ciśnienie spręzania
Moderator: Student
ciśnienie spręzania
witam mam pytanie jak w temacie jakie powinno byc cisnienie na cylindrach
u mnie po pomiarze jest
1i2 cylinder8 atm
3cyl 10 atm a
4 cylinder 7
czy to juz padaka?
u mnie po pomiarze jest
1i2 cylinder8 atm
3cyl 10 atm a
4 cylinder 7
czy to juz padaka?
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery
Re: ciśnienie spręzania
TAK
tylko jeszcze ustal czego
tylko jeszcze ustal czego

Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: śr sty 30, 2008 8:44 pm
Re: ciśnienie spręzania
witam
z ciągnąć głowice ,sprawdzić zawory czy nie ciekną najlepiej naftą (nalać nafte do kanałów dolotowych i wydechowych i obserwować denka zaworów czy ciekną )
jęśli nie
to szlif tulei i nadwymiarowy komplet naprawczy .
z ciągnąć głowice ,sprawdzić zawory czy nie ciekną najlepiej naftą (nalać nafte do kanałów dolotowych i wydechowych i obserwować denka zaworów czy ciekną )
jęśli nie
to szlif tulei i nadwymiarowy komplet naprawczy .
Re: ciśnienie spręzania
Taniej kupić gotowy zestaw niż płacić za szlif.gangus1978 pisze:witam
z ciągnąć głowice ,sprawdzić zawory czy nie ciekną najlepiej naftą (nalać nafte do kanałów dolotowych i wydechowych i obserwować denka zaworów czy ciekną )
jęśli nie
to szlif tulei i nadwymiarowy komplet naprawczy .
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: ciśnienie spręzania
Jeżeli głowica jest już zdjęta i olej jest już do wymiany to można opuścić tłoki do połowy tulei i również nalać nafty, jeśli momentalne ścieknie do skrzyni korbowej to motor kaplica.gangus1978 pisze:witam
z ciągnąć głowice ,sprawdzić zawory czy nie ciekną najlepiej naftą (nalać nafte do kanałów dolotowych i wydechowych i obserwować denka zaworów czy ciekną )
jęśli nie
to szlif tulei i nadwymiarowy komplet naprawczy .
Właśnie przerabiałem dzisiaj temat w moim silniku ponieważ coś mi niedomagał na czwartym cylindrze,a że pojawił się naciek na bloku z płynu chłodniczego to zrzuciłem głowice, zalałem zawory naftą i okazało się że wszystko ok.
Następnie zalałem tłoki i nafta utrzymywała się około 3-4 min. znaczy się motor zdrów jak ryba, na tulejach słabo widoczne jeszcze ślady po honowaniu. Więc szukam dalej przyczyny niesprawności czwartego gara. Brak widocznych pęknięć głowicy, uszczelka bez śladów uszkodzenia, uszczelka pod kolektorem ok. więc co jest grane? komora spalania czwartego gara zakopcona co wskazuje na jakąś dolegliwość w spalaniu. Po wyjęciu zaworów i dokładnych oględzinach kolektora i głowicy zauważyłem, że dolot czwartego cylindra w głowicy jest koloru aluminium, a pozostałych koloru złotego.
No i znalazłem przyczynę złego spalania-pęknięty kolektor dolotowy zasysał lewe powietrze. Nawierciłem pęknięcie, nagwintowałem, wkręciłem śrubkę na kleju dwuskładnikowym i po sprawie. Ciekawe co by mi nawymyślali mechanicy?
Pozdrawiam amatorów robótek ręcznych

Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: ciśnienie spręzania
może wymianę kolektora ? 

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: ciśnienie spręzania
Gorzej gdyby nie znaleźli pęknięcia, ponieważ było niewielkie.gri74 pisze:może wymianę kolektora ?
Pewnie nowa głowica bo pęknięcie wewnętrzne hehe.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: ciśnienie spręzania
...czwarty ma zawsze najmniej..../najgorzej chłodzony/
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
Re: ciśnienie spręzania
Trochę dziwne to zjawisko że przy nadmiarze powietrza miałeś zakopconą komorę.Powinna być biała jak śnieg.zippo68 pisze:gangus1978 pisze:witam
komora spalania czwartego gara zakopcona co wskazuje na jakąś dolegliwość w spalaniu. Po wyjęciu zaworów i dokładnych oględzinach kolektora i głowicy zauważyłem, że dolot czwartego cylindra w głowicy jest koloru aluminium, a pozostałych koloru złotego.
No i znalazłem przyczynę złego spalania-pęknięty kolektor dolotowy zasysał lewe powietrze.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: ciśnienie spręzania
Innej przyczyny się nie doszukałem, wszystko się wyjaśni na 100% na początku przyszłego tygodnia jak poskładam to do kupy.carinus pisze:Trochę dziwne to zjawisko że przy nadmiarze powietrza miałeś zakopconą komorę.Powinna być biała jak śnieg.zippo68 pisze:gangus1978 pisze:witam
komora spalania czwartego gara zakopcona co wskazuje na jakąś dolegliwość w spalaniu. Po wyjęciu zaworów i dokładnych oględzinach kolektora i głowicy zauważyłem, że dolot czwartego cylindra w głowicy jest koloru aluminium, a pozostałych koloru złotego.
No i znalazłem przyczynę złego spalania-pęknięty kolektor dolotowy zasysał lewe powietrze.
Na razie dotarłem zawory, zawiozłem głowicę do planowania, wyczyściłem blok i czekam na zamówione uszczelki oraz parę innych dupereli

Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: ciśnienie spręzania
Nie masz dojścia do uszczelniaczy zaworowych.Moje już się rozpadły i nie mogę dostać nowych.Głowice obrobiłem z niedoróbek odlewniczych i niedługo pojedzie do planowania.Waham sie tylko o ile zjechać 2,5-4mm.zippo68 pisze: Na razie dotarłem zawory, zawiozłem głowicę do planowania, wyczyściłem blok i czekam na zamówione uszczelki oraz parę innych dupereli
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: ciśnienie spręzania
Ja moją dziś odebrałem. Nie robię silnika pod wyczyn, więc moje wymagania były: ma być prosta.carinus pisze:Nie masz dojścia do uszczelniaczy zaworowych.Moje już się rozpadły i nie mogę dostać nowych.Głowice obrobiłem z niedoróbek odlewniczych i niedługo pojedzie do planowania.Waham sie tylko o ile zjechać 2,5-4mm.zippo68 pisze: Na razie dotarłem zawory, zawiozłem głowicę do planowania, wyczyściłem blok i czekam na zamówione uszczelki oraz parę innych dupereli
Ta moc która drzemie w tym silniku dla mnie jest wystarcza, poza tym te inżyniery które, konstruowały motorek już tam dobrze obliczyli siły nacisku: tłok-sworzeń-korbowód-panewka-wał.
Planując głowicę o tak wielką grubość, prędzej czy później te elementy dostaną w dupę.
Silniczek mam bdb stanie i szkoda mi go jest.
Co do uszczelniaczy zaworowych zamówiłem przez allegro w Jarosławiu. http://www.allegro.pl/sklep/10234841_ua ... e_id=4&p=0
Są dwa rodzaje, ja mam ze sprężynkami.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości