wyciek oleju z tylniego mostu w uazie amfibii

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

wyciek oleju z tylniego mostu w uazie amfibii

Post autor: uadam » pn sie 25, 2008 11:36 am

Sytuacja wygląda następująco. Uaz - wersja amfibia (kiedyś opisywana na forum) - po godzinnym pływaniu w Wiśle miał dużo wody w tylnim moście (ok. 1 litra, po 8 godzinnym odstaniu). Jednocześnie wywala olej przekładniowy z prawej strony, przy kole i zaoleja szczęki hamulcowe(w czasie pływania stosuję nadciśnienie ok. 0,2 atm). Jest zatem jakaś nieszczelność i mam pytania co uszczelnia tylni most (na schematach trudno mi dojść a sam mostu jeszcze nie robiłem). Olej wywalało również przy normalnej jeździe jak zapomniałem wyłączyć kiedyś nadciśnienie. Czy jest tam jakiś simmering albo można jakiś dołożyć? Będę wdzięczny za wszelkie rady i pomysły.

P.S. Jak ktoś będzie chciał zdjęcia, to chętnie prześlę mailem
rybak

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn sie 25, 2008 8:56 pm

W piaście jest simmering i tyle.
Kiedyś też miałem taki przypadek, że wywalało olej z jednej piasty i oczywista łapało wodę na potęgę - jak się okazało, ktoś zapomniał o włożeniu simmeringu :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » pn sie 25, 2008 9:41 pm

w moście są tylko uszczelniacze tak jak kolega pisał w piastach no i na walku atakującym. Olej może ci się wylewać a woda wlewać właśnie przez nie przy wymianie zwróć uwagę na powierzchnie co z nimi współpracują (obracające się -wałek atakujący, końce pochwy mostu) zazwyczaj są wypracowane ale nie zawsze.Wypracowanie /zużycie jest w postaci rowka i nawet nowy uszczelniacz długo nie będzie szczelny.... można napawać - przetoczyć, tylko przetoczyć i mniejszy uszczelniacz i można tylko skrócić sprężynkę w uszczelniaczu przez co będzie ciaśniejszy ale to takie tam rozwiązanie.... :D
Nieszczelności możesz mieć też na piastach i półosiach na ich połączeniu no i na połówkach pochwy mostu na łączeniu ich.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn sie 25, 2008 10:17 pm

Podpory resorów też czasem puszczają.. trzeba je obspawać.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » pn sie 25, 2008 10:32 pm

A jak dobiorę się do tych uszczelniaczy w piastach? Czy wyjdą bez większych kłopotów?
rybak

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

Post autor: cmegorz » pn sie 25, 2008 10:54 pm

pokaz jakies foty tej amfibji
uaz yz250f bmw 325

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt sie 26, 2008 6:52 am

Fotki z sobotnio-niedzielnego pływania
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
rybak

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: charlie70 » wt sie 26, 2008 9:41 am

Jak już uszczelnisz to może wpadłbyś na południe na weekend 20 września, będziemy wodować bawa i luaza

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt sie 26, 2008 11:55 am

Chętnie. Daj kontakt na priv.

A co z moim pytaniem o wyjmowanie tego simmeringu?
rybak

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt sie 26, 2008 7:46 pm

Simmeringi piast... zaden problem...do kupienia w kazdym sklepie z uszczelnieniami technicznymi wymiar 65/85/10. O ile pamietam dwuwargowe.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » wt sie 26, 2008 8:02 pm

wyjąć uszczelniacz hmmmm to panie kolego kółko zdjąć, bęben hamulcowy również, dalej półośkę po wyjęciu półosi odgiąć zabezpieczenia nakrętek odkręcić nakrętki piasta schodzi łożyska wylatają... jakoś tak było :D. W piaście jest uszczelniacz wymienić składać tak samo j.w. w kolejności odwrotnej. Sprawdź łożyska czy są ok. i nie skręć łożysk za mocno no za luźno :D :D
powodzenia

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » wt sie 26, 2008 8:32 pm

Ja to bym był zainteresowany fotkami ze spodu :)23 :)23

O ile jeżeli można poprosić :wink:
GyGy 5479591

Uaz 469 B

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt sie 26, 2008 9:57 pm

Na razie stanąłem bo zabrakło mi klucza 55 nasadowego. Wielkie dzięki za rady. Jutro kontynuję akcję. I jeszcze jedno, czy łożysko wyjdzie normalnie czy też trzeba użyć ściągacza?
rybak

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » wt sie 26, 2008 10:26 pm

to są łożyska stożkowe piasta wyjdzie bez problemów jak będziesz je wymieniał na nowe to bieżnie zewnętrzne wybijesz z piasty bez problemu na imadle no chyba że masz ściągacz specjalny
klucz 55 do odkręcenia nakrętki? użyj kawałek pręta z brązu/mosiądzu jako przecinaka i młotka ( brąz w miarę miękki nie uszkodzi nakrętki )

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » śr sie 27, 2008 8:51 pm

Chyba nie można poprosić :( :( :)15
GyGy 5479591

Uaz 469 B

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » śr sie 27, 2008 9:04 pm

Co do zdjęć z dołu to zrobię w weekend i prześlę na priv.

Rozebrałem piastę obejrzełem simmering i wydaje się, że jest OK. Powierzchnia czopa również bez zastrzeżeń a jednak olej się wydostawał. Nie bardzo zatem wiem, gdzie może tkwić problem. Chyba założę dwa wąskie simmeringi - jeden uszczelniający łożyska przed uciekaniem oleju, drugi przed wodą (odwrotnie założone wargi)? Czy sądzicie, że może to się sprawdzić?
rybak

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr sie 27, 2008 9:13 pm

Ktoś tu już kiedyś gdybał nad takim wynalazkiem :)21
Zakładaj - jak się nie sprawdzi, to wrócisz do oryginału.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr sie 27, 2008 10:41 pm

wywal to nadciśnienie, to przestanie ciec :lol:

odpowietrzenie mostów zrób szczelne i wyprowadź ponad lustro wody


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw sie 28, 2008 9:05 am

starsze mosty miały dodatkowy zimering dla samej półosi wewnątrz pochwy mostu. Na półosiach były zgrubienia i gładko obrobiona powierzchnia właśnie dla tego zimeringu(podobnie jak w przednim moscie). Bardzo kłopotliwa wymiana :cry: :)3 ale było to dodatkowe dobre uszczelnienie chroniace przed zalewaniem mostu wodą, nawet jak piasty już nie trzymały :)2
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw sie 28, 2008 2:15 pm

Piter69A pisze:starsze mosty miały dodatkowy zimering dla samej półosi wewnątrz pochwy mostu.
a to nie dotyczy tylko przodu?? Na żadnym schemacie nie widziałem tego z tyłu...

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » czw sie 28, 2008 9:43 pm

Zagadka się wyjaśniła. Jak kupiłem nowy simmering, to zacząłem go przymierzać. Nijak nie pasował do czopa. Głowiłem się o co może tu chodzić. Rozebrałem drugą piastę. I się wyjaśniło :cry: . Tam gdzie ciekł olej nie było tulei po której chodzi simmering. Dlatego rozmiar 60 nie pasował bo było tam tylko 52 mm. Mosty robiłem niby u specjalisty a on tego nie zauważył. Nie wiem czy teraz muszę wymienić cały czop czy też wystarczy nabić tuleję? Na razie dam chyba inny simmering ale coś muszę z tym zrobić na przyszłość.
rybak

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt sie 29, 2008 6:55 am

Rafał D pisze:
Piter69A pisze:starsze mosty miały dodatkowy zimering dla samej półosi wewnątrz pochwy mostu.
a to nie dotyczy tylko przodu?? Na żadnym schemacie nie widziałem tego z tyłu...
Nie, z tyłu też były zimeringi na półosiach ale jak pisałem w starszych wersjach. W GAZie 69 na pewno, w UAZie do kiedy to nie wiem.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pt sie 29, 2008 6:57 am

uadam pisze:Zagadka się wyjaśniła. Jak kupiłem nowy simmering, to zacząłem go przymierzać. Nijak nie pasował do czopa. Głowiłem się o co może tu chodzić. Rozebrałem drugą piastę. I się wyjaśniło :cry: . Tam gdzie ciekł olej nie było tulei po której chodzi simmering. Dlatego rozmiar 60 nie pasował bo było tam tylko 52 mm. Mosty robiłem niby u specjalisty a on tego nie zauważył. Nie wiem czy teraz muszę wymienić cały czop czy też wystarczy nabić tuleję? Na razie dam chyba inny simmering ale coś muszę z tym zrobić na przyszłość.
Ten pierścień jest z utwardzanej stali, żeby zimering nie wycierał. Można go przełozyć z czopu przedniej piasty :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » pn wrz 01, 2008 1:42 pm

Założyłem na tą startą tuleję simmering o mniejszej średnicy. I sprawdziło się. Pływałem w sobotę i niedzielę i wody w oleju ani kropli. Nadciśnienie oczywiście podawałem.

Przyszłościowo zastanawiam się na tym aby wytoczyć te tuleje na czopy z kwasówki. Wtedy nie będą na pewno korodować i po woli niszczyć simmeringu ( na drugim czopie zauważyłem lekki zaczątek korozji). To rozwiązanie dla tych, co lubią dużo "topić" uaza.

Tak przy okazji zastanawiałem się czy można jeszcze dodatkowo zabezpieczyć tuleję w której chodzi półoś. Simmering tam nie wejdzie a dla oringu to zbyt nierówna powierzchnia. Możnaby moim zdaniem jedynie spróbować ze sznurem grafitowym lub borowym.
rybak

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn wrz 01, 2008 1:55 pm

uadam pisze: Tak przy okazji zastanawiałem się czy można jeszcze dodatkowo zabezpieczyć tuleję w której chodzi półoś. Simmering tam nie wejdzie a dla oringu to zbyt nierówna powierzchnia. Możnaby moim zdaniem jedynie spróbować ze sznurem grafitowym lub borowym.
Most z GAZa 69 ma zimeringi :)2
Jakby co to mam półośki ze zgrubieniem (bieżnia pod zimering) :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość