ciśnienie spręzania

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
piter12
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 17, 2008 8:24 pm
Lokalizacja: Krosno

ciśnienie spręzania

Post autor: piter12 » śr sty 21, 2009 2:32 pm

witam mam pytanie jak w temacie jakie powinno byc cisnienie na cylindrach
u mnie po pomiarze jest
1i2 cylinder8 atm
3cyl 10 atm a
4 cylinder 7
czy to juz padaka?
najpierw był UAZ 469B
1979r teraz suzuki vitara choroba 4x4 postepuje
Wreszcie upragnione Discovery

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: gostcomp » śr sty 21, 2009 2:34 pm

TAK
tylko jeszcze ustal czego :)
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

gangus1978
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr sty 30, 2008 8:44 pm

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: gangus1978 » śr sty 21, 2009 3:09 pm

witam
z ciągnąć głowice ,sprawdzić zawory czy nie ciekną najlepiej naftą (nalać nafte do kanałów dolotowych i wydechowych i obserwować denka zaworów czy ciekną )
jęśli nie
to szlif tulei i nadwymiarowy komplet naprawczy .

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: carinus » śr sty 21, 2009 4:04 pm

gangus1978 pisze:witam
z ciągnąć głowice ,sprawdzić zawory czy nie ciekną najlepiej naftą (nalać nafte do kanałów dolotowych i wydechowych i obserwować denka zaworów czy ciekną )
jęśli nie
to szlif tulei i nadwymiarowy komplet naprawczy .
Taniej kupić gotowy zestaw niż płacić za szlif.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: zippo68 » śr sty 21, 2009 8:06 pm

gangus1978 pisze:witam
z ciągnąć głowice ,sprawdzić zawory czy nie ciekną najlepiej naftą (nalać nafte do kanałów dolotowych i wydechowych i obserwować denka zaworów czy ciekną )
jęśli nie
to szlif tulei i nadwymiarowy komplet naprawczy .
Jeżeli głowica jest już zdjęta i olej jest już do wymiany to można opuścić tłoki do połowy tulei i również nalać nafty, jeśli momentalne ścieknie do skrzyni korbowej to motor kaplica.
Właśnie przerabiałem dzisiaj temat w moim silniku ponieważ coś mi niedomagał na czwartym cylindrze,a że pojawił się naciek na bloku z płynu chłodniczego to zrzuciłem głowice, zalałem zawory naftą i okazało się że wszystko ok.
Następnie zalałem tłoki i nafta utrzymywała się około 3-4 min. znaczy się motor zdrów jak ryba, na tulejach słabo widoczne jeszcze ślady po honowaniu. Więc szukam dalej przyczyny niesprawności czwartego gara. Brak widocznych pęknięć głowicy, uszczelka bez śladów uszkodzenia, uszczelka pod kolektorem ok. więc co jest grane? komora spalania czwartego gara zakopcona co wskazuje na jakąś dolegliwość w spalaniu. Po wyjęciu zaworów i dokładnych oględzinach kolektora i głowicy zauważyłem, że dolot czwartego cylindra w głowicy jest koloru aluminium, a pozostałych koloru złotego.
No i znalazłem przyczynę złego spalania-pęknięty kolektor dolotowy zasysał lewe powietrze. Nawierciłem pęknięcie, nagwintowałem, wkręciłem śrubkę na kleju dwuskładnikowym i po sprawie. Ciekawe co by mi nawymyślali mechanicy?
Pozdrawiam amatorów robótek ręcznych :D
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: gri74 » śr sty 21, 2009 8:09 pm

może wymianę kolektora ? :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: zippo68 » śr sty 21, 2009 8:51 pm

gri74 pisze:może wymianę kolektora ? :lol:
Gorzej gdyby nie znaleźli pęknięcia, ponieważ było niewielkie.
Pewnie nowa głowica bo pęknięcie wewnętrzne hehe.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: ub40 » śr sty 21, 2009 10:52 pm

...czwarty ma zawsze najmniej..../najgorzej chłodzony/
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: carinus » czw sty 22, 2009 4:17 pm

zippo68 pisze:
gangus1978 pisze:witam
komora spalania czwartego gara zakopcona co wskazuje na jakąś dolegliwość w spalaniu. Po wyjęciu zaworów i dokładnych oględzinach kolektora i głowicy zauważyłem, że dolot czwartego cylindra w głowicy jest koloru aluminium, a pozostałych koloru złotego.
No i znalazłem przyczynę złego spalania-pęknięty kolektor dolotowy zasysał lewe powietrze.
Trochę dziwne to zjawisko że przy nadmiarze powietrza miałeś zakopconą komorę.Powinna być biała jak śnieg.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: zippo68 » czw sty 22, 2009 8:59 pm

carinus pisze:
zippo68 pisze:
gangus1978 pisze:witam
komora spalania czwartego gara zakopcona co wskazuje na jakąś dolegliwość w spalaniu. Po wyjęciu zaworów i dokładnych oględzinach kolektora i głowicy zauważyłem, że dolot czwartego cylindra w głowicy jest koloru aluminium, a pozostałych koloru złotego.
No i znalazłem przyczynę złego spalania-pęknięty kolektor dolotowy zasysał lewe powietrze.
Trochę dziwne to zjawisko że przy nadmiarze powietrza miałeś zakopconą komorę.Powinna być biała jak śnieg.
Innej przyczyny się nie doszukałem, wszystko się wyjaśni na 100% na początku przyszłego tygodnia jak poskładam to do kupy.
Na razie dotarłem zawory, zawiozłem głowicę do planowania, wyczyściłem blok i czekam na zamówione uszczelki oraz parę innych dupereli :D
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: carinus » pt sty 23, 2009 4:15 pm

zippo68 pisze: Na razie dotarłem zawory, zawiozłem głowicę do planowania, wyczyściłem blok i czekam na zamówione uszczelki oraz parę innych dupereli :D
Nie masz dojścia do uszczelniaczy zaworowych.Moje już się rozpadły i nie mogę dostać nowych.Głowice obrobiłem z niedoróbek odlewniczych i niedługo pojedzie do planowania.Waham sie tylko o ile zjechać 2,5-4mm.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: ciśnienie spręzania

Post autor: zippo68 » pt sty 23, 2009 7:33 pm

carinus pisze:
zippo68 pisze: Na razie dotarłem zawory, zawiozłem głowicę do planowania, wyczyściłem blok i czekam na zamówione uszczelki oraz parę innych dupereli :D
Nie masz dojścia do uszczelniaczy zaworowych.Moje już się rozpadły i nie mogę dostać nowych.Głowice obrobiłem z niedoróbek odlewniczych i niedługo pojedzie do planowania.Waham sie tylko o ile zjechać 2,5-4mm.
Ja moją dziś odebrałem. Nie robię silnika pod wyczyn, więc moje wymagania były: ma być prosta.
Ta moc która drzemie w tym silniku dla mnie jest wystarcza, poza tym te inżyniery które, konstruowały motorek już tam dobrze obliczyli siły nacisku: tłok-sworzeń-korbowód-panewka-wał.
Planując głowicę o tak wielką grubość, prędzej czy później te elementy dostaną w dupę.
Silniczek mam bdb stanie i szkoda mi go jest.
Co do uszczelniaczy zaworowych zamówiłem przez allegro w Jarosławiu. http://www.allegro.pl/sklep/10234841_ua ... e_id=4&p=0
Są dwa rodzaje, ja mam ze sprężynkami.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości