
P.s.: Jaka lina stalowa będzie najlepsza i jaka dlugość na oryginalny bęben?
Z góry dzięki za pomoc, mam 20 lat i zaczynam się w to wszystko bawić tak że prosze bez zbędnych uwag :]
Moderator: Student
Ja wlasnie jestem w fazie testowanie wlasnej konstrukcji.mcichy888 pisze:Potrzebuje jak najwięcej informacji dotyczących zamontowania wyciągarki ze stara 660 do Uaza. Mam wyciągarke ,ale bez tej oryginalnej podstawy ( ale za flaszke to co moge więcej wymagać) Jak by miał ktoś jakieś dokładne foty i doświadczenie w tym to prosze pisać, albo wrzucać fotki (tu albo na maila - mcichy888@interia.pl). Narazie nie mam jeszcze PTO, ale chce sobie przygotować wszystko, bo jak kupie PTO to chce to zmotać. Mam drugą rame w garażu, tak że wszystko moge sobie na niej mierzyć, ale potrzebuje pomocy jak ją najlepiej zamontować zeby wszystko hulało jak trzeba :]
P.s.: Jaka lina stalowa będzie najlepsza i jaka dlugość na oryginalny bęben?
Z góry dzięki za pomoc, mam 20 lat i zaczynam się w to wszystko bawić tak że prosze bez zbędnych uwag :]
Miałem ze sworzni. Bez łożyskowania - tylko z odpowiednio dużym luzem, żeby syf wypływał/wysypywał się. Raz w sezonie sworznie wymienisz i jest OK.Kruk pisze:mogę oddać oryginalną ramę do windy stara jak ktoś potrzebuje.
a żeby lina się nawijała dobrze to od bębna do pierwszej przelotki odległość 1 metra.
A robił ktoś przelotki - rolki ze sworzni? łożyskował na czymś łożysko toczne? panewka z brązu,teflonu? czy bez żadnego łożyskowania?
miałem w UAzie ze sworzni... musi być odpowiedni luz inaczej lina bedzie sie klinować. parę prelotek w ramie do tego rolki też ze sworzni na końcu bez łożyskowania na śrubach 10,9.Kruk pisze:mogę oddać oryginalną ramę do windy stara jak ktoś potrzebuje.
a żeby lina się nawijała dobrze to od bębna do pierwszej przelotki odległość 1 metra.
A robił ktoś przelotki - rolki ze sworzni? łożyskował na czymś łożysko toczne? panewka z brązu,teflonu? czy bez żadnego łożyskowania?
Ja musialem oddac winde do kowala - zeby nagrzal beben i go zdjal. Tez mam wzery w wale, ale luzu nie ma na lozysku i wszystko na razie dziala ok. NIe wiem czy warto kombinowac - panewki zasmarowane smarem sa bardziej niezniszczalne niz lozyskowanie toczne. Zreszta lozyskowanie toczne wyjdzie Ci strasznie wielkie przy tej srednicy wału.Kruk pisze:A jaką nominalnie średnicę liny miał star 12?? długość 50m??
W sumie to aż tak dużo nie waży ta wciągarka![]()
odchudzić to tylko bęben a wytrzymałością to bym się aż tak bardzo nie przejmował w końcu była ona przewidziana do większego samochodu (masa własna 5800kg, ładowność 4000kg)
Będę właśnie montował bigstara do zmoty uaza tylko że wciągarka leżała sobie długo długo na dworze zanim ją dostałemi ma zjedzone tuleje na bębnie, wżery na wałku oraz na panewce wału (na końcu wału), ledwo zdjąłem bęben
przekładnia jest ok. w bardzo dobrym stanie i tak myślę co by wał przetoczyć na fi 50 (ma fi 55) i bęben osadzić na łożyskach tocznych oraz również koniec wału.
Zrobić nowy bęben mniejszy. Na końcu wału odpowiednio wytrzymałe łożysko zabezpieczone zimerami natomiast na bębnie zwykłe kulkowe z RS - one tylko pracują przy rozwijaniu liny jak bęben jest rozsprzęglony.
nietrza specjalnego nadstanu oleju tylko zamknięte łożyskaBartmann pisze:miałem w UAzie ze sworzni... musi być odpowiedni luz inaczej lina bedzie sie klinować. parę prelotek w ramie do tego rolki też ze sworzni na końcu bez łożyskowania na śrubach 10,9.Kruk pisze:mogę oddać oryginalną ramę do windy stara jak ktoś potrzebuje.
a żeby lina się nawijała dobrze to od bębna do pierwszej przelotki odległość 1 metra.
A robił ktoś przelotki - rolki ze sworzni? łożyskował na czymś łożysko toczne? panewka z brązu,teflonu? czy bez żadnego łożyskowania?
Po paru nieudanych testach, metodą prób i błedów, uzyskałem optymalne ułożenie przelotek. okupiłem to paroma zerwaymi linami. Linę miałem na przód 12tkę a na tył 10tkę (mechanik dwubębnowy). Z tyłu były tylko rolki jako, że mechanik blisko tyłu.
PTO z wałka pośredniego i specjalny wlew oleju do reduktora z góry żeby trzymac nadstan (kto ma takie PTO wie dlaczego).
napęd z PTO przekazywany do wyciągarki wałem z fiata 125P.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość