Strona 1 z 1
dodatkowa chłodnica - pompa elektryczna
: wt lip 01, 2008 12:17 pm
autor: uadam
Założyłem dodatkową chłodnicę wody (wspomagającą podstawową) i zastanawiam się czy będzie potrzebna dodatkowa elektryczna pompka wody wspomagająca mechaniczną. Jaki objaw będzie świadczył o tym, że jest ona potrzebna (przegrzewanie się chłodnicy podstawowej, niedogrzanie ?)
: wt lip 01, 2008 12:46 pm
autor: 9mm
na oryginalnym piecu ?
: wt lip 01, 2008 1:09 pm
autor: uadam
Wołga
: wt lip 01, 2008 1:13 pm
autor: benes
uadam pisze:Wołga
a gotuje ci się???
: wt lip 01, 2008 1:23 pm
autor: uadam
Bez dodatkowej chłodnicy tak. Od razu dodam, że jest to przeróbka Uaza (amfibia) i dodatkowa chłodnica jest konieczna
: wt lip 01, 2008 8:54 pm
autor: Kruk
a jak połączyłeś chłodnice? równolegle? szeregowo?
dodatkowa pompa nie zaszkodzi jak daleko chłodnica od silnika
: wt lip 01, 2008 9:35 pm
autor: uadam
Podłączyłem szeregowo. W sumie to mam blisko tą dodatkową - bo nie z tyłu tylko z samego przodu.
: wt lip 01, 2008 9:46 pm
autor: 9mm
nie budowałem amfibii , ale dużo będzie zależało od średnicy rur ,ilości kolan i odległości oraz wysokości (w stosunku do pompy)na jaką pompujesz. Jak zachowasz przekroje nie mniejsze niż te na wyjściu z silnika i nie przecudujesz z resztą to powinna wydać. Ważne też jest jak ją łączysz (szereg czy równolegle). Możesz dodatkową wrzucić w obieg nagrzewnicy (masz nagrzewnicę) . Kwestia wykorzystania przewodów , zrobisz metalowe dasz im zewnętrzny przepływ wody/powietrza jak pływasz/jeździsz i możesz dodatkową chłodnicę malutką zrobić. Kupa kwestii , daj jakieś foto jak jest ,to coś można doradzić. Jak pompa ci nie wyda , będzie się grzać piec.
Re: dodatkowa chłodnica - pompa elektryczna
: wt lip 01, 2008 9:48 pm
autor: Gabriel Tatoj
WITAJCIE
uadam pisze:Założyłem dodatkową chłodnicę wody (wspomagającą podstawową) i zastanawiam się czy będzie potrzebna dodatkowa elektryczna pompka wody wspomagająca mechaniczną. Jaki objaw będzie świadczył o tym, że jest ona potrzebna (przegrzewanie się chłodnicy podstawowej, niedogrzanie ?)
Jeżeli mogę do tematu; to powiem ,że dałbym wiekszą(grubszą) chłodnicę jedną (tym bardziej że jest miejsce) i nieco mniejsze koło na pompę cieczy chłodzącej

. Nic nowego nie wymyślam. Widziałem właśnie w wołgowskim silniku domotaną większą pompę z czegoś na takiej płytce po to właśnie żeby można było efektywniej ostudzić (doprężony) motor

. Brat miał kedyś ARO na Wołdze i też był problem z nadmiarem ciepła,dodam że motor był remontowany i doprężany , bo ten przed remontem miał równiutko 6,5 atmosfery kompresji i zdechły był jak kosiarka z OBI

, ale remont zadziałał na OK

. Mimo tego że w samochodzie była chłodnica z ARO, powyższy problem istniał

. Przechytrzył to potem dodatowym obiegiem cieczy z dodatkowym zaworem sterowanym najpierw z kabiny a potem termo-czujnikiem

. To była hiper-zmota, ale działało wszystko że hej

.

. Z gażnikowcami mam małe doświadczenie, ale podejrzewałem tą Wołgę brata,o jakieś fabryczne ; złe kryzowanie bloku i głowicy

. To znaczy;ograniczony przepływ płynu w silniku

To oczywiście moje zdanie, które wyrażam przy temacie na Waszym forum

.
POZDRAWIAM SERDECZNIE

: wt lip 01, 2008 10:00 pm
autor: Kruk
małe koło na pompie - zmienić przełożenia - większe obroty - większa wydajność

: śr lip 02, 2008 12:44 pm
autor: Bart03
mam dodatkowa chlodnice z poldasa wpieta w szereg za kabina w uazie 452 i wszystka pieknie dziala juz 5 rok

nie trzeba nic wiecej kombinowac

: śr lip 02, 2008 10:24 pm
autor: uadam
A jak rozwiązałeś kwestię odpowietrzania tej dodatkowej chłodnicy. Czy ma ona dodatkowe odpowietrzenie czy też tylko jest wykorzystane odpowietrzenie podstawowej chłodnicy. Ta dodatkowa prawdopodobnie jest nieco wyżej od podstawowej?
: pt lip 04, 2008 9:13 pm
autor: Bart03
chlodnica dodatkowa jest wyzej niz chlodnica oryginalna i ma zbiornik plynu - dlatego odpowietrza sie sama tak jak uklad oryginalny poloneza
: sob lip 05, 2008 6:45 pm
autor: Kruk
trochę inne pytanie sory że mące w temacie... jak układ jest ze zbiornikiem wyrównawczym to chłodnica musi być wyżej od silnika? a zbiornik? a jak bez zbiornika to niżej, na równo? jak to jest? ma to znaczenie? ktoś mi coś kiedyś marudził że tak jest....i sam nie wiem

: sob lip 05, 2008 7:47 pm
autor: Doktor200
powietrze ma tendencje do wyplywania do gory, a ze gorna chlodnica jest punktem naajwyzszym ukladu to bedzie ulatywalo tamtedy wlasnie
: sob lip 05, 2008 8:08 pm
autor: Discotheque
Jak amfibia to pewnie problem jest glownie na wodzie przy wyzszych obrotach i braku przeplywu powietrza. Czesto w amfibiach stosuje sie dodatkowe wezownice rury na podwoziu glownie do oleju bo musisz w amfibii schlodzic bardziej olej niz wode w chlodnicy. Woda nigdy nie ma wiecej niz 20stopni i doskonale chlodzi olej i plyn.
: śr lip 09, 2008 4:03 pm
autor: uadam
Założyłem dodatkową chłodnicę wyżej od oryginalnej ale stosunkowo wysoko i w miarę to działa. Nie dawałem dodatkowej pompy elektrycznej. Ze względu na brak miejsca zbiornik wyrównawczy dałem na wysokości dołu dodatkowej chłodnicy i jakoś to pracuje. Czy zbiornik wyrównawczy ma głównie kompensować rozszerzalność płynu czy tylko służyć odprawadzaniu nadmiaru płynu z odpowietrzenia (w przypadku np. jego zagotowania)? Zastanawiam się bowiem czy nie dać kranu i po zalaniu płynem chłodnicy dolnego przyłączenia do zbiorniczka nie odciąć.