Strona 1 z 1

Jak sprawnie i szybko wymienić resory?

: wt gru 16, 2008 9:05 pm
autor: uadam
Nadszedł czas na wymianę tylnich resorów na nowe oryginalne. Jak zrobić, to szybko i sprawnie? Pytam, bo kiedyś już robiłem taką operację ale zabrało mi to wtedy kupę czasu i nerwów. Teraz chciałbym zrobić to sprawniej i szybciej - zimno jest :lol: Czy najpierw podnosić most podnośnikiem hydraulicznym czy nadwozie hi-liftem, i jak sprawnie zsunąć z bolca przednie mocowanie resoru?

: wt gru 16, 2008 9:10 pm
autor: Przemekslaw
U siebie kiedy jeszcze był dobrobyt i miałem garaż z kanałem, najpierw poluzowałem sobie delikatnie cybanty, póxniej cały tył do góry hi liftem, kobyłki pod rame, most w dół i jazda z wieszakami. Skuteczny sposób na ściąganie ? Zalezy, czasem pomagał ściagacz, ale po tym jak wymieniałem gumki za pierwszym razem, później już szło bezproblemowo, tzn. nie popłakałem się przy tym :)21 Ogółem cały wieszak pierw odkrecałem od ramy i ruszajac całym resorem ściągałem ucho z tego sztywnego mocowania :wink:
Gorzej ze wszystkim idzie w druga strone.. :roll:

: wt gru 16, 2008 9:10 pm
autor: Balu-Balu
Praca prosta jak drut w kieszeni. Wymień od razu tuleje gumowe na polibusze.

: wt gru 16, 2008 9:11 pm
autor: klucz13
Eeeee mocny kolo na hi-lifcie chce zmieniać :o Boszszsz

: wt gru 16, 2008 9:35 pm
autor: Przemekslaw
Może to był tylko skrót myślowy :)23
..chyba ktos tu sie starzeje i nerwowy robi :)23 :)21

: wt gru 16, 2008 9:38 pm
autor: klucz13
Przemekslaw pisze:Może to był tylko skrót myślowy :)23
..chyba ktos tu sie starzeje i nerwowy robi :)23 :)21
Na starość rośnie zapotrzebowanie na bezpieczeństwo i spokój :)25
:)21

: wt gru 16, 2008 9:43 pm
autor: Didymos
Najłatwiej robi się to przy zdjętych kołach, z resztą tylne resory ciężko ściągnąć inaczej. Koniecznie kobyłki pod ramę, czy co tam masz w tej amfibii, bo na samym hilifcie to może być ostatnia rzecz jaką robiłeś w życiu :)3 Po odkręceniu cybantów i opuszeniu mostu resor bez problemu powinien zeskoczyć z mocowań, jak nie, to parę strzałów ciężkim młotem pomoże.

: wt gru 16, 2008 10:03 pm
autor: Przemekslaw
klucz13 pisze:
Przemekslaw pisze:Może to był tylko skrót myślowy :)23
..chyba ktos tu sie starzeje i nerwowy robi :)23 :)21
Na starość rośnie zapotrzebowanie na bezpieczeństwo i spokój :)25
:)21
..ale nam to raczej nie grozi, off roadowcy sie nigdy nie starzeją :)21

Re: Jak sprawnie i szybko wymienić resory?

: wt gru 16, 2008 10:16 pm
autor: LR_Olek
uadam pisze: Jak zrobić, to szybko i sprawnie?
no normalnie....
odkrecic z wieszakow, odkrecic cybanty
i juz

dokonac montazu w kolejnosci odwrotnej :)21

: śr gru 17, 2008 11:50 am
autor: Takayuki
Pod przednie koła coś podłożyć, tył ramy ponieść i podeprzeć z 2 stron,
sciągnąc koła,
klocki pod most, odkrecić strzemiona, most spadnie, koniecznie coś podłożyć bo zawiśnie na wężyku od hamuców :)
odkręcić resor, jak nie chce zejść przednie mocowanie to jakąś rurką pomóc - albo coś podłozyć i ruszać resorem jak dźwignią,
z resorem na zwenątrz wybić sworznie z gum wieszaka, z nakreconą nakretką co by gwintu nie zepsuć,
założyć nowe gumy, włożyć w nie sworznie wieszaka, pomóc młotkiem jesli trzeba,
poskręcac wszystko - równo dokręcić strzemiona resorów :)

robota na max kilka godzin.

: śr gru 17, 2008 10:46 pm
autor: uadam
Wszystko fajnie ale niejak nie chce zejść z tego trzpienia. Podważanie nic nie daje :( . Jakby się przyssało w polibuszu. Nie bardzo mam pomysł jak to ściągnąć.

: śr gru 17, 2008 11:09 pm
autor: GikroV
Popsikaj jakimś czymś albo polej benzyną, naftą ropą. Dźwignia między ramę a resor jak najbliżej ucha i musi zejść :)2

: śr gru 17, 2008 11:45 pm
autor: Didymos
Topisz w wodzie to przyrdzewiało, zalej jakimś siuwaksem jak pisał Gikrov, a potem naparzaj dużym młotem w resor i zejdzie, tylko drugi koniec trzeba unieruchomić, żeby się nie gibał.

: pt gru 19, 2008 12:52 am
autor: uadam
Zdjąłem po wielkich mękach :cry: . Założyłem nowy na trzpieniach ale teraz okazuje się, że jest nieco przekrzywiony i nienachodzi na mocowanie na moście. Muszę teraz coś wymyślić aby go nieco przygiąć w stronę drugiej strony mostu, żeby w ogóle dało się skręcić strzemiona. Może i na to jest jakiś patent?

: pt gru 19, 2008 9:38 am
autor: LR_Olek
uadam pisze:Zdjąłem po wielkich mękach :cry: . Założyłem nowy na trzpieniach ale teraz okazuje się, że jest nieco przekrzywiony i nienachodzi na mocowanie na moście. Muszę teraz coś wymyślić aby go nieco przygiąć w stronę drugiej strony mostu, żeby w ogóle dało się skręcić strzemiona. Może i na to jest jakiś patent?
bardzo prosty...patent

uzycie sily fizycznej i umyslowej :)21

: pt gru 19, 2008 10:14 am
autor: Takayuki
Przyłap jedną stronę mostu do resoru, podnieś czymś drugą stronę tak żeby się minimalnie oparła o resor... następnie użyj metody siłowej aby śruba skręcająca i ustalająca resor w moście wskoczyła na swoje miejsce :)
Resory na gumach się wyginają po kilka cm w każdą stronę więc nie powinno być problemów - u mnie wystarczyło ręcznie szarpnąć resor/most w odpowiednią stronę

: pt gru 19, 2008 10:23 am
autor: LR_Olek
Takayuki pisze:Przyłap jedną stronę mostu do resoru, podnieś czymś drugą stronę tak żeby się minimalnie oparła o resor... następnie użyj metody siłowej aby śruba skręcająca i ustalająca resor w moście wskoczyła na swoje miejsce :)
Resory na gumach się wyginają po kilka cm w każdą stronę więc nie powinno być problemów - u mnie wystarczyło ręcznie szarpnąć resor/most w odpowiednią stronę
to przeciez napisalem to samo... :)21 sila i ruszenie kopula :)21

: pt gru 19, 2008 9:41 pm
autor: uadam
No wreszcie się udało :lol: . Pomogłem sobie bardzo dużym ściskiem stolarskim, który pozwolił na ściągnięcie przekrzywionego resoru. Musiałem też użyć dwóch podnośników hydraulicznych. Niestety czeka mnie drugi resor :(
Wszystkim chciałbym podziękować za konstruktywne rady. Przydały się. Można na Was liczyć :)2