Strona 1 z 2
Proszę o pomoc -gdzie to można kupić ?
: wt wrz 30, 2008 10:58 am
autor: Zbyszek-11
Będę bardzo wdzięczny za informację dotyczącą adresu i możliwości zakupu flanszy dystansowej między silnik mercedesa 240 D a skrzynię biegów oryginalną od Uaza ( do ich połączenia ) :o .
: wt wrz 30, 2008 11:01 am
autor: Balu-Balu
Generalnie robi się to we własnym zakresie, gdzieś tu widziałem nawet schemat takiej kryży.
: wt wrz 30, 2008 11:11 am
autor: Zbyszek-11
Serdeczne dzięki za info , ale miałem na myśli kogoś kto posiadał Uaza z taką flanszą i zrezygnował z silnika mercedesa , a flansza jest mu zbędna i byłby zainteresowany szybką odsprzedażą.
: wt wrz 30, 2008 7:52 pm
autor: gwidon
mialem kiedys w gazie silnik merca 240d,zamiast flanszy dorabialem cala obudowę sprzegla jezdzilem na tym kilka lat i dzialalo,chyba gzies w garazu to jest jeszcze.
: wt wrz 30, 2008 9:10 pm
autor: Zbyszek-11
Serdecznie dziękuję za odpowiedź i chęć pomocy , oczywiście jestem nadal zainteresowany zakupem, a w tym przypadku obudową sprzęgła.
Słyszałem , że takie obudowy funkcjonowały i sprawdzały się bardziej niż flansze. Bardzo proszę o informacje dotyczącą sprzedaży zbędnej obudowy bezpośrednio na mój priv. :

: wt wrz 30, 2008 10:30 pm
autor: Mag69
: pt paź 03, 2008 10:44 am
autor: Jarem
Zbyszek-11 pisze:Serdecznie dziękuję za odpowiedź i chęć pomocy , oczywiście jestem nadal zainteresowany zakupem, a w tym przypadku obudową sprzęgła.
Słyszałem , że takie obudowy funkcjonowały i sprawdzały się bardziej niż flansze. Bardzo proszę o informacje dotyczącą sprzedaży zbędnej obudowy bezpośrednio na mój priv. :

Paan wiem kto w moich okolicach jest w stanie coś takiego dorbić a może i ma na stanie cos takiego

: pt paź 03, 2008 11:17 am
autor: benes
Balu-Balu pisze:Generalnie robi się to we własnym zakresie, gdzieś tu widziałem nawet schemat takiej kryży.
poszukaj na
http://www.4x4.szczecin.pl
w dziale warsztat -> uaz
tam jest zwymiarowany co i jak
tylko coś dziś stronka jakoś się tnie...
: pt paź 03, 2008 11:34 am
autor: maciejmlynarz
Witam kolegów. Czytając ten wątek nasuwa mi się jedno pytanie, czy nie lepiej spasowaćoryginalną skrzynie merca z reduktorem uaza? zawsze mamy wtedy pięć biegów i oryginalne łaczenie. Z tego co wiem, to cała zabawa polega na dorobieniu wałka łączącego reduktor ze skrzynią oraz kryze między jednym a drugim
: pt paź 03, 2008 12:29 pm
autor: Grzegorz G.
Lepiej

: śr paź 22, 2008 5:17 am
autor: maciejmlynarz
Dzieki Grzesiek. Krótko i w temacie. To jeszcze jedno. Da się to zrobić z reduktorem UAZa czy musi byc Gazowski reduktor z wałkiem wchodzącym do skrzyni??
: śr paź 22, 2008 6:03 am
autor: Grzegorz G.
Uazowy przerabiasz, ale ja tego nie robiłem. Nie posłuchałem się i na skrzyni uazowej zrobiłem. No i auto poszło na sprzedaż
Poszukaj, gdzieś pewnie jest opis. Było kiedyś parę wątków o 200-300D w Uazie
Troszkę roboty jest, ale efekt naprawdę zadowala - jeździłem. Choć to i tak nigdy nie będzie to co w oryginale

: śr paź 22, 2008 8:44 am
autor: Balu-Balu
: śr paź 22, 2008 8:59 am
autor: Grzegorz G.
No, automat to jedyna moim zdaniem warta grzechu inwestycja

: śr paź 22, 2008 3:25 pm
autor: gaaz99
ja każdego uaza co buduje to jak silnik mietka to i skrzynia wykożystując wałek ze skrzyni biegów uazowej dobry tokarz i flansza gotowa było maglowane na forum sam chyba fotki wklejałem

: śr paź 22, 2008 5:38 pm
autor: maciejmlynarz
Na pewno poszukam. Każda informacja będzie cenna bo aktualnie waham się pomiędzy skrzynią uaza a mietkową. Koledzy jeśli ktoś wie coś więcej to poprosiłbym o wiadomości na PW, może jakieś fotki waszych rozwiązań.
: śr paź 22, 2008 6:49 pm
autor: Didymos
Nie wahaj się

precyzja i szybkość przełączania biegów uazowej skrzyni zupełnie nie przystają do dzisiejszych czasów

: śr paź 22, 2008 8:28 pm
autor: Grzegorz G.
Jest wiele wad układu ze skrzynią uazową i było to pisane zylion razy. Np. kolizje misy z mostem, złe przełożenia, brak synchronizacji, zawodność itd., itp.
: czw paź 23, 2008 6:20 am
autor: maciejmlynarz
No właśnie zawodnosć i brak synchronizacji w uazowej skrzyni mnie zniechęca. O kolizjach miski olejowej z mostem się nie martwię bo mam podniesioną tą moją strzałę (dłuższe uszy na resorach). Licze się z tym, że przekładka silnika to cały worek problemów w którym nie pasując łapy to relaks przy całej reszczie.
: czw paź 23, 2008 7:00 am
autor: Grzegorz G.
maciejmlynarz pisze: O kolizjach miski olejowej z mostem się nie martwię bo mam podniesioną tą moją strzałę (dłuższe uszy na resorach).
Tak, tak - ja też miałem. Ale samo wysoko nie wystarczy, w zawieszniu liczy się jego skok i po części związany z nim legendarny wykrzyż. Tak właśnie powstają pomniki

: czw paź 23, 2008 8:14 am
autor: kita
Moi koledzy zapodali do uaza parę lat temu 300d do uaza i jeździli tym na pomeranie , wałeckie, boblice i takie tam(parę pierwszych miejsc mają!) silnik osłabł to zapodali turbo od audi i interkollerek- chodził jeszcze 2 lata , od chyba 3 lat mają 2,9 wolnossący od sprintera czy tam busa skrzynie wolną V mercedesa , oponki 35'silverstony (dzisiaj prawie nikt na tym nie jeździ) hamulce tarczówki Honkera i wszystko działa co najmniej z 10 lat (w międzyczasie powstał klon i są bliźniaki)
uważam że silnik merca ze skrzynią merca (różne przełożenia skrzyń mercedesa-można pod siebie dobrać) zostawić i do tego reduktor UAZ , wałek wejściowy reduktora dorabiali z wyjściowego od skrzyni uazowskiej do tego utoczona obudowa łożyska podwójnego i uszczelniacz
: czw paź 23, 2008 12:56 pm
autor: Krees
Oryginalna skrzynia MB od 2,4D jest najlepiej przacującą (pod względem łatwości i lekkości wrzucania biegów) skrzynią, z jaką miałem kontakt. Z tym, że ja mam 4biegową.
Generalnie zawsze lepiej jest zostawić skrzynię dopasowaną fabrycznie do slinika.
: czw paź 23, 2008 2:01 pm
autor: Michał(student)
no dobra a reduktor z gaza do takiej kombinacji to pasuje??
: czw paź 23, 2008 2:53 pm
autor: Didymos
Pasuje, ale obiegowa opinia głosi, że uazowy mocniejszy

Gazikowy w odróżnieniu od uazowego redukuje też na przełożeniu szosowym.
: czw paź 23, 2008 3:26 pm
autor: Grzegorz G.
Uazowy po takiej przerobce robi sie naprawde mocny. W oryginale potrafi pasc to lozysko pomiedzy skrzynka i reduktorem.