akumulator do UAZA - jaki???
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 8:33 pm
akumulator do UAZA - jaki???
Witam, posiadam Uaza 469B. Zamierzam wymienić akumulator na nowy, gdyż posiadamy stary i bardzo mały. Jaki powinienem kupić?
Proszę o pomoc. Z góry dzieki za odpowiedz.
Pozdr
Proszę o pomoc. Z góry dzieki za odpowiedz.
Pozdr
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 8:33 pm
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
miałem Centre przez 4 lata i działał git
Kolega miał Bannera(takiego niby stosowanego w karetkach i wozach specjalistycznych, wojskowych) w XJ, ale uzywał jeszcze windy jako dodatkowe obicazenie dla aku, mimo to sprawował sie bdb, nawet jak zdechł to za chwile dawał rade zakrecic, na tyle aby odpalic rzedową szostke.

Kolega miał Bannera(takiego niby stosowanego w karetkach i wozach specjalistycznych, wojskowych) w XJ, ale uzywał jeszcze windy jako dodatkowe obicazenie dla aku, mimo to sprawował sie bdb, nawet jak zdechł to za chwile dawał rade zakrecic, na tyle aby odpalic rzedową szostke.
Oczywiście że naładuje ale nie do końca , szczególnie przy małych przebiegach . Daje sie to odczuć na wydajności gdy masz na instalacji dużo szpeja. Mały alternator tak jak prostownik małego amperażu potrzebuje dużo więcej czasu na kompletne naładowanie akumulatora niż ten o wyższym. A gdy dochodzi do tego jazda na światłach , radyjko itp, to już mowy o tym nie ma. Więc wożenie kolosa na małym alternatorze zmniejsz jego pojemność.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Dawaj wyliczenia... bo nadal nie wierzę...cezii pisze:Oczywiście że naładuje ale nie do końca , szczególnie przy małych przebiegach . Daje sie to odczuć na wydajności gdy masz na instalacji dużo szpeja. Mały alternator tak jak prostownik małego amperażu potrzebuje dużo więcej czasu na kompletne naładowanie akumulatora niż ten o wyższym. A gdy dochodzi do tego jazda na światłach , radyjko itp, to już mowy o tym nie ma. Więc wożenie kolosa na małym alternatorze zmniejsz jego pojemność.

VW T4 syncro, 2.4D, long 

No to ja podam, mnie ta pora nie przeszkadza.cezii pisze:Dawaj wyliczenia... bo nadal nie wierzę...
O tej porze![]()
![]()
Życie sprawi ze uwierzysz
Załóżmy, ze mamy 2 aku - jeden 40 Ah, drugi 120 Ah i oba są full naładowane. Odpalamy Uaza - ilość prądu do rozruchu jest jednakowa w obu przypadkach - tak, czy nie ?
No i ruszamy - zapalamy światła, pobór mocy razem za zapłonem to ok. 120 - 150 W - tak, czy nie ?, czyli max. 10 -12A. Taki alternator 40A ma wydajność średnią ok. 30A - zgoda? Czyli po odjęciu zostaje lekko 18-20A!!
Na co idzie ten prąd, jeśli nie na aku ? Zwracam uwagę, że w samochodzie aku jest ładowany stałym napięciem, a nie stałym prądem, czyli jak aku jest wyładowany to może do niego iść nawet te 20 A - nie mówię, że to zdrowe dla akumulatora. I co- prądem 20A nie naładuje się aku 120 Ah ?
W Uazach jest amperomierz pokazujący ładowanie aku ? - ano jest. To popatrzcie na jego wskazania, a nie będziecie powtarzać mitów.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Zwykły elektryczny wentylator chłodnicy zabierze 30 A na dzieńdobry i wtedy troszke zabraknie . Nie mówiąc o innych zabawkach. Prawdaa ?
Wiem wiem są przekaźniki. Ale jednak prąd ładowania ma decydujace znaczenie szczególnie przy wielu odbiornikach ; inaczej wszystkie alternatory były by 40- stkami i po co by było przepłacać za 120-stkę ; Chyba tylko poto żeby w decydujacym momecie, pradu nie nosić wiaderkiem z najbliższej wsi.
Wiem wiem są przekaźniki. Ale jednak prąd ładowania ma decydujace znaczenie szczególnie przy wielu odbiornikach ; inaczej wszystkie alternatory były by 40- stkami i po co by było przepłacać za 120-stkę ; Chyba tylko poto żeby w decydujacym momecie, pradu nie nosić wiaderkiem z najbliższej wsi.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Jak masz taki prądożerny wentylator to zapewne musisz wyłączać silnik zanim się zagrzeje bo pobiera Ci więcej prądu niż alternator jest w stanie naprodukowaccezii pisze:Zwyk³y elektryczny wentylator ch³odnicy zabierze 30 A na dzieñdobry i wtedy troszke zabraknie . Nie mówi±c o innych zabawkach. Prawdaa ?
Wiem wiem s± przeka¼niki. Ale jednak pr±d ³adowania ma decydujace znaczenie szczególnie przy wielu odbiornikach ; inaczej wszystkie alternatory by³y by 40- stkami i po co by by³o przep³acaæ za 120-stkê ; Chyba tylko poto ¿eby w decydujacym momecie, pradu nie nosiæ wiaderkiem z najbli¿szej wsi.

Kolega wczęsniej udowodnił że orginalny UAZ jest w stanie naładować 120Ah akumulator i ma racje. A ty kolego nie rozumiesz chyba że UAZowy alternator jak nie ma przepalonej żadnej diody prostowniczej ( może twój miał i myślałeś że taki słaby),to nawet jak ma wszystkie orginalne odbiorniki włączone to i tak ma nadwyżkę prądu którą może na cokolwiek spożytkować jeżeli jest potrzeba. Np. na naładowanie pustego 120A akumulatora, zajmie mu to zapewne z 6 godzin jazdy ale się da

UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
ahaha, to naprawde duzoKleryK pisze:,to nawet jak ma wszystkie orginalne odbiorniki włączone

Alter miałem sprawny, i po całonocnej jeździe cała choinka mi przygasała na wolnych obrotach, fakt ze miałem dodatkowe 4 halogeny, CB i zwykłe radio, ale i tak powinienem zmienic alternator na cos innego

Nie wypisujcie tu jakis merytorycznych obliczen, bo i tak w zyciu jest podobnie do tego co napisał @cezji

... no chyba ze wszystkie alternatory sa zepsute z założenia, nawet te w sklepie i potrzeba je naprawiac zawsze przed założeniem, w takim razie ja i kolega @cezji jestesmy ofiarami tego spisku


Czy ja wiem czy taki prądożerny ? Każdy elektryczny wentylator podłączony na krótko zasówa z 30 A , spróbój a po paru minutach na przewodach można zagrzać paróweczki. Żeby te skutki zmniejszyć i nie spalić auta stosuje się przekaźniki.Jak masz taki prądożerny wentylator to zapewne musisz wyłączać silnik zanim się zagrzeje bo pobiera Ci więcej prądu niż alternator jest w stanie naprodukowac jedynym wyjściem wtedy jest wstawienie akumulatora 2000Ah i ładowanie go w domu codziennie przed wyjazdem
Ale ja niewiem , niewiem ; przecież to w Gdańsku mieszka General Elektrik

_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
-
-
- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość