kombinacja z chłodzeniem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

kombinacja z chłodzeniem

Post autor: konrad1983nr1 » śr paź 22, 2008 12:03 pm

i znowu ja :P
otóż w moim patencie wogole nie bylo termostatu a i tak w lato woda sie gotowała, dzis założyłem i przy obecnej temp zew 10-15 st C na piecyku jest 90st C. przy okazji chlodnica nabyła dziure :roll: i stoje przed dylematem zakupu innej, nie koniecznie nowej chłodnicy. Od czegu by tu pasowała do żukowskiego silnika co by temp była na odpowiednim poziomie. Może byc + - zawsze jeszcze żaluzja można podsterować. No i najlepiej żeby miała wiatrak elektryczny z czujnikiem temp :D

a drugie zapytanie bo na post umieszczony w odpowiednim temacie nikt nie odpowiedział to moze tu ktos odpowie: czy resor główny od żuka pasuje do uaza a jak tak to czy nie za twardy??

pozdrawiam Konrad
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin_75 » śr paź 22, 2008 12:49 pm

Najmniej kombinowania by było z oryginalną chłodnicą UAZa - "grubą" :) Mi się UAZa z taką chłodnicą raz udało zagotować - w piekielnym upale, kopiąc się w piachu, który miał chyba z 60 stopni :)
Po wymianie na nowszą "cienką" grzał się dość często...

Chłodnica ma od razu mocowania pod żaluzję, będzie ci w mocowania na ramie pasować. Nie pamiętam jak w S-21 wychodzą węże :/
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr paź 22, 2008 1:55 pm

Nie kombinuj i poszukaj używanej od uaza.
ja mam oryginał uazowy i to cienką chłodnicę i jeszcze płynu nigdy nie zagotowałem. do tego oczywiście mam oryginalny uazowy termostat ktory trzyma temperaturę na poziomie 72st C.
kiedyś jak włożyłem żukowski i to zimowy to płyn potrafiło podgotować, wiec stwierdziłem że nie ma sensu kombinować i trzeba zakładać oryginał i wszystko gra.

A żaluzje wywaliłem i zamontowałem z żuka roletę - super się sprawuje i mały koszt i nakład pracy nad przerobieniem.

chyba nawet miałem gdzieś fotki.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » śr paź 22, 2008 8:12 pm

tylko w uazowa ma krucce na weza całkienm po innych stronach, zarówno na dole jak i na górze, no i nie wiem czy zgrałby sie wiatrak jesli by była z obudowa :roll:
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » sob paź 25, 2008 5:59 pm

ale chwila hehe w gazach seryjnie były montowane S-21 tylko czy mocowania by pasowały??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

gwidon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 2:43 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: gwidon » sob paź 25, 2008 6:49 pm

:)2 ja u siebie w gazie mam silnik wolgi a chlodnice zamontowalem od ursusa 60.daje rade, przed nia jest jeszcze elektryczny wentylator ktory zalanczam recznie,termostat jest tez uaza.chlodnica taka jest ze wzgledow finansowych,jest tansza niz nowa uaza.

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » ndz paź 26, 2008 5:52 pm

Zamontuj wentylator z opla calibry 2.5 l. między silnik a chłodnicę , bedzie pięknie ssał powietrze , możesz się pokusić o podłączenie dwubbiegunowe czyli dwie prędkości obrotowe.Wentylator ten pasuje centralnie na otwory które masz na chłodnicy na czterech narożnikach z tym iż musisz przykręcić cztery płaskowniczki o długości ok.15-17 cm. do tych otworów na rogach chłodnicy i do płaskowniczków obudowę wentylatora z wiatrakiem.Daj przekażnik aby za 150 załączeniem wentylator się nie spalił.Czujnik sterowania włanczaniem wentylatora daj z poloneza 78-92 st.C jest dobry, tani i skuteczny.Za dolnym kolankiem wstaw rurę metalową,wcześniej wypal palnikiem otwór dopasuj nakrętkę w otwór i ją tam wspawaj migomatem , wkręć czujnik w nakrętkę dopasuj węże i niech elektryk ci podłączy (chyba że sam lubisz elektrykę )wszystko razem , aha i niech ci podłączy manualny hebelkowy wyłącznik wentylatora w kabinie coby ci się wentylator nie włączył jak będziesz w wodzie stał po szyję :wink: :D Ceny :wentylator 40-50 zl.,przekażnik 20-25 zl.,elektryk flacha lub 25 zl. :D
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz paź 26, 2008 6:40 pm

no i konkretna odpowiedz, co do wspawywania sprawa jasna, sam przemyslałem :wink: , elektryk technik powinien wystarczyć (też ja :)23 ) tylko chłodnicy potrzeba, ta z żuka zastawi wejscie na korbe i sie nie odpali recznie, korbe mam i z ciekawosci bych chciał zobaczyc jak to był w dawnych czasach :)21 ) ciekaw jestem czy chłodnica z gaza 69 by pasiła?? ewentualnie gdzie takowa dostac bo na alledrogo teraz nawet do uaza nie widze, a i na giełdzie z forum tez niema :roll:
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » ndz paź 26, 2008 10:22 pm

nie wiem czy warte są te kombinacje. sam myślałem kiedyś o włożeniu wentylatora elektrycznego ale jakoś stwierdziłem że nie ma sensu. wystarczy jedynie na zimę zakładac ocieplacz na przód i temp. cieczy mi zawsze jest w okolicach 75st c i nie mam problemy ani zimą z niedogrzanym silnikiem ani latem z przegrzewaniem.
jedynie w bardzo duże mrozy... tzn poniżej -20st c, wentylator montowałem odwrotnie.... i jest git.
oryginał i sprawdza sie super.
jedynie w głębokim brodzeniu trzeba niestety pluzować pasek klinowy by wentylatorem nie kręciło i silnik mocy nie tracił.

a co do korby to w zeszłym miesiącu miałem awarię rozrusznika i to akurat pod wiatą dużego sklepu z art. budowlanymi... już sie ochroniarze i załoga zbierała żeby mi uaza popchnąć... a ja za korbę i auto pali za pierwszym razem... ciekawie to wyglądało i śmiechu było co niemiara... ot ruska maszyna.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz paź 26, 2008 10:25 pm

jak jest wszystko ok z układem chłodzenia to zbyteczne jest wszelakie modzenie ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pn lis 17, 2008 6:17 pm

o to cho ze nie było. juz zrobiłem, chłodnica z żuka, starego typu, przerobiona zeby korba weszła i czujnik temp z poloneza, na to wiatrak elektryczny i trzyma temp na poziomie 85st C :)2
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: morte36 » sob lis 29, 2008 4:57 pm

A mam u siebie oryginalną chłodnice grubą i teraz jak jadę na trasie to muszę ją przysłaniać tekturą bo z zamkniętymi żaluzjami i tak trzyma 40-50 stopni a tak zatkam szczelnie tekturą to 80 wskoczy i się utrzymuje. termostat tez mam oryginalny. a w lato to nie wiem jak będzie ale chyba luzik.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » sob lis 29, 2008 7:22 pm

morte36 pisze:A mam u siebie oryginalną chłodnice grubą i teraz jak jadę na trasie to muszę ją przysłaniać tekturą bo z zamkniętymi żaluzjami i tak trzyma 40-50 stopni a tak zatkam szczelnie tekturą to 80 wskoczy i się utrzymuje. termostat tez mam oryginalny. a w lato to nie wiem jak będzie ale chyba luzik.
To normalne że w uazie trzeba przysłaniać chłodnicę, właśnie po to są robione te wszystkie sprzęty do przysłaniania chłodnicy montowane na przednią atrapę. Nawet są tam zrobione nagwintowane otwory do wkręcenia śrub. Kiedyś też przysłaniałem chłodnicę kartonem, ale znacznie wygodniejsze i lepiej się sprawują właśnie specjalne "przysłonki".
Mało tego, nawet jak zimą temperatura jest na odpowiednim poziomie to po zasłonieniu chłodnicy, czuje się że nagrzewnica potrafi dużo lepiej grzać wnętrze pojazdu.
Oprócz takich przysłon na chłodnice jak u mnie (foto poniżej) są jeszcze ocieplacze na maskę silnika, zakładane na zewnątrz maski. Widziałem to kiedys na Białorusi, ciekawie to wygląda - czarny koc na masce :)
Obrazek
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości