Półoś

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Półoś

Post autor: EDEK:):):) » wt paź 21, 2008 7:07 pm

Witam po dłuższej nieobecności :D Mam pytanie odnoszące się do sprawdzenia czy mam zerwaną półos ?? Mianowicie , myślałem iż mam uszkodzone sprzęgiełko manualne rozebrałem je i nie stwierdziwszy uszkodzenia założyłem z powrotem :-? .Załączyłem w położenie 4x4 , kręcę przednim wałem a tu ...... dupa nie ma oporu,więc w położenie 4x2 i do drugiego sprzęgiełka myk ,zapięcie w 4x4 i wał stawił dziarski opór.Więc szybkie przełożenie sprzęgiełka z jednego koła na drugie , zapięcie w 4x4 i..... dupa znowu .Zaznaczam iż to niby uszkodzone na drugim kole zadziałało bez zarzutu.Czyli pytanie zasadnicze -mam walniętą półośkę ( przegób) czy coś innego :evil:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt paź 21, 2008 7:26 pm

nie rozumem tej metody. Zapnij oba sprzęgła, załącz przedni napęd, podnieś przód i pokręć jednym kołem. Jak przeciwne zakręci się odwrotną stronę to wszystko działa.
Swoją drogą, gdybyś miał pękniętą półoś to raczej powinno być słychać...

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt paź 21, 2008 8:15 pm

Jak ma zapięte sprzęgiełka to wał przedni musi opór stawiać.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Re: Półoś

Post autor: maciejmlynarz » wt paź 21, 2008 10:54 pm

EDEK:):):) pisze:Witam po dłuższej nieobecności :D Mam pytanie odnoszące się do sprawdzenia czy mam zerwaną półos ?? Mianowicie , myślałem iż mam uszkodzone sprzęgiełko manualne rozebrałem je i nie stwierdziwszy uszkodzenia założyłem z powrotem :-? .Załączyłem w położenie 4x4 , kręcę przednim wałem a tu ...... dupa nie ma oporu,więc w położenie 4x2 i do drugiego sprzęgiełka myk ,zapięcie w 4x4 i wał stawił dziarski opór.Więc szybkie przełożenie sprzęgiełka z jednego koła na drugie , zapięcie w 4x4 i..... dupa znowu .Zaznaczam iż to niby uszkodzone na drugim kole zadziałało bez zarzutu.Czyli pytanie zasadnicze -mam walniętą półośkę ( przegób) czy coś innego :evil:
Witam kolego i współczuje. Na biegałeś się z tymi sprzęgiełkami, na odkręcałeś i na przykręcałeś. A czy nie prościej byłoby wykręcić półoś i zobaczyć czy jest ukręcona? twoja metoda pozwoliła Ci jedynie stwierdzić, że oba sprzęgiełka są sprawne. Nadal jednak nie wiadomo co jest przyczyną, że jedno koło twardo nie chce się zapinać. Jeszcze raz powiem, ja proponuje odkręcić te 6 srub z półosi, wyjąć ją i zobaczyć. Na własnym przypadku przekonałem się, że przyczyną nie zapinania się koła nie była wcale ukręcona półośka ale ładnie i równo zjechany wieloklin. Do zera. Nic nie latało, nie odbijało się w moście. Poprostu kolo nie kręciło. Nie wiem, czy miałem półoś z gównolitu czy z czegoś innego. Wiem tylko, że zeszlifowałem wieloklin na ośce.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt paź 21, 2008 11:23 pm

są duzo łatwiejsze metody od zdjęcia koła, piasty, tarczy kotwicznej, czopu piasty, i póżniejszego tego składania :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » śr paź 22, 2008 2:52 am

a po co miałby tarcz kotwiczna rozbierac, że nie wspomnę o reszcie przy przedniej półosi?? Oswieć mnie bo albo tak dawno tego nie robiłem i pomijam pewne fakty ( jesli tak to sory) albo troszke zagalopowałeś się z tym rozbieraniem.

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » śr paź 22, 2008 2:54 am

I niech mi ktoś powie, że ja nie żyję uazami?? Godziny pisania tych postów powinne świadczyć same za siebie :lol:

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin_75 » śr paź 22, 2008 10:51 am

No to jak Ty potrafisz wyjąć przednią 1/2oś odkręcając tylko 6 śrub to albo masz bardzo cienki przegub, albo Ci samochód tył na przód złożyli :D
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr paź 22, 2008 1:19 pm

Ma tylna oś skrętną i załupane sprzegła do przodu :)20 :)20 :)20
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » śr paź 22, 2008 5:45 pm

Zwracam honor koledzy. Cały dzień dziś motałem klatkę bezpieczeństwa a w wolnej chwili zszedłem do parteru i zadumałem się nad tą półosią. No normalnie mi wstyd. to faktycznie byłoby za proste. sorki rozpędziłem się troszkę z tymi sześcioma śrubami.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr paź 22, 2008 7:04 pm

to uwazaj z budową klatki, pamietaj o mozliwości wejscia do auta :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr paź 22, 2008 7:45 pm

Maciej ty kupiłes swojego uaza w Rudawie koło Krakowa ???? 8) 8) 8)
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » czw paź 23, 2008 6:27 am

Kasprol zabij mnie nie pamiętam nazwy miejscowości. Sprawdzę na umowie to Ci powiem ale na pewno koło krakowa. Poprzedni właściciel miał jeszcze s syreny naplacu. Mówimy o tym samym?

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » ndz paź 26, 2008 7:48 pm

Samą półoś może wyjąć odkręcając nie sześć tylko pięć śrub,ale nie obejrzy przegubu.Chociaż jeżeli rąbnąl przegub to powinien to wyczuć.Potrafi zablokować koło lub układ kierowniczy.

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin_75 » ndz paź 26, 2008 8:00 pm

Lorado pisze:Samą półoś może wyjąć odkręcając nie sześć tylko pięć śrub,ale nie obejrzy przegubu.
Ke???
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz paź 26, 2008 8:56 pm

Lorado pisze:Samą półoś może wyjąć odkręcając nie sześć tylko pięć śrub,ale nie obejrzy przegubu...
:o a to ciekawe. Sądziłem, że przegub jest cześcią przedniej półosi...

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz paź 26, 2008 9:00 pm

i dobrze słyszałeś :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz paź 26, 2008 9:02 pm

Lorado pisze:Samą półoś może wyjąć odkręcając nie sześć tylko pięć śrub,ale nie obejrzy przegubu.Chociaż jeżeli rąbnąl przegub to powinien to wyczuć.Potrafi zablokować koło lub układ kierowniczy.
sugerujesz odkręcenie kuli od mostu ?? :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » ndz paź 26, 2008 10:16 pm

Tak poniewaz czesto się zdarza że ukręca się frez przy satelicie.Natomiast awarię na przegubie Weissa można wyczuc w inny sposób.Frez przy piaście raczej się nie ukręca.Zacisnąć przewód hamulcowy puknąć w drążek(lub w drążki )kierowniczy i po sprawie.20 minut roboty.Powodzenia
Ale przecież wyjmiesz wszystko razem z piastą ,bębnem jeśli zechcesz to nawet z kołem

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz paź 26, 2008 10:20 pm

tak , tylko ze odkręcenie kuli od mostu czesto kończy się urawniem śruby , więc łatwiej rozebrac od strony piasty...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » ndz paź 26, 2008 10:27 pm

Kiedys i tak trzeba to odkręcić,nie ma takiej śruby której nie można ukręcić (urwać).Od strony piasty potrzebny jest specjalny klucz55.Podałem tylko jeden ze sposobów wybor należy do CiebiePOZDRO

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz paź 26, 2008 10:30 pm

od kiedy nasadka 55 ma nazwę specjalną ?? :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » pn paź 27, 2008 9:38 am

Przekonaj się sam. Cześć

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pn paź 27, 2008 4:01 pm

Lorado pisze:Kiedys i tak trzeba to odkręcić,nie ma takiej śruby której nie można ukręcić (urwać).Od strony piasty potrzebny jest specjalny klucz55.Podałem tylko jeden ze sposobów wybor należy do CiebiePOZDRO
na tak to można rozpołowić most - będzie jeszcze łatwiej i mamy dwie "półosie" za jednym zamachem.
Klucz 55 rurowy jest obecny w większości sklepów dla cieżarówek wiec nie taki on specjalny....

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » pn paź 27, 2008 5:21 pm

Idąc Twoim tokiem myślowym to przecież można zmienić most na dobry bez potrzeby zaglądania.Ale czy o to chodzi?Powtarzam że ja podałem jeden ze sposobów i wcale nie znaczy że trzeba go stosować.Co do klucza też się wypowiedziałem.Obawiam się że od ciężarówek nie pasi.Poza tym w temacie była sprawa jednej półosi a nie dwóch.Tak naprawdę to nie nazywa się półośka ale tak mówimy i każdy wie o co chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości