gumki w ukladach hydr. i plyn DA-1 VS rozne inne plyny
Moderator: Student
gumki w ukladach hydr. i plyn DA-1 VS rozne inne plyny
Czytalem o roznych doswiadczeniach forumowiczow o gumkach w ukl. hamulcowym, sprzegla i roznych plynach (DA-1, R-3, inne DOT-3, 4 itp.)
Wnioski: raz cieknie innym razem nie. W zasadzie nie wiadomo dlaczego.
Sam ostatnio poeksperymentowalem.
I tak sie zastanawiam czy nie mozna postawic takiej tezy:
- jak masz radzieckie gumki to lej DA-1 bo kazdy inny pocieknie
- jak masz gumki polskiej produkcji to mozesz zalac innym plynem i nie pocieknie.
Co wy na to?
Wnioski: raz cieknie innym razem nie. W zasadzie nie wiadomo dlaczego.
Sam ostatnio poeksperymentowalem.
I tak sie zastanawiam czy nie mozna postawic takiej tezy:
- jak masz radzieckie gumki to lej DA-1 bo kazdy inny pocieknie
- jak masz gumki polskiej produkcji to mozesz zalac innym plynem i nie pocieknie.
Co wy na to?
Arendzik
UAZ '89+LPG
UAZ '89+LPG
- Szwagier
- jestem tu nowy...
- Posty: 93
- Rejestracja: śr mar 17, 2004 1:33 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
Wiesz Arendzik, moim zdaniem niema reguły. Nieważne jakiego płynu nalejesz - może pocieknąć albo i nie. Zależy to od gumek a więc ich składu chemicznego, od tego z jakiej fabryki pochodzą, od ich czystości, stanu powierzchni... wiele czynników się na to składa.
Ale i też może być wina płynu - może być on agresywny w stosunku do gumy z jaką się styka i poprostu niszczy ją.
Np.stary płyn do nowych gumek - mogą paść gumki
Stare gumki do nowego/starego płynu może nic się niedziać...
Bardzo różnie, trudno jest przewidziec to wcześniej, dopiero wiemy, że coś niepasuje jak nalejemy płynu...
Ale i też może być wina płynu - może być on agresywny w stosunku do gumy z jaką się styka i poprostu niszczy ją.
Np.stary płyn do nowych gumek - mogą paść gumki
Stare gumki do nowego/starego płynu może nic się niedziać...
Bardzo różnie, trudno jest przewidziec to wcześniej, dopiero wiemy, że coś niepasuje jak nalejemy płynu...
Uaz 3151 rocznik 1989 & K-750
Rozmawiałem niedawno właśnie na ten temat ze starymi wyjadaczami, co GAZ-a, UAZ-a, Wołgę, Wrszawę itp... znają od podszewki i to co Mi powiedzieli, to że do tych wszystkich starych (starego typu) układów hamulcowych, to tylko DA-1, bo każdy inny pocieknie. Chodzi o to, że DA-1 w stosunku do R-3 i DOT-ów jest o wiele gęstrzy i to nic, że również jest bardziej agresywny w tym układzie to nie przeszkadza.
W razie jak by co, to 601-34-87-25
- ---Ryba---
- Posty: 749
- Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
- Kontaktowanie:
- ---Ryba---
- Posty: 749
- Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
- Kontaktowanie:
A ja wlasnie zrobilem hamulce....zalozylem nowe cylinderki i...zalalem DA-1. Na razie jest spokoj i oby tak dalej. CCCP equipment nie byl robiony z mysla o DOT-3, DOT-4 czy nawet R3 lecz z mysla o starym, gestym DA-1.
pozdr
jose
pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.
tel. 600 520 504
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.
tel. 600 520 504
- ---Ryba---
- Posty: 749
- Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
- Kontaktowanie:
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Kurcze, gęstość nie ma tu nic do rzeczy, wszak gumki uszczelniane są w gładzi, dzięki większemu wymiarowi i ciśnieniu płynu. DA1 to gówno jest, jak ktoś rozebrał kiedyś cylinderki albo pompę po długim używaniu na DA1, to wie... wszechobecna brunatnoróżowa warstwa zaklejającego wszystko osadu, który z biegem czasu z błota przeistacza się w kamień. Poza tym - dla ostro używających spowalniaczy - DA1 gotuje się w niemal 2x niższej temperaturze, niż R3, nie mówiąc o nowszych płynach...Jagoda pisze:Rozmawiałem niedawno właśnie na ten temat ze starymi wyjadaczami, co GAZ-a, UAZ-a, Wołgę, Wrszawę itp... znają od podszewki i to co Mi powiedzieli, to że do tych wszystkich starych (starego typu) układów hamulcowych, to tylko DA-1, bo każdy inny pocieknie. Chodzi o to, że DA-1 w stosunku do R-3 i DOT-ów jest o wiele gęstrzy i to nic, że również jest bardziej agresywny w tym układzie to nie przeszkadza.
Należy używać płynów nowszych, mniej agresywnych w stosunku do gumy i mniej higroskopijnych. W mojej warszawie uzywam R3 lub DOT 3 i jest znakomicie.
Oczywiśce jak ktoś ma DA1 chce przejść na dowolny inny, to wymiana wszystkich gumek obowiązkowa, bo stare wybuchną w pięknym stylu.
Czy masz pompe ham. jednosekcyjna? Czy zmieniales gumki na nowe? Jesli tak to czy kupiles jakies polskie czy zza wschodniej granicy?Należy używać płynów nowszych, mniej agresywnych w stosunku do gumy i mniej higroskopijnych. W mojej warszawie uzywam R3 lub DOT 3 i jest znakomicie.
Oczywiśce jak ktoś ma DA1 chce przejść na dowolny inny, to wymiana wszystkich gumek obowiązkowa, bo stare wybuchną w pięknym stylu.
Arendzik
UAZ '89+LPG
UAZ '89+LPG
Układ hamulcowy w moim UAZ-ie był dziurawy jak sito. Lały praktycznie wszystkie uszczelnienia. Zacząłem przepłukania układu. Wyszły wszystkie złogi i chyba garść piasku. Pompa - tam ciekło najmocniej - kupiłem całą reperaturkę i jest ok. W tłoczkach po zmianie uszczelek wycieków brak. Jeżdżę na R3. Czasami po dłuższym przestoju blokuje się lewy przedni tłoczek, ale po parokrotnym naciśnięciu hamulca zaczyna działać. Ponadto poprawiłem zamocowanie przewodów hamulcowych, bo się huśtały i pewnie popękałyby od drgań.
Какая жизнь - такая машина
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Jeszcze jednosekcyjną... ale już niedługoArendzik pisze:Czy masz pompe ham. jednosekcyjna? Czy zmieniales gumki na nowe? Jesli tak to czy kupiles jakies polskie czy zza wschodniej granicy?Należy używać płynów nowszych, mniej agresywnych w stosunku do gumy i mniej higroskopijnych. W mojej warszawie uzywam R3 lub DOT 3 i jest znakomicie.
Oczywiśce jak ktoś ma DA1 chce przejść na dowolny inny, to wymiana wszystkich gumek obowiązkowa, bo stare wybuchną w pięknym stylu.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość