schemat instalacji z opisem
Moderator: Student
schemat instalacji z opisem
witam poszokuje schematu instalacji uaza z opisem moze ktos takowy posada.
pozdr.
pozdr.
uaz yz250f bmw 325
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Re: schemat instalacji z opisem
Witam. Doszukalem sie opisu instalacji, i znalazlem pare elementow ktorych nie mialem w starej wiazce dodam ze przelozylem bude, aku.. z prawej strony. doczytalem sie z opisu jakiegos modułu aparatu elektronicznego i modułu zapłonowego. W zwiazku ztym mam pytanie czy bedzie działał bez tych modolow?
uaz yz250f bmw 325
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Re: schemat instalacji z opisem
Jeśli wymieniłeś tylko budę a resztę masz ze starego to podłączasz wszystko jak w starym typie
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Re: schemat instalacji z opisem
Jeśli brakuje Ci schematów to może w instrukcji cos znajdziesz. Jak coś to pisz na pw. podeśle Ci
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny
Re: schemat instalacji z opisem
A to się przyda....?cmegorz pisze:witam poszokuje schematu instalacji uaza z opisem moze ktos takowy posada.
pozdr.

1-światło pozycyjne i kierunkowskaz
2- reflektor
3- trąbka - klakson
4- alternator
5- lampka komory silnika
6- czujnik temp. wody w chłodnicy
7- czujnik temp wody kontrolka
8- czujnik lampki kontrolnej zbyt wysokiej temp. silnika
9- czujnik ciśnienia oleju
10- czujnik niskiego ciśnienia lampka
11- regulator napięć (?) wyłącznik elektrozaworu
12- świece zapłonowe
13- aparat zapłonowy
14- spryskiwacz
15- stabilizator uziemienia (?) elektrozawór paliwa na przewodzie montowany
16- cewka zapłonowa
17- akumulator
18- hebel
19- rozrusznik
20- opornik co cewki
21- kierunkowskaz boczny
22- regulator napięcia
23- chyba opornik występuje przy zapłonach elektronicznych
24- moduł aparatu elektronicznego
25- moduł zapłonu
26- silnik wycieraczek
27- przekaźnik rozrusznika
28- 3 bezpieczniki topikowe
29- czujnik hamulca nożnego - włącznik stopu
30- przełącznik kierunkowskazów
31- włącznik świateł awaryjnych
32- przerywacz świateł kierunkowskazów
33- kontakt??
34- włącznik lampki pasażera
35- lampka pasażera
36- włącznik spryskiwacza i wycieraczek
37- silniczek wentylatora nagrzewnicy
38- brak na schemacie ?
39- stacyjka
40- bezpiecznik bimetaliczny
41- włącznik świateł
42- nożny włącznik świateł drogowych/mijania
43- amperomierz
44- wskaźnik ciśnienia oleju
45- kontrolka ciśnienia oleju
46- wskaźnik temp. wody
47- podświetlanie zegara a kablem różowym kontrolka temp
48- wskaźnik ilości paliwa
49- lampa/kontrolka kierunkowskazów
50- lampka kontrolna zbyt wysokiej temp. chłodnicy
51- lampka kontrolna hamulca ręcznego
52- klakson - kierownica
53- lampka świateł długich
54- prędkościomierz
55- włącznik świateł przeciwmgielnych
56- czujnik hamulca ręcznego
57- czujnik biegu wstecznego
58- pływak baku prawego
59- włącznik do kontrolki baku lewego/prawego
60- pływak baku lewego
61- tylne światła pozycyjne/hamowania/kierunków
62- lampa oświetlenia tablicy rejestracyjnej
63- lampa biegu wstecznego
64- lampa świateł przeciwmgielnych
ps
zasadniczo wszystko jest tu... -> http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=3&t=16895
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
Re: schemat instalacji z opisem
dzieki za schematy, ale niewiem jak ja to podlacze. jeszcze jedno pytnie czy w tymnowszym uazie nad nogami pasazera obok bezpiecznikow jest orginalnie skrzynka z przekaznikami? bo na scemacie jej nie widze zadnym a umnie jest?
pozdrawiam.
pozdrawiam.
uaz yz250f bmw 325
Re: schemat instalacji z opisem
wg mnie to UAZ poza modułem do migaczy i przekaźnikiem rozrusznika więcej takowych nie miał. Wato jednak, robiąc nową instalację, zafundować sobie np. przekaźnik do świateł.
Re: schemat instalacji z opisem
cmegorz pisze:dzieki za schematy, ale niewiem jak ja to podlacze.(...)


JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
Re: schemat instalacji z opisem
No nie przesadzaj, w uazie jest pięć kabli na krzyż, nawet taki daltonista jak ja sobie poradzi 

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: schemat instalacji z opisem
Na schemacie to bardziej dramatycznie wygląda.....Didymos pisze:No nie przesadzaj, w uazie jest pięć kabli na krzyż,(...)

JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
Re: schemat instalacji z opisem
A w zeczywistosci jeszcze gozej, sa przekazniki do swiateł cala skrzynka jest ich chyba 6, i wlasnie o to chodzi gdyby to byla instalacja z orginalnego uaza to by bylo prosciej a tak kazdy cos dodal od siebie przez pare lat i teraz mam zagwlostke.
pzdr.
pzdr.
uaz yz250f bmw 325
Re: schemat instalacji z opisem
Przygotuj się, wypruj to wszystko w przysłowiowe p.zdu i połóż nową instalację od zera według schematów. Bo jak kolejne generacje motały to do niczego nie dojdziesz...cmegorz pisze:a tak kazdy cos dodal od siebie przez pare lat i teraz mam zagwlostke.
pzdr.
Ja też taką mam i np. wiązkę do przednich świateł musiałem pociągnąć własną bo stara była nie do rozkminienia już. Też mam w planach wyprucie i od zera.
Jak chcesz, mogę ci zrobić fotkę schematu z serwisówki od 31512, ale to jest wersja z woltomierzem, awaryjnymi, modułem no i po rosyjsku

UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: schemat instalacji z opisem
zainwesuj w dobre obcinaczki, szczypce do zagniatania konektorów i do dziełacmegorz pisze:A w zeczywistosci jeszcze gozej, sa przekazniki do swiateł cala skrzynka jest ich chyba 6, i wlasnie o to chodzi gdyby to byla instalacja z orginalnego uaza to by bylo prosciej a tak kazdy cos dodal od siebie przez pare lat i teraz mam zagwlostke.
pzdr.
Re: schemat instalacji z opisem
... i dokładnie przewertuj wypowiedzi z tego tematu : http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=2&t=15512Rafał D pisze:zainwesuj w dobre obcinaczki, szczypce do zagniatania konektorów i do dziełacmegorz pisze:A w zeczywistosci jeszcze gozej, sa przekazniki do swiateł cala skrzynka jest ich chyba 6, i wlasnie o to chodzi gdyby to byla instalacja z orginalnego uaza to by bylo prosciej a tak kazdy cos dodal od siebie przez pare lat i teraz mam zagwlostke.
pzdr.
W zasadzie to dwa różne samochody, ale wiedza ogólna dotyczy obu marek.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pt maja 28, 2010 10:32 am
- Lokalizacja: Warszawa/Nadarzyn
Re: schemat instalacji z opisem
Witam.
Po przekopaniu forum postanowiłem tu zapytać żeby nie generowac nowego wątku. Kopię sobie w mojej instalacji, do czego skłoniły mnie regularne błyski spod deski rozdzeilczej i gaśnięcie auta na wiekszych wyjebach. popatrzyłem na tą "instalację" i nie wiem kto motał, ale chyba jakiś naukowiec, może nawet profesor nauk humanistycznych. Zaczynam od stacyjki bo wygląda najgorzej (sztukowane przewody, łączone na "skrętkę itd) . Jest jakaś nieori (made in Mielec, Z-d143), nie wiem od czego w necie nie znalazłem. Połączenia które rozkminiłem mają się oczywiście nijak do jakiegokolwiek znanego mi schematu UaZa, co akurat nie dziwi. Na elektryce się nie znam, nie moja działka, więc wolę spytać.
Ma 3 wyjścia:
50(R) - na rozrusznik (pierwsze pytanie - na schematach jest tzw przekaźnik pośredni rozrusznika, u mnie tego chyba nie ma, nie widzę, przewód idzie na wyłącznik elektromagnetyczny bendiksa)
15/54 - ida 4 kable na: wyłącznik dmuchawy kabinowej, amperomierz, przerywacz kierunkowskazów, wyłącznik niewiadomoodczego - bo nigdzie dalej nie podłączony
30 - nie wiem gdzie. Wchodzi w wiązkę kabli do komory silnika, muszę rozpruć wiązkę bo inaczej go nie znajdę. Gdzie powinien iść?(kolor mi nic nie powie bo przewody były sztukowane różnymi kolorami, a multimetr pokazuje na nim kilka innych przewodów i mase - może tak ma być a może to zwarcie, nie weim.)
Druga sprawa - w czym ciągnąć wiązkę, bo pewnie i tak ja rozgrzebię. Jakieś oploty czy co tam teraz jest dobrego. W linku powyżej do forum Gaza sa propozycje ale może jest co nowego.
Trzecia - przewody będą lutowane, to nie problem, zwykle polecają wszyscy termokurczki do zaizolowania i jakoo wzmocnienie, ale w sklepie elektrycznym polecono mi taką taśmę izolacyjną samowulkanizującą się. Wygląda fajnie, owija się złącze i za chwilę jest zwulkanizowana w jedną całośc, ale czy ktoś ma jakiś doświadczenia z tym? czy lepiej termokurczka?
Czwarte - jaki smar do zabezpieczanai styków (np na listwach łączących kable koło lamp itp) - kupiłem silikonowy (nie mam pod ręką nazwy nie pomnę, coś z CX80), stało na nim m.in. że do zabezpieczania lini energetycznych. ale może jakieś inne patenty?
Będę zobowiazany bo nie czuję tematu
Po przekopaniu forum postanowiłem tu zapytać żeby nie generowac nowego wątku. Kopię sobie w mojej instalacji, do czego skłoniły mnie regularne błyski spod deski rozdzeilczej i gaśnięcie auta na wiekszych wyjebach. popatrzyłem na tą "instalację" i nie wiem kto motał, ale chyba jakiś naukowiec, może nawet profesor nauk humanistycznych. Zaczynam od stacyjki bo wygląda najgorzej (sztukowane przewody, łączone na "skrętkę itd) . Jest jakaś nieori (made in Mielec, Z-d143), nie wiem od czego w necie nie znalazłem. Połączenia które rozkminiłem mają się oczywiście nijak do jakiegokolwiek znanego mi schematu UaZa, co akurat nie dziwi. Na elektryce się nie znam, nie moja działka, więc wolę spytać.
Ma 3 wyjścia:
50(R) - na rozrusznik (pierwsze pytanie - na schematach jest tzw przekaźnik pośredni rozrusznika, u mnie tego chyba nie ma, nie widzę, przewód idzie na wyłącznik elektromagnetyczny bendiksa)
15/54 - ida 4 kable na: wyłącznik dmuchawy kabinowej, amperomierz, przerywacz kierunkowskazów, wyłącznik niewiadomoodczego - bo nigdzie dalej nie podłączony

30 - nie wiem gdzie. Wchodzi w wiązkę kabli do komory silnika, muszę rozpruć wiązkę bo inaczej go nie znajdę. Gdzie powinien iść?(kolor mi nic nie powie bo przewody były sztukowane różnymi kolorami, a multimetr pokazuje na nim kilka innych przewodów i mase - może tak ma być a może to zwarcie, nie weim.)
Druga sprawa - w czym ciągnąć wiązkę, bo pewnie i tak ja rozgrzebię. Jakieś oploty czy co tam teraz jest dobrego. W linku powyżej do forum Gaza sa propozycje ale może jest co nowego.
Trzecia - przewody będą lutowane, to nie problem, zwykle polecają wszyscy termokurczki do zaizolowania i jakoo wzmocnienie, ale w sklepie elektrycznym polecono mi taką taśmę izolacyjną samowulkanizującą się. Wygląda fajnie, owija się złącze i za chwilę jest zwulkanizowana w jedną całośc, ale czy ktoś ma jakiś doświadczenia z tym? czy lepiej termokurczka?
Czwarte - jaki smar do zabezpieczanai styków (np na listwach łączących kable koło lamp itp) - kupiłem silikonowy (nie mam pod ręką nazwy nie pomnę, coś z CX80), stało na nim m.in. że do zabezpieczania lini energetycznych. ale może jakieś inne patenty?
Będę zobowiazany bo nie czuję tematu

UAZ 469B, 76r
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: schemat instalacji z opisem
to może lepiej tak:

ja dla izolowanie elektrycznych przewodów w autach używam tak jak piszesz termokurczliwych rurek oraz cały przewód czy wiązki dodatkowo zabezpieczam od przetarć i przecięć parcianą izolacją, czarna, bawełniana. Do kupienia w sklepach samochodowych po 6-10 złotych za dość dużą rolkę. ( w Chełmie w Car-Hus była po 6 zł w ubiegły mroku)

ja dla izolowanie elektrycznych przewodów w autach używam tak jak piszesz termokurczliwych rurek oraz cały przewód czy wiązki dodatkowo zabezpieczam od przetarć i przecięć parcianą izolacją, czarna, bawełniana. Do kupienia w sklepach samochodowych po 6-10 złotych za dość dużą rolkę. ( w Chełmie w Car-Hus była po 6 zł w ubiegły mroku)
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Re: schemat instalacji z opisem
2. Ja używam peszli plastikowych karbowanych, czarnych... kupuję nie rozcięte i sam rozcinam wychodzi taniej... w razie jakiegoś problemu łatwiej dokopać się do wadliwego przewodu.
3. Izolacja termokurczliwa
4. Wazelina techniczna
3. Izolacja termokurczliwa
4. Wazelina techniczna
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Re: schemat instalacji z opisem
Slawros - te cyferki, to oznaczenia instalacji elektrycznej według Boscha. Uniwersalny, stosowany przez europejskich producentów kod. Np:
30 - zasilanie stałe, 31 - masa, 49 - zasilanie przerywacza kierunkowskazów, 49a - wyjście na przełącznik kierunkowskazów...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 17#3167417
Masz całe tabele, bo trochę tego jest.
30 - zasilanie stałe, 31 - masa, 49 - zasilanie przerywacza kierunkowskazów, 49a - wyjście na przełącznik kierunkowskazów...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 17#3167417
Masz całe tabele, bo trochę tego jest.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pt maja 28, 2010 10:32 am
- Lokalizacja: Warszawa/Nadarzyn
Re: schemat instalacji z opisem
Wielkie dzięki.
Wazelinę rozważałem, ale ona ma niską temperaturę max. (topnienia, bodaj 20 czy 30st, nie pamiętam dokładnie), dlatego zacząłem szukać coś innego.
Kupiłem peszle, całościowe i nacinane, popróbujemy. Taśma parciana byłaby może lepsza bo można wypleść/wpleść przewód ale w okolicy nie znalazłem (choc miasto duże
), a już nie chce m i się czekać.
Rozkopuję instalację i robię własny schemat, bo z bodaj 5 posiadanych żaden nie pasuje. Stąd m.in. (i po lekturze forum) zrezygnowałem z zakupu całej wiązki, bo i tak by nie pasowała.
Mam następujące zagadki:
1

na wszystkich znanych mi schematach oświetlenie zegarów jest połączone szeregowo, u mnie równolegle - na zielono. Dlaczego tak jest i czy ktoś ma tak zrobione?
2
Co to jest:


Powiedziałbym że jakiś wyłącznik swiateł, ale jeden i to działający już mam
. Obrotowy, opis kabli na blaszkach:1,4,6 (idzie na przerywacz kierunków), 9, R, T. Poza jednym wymienionym reszta idzie w wiązkę do komory silnika i jeszcze nie rozkminiłem, tych blaszek także na razie nigdzie nie widze (powinny być z "drugiej strony" kabla).
3
czy to jest wyłącznik bimetaliczny (bezpiecznik bimetaliczny), bo tak by mi wychodziło. Był pod deską rozdzielczą od dołu na wysokości tunelu środkowego.

Wazelinę rozważałem, ale ona ma niską temperaturę max. (topnienia, bodaj 20 czy 30st, nie pamiętam dokładnie), dlatego zacząłem szukać coś innego.
Kupiłem peszle, całościowe i nacinane, popróbujemy. Taśma parciana byłaby może lepsza bo można wypleść/wpleść przewód ale w okolicy nie znalazłem (choc miasto duże

Rozkopuję instalację i robię własny schemat, bo z bodaj 5 posiadanych żaden nie pasuje. Stąd m.in. (i po lekturze forum) zrezygnowałem z zakupu całej wiązki, bo i tak by nie pasowała.
Mam następujące zagadki:
1

na wszystkich znanych mi schematach oświetlenie zegarów jest połączone szeregowo, u mnie równolegle - na zielono. Dlaczego tak jest i czy ktoś ma tak zrobione?
2
Co to jest:


Powiedziałbym że jakiś wyłącznik swiateł, ale jeden i to działający już mam

3
czy to jest wyłącznik bimetaliczny (bezpiecznik bimetaliczny), bo tak by mi wychodziło. Był pod deską rozdzielczą od dołu na wysokości tunelu środkowego.

Ostatnio zmieniony ndz sie 26, 2012 9:00 pm przez slawros, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B, 76r
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Re: schemat instalacji z opisem
1: nie ma różnicy 
2: jeżeli masz jeszcze normalny włącznik świateł pod zegarami - to element ze zdjęcia może być przełącznikiem oświetlenia do jazdy w kolumnie (czyli odcina wszystkie światła poza reflektorami przednimi oraz uruchamia tylną lampę szlakową)
3: tak to jest bezpiecznik bimetaliczny, większość użytkowników uaza wywala ten element.

2: jeżeli masz jeszcze normalny włącznik świateł pod zegarami - to element ze zdjęcia może być przełącznikiem oświetlenia do jazdy w kolumnie (czyli odcina wszystkie światła poza reflektorami przednimi oraz uruchamia tylną lampę szlakową)
3: tak to jest bezpiecznik bimetaliczny, większość użytkowników uaza wywala ten element.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości