zawór nagrzewnicy w kabinie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

zawór nagrzewnicy w kabinie

Post autor: uadam » wt paź 28, 2008 5:13 pm

Obieg wody przez nagrzewnicę jest włączany zaworem przy silniku. Czy nie dałoby się zrobić tak aby załączać z kabiny - czyli dać zawór zaraz przy nagrzewnicy? Czy ktoś motał coś takiego?
rybak

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: zawór nagrzewnicy w kabinie

Post autor: benes » wt paź 28, 2008 5:35 pm

uadam pisze:Obieg wody przez nagrzewnicę jest włączany zaworem przy silniku. Czy nie dałoby się zrobić tak aby załączać z kabiny - czyli dać zawór zaraz przy nagrzewnicy? Czy ktoś motał coś takiego?
tak
wersja 1
przewód podający wodę z orginalnego kranika przedłużyć/założyć nowy - założyć zawór kulowy (castorama) zamocować tam gdzie nogi pilota i z zaworu poprowadzić wąż do nagrzewnicy
wersja 2
taki zawór uruchamiany linką (można zastosować linke od ssania lub żaluzji) zawór z żuka. podłączenie takie same jak wyżej

Ja mam wersję 1 robi, pilot oraz kierowca z kabiny może zamknąć i otworzyć

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » wt paź 28, 2008 7:51 pm

ja ma pod siedzeniem kierowcy podlaczona druga nagrzewnice z zuka, z orginalna jest połaczona w sposób szeregowy czyli z silnika wchodzi do nagrzewnicy orginalnej- wyjscie wchodzi na wejscie drugiej( i na tym wezu jest zawór) wyjscie z drugiej wchodzi na wyjscie do silnika WYJSCIE czyt. powrót. i jest luks, :)2 zawór jest na podłodze pod nagrzewnicą orginalna, jak chcesz jutro wrzuce foto.
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt paź 28, 2008 8:58 pm

zawór i cięgno od Lublina. Otwierane linką tak jak ręczny gaz na desce rozdzielczej wg upodobań i wolnego miejsca. Spełnia wymogi praktyczne a także estetyczne 8)
Zawory kulowe polecam do nawadniania ogrodu a nie samochodu...

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » śr paź 29, 2008 7:04 am

taki zawór z żuka czy lublina to myslisz że jaki jest?? nie kulowy?? jedyni zasada mocowania sie zmienia :wink:
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr paź 29, 2008 7:53 am

Rafał D pisze:zawór i cięgno od Lublina. Otwierane linką tak jak ręczny gaz na desce rozdzielczej
Mam tak samo, ale nie wiem od czego zawór - już był jak kupiłem. Zawór jest pod maską przed wejściem do nagrzewnicy.
Swoją droga bedę go musiał wymienić - podcieka czasem.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » śr paź 29, 2008 6:04 pm

fotki jak pisałem
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » śr paź 29, 2008 9:27 pm

A ja mam zamiar wstawić zaworek między nagrzewnicą a grodzią, chyba ?tłoczkowy? - o ile tak się nazywa, tak żeby był dostępny z kabiny...
Fakt, będzie trzeba się schylić żeby podregulować temp. w kabinie - ale nie ma tego złego ponieważ z takiej perspektywy pasażerka wygląda bardzo ciekawie :)23
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr paź 29, 2008 10:19 pm

ja kombinowałem z zaworem w kabinie i przyznam ze bez przedłużania i zrobienia dodatkowego otworu w grodzi to nie ma szans na założenie (zaworu w środku) i dałem sobie spokój. kupiłem zawór kulowy, z jeden i drugiej strony dałem przejściówki na wąż i super się sprawdza od 8 lat, ale niestety nadal zawór jest w komorze silnika.
fajny pomysł z linką ale mam zawór od lublina zastosowany w polonezie - bo mi już polonezowych nie chciało się zmieniać raz w roku... z zaworem od lublina jest jeszcze gorzej i z powrotem przeszedłem na zawór od poloneza... lipę robią teraz z tymi zaworami, albo to te płyny chłodnicze tak wykańczają uszczelnienia w tych zaworach.
ale zwykły zawór kulowy działa super w uazie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw paź 30, 2008 7:57 am

stef pisze:ja kombinowałem z zaworem w kabinie i przyznam ze bez przedłużania i zrobienia dodatkowego otworu w grodzi to nie ma szans na założenie (zaworu w środku).
No to ja twierdzę inaczej:
Obrazek

Może sterowanie wyprowadziłem nie najlepiej ale krótką linkę miałem...

Obrazek

żaden otwór w grodzi nie jest potrzebny. Trzeba dorobić "pętlę" aby wpiąć zawór (rurki miedziane)

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw paź 30, 2008 9:17 am

Rafał D pisze: żaden otwór w grodzi nie jest potrzebny. Trzeba dorobić "pętlę" aby wpiąć zawór (rurki miedziane)
Od czego to jest zawór bo umnie taki by pasował ??
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw paź 30, 2008 9:24 am

jeśli mnie pamięc nie myli to któryś Lublin. Kupowałem z sklepie Żuka więc to jakaś krajowa myśl techniczna.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw paź 30, 2008 9:42 am

Rafał D pisze:
stef pisze:ja kombinowałem z zaworem w kabinie i przyznam ze bez przedłużania i zrobienia dodatkowego otworu w grodzi to nie ma szans na założenie (zaworu w środku).
No to ja twierdzę inaczej:
Obrazek

Może sterowanie wyprowadziłem nie najlepiej ale krótką linkę miałem...

Obrazek

żaden otwór w grodzi nie jest potrzebny. Trzeba dorobić "pętlę" aby wpiąć zawór (rurki miedziane)
SORRY. faktycznie da się ale lutować miedziane rurki to juz wyższa szkoła jazdy... ale jasne tak też można i całkiem przyjemnie to wygląda poza tym zwiększyłeś sobie nagrzewnice :)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw paź 30, 2008 9:48 am

do rurek to akurat dobra jest Castorama i nie jest to "wyższa szkoła" - potrzeba tylko pastę do trawienia, lut i ścinki rurek. Te lutowałem nad kuchenką gazową bo nie miałem wtedy lutownicy gazowej.

Powodzenia bo sezon zimowy za progiem :wink:

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw paź 30, 2008 10:13 am

Grzechu_z_UAZ

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » czw paź 30, 2008 5:03 pm

Ten zawór na zdjęciu ma jakby kilka wejść i wyjść. Czy ma on rozprowadzenie na dwa obwody?
rybak

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » czw paź 30, 2008 5:15 pm

ja tam widze tylko wejscie i wyjscie, to drugie to podspodem trójnik na powrót
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość