wyrwało przedni wał

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

wyrwało przedni wał

Post autor: konrad1983nr1 » sob wrz 13, 2008 3:54 pm

witam
otóż pojawił sie znowu problem, dziś wychodząc z zakretu usłyszałem stukot i poczółem drgania, po zatrzymaniu okazało sie ze wyrwało przedni wał z reduktora. Olej cały wypłynoł, na warsztacie okazało sie ze to kołnierz do którego jest przykrecony wał, odkreciła sie nakretka mocujaca. teraz mam pytanie: od czego (oprócz UAZa) pasuje taki kołnierz?? -bo na wielowpuście wyszarpało materiał i nie chce wejsc. czy jesli założe nowy kołnierz i dokrece nakretka to uszczelnienie bedzie sprawne?? czy cały olej znowu wypłynie??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » sob wrz 13, 2008 5:20 pm

jedno pytanie
w jakim celu jechałeś z zapiętym przodem jak mniemam na asfalcie??
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » sob wrz 13, 2008 7:16 pm

nie z zapietym przodem tylko z włączonymi sprzegiełkami, a i jeszcze jedno: czy luz na tym kołniezu mógł powodować wycie po włączeniu napędu i opór na kierownicy?? wydaje mi sie że raczej nie, ale że to sowiecki projekt to lepiej sie upewnić :)23
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » sob wrz 13, 2008 9:15 pm

Wyje reduktor a że kierownica ciężko chodzi to normalne, przez blokadę mostów
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz wrz 14, 2008 9:46 am

a teraz od czego pasuje taki kołnierz i czy jak dokrece nowy to bedzie sie lało??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz wrz 14, 2008 6:24 pm

to nie zaden kołnierz tylko flansza walu - pasuje np. od mostu starego typu zuka (znaczy sie kazdego benzynowego zuka) :wink:
Ma coprawda nieco minimalne roznice ale generalnie pasuje :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » ndz wrz 14, 2008 7:35 pm

dla pewności, że po wymianie flanszy będzie szczelnie sprawdź uszczelniacz, bo wylatująca flansza mogła poharatać ten gumowy element. Grosze to kosztuje a jak już jest na wierzchu to warto to sprawdzić.

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz wrz 14, 2008 7:51 pm

dla pewności, że po wymianie flanszy będzie szczelnie sprawdź uszczelniacz, bo wylatująca flansza mogła poharatać ten gumowy element. Grosze to kosztuje a jak już jest na wierzchu to warto to sprawdzić.
a czy uszczelniacz pasuje od żuka?? no i czy wymiana jest możliwa w tej chwili czy trzeba wyciagać reduktor??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » pn wrz 15, 2008 2:17 pm

jeśli flansza od żuka pasuje, więc wewnętrzna średnica uszczelniacza też będzie pasować. Gorzej z zewnętrzną średnicą...W reduktorze może być inna średnica zewnętrzna niż w żuku. Najlepiej pomierz ten uszczelniacz i kup nowy w jakimś sklepie z łożyskami i tym podobnymi. One mają znormalizowane wymiary i raczej nie powinieneś mieć kłopotu z ich kupnem, a nie kosztują też jakiegoś majątku. Da się to później wymienić bez wyciągania reduktora, trzeba tylko odkręcić wał napędowy i wyjąć flanszę i wydłubać uszczelniacz. Jednak jeśli reduktor jest na wierzchu to będzie o wiele prostsze i szybsze niż grzebanie na leżąco pod autem...

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » wt wrz 16, 2008 9:08 pm

Simmer też pasuje od żuka, z resztą w uazie simmery przy wszystkich flanszach są takie same.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt wrz 23, 2008 10:04 am

:evil: jak ja pisze ze pasuje - to kurde pasuje :)21
uszczelniacze te same - jedynie wielowypust ma roznice w ulamku milimetra - ale wiecej pisal nie bede bo to tajemnica zawodowa :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » wt wrz 23, 2008 4:46 pm

uszczelniacz pasował, ale flansza juz nie, wielowypusty nie pasowaly, ale to była flansza od strony skrzyni, z wału by i może pasował
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr wrz 24, 2008 3:16 pm

czakaj bo teraz to ja juz cie nie rozumiem - jakiej skrzyni - zuka czy reduktora uaza - i jakiego walu ?? przeciez mowa caly czas o flanszy walu uaza :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » śr wrz 24, 2008 4:09 pm

no flanszy wału przedniego uaza przy reduktorze, a w sklepie mieli wałek wychodzacy ze skrzyni żuka i nie pasował do tej flanszy :D
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw wrz 25, 2008 8:32 am

do reduktora zukersowe flansze nie pasuje....... do reszty podpasi :)2
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » czw wrz 25, 2008 4:30 pm

a no własnie, a to konkretnie chodziło o ta przy reduktorze :(
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 26, 2008 2:37 pm

:o a od kiedy kur... zuk ma reduktor - ja pisalem przecie ze pasuje od mostu zukowskiego starego typu - O ZADNEJ SKRZYNI ZUKA NIE PISALEM !! !! !!
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pt wrz 26, 2008 2:42 pm

przy reduktorze w uazie. a takiej flanszy od starego mostu akurat niemieli
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Post autor: losiek » pt wrz 26, 2008 3:43 pm

Bart03 pisze::o a od kiedy kur... zuk ma reduktor - ja pisalem przecie ze pasuje od mostu zukowskiego starego typu - O ZADNEJ SKRZYNI ZUKA NIE PISALEM !! !! !!
stary ty nie wiesz co można znaleźć w żuku ;)

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt wrz 26, 2008 4:12 pm

losiek pisze:
Bart03 pisze::o a od kiedy kur... zuk ma reduktor - ja pisalem przecie ze pasuje od mostu zukowskiego starego typu - O ZADNEJ SKRZYNI ZUKA NIE PISALEM !! !! !!
stary ty nie wiesz co można znaleźć w żuku ;)

O fuck, wyrwałes sie jak filip z konopii :)21 :)21
Akurat z Bartem to ja bym nie wchodził w spory :)21 :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt wrz 26, 2008 4:15 pm

ps. konrad ta flansza ma normalny wieloklin ? napisz mi jak to wyglada ew. zdjecie, moze mam taka flansze to bym Ci podesłał.
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pt wrz 26, 2008 4:56 pm

losiek pisze:
Bart03 pisze::o a od kiedy kur... zuk ma reduktor - ja pisalem przecie ze pasuje od mostu zukowskiego starego typu - O ZADNEJ SKRZYNI ZUKA NIE PISALEM !! !! !!
stary ty nie wiesz co można znaleźć w żuku ;)
Pewnie i wie... :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pt wrz 26, 2008 6:07 pm

ps. konrad ta flansza ma normalny wieloklin ? napisz mi jak to wyglada ew. zdjecie, moze mam taka flansze to bym Ci podesłał.
flansza była lekko pocharatana na środku wieloklinu, na odcinku 2-3mm zadziory spiłowałem pilnikiem i weszło :)2 także narazie DZ, hulam na tej :D
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » pn wrz 29, 2008 11:08 am

Heh, a mi się wczoraj wyrwał przedni wał z głupia frant zupełnie. Jazda po asfalcie, przód odpięty, sprzęgiełka odpięte a tu nagle potępieńcze dźwięki spod samochodu. Rzut okiem i okazało się że wszystkie śruby mocujące krzyżak do mostu zaginęły w akcji. Cóż było robić, wykręciłem wał i pojechałem dalej...
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt wrz 30, 2008 3:59 pm

Bartmann pisze:
losiek pisze:
Bart03 pisze::o a od kiedy kur... zuk ma reduktor - ja pisalem przecie ze pasuje od mostu zukowskiego starego typu - O ZADNEJ SKRZYNI ZUKA NIE PISALEM !! !! !!
stary ty nie wiesz co można znaleźć w żuku ;)
Pewnie i wie... :lol:
zukiem 4x4 jeszcze nie jechalem choc podobno taki prototyp wyszedl ale orginalna nysa 4x4 owszem :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości