Właśnie co zarejestrowałem się na forum, a związane jest to z nabyciem przeze mnie dość osobliwego auta mianowicie Żuka 4x4 opartego na podzespołach Uaza.
Już wyjaśniam co to za wynalazek:
Mosty, wały, reduktor, skrzynia biegów, resory i amortyzatory pochodzą z Uaza, rama przeszła modyfikacje (mocowania resorów, mocowanie silnika, mocowanie pod wyciągarkę z przodu i tyłu). Kabina jest standardowa od żuczka a na pace jest zrobiona skośna plandeka coś w stylu rajdowych ciężarówek.
Silnik też jest żukowski (S21) całość dość śmiesznie się prezentuje a biorąc pod uwagę mój sentyment do żuków bardzo się cieszę z zakupu tego auta
Ale potrzebuje kilku odpowiedzi, bo o ile na żuczkach znam się dość dobrze to na uazach już nie.
Mianowicie – jak tego wszystkiego używać? Na pytanie zadane sprzedającemu od czego są te 2 mniejsze gałki bok biegów odpowiedział że nie jeździł tym wynalazkiem już parę lat sam nie pamięta- chyba faktycznie tak było bo gość był już w podeszłym wieku.
Potrzebuje wiec takiej kwintesencji – instrukcji używania i obsługi podzespołów uaza w pigułce
Może powiem już czego się dowiedziałem a w czym potrzebuje pomocy
Wiem już że te 2 małe gałki przy reduktorze to włączniki przedniego napędu i reduktora ( o ile dobrze zrozumiałem to ten skrajnie z prawej strony (od pasażera) to przedni napęd- jeśli nie proszę mnie wyprowadzić z błędu).
Ale teraz mam 1 pytanie – jak to załączać? – co najpierw – napęd czy reduktor?, na postoju czy w czasie jazdy? Oraz jak później wyłączać ( w jakiej kolejności)?
2 pytanie jakie mnie trapi to czy Uaz ma blokadę któregoś z mostów? Jeśli tak to jak się ją załącza? ( nie chce bez tego ruszać żebym przypadkiem nie jechał z włączoną blokadą po asfalcie i czegoś nie spieprzył albo się nie rozbił)
3 moje pytanie dotyczy sprzęgiełek w przednim moście. Już wyczytałem na czym polega zasada ich działania i po co one są. Wypatrzyłem też że ja mam obecnie połączone na sztywno (bez sprzęgiełek), ale planuje kiedyś się w takowe zaopatrzyć i chciał bym się dowiedzieć jakie są najlepsze?
Może proszę o linki do którejś z tych informacji jak ktoś ma bo zdaje sobie sprawę że nie każdy ma czas i natchnienie tyle pisać.
Wiem że cześć z moich pytań jest banalna ale są to sprawy tak oczywiste dla większości ludzi siedzących w temacie, że chyba nikt już o nich nie pisze, a w każdym razie mnie nie udało się znaleźć.
Aha i od razu zapytam czy ktoś nie ma przypadkiem na zbyciu pokrywy skrzyni biegów z drążkiem, bo mam wyrobioną kulkę i nieraz drążek mi wyskakuje z wodzików:/
Troszkę się rozpisałem – ale autko moim zdaniem fajne wiec warto o nim troszkę napisać
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Rychu
