Jak wyczyscic rame od srodka

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Jak wyczyscic rame od srodka

Post autor: Doktor200 » wt paź 28, 2008 4:20 pm

ostatnio zajeba... sie w blotnej breji konkretnej, zanim mnie wyciagneli na dwie wyciagarki, bloto wlalo mi sie doslownie wszedzie do pelna, komora sprzegla rama itd, ma ktos jakis patent??
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » wt paź 28, 2008 4:24 pm

ja wypłukałem wodą , ale trwało to długo rozwierciłem 2 otwory montażowe na troszke większe

ale lepiej być nieświadomym jakie kawałki ramy się wypłukać , jaka rama jest skorodowana w środku :)
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr paź 29, 2008 1:10 pm

Wpuśc kreta do środka :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » śr paź 29, 2008 2:00 pm

no zawsze można wyciąć tą całą blachę idącą od środka
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » śr paź 29, 2008 10:18 pm

Wjedź do Wisły, postój kwadrans, potem cię wyjmiemy... :)21
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » śr paź 29, 2008 10:23 pm

gorzej jak rame rozpuszczą kwasy z wisły
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr paź 29, 2008 10:27 pm

Krees pisze:Wjedź do Wisły, postój kwadrans, potem cię wyjmiemy... :)21
tylko czy ta woda z Wisły płynąca z południa nie przeżre mu blachy??

a tak na poważnie to tak jak sys-kom pisał - otwory wywierć i będzie dobrze, ale jak wodą płuczesz to lepiej wejdź pod samochód i wpompuj potem w ramę jak najwięcej oleju, najlepiej gęstego bo ci zaraz przerdzewieje... rama w uazie ma to do siebie że rdzewieje od środka.

a co do konserwacji ramy i tego oleju to ja zastosowałem jakiś bardzo gęsty olej chyba od lokomotyw... w lokalnej lokomotywowni może dostać za flaszke lub dwie... podgrzałem go i za pomoca pistoletu z końcówka do konserwacji ... taka rozpryskująca na boki ... wkładasz rure jak najdalej i dajesz oleju aż dołem wyjdzie... tylko uwaga... najpierw wywala całą wode i wilgoć.
wtedy masz pewnośc ze rama czysta i zakonserwowana jak trzeba.

piszę o tym bo kiedyś też tylko myłem wodą... myjką ciśnieniową wnętrze ramy ale niestety... rdza ostro wyszła przy tylnym kole... i musiałem rame wzmacniac bo było sito.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » śr paź 29, 2008 10:38 pm

ja konserwowałem zwykłym tawotem wymieszanym z rozpuszczalnikiem tak żeby był rzadki , i mało tego gorący był nie mam już problemów auto stoi 2 lata i rdzy nie ma narazie nigdzie
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » śr paź 29, 2008 11:38 pm

stef pisze:
Krees pisze:Wjedź do Wisły, postój kwadrans, potem cię wyjmiemy... :)21
tylko czy ta woda z Wisły płynąca z południa nie przeżre mu blachy??
Z pewnością nie bardziej niż woda z Wisły płynąca z północy... :)21

Zastanawiam się na ile skuteczne byłoby przedmuchanie porządne ramy gorącym powietrzem po myciu - żeby wyschła, a potem położyć solidną warstwę farby antykorozyjnej i też dobrze wysuszyć.

Bo jak się zaleje olejem, to nie dzerwieje, ale po przejeździe przez wodę żyjątka wynoszą się w zaświaty a każde kolejne auto ma darmowe nabłyszczanie wszystkiego...
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » śr paź 29, 2008 11:58 pm

a jak pomalujesz rame w środku
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » czw paź 30, 2008 12:27 am

są przecież specjalne środki do profili zamkniętych - albo nalać na full farby do środka... w 3 osiach ramą pokręcić... się rozpłynie i równo pokryje wnętrze :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw paź 30, 2008 12:49 am

To może jeszcze wcześniej nasypać piasku i potrząchać, to się wypiaskuje :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw paź 30, 2008 9:39 am

KRESS... czy ja mylę kierunki czy ty?? a północy Wisła płynie na południe?? coś ci się pokręciło.

no właśnie, jak pomalować rame od środka??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » czw paź 30, 2008 9:42 am

KIedyś na praktyce w polmozbycie konserwowaliśmy auta zaraz jak przychodziły na salon czyli polonezy i maluchy , rozbieraliśmy do blachy pistolet natryskowy plus długa końcówka i w każdy otwór na maksa aż wyciekało .Srodek pierwszy nazywał się cyklonit ,cyklotron lub jakoś tak i był czarny na to szedł alubit w kolorze srebrnym całość zastygała w elastyczną powłokę. :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » czw paź 30, 2008 9:50 am

do konserwacji profili zamkniętych ja osobiście polecam preparat BOLA , dyskacza teraz tak konserwowałem , i jest fajny , ładnie penetruje
, i jak zastyga to robi sie ładna warstwa ochronna ,
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw paź 30, 2008 1:00 pm

Dokładnie - siuwaks Bolla i pistolet z wężem do profili np. taki
PS. nie mam nic wspólnego ze sprzedającym :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » czw paź 30, 2008 1:10 pm

sa bole w aerozolu troche droższe ale odrazu jest końcówka do profilii
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » czw paź 30, 2008 5:34 pm

rzadka zaprawa cymentowo piaskowa ze srodkami zapobiegajacymi nasiakliwości. przy okazji sie usztywni :)25 :)20 w pore sie temat pojawił bo sie zastanawiałem nad problemem i mialem założyć temata. co do tego leju w rame to najwiekszym minusem jest plama oleju pozostawiana za soba na rzece :cry:
Ostatnio zmieniony czw paź 30, 2008 5:43 pm przez konrad1983nr1, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » czw paź 30, 2008 5:38 pm

no akurat w uazie to z ramy nie wiele by jej wyciekło

ale z mostów , przekładni , silnika , skrzyni biegów i reduktora to plama zawsze zostaje
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » czw paź 30, 2008 7:08 pm

Zasylikonować otwory

:)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw paź 30, 2008 8:02 pm

w poniedzialek bede olejowal pistoletem z koncowka rozpryskowa :)
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw paź 30, 2008 11:40 pm

właśnie skończyłem konserwować patrolka. Rame w środku można pomalowac tym samym pistoletem do konserwacji profili zamkniętych (z tą rurką i dyszą na końcu). Do konserwacji profili zamkniętych służy np. fluidol.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » czw paź 30, 2008 11:55 pm

@Stef - żart był, oczywiście, że płynie z S na N. :D

@Doktor weź coś innego, nie spuszczaj tego gówna w glebę, raz, że skuteczniej będzie tym, co koledzy radzą, a dwa, że nie będziesz truł wszystkiego w promieniu kilometra.

Parę kropel oleju wykańcza naprawdę spory kawałek gleby... A potem się wszyscy dziwią, że taki syf na świecie, i jak się idzie przez las to wszystkie kałuże świecą tęczowo w promieniach słońca... :(
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt paź 31, 2008 6:37 am

Krees pisze:...jak się idzie przez las to wszystkie kałuże świecą tęczowo w promieniach słońca... :(
ale jak pięknie dzięki temu w szarym jesiennym lesie... :wink:

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Post autor: konrad.w1 » pt paź 31, 2008 7:27 am

Krees pisze:@Stef - żart był, oczywiście, że płynie z S na N. :D

@Doktor weź coś innego, nie spuszczaj tego gówna w glebę, raz, że skuteczniej będzie tym, co koledzy radzą, a dwa, że nie będziesz truł wszystkiego w promieniu kilometra.

Parę kropel oleju wykańcza naprawdę spory kawałek gleby... A potem się wszyscy dziwią, że taki syf na świecie, i jak się idzie przez las to wszystkie kałuże świecą tęczowo w promieniach słońca... :(
:)2 . Może właściciel LR nie powinien palucha pokazywać, ale to co cieknie bo musi to nie to samo co świadome trucie. Z olejem w ramie nic już nie zrobisz a miskę i wszelkie "simeringi" powymieniać i pouszczelniać można.
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości