Cieknaca krata

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Cieknaca krata

Post autor: dzikigor » ndz wrz 14, 2008 11:28 am

Witam towarzyszy !!
Mam cieknacy problem :-? mianowicie kratka na podszybiu w mym syfie wqur.ia mnie codzien rano albowiem zawsze w syfie mokro .Pytanie czy jestem osamotniony z tym "problemem" czy jest nas wiecej :( albo ten typ tak ma :lol: na tej ruchomej cześci kratki jest jakas uszczelka natomiast na budzie ->niet.

Druga sprawa do posiadaczy przekładni ze wspomaganiem z W124 jak ustawic luz w tej @$#%$^ mam juz 2 założona... a dalej to samo ze 8 cm na fajerce troche dyskomfort na dziurach :lol:
Pozdrawiam Igor
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » ndz wrz 14, 2008 4:09 pm

Ja się poddałem :( Przestałem walczyć z przeciekami to"syzyfowa praca" :evil:
Wywierciłem otwory w podłodze tam gdzie się zbiera woda i nauczyłem się z tym żyć.

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » ndz wrz 14, 2008 6:00 pm

można zmotać taki daszek na tą krate i nic nie leje się jak gdzies znajde foty to zapodam
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn wrz 15, 2008 10:31 am

Ta ruchoma cześć pomimo uszczelki zawsze cieknie. A żadnego odwodnienia nie ma więc woda spokojnie leci przez nagrzewnicę do środka.
Odwodnienie jest tylko w starszych modelach w kratce po prawej stronie - tam gdzie wentylator. I teoretycznie ma być tak że jak pada deszcz to zamykasz środkowa klapę i otwierasz boczna i włączasz wentylator. I to działa - przynajmniej u mnie, i jak jade to jest ok ale oczywiście jak postawisz autko na deszczu to w środku masz zaraz mokro. Znajomy kiedyś wywalił w ogóle ruchoma część, czyli klapę i zamontował tam po prostu plastikową osłonę - taką co kiedyś na kratkach przedniej maski silnika a polonezach lub w fiatach montowano żeby łapało niby więcej powietrza. I co ciekawe to u niego się sprawdzało na postoju, ale za to w deszcz jak jechał to po nogach ciekło :)
więc trzeba sobie wybrać, czy chcesz mieć sucho na postoju czy w czasie jazdy :)
ot i ruska maszyna.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » pn wrz 15, 2008 12:17 pm

Jeżeli masz wentylator wewnątrz kabiny to pod spodem za silnikiem wentylatora jest odwodnienienie,rurka wyprowadzona do komory silnika może być przytkana.Nad środkową kratką przykleiłem gumową uszczelkę do okien tak aby woda spływająca po szybie mijała kratkę w czasie deszczu jest jej znacznie mniej wewnątrz,wywaliłem oryginalną uszczelkę z przymykanej klapki i dałem też uszczelkę do okien wokół utworu klapka szczelniej się domyka.Tylko zmniejszyłem przeciek nie zlikwidowałem go :lol:

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pn wrz 15, 2008 12:24 pm

W Uazie jak nie cieknie to znaczy, że popsuty :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » wt wrz 16, 2008 7:21 am

Jak lubisz sie bawić to cos wymotasz . Kiedyś włosi przy wkładaniu VM przerabiali te kratki a raczej wywalali i wstawiali swoje wyższe. Ja sobie takie cudo zrobiłem z maty szklanej i z elementów wentylacyjnych z castoramy i juz 2 lata cieszę się suchością. Jak znajdę to zapodam fotki.
Życze powodzenia i owocnych medytacji.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
stanisław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 12:01 am
Lokalizacja: leg

Post autor: stanisław » wt wrz 16, 2008 7:47 pm

woda to zmora ja wymysliłem i wykonałem owiewke z żywicy i mam święty spokoj z cieknącą wodą nawet w czasie ulewy jadę z otwartą klapą i nie mam wody wewnątrz :)4

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt wrz 16, 2008 8:32 pm

:) a ja sie przyzwyczaiłem jeździć w klapkach lub kaloszach latem podczas ulewy :) a zimą... to jakoś nie cieknie :)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt wrz 16, 2008 8:41 pm

Jak rurki odwadniające są drożne to nic nie cieknie :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt wrz 16, 2008 9:27 pm

klucz13 pisze:Jak rurki odwadniające są drożne to nic nie cieknie :wink:
:)21
Możesz podpowiedzieć gdzie sa rurki odwadniające w systemie wentylacji przy środkowym wlocie powietrza w uazach ze starym typem nagrzewnicy??
Mam uaz od 8 lat i już wszystko w nim rozebrałem i złożyłem i nigdzie nie znalazłem tam rurek odwadniających. Co jedynie jest dziura odwadniająca przy bocznej kracie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt wrz 16, 2008 9:31 pm

stef pisze:
klucz13 pisze:Jak rurki odwadniające są drożne to nic nie cieknie :wink:
:)21
Możesz podpowiedzieć gdzie sa rurki odwadniające w systemie wentylacji przy środkowym wlocie powietrza w uazach ze starym typem nagrzewnicy??
Mam uaz od 8 lat i już wszystko w nim rozebrałem i złożyłem i nigdzie nie znalazłem tam rurek odwadniających. Co jedynie jest dziura odwadniająca przy bocznej kracie.
To założyć i wywalić do komory silnika :wink:
filozofi w tym nie ma i i koroduje mniej
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt wrz 16, 2008 10:59 pm

Tylko że w oryginale nic tam nie ma a mówimy chyba o oryginale. I daltego kolega pyta pewnie po to właśnie abyśmy podpowiedzieli co i jak poprawić.

W starych uazach żadnych dziur i rurek nie ma w środkowej kracie. Przyznam że nie wiem jak można tam zrobić odprowadzenie wody, skoro najniższym punktem tego układu staje się nagrzewnica i dalej podłoga auta.
A przy okazji nie ma nigdzie poziomej płaszczyzny na której by się zbierała woda i można by ja odprowadzić.
No ale może się mylę i jeśli masz jakiś pomysł jak skutecznie odprowadzić wodę to chętnie skorzystam!!

No chyba że w jakiś sposób odprowadzić wodę z dolnej części obudowy nagrzewnicy, póki nie poleci na nogi...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr wrz 17, 2008 6:45 am

Ja też rozbierajac a własciwie wywalając oryginalny układ ogrzewania nie napatoczyłem się na żadne rurki a to chyba dlatego że tak jak pisze Stef najniższym punktem obudowy nagrzewnicy jest środkowy wylot do środka. Woda może sie jedynie zbierać po bokach ale tez w niewielkich ilościach.
Jak ktoś nie ma zacięcia do przeróbek to polecam wymienić uszczelki i przykryć z zewnatrz np. kieszenią drzwi malucha - wtedy przynajmniej woda z dachu nie wpada do środka z siłą wodospadu. Na ruskich stronach jest mnóstwo owiewek montowanych na tę klapke - można coś podpatrzeć. Polecam też system ogrzewania od huntera, jest już ucywilizowany z nawiewami ciepłego i zimnego powietrza normalnie rewolucja w kurniku :wink:
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » śr wrz 17, 2008 8:03 am

Odwodnienie jest !! !! !!
Zobaczcie tu :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42e ... ade0f.html

To nie żadna zmota tylko oryginalne wytłoczenie pisałem o tym wcześniej
O wy niewierni :D

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr wrz 17, 2008 12:08 pm

Rzeczywiście wywalając to ustrojstwo natrafiłem na ten otwór w grodzi i tak mi coś chodziło po głowie. Teraz też go wykorzystuję do odpływu wody i teraz działa, nawet zapodałem miedziana rurkę bo ten otworek wychodzi dokładnie na wydech i guma mi sie paliła.
Jednym słowem szukajcie a znajdziecie. :)2
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr wrz 17, 2008 4:22 pm

Jasne sprawa... piszecie o nowszej wersji uaza... z wentylatorem w obudowie nagrzewnicy a ja piszę o starszej wersji z wentylatorem z prawej strony pod kratą.... dokładnie tam gdzie wy macie akumulatory !!

I u mnie (uaz z 79roku) tego nie ma.

I stad całe zamieszanie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr wrz 17, 2008 7:27 pm

No to akurat taką poprawkę to można śmiało wprowadzić samemu. :)2
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr wrz 17, 2008 7:30 pm

Swoją drogą starsza wersja i tak jest lepsza moim zdaniem bo można odprowadzić wodę przed dostaniem się jej do nagrzewnicy, odparowaniem i zaparowaniem szyb. Prawie niemożliwa jest jazda w czasie deszczu z włączonym ogrzewaniem. Nawet kiedyś myślałem o powrocie do starej wersji, ale muszę podejrzeć jak to robią teraz.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
stanisław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 12:01 am
Lokalizacja: leg

Post autor: stanisław » śr wrz 17, 2008 9:34 pm

kolega stef ma rację w starszych modelach jest inaczej rozwiązana nagrzewnica oraz doprowadzenie do niej powietrza,możesz otworzyc małą klapę i włączyc silniczek nadmuchowy (tam jest bodajże odpływ wody)o ile właśnie masz zamkniętą i szczelną klapę dużą nad nagrzewnicą :)1 w nowszym modelu jest inaczej - jest tylko klapa nad nagrzewnicą :)23 rozwiązań tego problemu jest wiele ja wybrałem owiewkę-nadstawkę :)4
sam decyduj czy ingerujesz w komorę nagrzewnicy,bawisz się w obudowanie klapy,a może coś innego wymyślisz ??
powodzenia :roll:
przy uazie nie można się nudzic :)2

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr wrz 17, 2008 10:13 pm

Jasne sprawa... piszecie o nowszej wersji uaza... z wentylatorem w obudowie nagrzewnicy a ja piszę o starszej wersji z wentylatorem z prawej strony pod kratą....
Tylko że woda w obu wersjach dostaje sie na nóżki przez środkowy nawiew nad nagrzewnicą. :wink:
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw wrz 18, 2008 8:58 am

1) Ze zdjęcia wiadomo już, że tam powinno być ostateczne odprowadzenie wody z nagrzewnicy.
2) Jak masz stary układ to zamykasz klapę nad nagrzewnicą a dodatkowy dopływ powietrza z prawej kraty też pownien mieć swój odpływ wody.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw wrz 18, 2008 9:00 am

Ma ktoś może zdjęcia/schamat lub może opisać jak to robią w najnowszych wersjach - nie mam dostępu do takiego auta.
Grzechu_z_UAZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości