grzanie na tył

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
piter12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 17, 2008 8:24 pm
Lokalizacja: Krosno

grzanie na tył

Post autor: piter12 » czw gru 18, 2008 2:23 pm

nie wiem czy juz ktos kombinował takie cuś ale moja żonka narzeka ze jej zimno z tyłu (ja tam za kierowncą mam ciepełko :lol: )
wiec postanowiłem poprawic grzanie
-zakupiłem na szrocie
- nagrzewnice z żuka z wentylatorem koszt 30zł(tylko matoły pourywali rurki jak wyciągali ale to już zrobione )
-przewody gumowe
moje pytanie gdzie to wpiąc mądrze żeby dobrze grzało
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » czw gru 18, 2008 2:35 pm

teoretycznie szeregowo do już zamontowanej nagrzewnicy. Żeby nie ciąć blach itp raczej musisz zrobić podłączenie między nagrzewnicą Uazową a grodzią
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
piter12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 17, 2008 8:24 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piter12 » czw gru 18, 2008 3:31 pm

GikroV pisze:teoretycznie szeregowo do już zamontowanej nagrzewnicy. Żeby nie ciąć blach itp raczej musisz zrobić podłączenie między nagrzewnicą Uazową a grodzią
Miaem zamiar podłaczyc w komorze silnika i puscic przewody pod podłogą i tylko wywiercic w miejscu montaży nagrzewnicy
znajomy przez telefon mi mówił że jest jeszcze jakies inne wyjscie z silnika zeby zrobic dodatkowy obieg ale przez telefon to nie rozmowa trzeba zobaczyc
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Post autor: carinus » czw gru 18, 2008 4:50 pm

GikroV pisze:teoretycznie szeregowo do
Raczej równolegle żeby jedna nagrzewnica nie odbierała całego ciepła bo druga bedzie wtedy zimna.Zawsze można dowolnie korzystać z kazdej nagrzewnicy oddzielnie w/g potrzeby i nie ma dławienia na tej najgorszej.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw gru 18, 2008 7:40 pm

Ja też obstawiałbym równolegle, Carinus madrze prawi. Jest tylko inny problem - miałem 2 uazy i w obu w obwód nagrzewnicy był wpiety równoleglegle reduktor do gazu, no i co najgorsze w obu uazach było normalnie zimno. Niby nagrzewnice sprawne, nie zamulone, a jednak nie grzało jak potrzeba :evil: Być może przez to, że reduktor ma lepszą przepustowość jak kaloryfer, to do nagrzewnicy dopływało za mało płynu :roll:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » czw gru 18, 2008 8:29 pm

Dlatego napisałem 'teoretycznie szeregowo' - najprościej, najszybciej. A równolegle z zaworami będzie najfachowiej :)23 Tylko czy ta z żuka wejdzie pod siedzenie? no bo tak na środku to kicha trochę.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pt gru 19, 2008 11:39 am

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=60605 w tym temacie masz moje zdjecia jak ja to zrobiłem, a nagrzewnica z żula pasuje pod siedzenie kierowcy, zasilanie wiatraka podłączasz pod zasilanie orginalnej dmuchawy (wtedy masz 2 predkosci) na wezu zwykły zawór kulowy (wtedy masz sterowanie z wnetrza samochodu) i chulo, wszystko podłączone szeregowo, w samochodzie upał :)23 narzedzia to śrubokręt, klucze 8, 13 i 17, brzeszczot i godz roboty :)2
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt gru 19, 2008 1:12 pm

Lepiej daj webasto pod kanapę... :wink:
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pt gru 19, 2008 3:46 pm

tez o tym myslałem tu nawet jest epokowe

http://allegro.pl/item506422527_webasto_zaporozec.html

cena w miare, jednak taka kombinacja jaka zrobilem tez ma plusy- mniejszy koszt, nie ma zapotrzebowania na benzyne, jak sie silnik zacznie gotowac szybciej temp spadnie :)2
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
piter12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 17, 2008 8:24 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piter12 » pt gru 19, 2008 7:33 pm

Wszystko podpiete działa jak złoto miłe ciepełko leci z tyłu nagrzewnica miesci sie spokojnie pod siedzeniami tylnej kanapy
Wywaliłem tą metalową rurę co idzie równolegle do głowicy i zastąpiłem ją wężem bo była zamulona i zgnita trojak z miedzi i kolanko przewody opaski zaciskowe i to wszystko
przejechałem 30 km i naprawdę miło
wentylator podłaczony i nadmuch jest z tyłu
jakby ktoś chciał mam zdjęcia z przeróbki na pw
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt gru 19, 2008 8:07 pm

piter12 pisze:
GikroV pisze:teoretycznie szeregowo do już zamontowanej nagrzewnicy. Żeby nie ciąć blach itp raczej musisz zrobić podłączenie między nagrzewnicą Uazową a grodzią
Miaem zamiar podłaczyc w komorze silnika i puscic przewody pod podłogą i tylko wywiercic w miejscu montaży nagrzewnicy
znajomy przez telefon mi mówił że jest jeszcze jakies inne wyjscie z silnika zeby zrobic dodatkowy obieg ale przez telefon to nie rozmowa trzeba zobaczyc
nie zapomnij ze jak bedziesz puszczal weze do tej tylnej nagrzewnicy pod podloga,to ukryj je w otulinie,abys nie tracil ciepla i nie zapomnij o zaworze...

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt gru 19, 2008 8:23 pm

Didymos pisze:Ja też obstawiałbym równolegle, Carinus madrze prawi. Jest tylko inny problem - miałem 2 uazy i w obu w obwód nagrzewnicy był wpiety równoleglegle reduktor do gazu, no i co najgorsze w obu uazach było normalnie zimno. Niby nagrzewnice sprawne, nie zamulone, a jednak nie grzało jak potrzeba :evil: Być może przez to, że reduktor ma lepszą przepustowość jak kaloryfer, to do nagrzewnicy dopływało za mało płynu :roll:
Ja mam reduktor równolegle z nagrzewnicą, pomiędzy trójnikiem a nagrzewnica jest zawór kulowy do odcinania na lato nagrzewnicy bez odcinania ogrzewania do reduktora. W zimę jest cieplutko pod warunkiem założenia ocieplacza na przód.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pt gru 19, 2008 8:31 pm

jakie ogrzewanie do reduktora??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
piter12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 17, 2008 8:24 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piter12 » pt gru 19, 2008 8:53 pm

zawory zamierzam założyc po zimie dzis nie było czasu na to o otulinie nie pomyslałem dobry pomysł mysle ze taka jak do przewodów centralnego powinna wystarczyć ?
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt gru 19, 2008 9:11 pm

konrad1983nr1 pisze:jakie ogrzewanie do reduktora??
partacze gazownicy wbijaja sie w nagrzewnice z podlaczeniem wody do reduktora gazowego i jak tak zrobia,to po wylaczeniu grzania w nagrzewnicy nie idzie tez woda ciepla do reduktora
i on sobie zamarza :)21

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pt gru 19, 2008 9:15 pm

aa do reduktora lpg :o a ja se skojarzyłem z tym przy skrzyni biegów :)20 nienie, reduktor lpg zasila sie równolegle do nagrzewnic :)2
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt gru 19, 2008 9:58 pm

no to już tłumaczyć nie muszę.

a jak inaczej podłączyć reduktor jak nie równolegle do nagrzewnicy... i jeśli to nie działa to dlaczego od 8 lat mam i ciepło w aucie i na gazie chodzi lepiej jak na benzynie??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
piter12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 17, 2008 8:24 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piter12 » sob gru 20, 2008 11:49 am

tak to wyglada w aucie pod siedzeniem z tyłu
[img][img]http://img408.imageshack.us/img408/9829 ... os6.th.jpg[/img][/img]
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob gru 20, 2008 11:55 am

szacun

ale rurek nie ociepliles,znaczy nie zabezpieczyles przed strata ciepla

Awatar użytkownika
piter12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 17, 2008 8:24 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piter12 » sob gru 20, 2008 12:00 pm

kilka piwek juz pekło przy robocie i nie było czasu, dopiesci sie jeszcze otuliną i dołoży zaworki odcinające
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery

Awatar użytkownika
piter12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 17, 2008 8:24 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piter12 » sob gru 20, 2008 12:04 pm

w taką pogode jechałem pierwszy raz moim uazikem było pieknie i ciepło w srodku
[img][img]http://img117.imageshack.us/img117/3109 ... mj4.th.jpg[/img][/img]
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » sob gru 20, 2008 3:47 pm

całkiem ładnie ci to wyszło. Ale nie masz teraz możliwości przewozu towarów po złożeniu tylnego siedzenia... a jak ostatecznie podłączyłeś nagrzewnicę? równolegle czy szeregowo??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
piter12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 17, 2008 8:24 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piter12 » sob gru 20, 2008 6:37 pm

podłaczyłem równolegle inaczej straciła by na wydatku i jedna i druga
co do ładownosci ti i tak mambutle do gazu za tylnim fotelem ,ale ja nie zamierzam wozic nim towaru (no chyba że niezłe towary :lol:)
Myslałem żeby władowac butle od gazu w miejsce po prawym zbiorniku paliwa ale mam za wysoką trzeba by mniejszej średnicy butle
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » sob gru 20, 2008 8:30 pm

piter12 pisze:podłaczyłem równolegle inaczej straciła by na wydatku i jedna i druga
co do ładownosci ti i tak mambutle do gazu za tylnim fotelem ,ale ja nie zamierzam wozic nim towaru (no chyba że niezłe towary :lol:)
Myslałem żeby władowac butle od gazu w miejsce po prawym zbiorniku paliwa ale mam za wysoką trzeba by mniejszej średnicy butle
ja butle miałem za tylnym siedzeniem na nadkolach 120l poprzecznie do osi auta ale skończyła się legalizacja i kupiłem mniejsza - 40l i wsadzilem wzdłużnie do pojazdy za tylnym siedzeniem na nadkolu. teraz mam super bo nigdy nie woziłem nim nic wiekszego ale teraz przy budowie się super przydała duża paka. wadą jest jednak duża róznica w zasiegu auta.

ale podpowiem ci że nie ładuj butli na zewnątrz pojazdu - w tym przypadku pod spodem. butle sa tak słabo zabezpieczane antykorozyjnie że po 3 latach będziesz miał rdzę na wierzchu.
poza tym z mojej profesji wiem,że większość pożarów i wybuchów aut zasilanych gazem, oraz butli z gazem w mieszkaniach spowodowane są nawet małym ale zgnieceniem butli. tak więc przy jeździe w terenie raczej uważał bym na takie mocowanie butli.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz gru 21, 2008 11:01 am

To jeszcze co do LPG - w obu uazach miałem zawory kulowe do odcinania nagrzewnicy. W drugim miałem elektryczne wiatraki + fabryczną żaluzję i dość szybko się nagrzewał, ale ciepło w środku było tylko latem :evil: Za to w partolu mogę się teraz wygrzać za te 9 lat odmrażania dupy w uazach 8)
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość