Czujnik ciśnienia oleju - foto pilnie potrzebne.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kwkoniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Bieszczady/Rzeszów

Czujnik ciśnienia oleju - foto pilnie potrzebne.

Post autor: kwkoniu » sob lis 29, 2008 8:34 am

Witam, czy ktoś z Was dysponuje fotką umiejscowienia czujnika ciśnienia oleju (mały, od kontrolki) w silniku UAZa?

Nigdzie nie mogę go znaleźć, wisi tylko luźny przewód obok tego większego od wskaźnika ale nie mogę zlokalizować samego czujnika do kontrolki lub miejsca po nim.

Pozdrawiam!
Coat of arms of NEPAL
469B/E39

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin_75 » sob lis 29, 2008 9:47 am

Po prawej stronie (czyli nie tam, gdzie kierownica), z przodu silnika.
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
kwkoniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Bieszczady/Rzeszów

Post autor: kwkoniu » sob lis 29, 2008 4:17 pm

Domyślam się, że gdzieś w okolicy tego większego czujnika. Niestety nie mam zamontowanego tego małego i być może mam zamiast niego wkręconą jakąś śrubę, dlatego potrzebuję fotki jak to powinno wyglądać.

Pozdrawiam,
Coat of arms of NEPAL
469B/E39

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » sob lis 29, 2008 6:30 pm

Powinien być aluminiowy trójnik do którego z boku wkręcany jest czujnik od lampki ciśnienia oleju.
Trójnik ten mocowany jest do bloku silnika przez docisk większym czujnikiem - tym od zegara ciśnienia oleju.
Trójniki te często pękały z powodu zbyt silnego wkręcania małego czujnika.
Ale da się dorobić z trójnika do wody, gdyby był problem z kupieniem.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob lis 29, 2008 6:54 pm

trójnik stanowi mocowanie do czujnika pod zegar oraz zaworu do chłodnicy oleju. Czujnik do lampki jest w bloku

Obrazek

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » sob lis 29, 2008 7:15 pm

W moim Uazie było tak, jak pisałem wyżej.
Na schemacie z instrukcji wygląda to tak:
http://img70.imageshack.us/img70/7773/obrazfn7.jpg
- poz. 8 i 9.
Imho, ciśnienie do obu czujników powinno być mierzone raczej w tym samym miejscu.
Chociaż w tym przypadku to chyba bez znaczenia :roll:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob lis 29, 2008 7:45 pm

A.F. pisze:W moim Uazie było tak, jak pisałem wyżej.
Na schemacie z instrukcji wygląda to tak:
http://img70.imageshack.us/img70/7773/obrazfn7.jpg
- poz. 8 i 9.
Imho, ciśnienie do obu czujników powinno być mierzone raczej w tym samym miejscu.
Chociaż w tym przypadku to chyba bez znaczenia :roll:
to jak wtedy podłączyć chłodnicę oleju?? Schematy zawasze troszkę różnią się od rzeczywistości. Oba czujniki siedzą w tej sanej magistrali w oległości 4-5 cm więc dane do odczytu mają takie same.
ObrazekObrazek

twierdzę, że mam rację ale nie upieram się że nie można wymotać czegoś innego...

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: A.F. » sob lis 29, 2008 7:56 pm

Może robili i tak i tak, dla zmylenia przeciwnika 8)
Wg mnie czujniki ciśnienia, a zwłaszcza ten sygnalizujący ciśnienie awaryjne powinny być w najdalszym punkcie magistrali olejowej, jak najdalej od pompy.
A wlot do chłodnicy oleju właśnie w miejscu czujnika z górnego rysunku.
Ale - róbta, co chceta, dla mnie Uazy do już historia, choć mile wspominam 8)
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
kwkoniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Bieszczady/Rzeszów

Post autor: kwkoniu » sob lis 29, 2008 8:08 pm

Dziękuję za odzew! U mnie sytuacja ma się tak (odwołując się do fotki tej czarno-białej), że tam, gdzie na foto jest mały czujnik u mnie wkręcony jest duży a tam, gdzie na foto jest duży u mnie sterczy jakaś gwintowana przedłużka, pewnie jest to króciec do ew. chłodnicy oleju, której nie mam. Po wykręceniu tej przedłużki z bloku wystaje długa śruba.
No nic, mam teraz nieco jaśniejszy obraz tego, jak powinno to wyglądać.

Pozdrawiam!
Coat of arms of NEPAL
469B/E39

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość