Strona 1 z 1
podwyższenie uaza
: czw lis 27, 2008 4:10 pm
autor: kalwar
witam!!! szybkie pytanie: lepiej uaza podciąć ( chodzi o boki) czy założyć wyższe poduszki miedzy nadwoziem a ramą????
: czw lis 27, 2008 4:15 pm
autor: Balu-Balu
W celu

: czw lis 27, 2008 4:34 pm
autor: kalwar
no... w celu go podniesienia. gdzie bym nie czytał to ludzie wspominają coś o podcince.
: czw lis 27, 2008 4:55 pm
autor: TomaszRT
Możesz założyć bagażnik dachowy.. Będzie wtedy wyższy..
: czw lis 27, 2008 5:16 pm
autor: Balu-Balu
kalwar pisze:no... w celu go podniesienia. gdzie bym nie czytał to ludzie wspominają coś o podcince.
Bo blachy gniją.

Prześwit mu zwiększ a nie podcinaj.
: czw lis 27, 2008 5:48 pm
autor: Grzegorz G.
Balu-Balu pisze: Prześwit mu zwiększ a nie podcinaj.
Nie żebym się czepiał, ale prześwit to tylko większymi kolami lub zwolnicami powiększy.
Z mojej strony jak nie potrzebujesz zbiorników to tnij (zawsze mniej do gnicia i parę kilo lżejszy będzie). A jak chcesz większe koła wkładać to podnoś budę lub mosty zwolnicowe kup. Jak nie to podnoszenie odpuść bo i po co...?
: czw lis 27, 2008 5:58 pm
autor: Kruk
jeszcze dobrze kolega nie pojeździł i już podwyższać ,ciąć po co? na lans pod remizę? w końcu nie będzie żadnego uaza oryginału tylko jakieś zamotane pokraki....które nie robią

: czw lis 27, 2008 6:48 pm
autor: kalwar
z tym że nie pojeździłem to bez przesady. to już mój drugi. pierwszy służył dwa lata i 3 silniki. nie raz i nie dwa Frontery i różne Wranglery z bagien wyciągał. czas na zmiany a ten póki stoi u blacharza może przejść jakieś przeróbki ale jak widze z tego co mówicie to nie ma co ingerowac w rosyjską myśl techniczna więc chyba odpuszcze cięcie.
: czw lis 27, 2008 7:14 pm
autor: Kruk
podciąć zawsze możesz

: czw lis 27, 2008 9:12 pm
autor: Didymos
Podcinkę da się spokojnie zrobić w jeden dzień - sprawdzone, ale na dzielność terenową to to nie wpływa, to tylko sposób na pozbycie się zgnitych progów

Jak nie planujesz opon większych jak 31" to kasę i czas poświęć na coś innego.
Re: podwyższenie uaza
: pt lis 28, 2008 9:08 am
autor: piotrek_uaz
kalwar pisze:witam!!! szybkie pytanie: lepiej uaza podciąć ( chodzi o boki) czy założyć wyższe poduszki miedzy nadwoziem a ramą????
Zaloz wyzsze poduszki i podetnij nadwozie
Piotr
: pt lis 28, 2008 11:43 am
autor: Marcin_75
IMHO trochę bez sensu ciąć dla samego cięcia. Progi są jedynym elementem trzymającym jako-taką sztywność budy, jak się je wytnie to szmata zostaje...
Fajnym patentem jest natomiast wywalenie oryginalnych progów i wstawienie zamiast nich profili stalowych (10x10 OIDP) - nie zrobi się tego w jeden dzień, wiąże się to ze skróceniem drzwi - ale jest pod co hi-lifta podstawić w razie W, można na tym się powiesić bez obawy wpadnięcia progów do środka, jest to ślizg na złośliwe drzewa (profile mogą 3-4 cm wystawać na bok) - jak się to z głową zrobi to efekt jest całkiem całkiem...
: pt lis 28, 2008 11:53 am
autor: piotrek_uaz
Marcin_75 pisze:IMHO trochę bez sensu ciąć dla samego cięcia. Progi są jedynym elementem trzymającym jako-taką sztywność budy, jak się je wytnie to szmata zostaje...
Fajnym patentem jest natomiast wywalenie oryginalnych progów i wstawienie zamiast nich profili stalowych (10x10 OIDP) - nie zrobi się tego w jeden dzień, wiąże się to ze skróceniem drzwi - ale jest pod co hi-lifta podstawić w razie W, można na tym się powiesić bez obawy wpadnięcia progów do środka, jest to ślizg na złośliwe drzewa (profile mogą 3-4 cm wystawać na bok) - jak się to z głową zrobi to efekt jest całkiem całkiem...
Ja wlasnie zamierzam taki patent zrobic. Chce wspawac profil 100x50. I do tego profila chce dac jeszcze rurke wystajaca na zewnatrz idaca na koncach pod katem - dzialajaca wlasnie jako slizg i jako podest dla pilota.
Piotr
: pt lis 28, 2008 12:10 pm
autor: Balu-Balu
: pt lis 28, 2008 12:35 pm
autor: Doktor200
ja tez tak mam tylko bez rurkow, wcale nie widac ze bylo cos motane, progi mi sie juz nie zaginaja

: pt lis 28, 2008 4:01 pm
autor: Kruk
profil 100x50

ładnie to wszystko ważyć będzie...
jeszcze jak to pisał Marcin_75 hi-lifta pod to podstawiać...
szczególnie jak będzie wklejony w błoto a karoseria mocowana w 12 miejscach....
: pt lis 28, 2008 4:13 pm
autor: Balu-Balu
Kruk pisze:profil 100x50

ładnie to wszystko ważyć będzie...
jeszcze jak to pisał Marcin_75 hi-lifta pod to podstawiać...
szczególnie jak będzie wklejony w błoto a karoseria mocowana w 12 miejscach....
Ja nie podstawiam hi lifta pod te progi jak wklejony. Wtedy pod ramę z przodu lub z tyłu. Progi to do omijania drzew i asekuracji tak jak pisałem wcześniej.
: ndz lis 30, 2008 1:48 pm
autor: benes
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50
najpierw podciełem, jeżdziłem bez baków na LPG, podnosłem budę założyłem baki troszkę wystają ale nie obijam sie tak jak kiedyś
: ndz lis 30, 2008 2:01 pm
autor: chiquito83
u mnie masakrycznie szybko zbiorniki paliwa sie weryfikowaly, a hi-liftem to podnosilem nawet za blotnik nad kolem i spokojnie dawalo rade gdy auto bylo po progi w blocie

: pn gru 01, 2008 7:36 am
autor: cezii
Można też jak widać wmotać sobie między ramę a budę profile.
: pn gru 01, 2008 8:50 am
autor: piotrek_uaz
Mysle ze jak sie podetnie, to wieksza szansa otworzyc drzwi w glebokim blocie
Piotr
: pn gru 01, 2008 10:53 am
autor: maciejmlynarz
piotrek_uaz pisze:Mysle ze jak sie podetnie, to wieksza szansa otworzyc drzwi w glebokim blocie
Piotr
Dla tego jeżdzę bez zanstawek. Zawsze mogę wyleźć oknem. A tak serio do tematu. Ja mam dłuższe uszy fo resorów (tak jużgo kupiłem) teraz mogę go troszkę wyżej klepnąć.
: pn gru 01, 2008 11:54 am
autor: cezii
Drzwi drzwiami ale przy oryginalnych resorach to pare centymetrów więcej odstępu między kołem a błotnikiem by się przydało . Przy dużych wykrzyżach obciera jak cholera.