wyrwało przedni wał
Moderator: Student
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
wyrwało przedni wał
witam
otóż pojawił sie znowu problem, dziś wychodząc z zakretu usłyszałem stukot i poczółem drgania, po zatrzymaniu okazało sie ze wyrwało przedni wał z reduktora. Olej cały wypłynoł, na warsztacie okazało sie ze to kołnierz do którego jest przykrecony wał, odkreciła sie nakretka mocujaca. teraz mam pytanie: od czego (oprócz UAZa) pasuje taki kołnierz?? -bo na wielowpuście wyszarpało materiał i nie chce wejsc. czy jesli założe nowy kołnierz i dokrece nakretka to uszczelnienie bedzie sprawne?? czy cały olej znowu wypłynie??
otóż pojawił sie znowu problem, dziś wychodząc z zakretu usłyszałem stukot i poczółem drgania, po zatrzymaniu okazało sie ze wyrwało przedni wał z reduktora. Olej cały wypłynoł, na warsztacie okazało sie ze to kołnierz do którego jest przykrecony wał, odkreciła sie nakretka mocujaca. teraz mam pytanie: od czego (oprócz UAZa) pasuje taki kołnierz?? -bo na wielowpuście wyszarpało materiał i nie chce wejsc. czy jesli założe nowy kołnierz i dokrece nakretka to uszczelnienie bedzie sprawne?? czy cały olej znowu wypłynie??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
nie z zapietym przodem tylko z włączonymi sprzegiełkami, a i jeszcze jedno: czy luz na tym kołniezu mógł powodować wycie po włączeniu napędu i opór na kierownicy?? wydaje mi sie że raczej nie, ale że to sowiecki projekt to lepiej sie upewnić 

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
a czy uszczelniacz pasuje od żuka?? no i czy wymiana jest możliwa w tej chwili czy trzeba wyciagać reduktor??dla pewności, że po wymianie flanszy będzie szczelnie sprawdź uszczelniacz, bo wylatująca flansza mogła poharatać ten gumowy element. Grosze to kosztuje a jak już jest na wierzchu to warto to sprawdzić.
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
jeśli flansza od żuka pasuje, więc wewnętrzna średnica uszczelniacza też będzie pasować. Gorzej z zewnętrzną średnicą...W reduktorze może być inna średnica zewnętrzna niż w żuku. Najlepiej pomierz ten uszczelniacz i kup nowy w jakimś sklepie z łożyskami i tym podobnymi. One mają znormalizowane wymiary i raczej nie powinieneś mieć kłopotu z ich kupnem, a nie kosztują też jakiegoś majątku. Da się to później wymienić bez wyciągania reduktora, trzeba tylko odkręcić wał napędowy i wyjąć flanszę i wydłubać uszczelniacz. Jednak jeśli reduktor jest na wierzchu to będzie o wiele prostsze i szybsze niż grzebanie na leżąco pod autem...
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Pewnie i wie...losiek pisze:stary ty nie wiesz co można znaleźć w żukuBart03 pisze:a od kiedy kur... zuk ma reduktor - ja pisalem przecie ze pasuje od mostu zukowskiego starego typu - O ZADNEJ SKRZYNI ZUKA NIE PISALEM
![]()
![]()

http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
flansza była lekko pocharatana na środku wieloklinu, na odcinku 2-3mm zadziory spiłowałem pilnikiem i weszłops. konrad ta flansza ma normalny wieloklin ? napisz mi jak to wyglada ew. zdjecie, moze mam taka flansze to bym Ci podesłał.


UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Heh, a mi się wczoraj wyrwał przedni wał z głupia frant zupełnie. Jazda po asfalcie, przód odpięty, sprzęgiełka odpięte a tu nagle potępieńcze dźwięki spod samochodu. Rzut okiem i okazało się że wszystkie śruby mocujące krzyżak do mostu zaginęły w akcji. Cóż było robić, wykręciłem wał i pojechałem dalej...
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
zukiem 4x4 jeszcze nie jechalem choc podobno taki prototyp wyszedl ale orginalna nysa 4x4 owszemBartmann pisze:Pewnie i wie...losiek pisze:stary ty nie wiesz co można znaleźć w żukuBart03 pisze:a od kiedy kur... zuk ma reduktor - ja pisalem przecie ze pasuje od mostu zukowskiego starego typu - O ZADNEJ SKRZYNI ZUKA NIE PISALEM
![]()
![]()

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości