2008 10:50 pm

Sprawdz to...
http://acat.autodealer.ru/index.php?mark=1_6
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25

Ktoś ma PL ebooka? Ja mam, ale na innej jednostce :roll:
Nie pamietam, czy tam byl schemat skrzyni.

Z atone.waw.pl instrukcja zniknela :)3
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz cze 22, 2008 4:42 pm

Zębatka powinna mieć wycięcie - inaczej ciężko by to było wyjąć :)21
Wałek główny jest podparty na wałku sprzęgłowym na rolkach, chyba 14 szt., bez żadnego koszyczka itp.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » ndz cze 22, 2008 5:44 pm

konrad przywiez domnie to ci na poniedzialek po rajdzie zloze
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » śr cze 25, 2008 5:39 pm

Koledzy jak ktoś chce instrukcje to pisać pw. Wyślę polską. Sam też potrzebuje pomocy ze skrzynia. Nie wraca mi ten bezpiecznik który jest w skrzyni za małą trójkątną pokrywką (dźwignia wdusza go przy wrzucaniu wstecznego) I teraz co się dzieje. Wrzucam wsteczny, bezpiecznik jest wduszony, zazębia się koło wstecznego biegu, wyrzucam wsteczny, bezpiecznik się nie cofa a lewarek wylatuje z prowadzenia wybieraków i nie cofa koła wstecznego biegu. No a potem to już tylko wystarczy wrzucić któryś do przodu i mamy dwa biegi na sobie. Podpowiedzcie mi jak temu zaradzić? Może ma ktoś taki bezpiecznik na zbyciu chętnie odkupie bo po moim widać lekkie zużycie.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt cze 27, 2008 11:47 am

wg insturkcji na wałkusprzęgłowym kompletnym są dwie zębatki szeroka i wąska

czy wąska zebatka winna być kompletna czy też ma brak jakiś 5 -6 zębów

wg mnie powinno byc ich brak
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt cze 27, 2008 1:19 pm

niema zebow bo inaczej niewlozyl bys walka bo by przy wkladaniu go kolidowal z innymi zebami albo czyms tam z tego co pamietam
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt cze 27, 2008 2:21 pm

dobra a zna ktoś oznaczenia wsztkich łożysk jakie występuja w skrzyni biegów

i pyt2. jeśli po wciśnięciu sprzegła wyje łożysko to jest to to łożysko bliżej silnika czy też na tym module dociskającym
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » pt cze 27, 2008 2:29 pm

kpeugeot pisze:dobra a zna ktoś oznaczenia wsztkich łożysk jakie występuja w skrzyni biegów

i pyt2. jeśli po wciśnięciu sprzegła wyje łożysko to jest to to łożysko bliżej silnika czy też na tym module dociskającym
Na module dociskajacym - to łożysko które jest przymocowane do widełem sterowanych pedałem sprzegła.

A nie lepiej od razu dwa wymienic ? Koszt raczej znikomy.

sajgon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 31, 2007 2:58 pm
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: sajgon » sob sie 16, 2008 9:16 pm

witam wszystkich.
potrzebuje pomocy. Właśnie rozłżyłem na części skrzynie i reduktor no i masakra. Praktycznie wszystko wymaga wymiany. Potrzebuję namiary na kogoś kto ma sprawdzone części koła łozyska itp. kogoś sprawdzonego jeżeli ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny.
UAZ'87

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » pn sie 18, 2008 7:17 am

sajgon pisze:witam wszystkich.
potrzebuje pomocy. Właśnie rozłżyłem na części skrzynie i reduktor no i masakra. Praktycznie wszystko wymaga wymiany. Potrzebuję namiary na kogoś kto ma sprawdzone części koła łozyska itp. kogoś sprawdzonego jeżeli ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny.
No to rzeczywiscie masz SAJGON :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sie 18, 2008 7:33 am

sajgon pisze:witam wszystkich.
potrzebuje pomocy. Właśnie rozłżyłem na części skrzynie i reduktor no i masakra. Praktycznie wszystko wymaga wymiany. Potrzebuję namiary na kogoś kto ma sprawdzone części koła łozyska itp. kogoś sprawdzonego jeżeli ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny.
To szukaj uzywanego dobrego zespołu , bo jak zechcesz nowe , to ceny cie zabiją ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

sajgon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 31, 2007 2:58 pm
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: sajgon » pn sie 18, 2008 2:38 pm

koszt nowych wnętrzności to kwota ok 1600
UAZ'87

mcichy888
 
 
Posty: 104
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: mcichy888 » wt sie 19, 2008 11:57 am

Na giełdzie w krakowie koszt wszystkich bebechów wyniesie ok 600 - max 800 zł (dopytywałem się na wiosne tego roku). Ja u siebie wymieniałem wałkek 1 biegu, synchronizatory, przesówke, uszczelki itd i chyba jakieś zębatki, zapłaciłem niecałe 300 zł. Założyłem polskie łożyska do skrzyni- to samo co w żuku i simeringi też. Śmiga i jestem zadowolony

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » wt sie 19, 2008 2:55 pm

Po puszczeniu gazu wypada 3 i 4 co mam do wymiany? I jeszcze jedno. Czy skrzynie 4 od Żuka da się przerobić do Uaza i czy wałek zdawczy podejdzie od starej "krzynki" ?? :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » wt sie 19, 2008 9:57 pm

pasuje ale podobno od malucha lepiej :)25
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt sie 19, 2008 11:25 pm

Balu-Balu pisze:Po puszczeniu gazu wypada 3 i 4 co mam do wymiany? I jeszcze jedno. Czy skrzynie 4 od Żuka da się przerobić do Uaza i czy wałek zdawczy podejdzie od starej "krzynki" ?? :)21
O ile pamietam to wina piesków.
W tym wypadku wymienia się przesówkę, synchronizatory i te przesrane pieski (występuja w komplecie z przesówką).

Najrozsadniej jest wymienić samochód zanim inne przypadłości uaza nie wyczyszczą ci portfela :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sie 20, 2008 7:45 am

oo i kto to mowi :P , kto jeszcze jakis czas temu zachwalal uaza :D ??
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr sie 20, 2008 10:46 am

Bartmann pisze:
Balu-Balu pisze:Po puszczeniu gazu wypada 3 i 4 co mam do wymiany? I jeszcze jedno. Czy skrzynie 4 od Żuka da się przerobić do Uaza i czy wałek zdawczy podejdzie od starej "krzynki" ?? :)21
O ile pamietam to wina piesków.
W tym wypadku wymienia się przesówkę, synchronizatory i te przesrane pieski (występuja w komplecie z przesówką).

Najrozsadniej jest wymienić samochód zanim inne przypadłości uaza nie wyczyszczą ci portfela :lol:
Dzięki. Uaz jest na tym etapie, że nie muszę się go obawiać. Portfel jest atakowany systematycznie aczkolwiek nie rzuca mnie na kolana.
Najrozsądniej jest wymienić samochód



Za taką radę to ja koledze dziękuję. Na razie nie ma takiej opcji. Członków rodziny się nie pozbywa :)21 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr sie 20, 2008 6:41 pm

Dobra ... dobra tak se gadam... każdy wie,
że UAZ jest najlepszy i inne auta pi@przy
Gdybym nie miał sentymentu to bym przeca tu nie zaglądał prawie po roku od sprzedaży syfa :lol:

Wymiana przesówki i reszty wymienionego syfu to pryszcz. Wyciągnij skrzynkę walnij na stół i zrób obdukcję... zapewne parę luzów będzie do skasowania... kiedyś sprzedawali cały zestaw naprawczy z tymi gównianymi prawieseagerami i resztą śmietnika co się wyrabia na wałku. Dawno tego nie widzialem dlatego posługuje się jezykiem laika... ale jedno wiem naprawa skrzyni uazowej jest prosta :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość