Wymiana łożyska - most uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Wymiana łożyska - most uaza

Post autor: stef » czw paź 09, 2008 12:08 pm

Witam, niestety opcja szukaj dużo mi nie pokazała...
otóz problem...
poleciało mi dwurzędowe łożysko na wałku w przednim moście w uazie - oryginał.
I pytanie - da się jakoś je wymienić bez rozbierania całego mostu??

Odkręciłem, wał, flanszę, pokrywę, wyjąłem pierścień odrzutnika oleju oraz pierwszą część łożyska... co dalej... jak wycisnąć bieżnię z obudowy?? Czy w ogóle się da?? ktoś to przerabiał?
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw paź 09, 2008 12:48 pm

Nie da się. Wymiana 2-rzędowego łożyska ataku jest równoznaczna z rozbieraniem mostu, ustawianiem i dystansowaniem luzu atak-talerz na dyfrze oraz zwykle z wymianą łożysk dyfra i małego łozyska ataku. :)2 :D
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw paź 09, 2008 5:54 pm

Niestety, taka prawda :)3
Mi też sie wysypało, musiałem wybebeszyc cały most :)3
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Post autor: carinus » czw paź 09, 2008 8:21 pm

Mnie tez to czeka.Jest jakaś sprawdzona metoda ustalania luzów bez konieczności wielokrotnego demontowania?

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw paź 09, 2008 8:44 pm

oddac dobremu mechanikowi :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » czw paź 09, 2008 10:29 pm

carinus pisze:Mnie tez to czeka.Jest jakaś sprawdzona metoda ustalania luzów bez konieczności wielokrotnego demontowania?
mieć silne nerwy i nie poddawać się :lol:

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw paź 09, 2008 11:04 pm

holera... nie chce mi sie... dobrze ze to przedni most, moze włoże mniejszy pierscień dystansujacy ten wewnątrz łożyska i ścisne mocniej śrubą... i tyle... jak sie wysypie całkowicie to będe robił.

Dzieki za Info chociaż nie jest to pocieszająca informacja.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt paź 10, 2008 10:31 am

stef pisze:holera... nie chce mi sie... dobrze ze to przedni most, moze włoże mniejszy pierscień dystansujacy ten wewnątrz łożyska i ścisne mocniej śrubą... i tyle... jak sie wysypie całkowicie to będe robił.

Dzieki za Info chociaż nie jest to pocieszająca informacja.
tylko jak ci się rozpadnie to pomieli wszystko i będzie większy problem
lepiej rozłożyć i wymienić, ale twoja decyzja

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt paź 10, 2008 10:44 am

Oj - to jest racja. Jak się w porę zdąrzy łożyska wymienić to sporo taniej wychodzi. Bo nawet pochwy może rozwalić.
Ja do swojego przedniego też jeszcze nie zaglądałem i też pożałuję tego kiedyś. Przekładnie wyraźnie od łożysk lecą.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Post autor: carinus » pt paź 10, 2008 7:23 pm

benes pisze:
carinus pisze:Mnie tez to czeka.Jest jakaś sprawdzona metoda ustalania luzów bez konieczności wielokrotnego demontowania?
mieć silne nerwy i nie poddawać się :lol:
To mnie kolego pocieszyłeś,niech Cie chudy byk na rogi...Naprawdę nie ma sposobu na zgrubne pomiary luzów które należy skasować?Lubię mechanikę ale nie cierpię wkur..cej roboty.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt paź 10, 2008 7:46 pm

carinus pisze:
benes pisze:
carinus pisze:Mnie tez to czeka.Jest jakaś sprawdzona metoda ustalania luzów bez konieczności wielokrotnego demontowania?
mieć silne nerwy i nie poddawać się :lol:
To mnie kolego pocieszyłeś,niech Cie chudy byk na rogi...Naprawdę nie ma sposobu na zgrubne pomiary luzów które należy skasować?Lubię mechanikę ale nie cierpię wkur..cej roboty.
jak nie cierpisz wk...cej roboty to zły samochód wybrałeś :)20

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt paź 10, 2008 7:56 pm

O to, to... Najgorsze, że coraz mniej też mechaniorów lubiących taką robotę :wink:
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt paź 10, 2008 10:55 pm

dziwne nie jest ... ile można razy słyszec ..Panie ja całe auto kupiłem za 3 tysiące a pan chce za naprawę np. tysiąc....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość