elektryczny wiatrak chlodnicy?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

elektryczny wiatrak chlodnicy?

Post autor: cmegorz » śr sie 13, 2008 8:00 pm

Witam. jak w temacie chcialbym zamontowac ele wiatrak na chlodnice, bo oprginalny mi silnik chamuje w glebokiej wodzie, wiatrak jakis mam chodzi bardziej o czujnik gdzie go wmontowac i od czego zeby mi odpowiednia temp trzymal.

pozdrawiaM.
uaz yz250f bmw 325

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sie 13, 2008 8:06 pm

ford scorpio/sierra, czujnik od poldolota mam wlutowany na samym dole chlodnicy, dodatkowo reczny wlacznik w kabinie, i chlodzi, nawet moje V6 :)2
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » śr sie 13, 2008 9:36 pm

A jaki gruby jest ten wiatrak od sierry (chodzi mi o odległość od przodu mocowania do tyłu silnika). Mam podobny problem - potrzebuję elektryka, tylko że u mnie problemem jest miejsce - max 7-8 cm. Macie jakieś koncepcje?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr sie 13, 2008 9:47 pm

busz pisze:A jaki gruby jest ten wiatrak od sierry (chodzi mi o odległość od przodu mocowania do tyłu silnika). Mam podobny problem - potrzebuję elektryka, tylko że u mnie problemem jest miejsce - max 7-8 cm. Macie jakieś koncepcje?
Idż na szrot z miarką :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » śr sie 13, 2008 10:04 pm

Byłem, najchudszy audi/vw - 9 cm i nawet "na chama" nie da się go wepchać.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr sie 13, 2008 10:13 pm

busz pisze:Byłem, najchudszy audi/vw - 9 cm i nawet "na chama" nie da się go wepchać.
To podcinasz blachę osłaniającą chłodnicę i wchodzi taaaaaki duży z bmwe który jak się włączy to jedziesz 10km/h szybciej
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » śr sie 13, 2008 10:48 pm

Mam chłodnicę zrobioną na zamówienie i osłony są płaskie - nie są problemem. Problemem jest odległość od chłodnicy do wirujących talerzyków od silnika. Z przodu też się nie da założyć. Wiatrak jest na razie na sztywno, ale nie da się wjechać do wody. Więc szukam chudego elektryka, a najlepiej podwójnego.

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

Post autor: cmegorz » czw sie 14, 2008 7:50 am

dzieki pozdrawiam
uaz yz250f bmw 325

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » czw sie 14, 2008 8:09 am

Szukaj wiatraka od klimatyzacji
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » czw sie 14, 2008 8:14 am

Kolega ma takiego małego Spala. Nie będzie to za słabe?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sie 14, 2008 10:57 am

ja mam wiatrak od klimy z BMW 7- ogromny jest i ma grubosc okolo 7-8 cm tyle ze bezpiecznik tez trzeba balszoj jesli chcesz zeby wystartowal z szybkiego biegu :)21
Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » czw sie 14, 2008 3:32 pm

Bart03 pisze:ja mam wiatrak od klimy z BMW 7- ogromny jest i ma grubosc okolo 7-8 cm tyle ze bezpiecznik tez trzeba balszoj jesli chcesz zeby wystartowal z szybkiego biegu :)21
Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica :wink:
Mi wedle wyliczen pasuje ze wejda mi dwa spale za chlodnica. Moze kiedys wstawie.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw sie 14, 2008 5:48 pm

Bart03 pisze:ja mam wiatrak od klimy z BMW 7- ogromny jest i ma grubosc okolo 7-8 cm tyle ze bezpiecznik tez trzeba balszoj jesli chcesz zeby wystartowal z szybkiego biegu :)21
Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica :wink:
Jam mam za chłodnicą i zabezpieczony 70A i przez taki sam przekaźnik od lublina :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sie 14, 2008 7:13 pm

a ty myslisz ze ja przekaźnik mam od czego - lublina I ( swiece zarowe ) na zwykle konektorki :)2 :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pt sie 15, 2008 7:21 am

jak miałem jeszcze oryginalny silnik weszły dwa z poloneza stary typ- ustawione na chłodnicy niesymetrycznie.
zaleta to taniość i ogólnodostępność.
silniczki wentylatorów też nie lubią wody.

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » pt sie 15, 2008 11:22 am

Znalazłem takiego spala o przepływie 1400 m3/godz. Jest to w stanie schłodzić silnik 2,8td z GRa?

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » pt sie 15, 2008 11:46 am

Jak już o wentylatorach.
Po założeniu do toi 70-tki, pieca szóstki w rzędzie 8) ,brakło miejsca na wisko. Szukam elektrycznego wentylatora nawiewowego, czyli przed cłodnicą, mam 10 cm miejsca i wejdzie średnica 35 cm. Wie ktoś, coś, od czego by to ??
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » pt sie 15, 2008 12:24 pm

Bogdan, jest duży spal pchający o tych wymiarach, 2800m3/godz. Tylko czy to w ogóle to jest ten rząd wielkości przepływów, żeby cokolwiek schłodziło?

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » pt sie 15, 2008 1:22 pm

Gdzie takie wiatraki palcami podotykać ??
Jeśli chodzi o wielkości przepływów, to się nie znam, jak podłączę do prunda i zadmucha, to może coś powiem 8)
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » pt sie 15, 2008 2:06 pm

Duże to w sklepach internetowych. W przyszłym tygodniu założę na próbę małego spala od kolegi to coś więcej będzie można powiedzieć. Zobaczę, czy w ogóle jakiekolwiek szanse są, czy od razu temperatura na max.

Krzysiek UAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 14, 2008 9:19 am

Post autor: Krzysiek UAZ » pn sie 18, 2008 7:58 pm

Ja założyłem wiatrak od opla calibry - 40zł na allegro. Do blach obudowy chłodnicy pasuje idealnie. Nie mieści się pomiędzy chłodnicą a kołem pompy wodnej, więc przesunąłem chłodnicę około 6cm do przodu. Należy zrobić zasilanie na dwóch przekaźnikach (I i II bieg) ponieważ normalnie ciągnie około 30A prądu. Pierwszy przekaźnik z rezystorem około 1om - wtedy startuje z pradem około 10A. Czujnik od vw polo wlutowany na dole chłodnicy (ma dwie temperatury pracy i kosztuje nowy około 30zł). Jeżeli masz jakieś inne duże odbiorniki prądu (wyciągarka) należy rozważyć wymianę alternatora na coś mocniejszego.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sie 19, 2008 8:56 am

ta tylko ten rezystor to musi miec jakies 250 W i byc caly czas chlodzony :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » śr sie 20, 2008 6:40 pm

Jako że pierwsze próby z wentylatorem elektrycznym wypadły pomyślnie, mam pytanie. Chcę zamontować dwa śmigła, włączane przy różnych temperaturach.

Czy lepiej zamontować za chłodnicą, przed, czy jeden z przodu drugi z tyłu (w takim przypadku który włączać pierwszy?). Auto do błota, haszczy itp.

Druga kwestia - montaż. Rozumiem, że kupuję czujnik od vw polo dwutemperaturowy i dwa przekaźniki (jaki najlepszy?). I jak to wszystko połączyć elektrycznie, co i do jakich wejść?

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » ndz sie 24, 2008 6:37 pm

U mnie podobnie jak u kolegi też opel calibra pasował na otwory z małą przeróbką na płaskowniczki coby idealnie na środku był :D plus przekażnik i manualny hebelkowy wyłącznik w kabinie niestety z jedną prędkością a czujnik od poloneza w kawałku rurki łącznikowej między jednym wężem a drugim :lol:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Krzysiek UAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 14, 2008 9:19 am

Post autor: Krzysiek UAZ » ndz sie 24, 2008 10:32 pm

Bart 03 - nie masz racji. Wystarczy rezystor 50W /w obudowie aluminiowej z radiatorem do kupienia na Wolumenie w Warszawie/. Przy prądzie 10A wydziela się moc rzędu 20W-30W. Wiem, bo tak mam zrobione i działa bardzo dobrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość