jak poprawic smarowanie silnika

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

jak poprawic smarowanie silnika

Post autor: kpeugeot » wt kwie 13, 2004 9:02 am

co zrobic aby przy ostrzejszych podjazdach i zjazdach zachować smarowanie silnika?

czytałem już otych mili...cośtam

ale jak załatwić to najlepiej w sposób mechaniczny

moze trzeba przebudowac pompe oleju albo miskę olejową

zatarłem już drugi silnik z tego powodu i niechce już tego znowu robić :)21

Remont silnika się zbliża więc czekam na propozycje modyfikacji.

a moze jest jakaś specjalna technika jazdy pozwalająca zapobiec zatarciu
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » wt kwie 13, 2004 9:29 am

zrobic smarowanie z sucha miska olejowa dolorzyc jeszcze jedna pompe ktora bedzie osuszac miske i tloczyc olej do zbiornika na zewnatrz silnika a ta co juz jest ze zbiornika bedzie zasysala. miske mozna wtedy zmniejszys a pompa osuszajaca musi miec wieksza wydajnosc. :)2

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt kwie 13, 2004 9:44 am

kurcze z meśkiem słyszałem o tym problemie ale w uazie to chyba musisz długo świece udawać by zabrakło smarowania
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt kwie 13, 2004 9:46 am

moze w tym tygodniu uda mi sie odpalic mojego i zobaczymy czy moja sucha miska bedzie dzialac jak trzeba
bo generalnie nie jest to az tak proste jak mi sie poczatkowo wydawalo ale cala instalacje do suchej miski mam juz gotowa
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » wt kwie 13, 2004 9:50 am

od czego zamotales pompe osuszajaca? i w jakim miejscu? zbiornik od czegos czy robiony? :roll:

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » wt kwie 13, 2004 9:52 am

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 20&start=0

Tu cos na takie kwestie pisza.... pol godz bez oleju:)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » wt kwie 13, 2004 9:53 am

no o tej suchej misce słyszalem - jaki jest koszt takiej modyfikacji

moze kto ma jakieś schematy albo co :)21

a jakies łatwiejsze modyfikacje?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » wt kwie 13, 2004 9:56 am

to moze z innej beczki

pod jak ostrą górę moze uaz spkojnie podjeżdząc a z jakiej zjeżdżac

poproszę o podanie mniej wiecej w stopniach

zjeżdżałem z góry o nachyleniu max. kolo 45- 50%, podjazd podobnie

moze to za dużo :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt kwie 13, 2004 10:10 am

Konradzie odpuść sobie mysli o zmianie sposobu smarowania!!!!!

W twoim przypadku problem leży zupełnie gdzie indziej!!!
Po pierwsze miałeś silnik do dupy ( zużyty) i stąd małe ciśnienie oleju. A po za tym jak pamiętasz od dłuższego czasu świeciła ci sie kontrolka smarowania!!!!!

Jeżeli będziesz miał dobry silnik i dobry olej ( czysty i nie po przebiegu 20 tyś ) to nie będziesz miał problemu.
Przecież twój silnik nie trzymał w ogóle ciśnienia!!!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » wt kwie 13, 2004 10:13 am

żona mi powidziąła że jak znowu zatre silnik to mogę sie w domu nie pokazywać

ale skoro mówisz że po remoncie sie to już nie ma prawa zdarzyć to OK
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt kwie 13, 2004 10:15 am

jako pompe osuszajaca mam zalozona pompe podcisnieniowa z vw zalozylem ja w miare nisko zeby nie musiala wysoko ciagnac,
mam uklad 2 zbiornikow robionych przezemnie, jeszcze jest mozliwosc podpiecia dodatkowej pompy przepompowujacej olej z 1 zbiornika do 2 ta pompa generalnie nie jest potrzebna bo i tak nawet w przypadku wywrucenia auta na dach w obecnej konfiguracji pompa oleju ma jeszcze pomad pol litra oleju do sciagniecia,
do calej instalacji bedzie trzeba jakies 15 litrow oleju
pozdrawiam
michal
u 404

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt kwie 13, 2004 10:16 am

Zbowid pisze:Konradzie odpuść sobie mysli o zmianie sposobu smarowania!!!!!

W twoim przypadku problem leży zupełnie gdzie indziej!!!
Po pierwsze miałeś silnik do dupy ( zużyty) i stąd małe ciśnienie oleju. A po za tym jak pamiętasz od dłuższego czasu świeciła ci sie kontrolka smarowania!!!!!

Jeżeli będziesz miał dobry silnik i dobry olej ( czysty i nie po przebiegu 20 tyś ) to nie będziesz miał problemu.
Przecież twój silnik nie trzymał w ogóle ciśnienia!!!
jejeje ja zatarlem sobie 2 razy silnik po remoncie
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt kwie 13, 2004 10:20 am

kpeugeot pisze:to moze z innej beczki

pod jak ostrą górę moze uaz spkojnie podjeżdząc a z jakiej zjeżdżac

poproszę o podanie mniej wiecej w stopniach

zjeżdżałem z góry o nachyleniu max. kolo 45- 50%, podjazd podobnie

moze to za dużo :)21
smarowanie jest wystarczające do podjazdu bo podjechanie pod górę która spowodowła by brak smaroawnia jest uazem niemozliwe :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt kwie 13, 2004 10:27 am

A ja osobiście znam kolesia który zatarł noew Pajero. I co z tego?

Konrad nie jeździ w extremach dla jego potrzeb wystarczy dobrze zrobiony i sprawny silnik + kontrola stanu technicznego na bieżąco.

Jeżdżę w podobnych warunkach i jakoś nie zatarłem nigdy silnika.
Myslę tieri że tutaj naprawde bardziej chodzi o świadomość techniczną kierowcy - jeszcze niedawno ( pół roku temu ) Konrad twierdził, że nie potrzebne mużadne kontrolki.....

Jeżeli chce zrobić sobie zmotę do extremów to wtedy twoje rozwiązanie ma rację bytu, moim jednak zdaniem w jego sytuacji jest to zbyteczne.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt kwie 13, 2004 5:06 pm

ja powiem tylko tyle konrad przesiadz sie z twojego 307 na jakigos syfa pojezdzisz pól roku samochodem z zegarami to nauczysz sie patrzec na kontrolki :lol: :lol: to nie jest problem oleju smarowania to problem kierowcy 8) 8) naucz sie ze w uazie sa zegary a sa po to aby na nie patrzec a nie aby zatykały dziure w blasze :D :D :D
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

uaz

Post autor: hydraulik » wt kwie 13, 2004 10:07 pm

Faktycznie podczas jazdy swoim uazem przy przechyle na prawą strone zauważyłem brak ciśnienia na zegarze.czy jest jakieś proste rozwiązanie tego problemu?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: uaz

Post autor: klucz13 » wt kwie 13, 2004 10:13 pm

hydraulik pisze:Faktycznie podczas jazdy swoim uazem przy przechyle na prawą strone zauważyłem brak ciśnienia na zegarze.czy jest jakieś proste rozwiązanie tego problemu?
Chyba że leży na tym prawym boku albo olej masz po niżej stanu lub motor do roboty to lej ponad stan 1l więcej
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

uaz

Post autor: hydraulik » wt kwie 13, 2004 10:23 pm

Faktycznie podczas jazdy swoim uazem przy przechyle na prawą strone zauważyłem brak ciśnienia na zegarze.czy jest jakieś proste rozwiązanie tego problemu?

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: uaz

Post autor: bandzior » wt kwie 13, 2004 11:02 pm

hydraulik pisze:Faktycznie podczas jazdy swoim uazem przy przechyle na prawą strone zauważyłem brak ciśnienia na zegarze.czy jest jakieś proste rozwiązanie tego problemu?
jest jedno proste, zmien samochod :lol: :lol:
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

hydraulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt mar 09, 2004 7:02 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: uaz

Post autor: hydraulik » śr kwie 14, 2004 7:50 am

bandzior pisze:
hydraulik pisze:Faktycznie podczas jazdy swoim uazem przy przechyle na prawą strone zauważyłem brak ciśnienia na zegarze.czy jest jakieś proste rozwiązanie tego problemu?
jest jedno proste, zmien samochod :lol: :lol:
Jak widze jak ludzie robią przez pół roku fure ,a potem co rajd ich "super droga zagraniczna maszyna"klęka,a biedny uaz musi ją targać-to ja już wole żaza. :)6

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr kwie 14, 2004 7:52 am

Myślę ze remont silnika mało pomoże na przechyłach. Proponował bym wlanie ze 2a stany oleju albo zrobić smok w misce który by sięgał do dna. Kiedyś se kupiłem benzyniaczka do domu było 100km sprawdzam olej no niby 3/4 stanu no to pomykam szczęśliwy aż tu nagle kór...a w środku lasu kontrolka mnie zaczęła oślepiać patrzę :o kur....a olej jest niby minim stan a h..j ciśnienia nima . Noc już zapadła myślę se trza podjąć decyzje i pomykać dalej bo wilki z lasu wyjdą. No i h...j dojechałem do najbliższego CPN zaplikowaęm mu oleju a h..j myślę se jeszcze zainwestuje w ciebie te 10zł . Tak wiec żeby zatrzeć uaza nawet nie trza przechyłu :)21 Zatrzeć sie nie zatarł kontrolka zgasła tylko coś zaczęło stukać :)21 Jednak niema jak to uaz bez oleju jedzie 21

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr kwie 14, 2004 7:54 am

ja tez bym proponowal dac nizej smoka i dodatkowe przegrody w misce....
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr kwie 14, 2004 9:33 am

a mozecie rozwinąc temat przegród w misce olejowej :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr kwie 14, 2004 9:36 am

takie same lub zblizone do tych wystepujacych w zbiornikach paliwowych, zabezpieczjace przed szybkim przelewaniem sie oleju przy przechylach, tlumiacych efekt falowy...
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr kwie 14, 2004 12:45 pm

kpeugeot pisze:a mozecie rozwinąc temat przegród w misce olejowej :)21
Zmienić silnik na prawidłowy któremu nie dolegają takie szczegóły jak jakieś zacieranie sie na przechyłach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość