Montaz stabilizatora w UAZie czy ma sens ??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Rafal102
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: wt lip 08, 2008 7:24 am
Lokalizacja: Mrągowo

Montaz stabilizatora w UAZie czy ma sens ??

Post autor: Rafal102 » wt wrz 02, 2008 2:44 pm

Jak w temacie czy monaz ma jakis sens, czy pomoze to w jezdzie po terenie czy odwrotnie..?? Czy autko bedzie mniej wywrotne..??
LAND ROVER DISCOVERY 96'
AUDI B4 Cabrio V6 2.8
PASSAT B5 1.9 TDI 152 KM 336NM

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt wrz 02, 2008 2:48 pm

niby w jaki sposob mialoby byc mniej wywrotne? :)21

Rafal102
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: wt lip 08, 2008 7:24 am
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Rafal102 » wt wrz 02, 2008 3:33 pm

Na przechyle jedna oś bedzie trzymała druga i nie pozwali jej sie za bardzo przechylic. Tak mi sie przynajmniej wydaje.
LAND ROVER DISCOVERY 96'
AUDI B4 Cabrio V6 2.8
PASSAT B5 1.9 TDI 152 KM 336NM

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt wrz 02, 2008 3:38 pm

a znasz przypowiesc o czlowieku ktory wpadl do bagna i probowal sie uratowac ciagnac sie za wlosy? :)

Rafal102
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: wt lip 08, 2008 7:24 am
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Rafal102 » wt wrz 02, 2008 6:07 pm

Skoro mówisz, że nie ma to sensu to dlaczego jest to stosowane w samochodach cięzarowych, i spełnia to swoje zadanie w duzym stopniu. A pytam sie czy to ma sens w samochodzie terenowym ponieważ w tych dwóch przypadkach odchylenia samochodów sa inne. W cieżarówkach spełnia zadanie na kretych drogach gdzie śmiało można wjezdzac w zakret z duza predkoscia, a auto utrzymuje prawie ten sam poziom. A wiec czy w nierównościach jakie sa w jezdzie po terenie bedzie to zdawac egzamin czy nie..???
LAND ROVER DISCOVERY 96'
AUDI B4 Cabrio V6 2.8
PASSAT B5 1.9 TDI 152 KM 336NM

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » wt wrz 02, 2008 6:57 pm

A jak miałby wyglądać ten stabilizator,z czym się to je ??

Rafal102
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: wt lip 08, 2008 7:24 am
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Rafal102 » wt wrz 02, 2008 7:06 pm

Jutro postaram sie zrobic fote jak to wyglada w ciezarówce.
LAND ROVER DISCOVERY 96'
AUDI B4 Cabrio V6 2.8
PASSAT B5 1.9 TDI 152 KM 336NM

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Post autor: ub40 » wt wrz 02, 2008 10:21 pm

...do jazdy w terenie stabilizator jest nie potrzebny, wręcz zły........wyobraż sobie taką sytuację że prawe koło wjezdza na nierównosc np 30cm to stabilizator dąży do obniżenia lewej strony /takie jest działanie stabilizatora/ i co wtedy?....pojazd się łatwiej wywróci.....
..na drodze płaskiej przy skretach w prawo lub w lewo to ma sens...
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: Montaz stabilizatora w UAZie czy ma sens ??

Post autor: piotrek_uaz » śr wrz 03, 2008 7:40 am

Rafal102 pisze:Jak w temacie czy monaz ma jakis sens, czy pomoze to w jezdzie po terenie czy odwrotnie..?? Czy autko bedzie mniej wywrotne..??
Pomysl bez sensu, chyba ze jezdzisz tylko po asfalcie - wtedy moze byc przydatny. W terenie wykrzyz Ci sie zmniejszy i bedziesz czesciej jezdzil na 3ech kolach. Zreszta - mysle ze jest jakis powod dla ktorego ludzie w nowoczesnych samochodach przygotowywanych do terenu wywalaja to ustrojstwo.



Piotr

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaz stabilizatora w UAZie czy ma sens ??

Post autor: Grzegorz G. » śr wrz 03, 2008 11:28 am

Na upartego można zastosować patent ze stabilizatorem odpinanym - daje się łatwo odłączyć przed wjazdem w teren.

Ale pamietaj, że takie auto ma się przechylać na zakrętach żeby informować kierowcę o niebezpieczeństwie.

Przy czym resor w odróżnieniu do sprężyny działa progresywnie dlatego w tym wypadku stabilizator i tak nie da takiego efektu gdyż już sam fakt zastosowania resoru chroni przed nadmiernymi przechyłami.
Grzechu_z_UAZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość