akumulator do UAZA - jaki???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

henrykgolunski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 8:33 pm

akumulator do UAZA - jaki???

Post autor: henrykgolunski » śr sie 13, 2008 6:38 pm

Witam, posiadam Uaza 469B. Zamierzam wymienić akumulator na nowy, gdyż posiadamy stary i bardzo mały. Jaki powinienem kupić?
Proszę o pomoc. Z góry dzieki za odpowiedz.

Pozdr

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr sie 13, 2008 6:40 pm

ja mam varte i jestem zadowolony.

co rozumiesz przez "bardzo maly"? 60Ah w zupelnosci wystarcza

henrykgolunski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 8:33 pm

Post autor: henrykgolunski » śr sie 13, 2008 6:43 pm

nie chodzi mi tak bardzo o marke akumulatora, lecz o jego dane techniczne. Pojemnosc itd.

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr sie 13, 2008 6:46 pm

henrykgolunski pisze:nie chodzi mi tak bardzo o marke akumulatora, lecz o jego dane techniczne. Pojemnosc itd.
no to tak jak podano w instrukcji lub post wyzej, aha, okragle klemy jakby co :)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr sie 13, 2008 8:36 pm

i 12 V :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » śr sie 13, 2008 8:54 pm

.... i żeby był do UAZa :)21
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pt sie 15, 2008 10:02 pm

...zaraz ktoś napisze, że naładowany lepiej działa...

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » sob sie 16, 2008 10:23 am

i koniecznie czarny :wink:
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » sob sie 16, 2008 11:35 am

czerwoną optime - podwoisz wartość pojazdu :)21
BTW Te 75Ah powinien mieć
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob sie 16, 2008 8:46 pm

miałem Centre przez 4 lata i działał git :)2
Kolega miał Bannera(takiego niby stosowanego w karetkach i wozach specjalistycznych, wojskowych) w XJ, ale uzywał jeszcze windy jako dodatkowe obicazenie dla aku, mimo to sprawował sie bdb, nawet jak zdechł to za chwile dawał rade zakrecic, na tyle aby odpalic rzedową szostke.
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pn sie 18, 2008 6:46 pm

Jeśli oryginał alternator to 60 - 75 A , bo i tak większego nim nie napasiesz . Jak masz jakąś przekładke typu bosha ( np vw 70- 120 ) to co sobie stryjenka życzy aby duże.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » pn sie 18, 2008 8:17 pm

cezii pisze:Jeśli oryginał alternator to 60 - 75 A , bo i tak większego nim nie napasiesz .
To ja poproszę o wyjaśnienie, dlaczego standardowy alternator w Uazie
( 40 A ) miałby nie naładować akumulatora np. 120 Ah.
Jakieś wyliczenia poproszę.... :roll:
:)23 :)21
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pn sie 18, 2008 8:53 pm

Oczywiście że naładuje ale nie do końca , szczególnie przy małych przebiegach . Daje sie to odczuć na wydajności gdy masz na instalacji dużo szpeja. Mały alternator tak jak prostownik małego amperażu potrzebuje dużo więcej czasu na kompletne naładowanie akumulatora niż ten o wyższym. A gdy dochodzi do tego jazda na światłach , radyjko itp, to już mowy o tym nie ma. Więc wożenie kolosa na małym alternatorze zmniejsz jego pojemność.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » pn sie 18, 2008 8:56 pm

cezii pisze:Oczywiście że naładuje ale nie do końca , szczególnie przy małych przebiegach . Daje sie to odczuć na wydajności gdy masz na instalacji dużo szpeja. Mały alternator tak jak prostownik małego amperażu potrzebuje dużo więcej czasu na kompletne naładowanie akumulatora niż ten o wyższym. A gdy dochodzi do tego jazda na światłach , radyjko itp, to już mowy o tym nie ma. Więc wożenie kolosa na małym alternatorze zmniejsz jego pojemność.
Dawaj wyliczenia... bo nadal nie wierzę...
:roll:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pn sie 18, 2008 8:59 pm

Dawaj wyliczenia... bo nadal nie wierzę...

O tej porze ?? :roll:
Życie sprawi ze uwierzysz :wink:
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » pn sie 18, 2008 9:18 pm

cezii pisze:
Dawaj wyliczenia... bo nadal nie wierzę...

O tej porze ?? :roll:
Życie sprawi ze uwierzysz :wink:
No to ja podam, mnie ta pora nie przeszkadza.
Załóżmy, ze mamy 2 aku - jeden 40 Ah, drugi 120 Ah i oba są full naładowane. Odpalamy Uaza - ilość prądu do rozruchu jest jednakowa w obu przypadkach - tak, czy nie ?
No i ruszamy - zapalamy światła, pobór mocy razem za zapłonem to ok. 120 - 150 W - tak, czy nie ?, czyli max. 10 -12A. Taki alternator 40A ma wydajność średnią ok. 30A - zgoda? Czyli po odjęciu zostaje lekko 18-20A!!
Na co idzie ten prąd, jeśli nie na aku ? Zwracam uwagę, że w samochodzie aku jest ładowany stałym napięciem, a nie stałym prądem, czyli jak aku jest wyładowany to może do niego iść nawet te 20 A - nie mówię, że to zdrowe dla akumulatora. I co- prądem 20A nie naładuje się aku 120 Ah ?
W Uazach jest amperomierz pokazujący ładowanie aku ? - ano jest. To popatrzcie na jego wskazania, a nie będziecie powtarzać mitów.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pn sie 18, 2008 10:03 pm

Zwykły elektryczny wentylator chłodnicy zabierze 30 A na dzieńdobry i wtedy troszke zabraknie . Nie mówiąc o innych zabawkach. Prawdaa ?
Wiem wiem są przekaźniki. Ale jednak prąd ładowania ma decydujace znaczenie szczególnie przy wielu odbiornikach ; inaczej wszystkie alternatory były by 40- stkami i po co by było przepłacać za 120-stkę ; Chyba tylko poto żeby w decydujacym momecie, pradu nie nosić wiaderkiem z najbliższej wsi.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt sie 19, 2008 9:08 am

cezii pisze:Zwyk³y elektryczny wentylator ch³odnicy zabierze 30 A na dzieñdobry i wtedy troszke zabraknie . Nie mówi±c o innych zabawkach. Prawdaa ?
Wiem wiem s± przeka¼niki. Ale jednak pr±d ³adowania ma decydujace znaczenie szczególnie przy wielu odbiornikach ; inaczej wszystkie alternatory by³y by 40- stkami i po co by by³o przep³acaæ za 120-stkê ; Chyba tylko poto ¿eby w decydujacym momecie, pradu nie nosiæ wiaderkiem z najbli¿szej wsi.
Jak masz taki prądożerny wentylator to zapewne musisz wyłączać silnik zanim się zagrzeje bo pobiera Ci więcej prądu niż alternator jest w stanie naprodukowac :D jedynym wyjściem wtedy jest wstawienie akumulatora 2000Ah i ładowanie go w domu codziennie przed wyjazdem


Kolega wczęsniej udowodnił że orginalny UAZ jest w stanie naładować 120Ah akumulator i ma racje. A ty kolego nie rozumiesz chyba że UAZowy alternator jak nie ma przepalonej żadnej diody prostowniczej ( może twój miał i myślałeś że taki słaby),to nawet jak ma wszystkie orginalne odbiorniki włączone to i tak ma nadwyżkę prądu którą może na cokolwiek spożytkować jeżeli jest potrzeba. Np. na naładowanie pustego 120A akumulatora, zajmie mu to zapewne z 6 godzin jazdy ale się da :) Ale w nowym samochodzie nie było by lepiej z tym. Gdyż pakowało by akumulator badzo wysokim natężeniem i psuł by go zwyczajnie
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt sie 19, 2008 3:17 pm

KleryK pisze:,to nawet jak ma wszystkie orginalne odbiorniki włączone
ahaha, to naprawde duzo :)20
Alter miałem sprawny, i po całonocnej jeździe cała choinka mi przygasała na wolnych obrotach, fakt ze miałem dodatkowe 4 halogeny, CB i zwykłe radio, ale i tak powinienem zmienic alternator na cos innego :wink:
Nie wypisujcie tu jakis merytorycznych obliczen, bo i tak w zyciu jest podobnie do tego co napisał @cezji :)2
... no chyba ze wszystkie alternatory sa zepsute z założenia, nawet te w sklepie i potrzeba je naprawiac zawsze przed założeniem, w takim razie ja i kolega @cezji jestesmy ofiarami tego spisku :)21
:)20
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr sie 20, 2008 6:14 am

Jak masz taki prądożerny wentylator to zapewne musisz wyłączać silnik zanim się zagrzeje bo pobiera Ci więcej prądu niż alternator jest w stanie naprodukowac jedynym wyjściem wtedy jest wstawienie akumulatora 2000Ah i ładowanie go w domu codziennie przed wyjazdem
Czy ja wiem czy taki prądożerny ? Każdy elektryczny wentylator podłączony na krótko zasówa z 30 A , spróbój a po paru minutach na przewodach można zagrzać paróweczki. Żeby te skutki zmniejszyć i nie spalić auta stosuje się przekaźniki.
Ale ja niewiem , niewiem ; przecież to w Gdańsku mieszka General Elektrik :wink:
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » czw sie 21, 2008 2:10 pm

Cezi, jaki masz akumulator pod andorke?

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » ndz sie 24, 2008 6:27 pm

Siemka .Ja w swojej andorii mam 120A aku sznajdera czerwony taki bo tak przewiduje producent dla 2.4 diesel andorii ale można dać 125A np. w lublinkach takie są 8) oczywiście mam oryginał alternator :lol:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz sie 24, 2008 6:33 pm

cezii pisze:Zwykły elektryczny wentylator chłodnicy zabierze 30 A na dzieńdobry.
Ale tylko na rozruchu a zaraz spada na 5-8 A
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pn sie 25, 2008 12:54 pm

no a jaki minimalny prąd rozruchu powienien mieć w Andorii bo pojemnosc juz podaliście.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn sie 25, 2008 8:31 pm

szychu pisze:no a jaki minimalny prąd rozruchu powienien mieć w Andorii bo pojemnosc juz podaliście.
Zasada stara jak aku - im większy tym lepszy :)2
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość