Strona 1 z 1

elektryczny wiatrak chlodnicy?

: śr sie 13, 2008 8:00 pm
autor: cmegorz
Witam. jak w temacie chcialbym zamontowac ele wiatrak na chlodnice, bo oprginalny mi silnik chamuje w glebokiej wodzie, wiatrak jakis mam chodzi bardziej o czujnik gdzie go wmontowac i od czego zeby mi odpowiednia temp trzymal.

pozdrawiaM.

: śr sie 13, 2008 8:06 pm
autor: Doktor200
ford scorpio/sierra, czujnik od poldolota mam wlutowany na samym dole chlodnicy, dodatkowo reczny wlacznik w kabinie, i chlodzi, nawet moje V6 :)2

: śr sie 13, 2008 9:36 pm
autor: busz
A jaki gruby jest ten wiatrak od sierry (chodzi mi o odległość od przodu mocowania do tyłu silnika). Mam podobny problem - potrzebuję elektryka, tylko że u mnie problemem jest miejsce - max 7-8 cm. Macie jakieś koncepcje?

: śr sie 13, 2008 9:47 pm
autor: klucz13
busz pisze:A jaki gruby jest ten wiatrak od sierry (chodzi mi o odległość od przodu mocowania do tyłu silnika). Mam podobny problem - potrzebuję elektryka, tylko że u mnie problemem jest miejsce - max 7-8 cm. Macie jakieś koncepcje?
Idż na szrot z miarką :wink:
:)21

: śr sie 13, 2008 10:04 pm
autor: busz
Byłem, najchudszy audi/vw - 9 cm i nawet "na chama" nie da się go wepchać.

: śr sie 13, 2008 10:13 pm
autor: klucz13
busz pisze:Byłem, najchudszy audi/vw - 9 cm i nawet "na chama" nie da się go wepchać.
To podcinasz blachę osłaniającą chłodnicę i wchodzi taaaaaki duży z bmwe który jak się włączy to jedziesz 10km/h szybciej
:)21

: śr sie 13, 2008 10:48 pm
autor: busz
Mam chłodnicę zrobioną na zamówienie i osłony są płaskie - nie są problemem. Problemem jest odległość od chłodnicy do wirujących talerzyków od silnika. Z przodu też się nie da założyć. Wiatrak jest na razie na sztywno, ale nie da się wjechać do wody. Więc szukam chudego elektryka, a najlepiej podwójnego.

: czw sie 14, 2008 7:50 am
autor: cmegorz
dzieki pozdrawiam

: czw sie 14, 2008 8:09 am
autor: lisiurski
Szukaj wiatraka od klimatyzacji

: czw sie 14, 2008 8:14 am
autor: busz
Kolega ma takiego małego Spala. Nie będzie to za słabe?

: czw sie 14, 2008 10:57 am
autor: Bart03
ja mam wiatrak od klimy z BMW 7- ogromny jest i ma grubosc okolo 7-8 cm tyle ze bezpiecznik tez trzeba balszoj jesli chcesz zeby wystartowal z szybkiego biegu :)21
Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica :wink:

: czw sie 14, 2008 3:32 pm
autor: piotrek_uaz
Bart03 pisze:ja mam wiatrak od klimy z BMW 7- ogromny jest i ma grubosc okolo 7-8 cm tyle ze bezpiecznik tez trzeba balszoj jesli chcesz zeby wystartowal z szybkiego biegu :)21
Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica :wink:
Mi wedle wyliczen pasuje ze wejda mi dwa spale za chlodnica. Moze kiedys wstawie.

: czw sie 14, 2008 5:48 pm
autor: klucz13
Bart03 pisze:ja mam wiatrak od klimy z BMW 7- ogromny jest i ma grubosc okolo 7-8 cm tyle ze bezpiecznik tez trzeba balszoj jesli chcesz zeby wystartowal z szybkiego biegu :)21
Problem jest w tym ze wiatrak ten montuje sie niestety przed chlodnica :wink:
Jam mam za chłodnicą i zabezpieczony 70A i przez taki sam przekaźnik od lublina :)21

: czw sie 14, 2008 7:13 pm
autor: Bart03
a ty myslisz ze ja przekaźnik mam od czego - lublina I ( swiece zarowe ) na zwykle konektorki :)2 :)21

: pt sie 15, 2008 7:21 am
autor: pilmar
jak miałem jeszcze oryginalny silnik weszły dwa z poloneza stary typ- ustawione na chłodnicy niesymetrycznie.
zaleta to taniość i ogólnodostępność.
silniczki wentylatorów też nie lubią wody.

: pt sie 15, 2008 11:22 am
autor: busz
Znalazłem takiego spala o przepływie 1400 m3/godz. Jest to w stanie schłodzić silnik 2,8td z GRa?

: pt sie 15, 2008 11:46 am
autor: Bogdan 4x4
Jak już o wentylatorach.
Po założeniu do toi 70-tki, pieca szóstki w rzędzie 8) ,brakło miejsca na wisko. Szukam elektrycznego wentylatora nawiewowego, czyli przed cłodnicą, mam 10 cm miejsca i wejdzie średnica 35 cm. Wie ktoś, coś, od czego by to ??

: pt sie 15, 2008 12:24 pm
autor: busz
Bogdan, jest duży spal pchający o tych wymiarach, 2800m3/godz. Tylko czy to w ogóle to jest ten rząd wielkości przepływów, żeby cokolwiek schłodziło?

: pt sie 15, 2008 1:22 pm
autor: Bogdan 4x4
Gdzie takie wiatraki palcami podotykać ??
Jeśli chodzi o wielkości przepływów, to się nie znam, jak podłączę do prunda i zadmucha, to może coś powiem 8)

: pt sie 15, 2008 2:06 pm
autor: busz
Duże to w sklepach internetowych. W przyszłym tygodniu założę na próbę małego spala od kolegi to coś więcej będzie można powiedzieć. Zobaczę, czy w ogóle jakiekolwiek szanse są, czy od razu temperatura na max.

: pn sie 18, 2008 7:58 pm
autor: Krzysiek UAZ
Ja założyłem wiatrak od opla calibry - 40zł na allegro. Do blach obudowy chłodnicy pasuje idealnie. Nie mieści się pomiędzy chłodnicą a kołem pompy wodnej, więc przesunąłem chłodnicę około 6cm do przodu. Należy zrobić zasilanie na dwóch przekaźnikach (I i II bieg) ponieważ normalnie ciągnie około 30A prądu. Pierwszy przekaźnik z rezystorem około 1om - wtedy startuje z pradem około 10A. Czujnik od vw polo wlutowany na dole chłodnicy (ma dwie temperatury pracy i kosztuje nowy około 30zł). Jeżeli masz jakieś inne duże odbiorniki prądu (wyciągarka) należy rozważyć wymianę alternatora na coś mocniejszego.

: wt sie 19, 2008 8:56 am
autor: Bart03
ta tylko ten rezystor to musi miec jakies 250 W i byc caly czas chlodzony :)21

: śr sie 20, 2008 6:40 pm
autor: busz
Jako że pierwsze próby z wentylatorem elektrycznym wypadły pomyślnie, mam pytanie. Chcę zamontować dwa śmigła, włączane przy różnych temperaturach.

Czy lepiej zamontować za chłodnicą, przed, czy jeden z przodu drugi z tyłu (w takim przypadku który włączać pierwszy?). Auto do błota, haszczy itp.

Druga kwestia - montaż. Rozumiem, że kupuję czujnik od vw polo dwutemperaturowy i dwa przekaźniki (jaki najlepszy?). I jak to wszystko połączyć elektrycznie, co i do jakich wejść?

: ndz sie 24, 2008 6:37 pm
autor: EDEK:):):)
U mnie podobnie jak u kolegi też opel calibra pasował na otwory z małą przeróbką na płaskowniczki coby idealnie na środku był :D plus przekażnik i manualny hebelkowy wyłącznik w kabinie niestety z jedną prędkością a czujnik od poloneza w kawałku rurki łącznikowej między jednym wężem a drugim :lol:

: ndz sie 24, 2008 10:32 pm
autor: Krzysiek UAZ
Bart 03 - nie masz racji. Wystarczy rezystor 50W /w obudowie aluminiowej z radiatorem do kupienia na Wolumenie w Warszawie/. Przy prądzie 10A wydziela się moc rzędu 20W-30W. Wiem, bo tak mam zrobione i działa bardzo dobrze.