żuk 4x4 (uaz) potrzebuje informacji

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
rychu żuczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 06, 2008 8:05 pm
Lokalizacja: Swarzędz

żuk 4x4 (uaz) potrzebuje informacji

Post autor: rychu żuczek » pn paź 06, 2008 8:54 pm

Witam serdecznie!
Właśnie co zarejestrowałem się na forum, a związane jest to z nabyciem przeze mnie dość osobliwego auta mianowicie Żuka 4x4 opartego na podzespołach Uaza.
Już wyjaśniam co to za wynalazek:
Mosty, wały, reduktor, skrzynia biegów, resory i amortyzatory pochodzą z Uaza, rama przeszła modyfikacje (mocowania resorów, mocowanie silnika, mocowanie pod wyciągarkę z przodu i tyłu). Kabina jest standardowa od żuczka a na pace jest zrobiona skośna plandeka coś w stylu rajdowych ciężarówek.
Silnik też jest żukowski (S21) całość dość śmiesznie się prezentuje a biorąc pod uwagę mój sentyment do żuków bardzo się cieszę z zakupu tego auta
Ale potrzebuje kilku odpowiedzi, bo o ile na żuczkach znam się dość dobrze to na uazach już nie.
Mianowicie – jak tego wszystkiego używać? Na pytanie zadane sprzedającemu od czego są te 2 mniejsze gałki bok biegów odpowiedział że nie jeździł tym wynalazkiem już parę lat sam nie pamięta- chyba faktycznie tak było bo gość był już w podeszłym wieku.
Potrzebuje wiec takiej kwintesencji – instrukcji używania i obsługi podzespołów uaza w pigułce
Może powiem już czego się dowiedziałem a w czym potrzebuje pomocy
Wiem już że te 2 małe gałki przy reduktorze to włączniki przedniego napędu i reduktora ( o ile dobrze zrozumiałem to ten skrajnie z prawej strony (od pasażera) to przedni napęd- jeśli nie proszę mnie wyprowadzić z błędu).
Ale teraz mam 1 pytanie – jak to załączać? – co najpierw – napęd czy reduktor?, na postoju czy w czasie jazdy? Oraz jak później wyłączać ( w jakiej kolejności)?
2 pytanie jakie mnie trapi to czy Uaz ma blokadę któregoś z mostów? Jeśli tak to jak się ją załącza? ( nie chce bez tego ruszać żebym przypadkiem nie jechał z włączoną blokadą po asfalcie i czegoś nie spieprzył albo się nie rozbił)
3 moje pytanie dotyczy sprzęgiełek w przednim moście. Już wyczytałem na czym polega zasada ich działania i po co one są. Wypatrzyłem też że ja mam obecnie połączone na sztywno (bez sprzęgiełek), ale planuje kiedyś się w takowe zaopatrzyć i chciał bym się dowiedzieć jakie są najlepsze?

Może proszę o linki do którejś z tych informacji jak ktoś ma bo zdaje sobie sprawę że nie każdy ma czas i natchnienie tyle pisać.

Wiem że cześć z moich pytań jest banalna ale są to sprawy tak oczywiste dla większości ludzi siedzących w temacie, że chyba nikt już o nich nie pisze, a w każdym razie mnie nie udało się znaleźć.

Aha i od razu zapytam czy ktoś nie ma przypadkiem na zbyciu pokrywy skrzyni biegów z drążkiem, bo mam wyrobioną kulkę i nieraz drążek mi wyskakuje z wodzików:/

Troszkę się rozpisałem – ale autko moim zdaniem fajne wiec warto o nim troszkę napisać

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Rychu :)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn paź 06, 2008 8:57 pm

a masz jakieś foty? mógłbyś upublicznic?

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pn paź 06, 2008 11:26 pm

1 - najpierw napęd na 4 bo na samym tyle reduktora nie da się zapiąć, wszystko przełączasz stojąc w miejscu (chyba że nie chce wskoczyć to lekko popuszczasz sprzęgło na moment) możesz oczywiście załączyć napęd na 4 bez reduktora np do jazdy w zimie. Powrót do opcji drogowej w ten sam sposób czyli reduktor na "HI" i potem z 4x4 na 4x2 czy tam 2x4. Z czasem nabierzesz wprawy i będziesz wiedział w których momentach można delikatnie dopinać i wypinać przód w czasie jazdy.

2 - oryginalnie nie ma ale jak to taki wynalazek to może coś ma zmotane, zrób zdjęcia mostów (ale raczej nie licz na to że są blokady)

3 - sprzęgiełka to fajna i przydatna rzecz, ja mam w gaziku z allegro takie półautomaty i sprawują się idealnie (prawdopodobnie nie nadają się do ostrego katowania, nie wspominając o tym że mosty uazowskie w ogóle nie nadają się do katowania) Możliwe że masz sprzęgiełka oryginalne uazowskie, czyli z blaszaną nakrętką dużą z wierzchu pod którą jest taki pierdolnik który trzeba kawałek wykręcić dużym imbusem (na luzie na płaskim żeby nie blokowało)

jak coś to pytaj!
:)21

P.S. jak chcesz instrukcje do uaza "po naszemu" to podaj maila.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
rychu żuczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 06, 2008 8:05 pm
Lokalizacja: Swarzędz

fotki

Post autor: rychu żuczek » wt paź 07, 2008 7:26 pm

dla zainteresowanych wstawiam kilka linków do fotek:)
Zaznaczam że auto dopiero będzie robione, a efekty widoczne będą na wiosnę. Alufelga od Vitary jest tam właśnie na przymiarkę;)

http://img75.imageshack.us/img75/9478/uk1ek2.jpg
http://img75.imageshack.us/img75/9646/uk3lz0.jpg
http://img352.imageshack.us/img352/3736/uk4pq7.jpg
http://img352.imageshack.us/img352/6361/img0013ld2.jpg
http://img369.imageshack.us/img369/8532/img0006jp2.jpg
http://img392.imageshack.us/img392/1459/img0004gy2.jpg

pozdrawiam

Awatar użytkownika
rychu żuczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 06, 2008 8:05 pm
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: rychu żuczek » wt paź 07, 2008 7:33 pm

Kedek wielkie dzięki za informacje!!!

p.s. mojego maila podałem Ci na PW

pozdro

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt paź 07, 2008 7:58 pm

Zycze powodzenia, jesli masz jeszcze jakies wątpliwości to pytaj :wink: :)2
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » wt paź 07, 2008 10:57 pm

blokad nie masz, sprzęgiełka masz od uaza oryginalne więc wystarczy jak już wyżej pisałem odkręcić blaszane dekle i wykręcić środek.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Re: żuk 4x4 (uaz) potrzebuje informacji

Post autor: maciejmlynarz » śr paź 22, 2008 5:11 am

rychu żuczek pisze: Aha i od razu zapytam czy ktoś nie ma przypadkiem na zbyciu pokrywy skrzyni biegów z drążkiem, bo mam wyrobioną kulkę i nieraz drążek mi wyskakuje z wodzików:/
Pokrywy nie mam ale mam patent jak pozbyć się tego problemu. Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na PW zrobie fotki bo akurat mam skrzynie rozebraną.

Dziś nadrabiam zaległości na forum. Całą noc to studiuje i boję się, że zaraz mnie zlinczują, za wracanie do starych tematów.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr paź 22, 2008 7:48 pm

Piekny Zuczek !!
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr paź 22, 2008 10:01 pm

kedek pisze: Możliwe że masz sprzęgiełka oryginalne uazowskie, czyli z blaszaną nakrętką dużą z wierzchu pod którą jest taki pierdolnik który trzeba kawałek wykręcić dużym imbusem (na luzie na płaskim żeby nie blokowało)
Małe sprostowanie. Tam jest kwadrat 10x10 mm. Reszta ok. :D
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości