elektryczny wiatrak chlodnicy?
Moderator: Student
elektryczny wiatrak chlodnicy?
Witam. jak w temacie chcialbym zamontowac ele wiatrak na chlodnice, bo oprginalny mi silnik chamuje w glebokiej wodzie, wiatrak jakis mam chodzi bardziej o czujnik gdzie go wmontowac i od czego zeby mi odpowiednia temp trzymal.
pozdrawiaM.
pozdrawiaM.
uaz yz250f bmw 325
Idż na szrot z miarkąbusz pisze:A jaki gruby jest ten wiatrak od sierry (chodzi mi o odległość od przodu mocowania do tyłu silnika). Mam podobny problem - potrzebuję elektryka, tylko że u mnie problemem jest miejsce - max 7-8 cm. Macie jakieś koncepcje?


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
To podcinasz blachę osłaniającą chłodnicę i wchodzi taaaaaki duży z bmwe który jak się włączy to jedziesz 10km/h szybciejbusz pisze:Byłem, najchudszy audi/vw - 9 cm i nawet "na chama" nie da się go wepchać.

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Mam chłodnicę zrobioną na zamówienie i osłony są płaskie - nie są problemem. Problemem jest odległość od chłodnicy do wirujących talerzyków od silnika. Z przodu też się nie da założyć. Wiatrak jest na razie na sztywno, ale nie da się wjechać do wody. Więc szukam chudego elektryka, a najlepiej podwójnego.
ja mam wiatrak od klimy z BMW 7- ogromny jest i ma grubosc okolo 7-8 cm tyle ze bezpiecznik tez trzeba balszoj jesli chcesz zeby wystartowal z szybkiego biegu
Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica

Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- piotrek_uaz
- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Mi wedle wyliczen pasuje ze wejda mi dwa spale za chlodnica. Moze kiedys wstawie.Bart03 pisze:ja mam wiatrak od klimy z BMW 7- ogromny jest i ma grubosc okolo 7-8 cm tyle ze bezpiecznik tez trzeba balszoj jesli chcesz zeby wystartowal z szybkiego biegu![]()
Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica
Jam mam za chłodnicą i zabezpieczony 70A i przez taki sam przekaźnik od lublinaBart03 pisze:ja mam wiatrak od klimy z BMW 7- ogromny jest i ma grubosc okolo 7-8 cm tyle ze bezpiecznik tez trzeba balszoj jesli chcesz zeby wystartowal z szybkiego biegu![]()
Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: pn kwie 14, 2008 9:19 am
Ja założyłem wiatrak od opla calibry - 40zł na allegro. Do blach obudowy chłodnicy pasuje idealnie. Nie mieści się pomiędzy chłodnicą a kołem pompy wodnej, więc przesunąłem chłodnicę około 6cm do przodu. Należy zrobić zasilanie na dwóch przekaźnikach (I i II bieg) ponieważ normalnie ciągnie około 30A prądu. Pierwszy przekaźnik z rezystorem około 1om - wtedy startuje z pradem około 10A. Czujnik od vw polo wlutowany na dole chłodnicy (ma dwie temperatury pracy i kosztuje nowy około 30zł). Jeżeli masz jakieś inne duże odbiorniki prądu (wyciągarka) należy rozważyć wymianę alternatora na coś mocniejszego.
Jako że pierwsze próby z wentylatorem elektrycznym wypadły pomyślnie, mam pytanie. Chcę zamontować dwa śmigła, włączane przy różnych temperaturach.
Czy lepiej zamontować za chłodnicą, przed, czy jeden z przodu drugi z tyłu (w takim przypadku który włączać pierwszy?). Auto do błota, haszczy itp.
Druga kwestia - montaż. Rozumiem, że kupuję czujnik od vw polo dwutemperaturowy i dwa przekaźniki (jaki najlepszy?). I jak to wszystko połączyć elektrycznie, co i do jakich wejść?
Czy lepiej zamontować za chłodnicą, przed, czy jeden z przodu drugi z tyłu (w takim przypadku który włączać pierwszy?). Auto do błota, haszczy itp.
Druga kwestia - montaż. Rozumiem, że kupuję czujnik od vw polo dwutemperaturowy i dwa przekaźniki (jaki najlepszy?). I jak to wszystko połączyć elektrycznie, co i do jakich wejść?
-
-
- Posty: 170
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
- Lokalizacja: Mirosławiec
U mnie podobnie jak u kolegi też opel calibra pasował na otwory z małą przeróbką na płaskowniczki coby idealnie na środku był
plus przekażnik i manualny hebelkowy wyłącznik w kabinie niestety z jedną prędkością a czujnik od poloneza w kawałku rurki łącznikowej między jednym wężem a drugim 


Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: pn kwie 14, 2008 9:19 am
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość