Strona 1 z 6

klepanie resorów

: czw sty 22, 2009 7:55 pm
autor: morte36
Witam mam pytanie ile można wyklepać resory aby bez trudu można było je z powrotem założyć na uaza?
Czy lepiej wyklepać trochę więcej bo mogą na początku znacznie opaść?
Jaki prześwit zrobić między górną krawędzią opony na nadkolem z przodu i z tyłu?
A wszystko to dlatego że mam opony 31'' i mi czasami w terenie obcierają o karoserie.

Re: klepanie resorów

: czw sty 22, 2009 8:20 pm
autor: losiek
Jak to jakieś ciężkie nalewajki to dorzuć ze dwa pióra bo inaczej to cały czas będzie siadać nawet na "nowym" resorze. Ja mam teraz +2 z tyłu i nalewajki simexy czeskie 31' i jest OK, ale jak sie zasuwa po zamarzniętej polnej drodze szybko to nie ma bata i tak czasem otrze. Fizyki nie oszukasz. Pewnie bardziej pomocne by sie tu okazały jakieś dystanse z 5-10mm albo felgi.

Re: klepanie resorów

: czw sty 22, 2009 8:58 pm
autor: morte36
A co mają ciężkie nalewki do osiadania resorów przecież resor dźwiga budę a nie opony?

Zastanawiałem się nad podniesieniem budy lub klepaniem resorów przy okazji resory bym nasmarował bo strasznie twarde są i by mi wyklepali na równo każdy jeden to bym miał pewność że prosto stoi i pióra by sprawdzili czy nie popękane.
A co do dorzucenia 2 piór to raczej by go bardziej utwardziło czego bym nie chciał wolał bym żeby był bardziej elastyczny.

Głównie obciera mi przednia opona przy skręcie bo wychodzi za obrys auta i szura o nadkole. A prześwit z tyłu miedzy oponą a nadkolem mam z 5cm i to chyba za mało z przodu trochę więcej ale nie dużo też.

http://picasaweb.google.pl/morte36/Uaz?feat=directlink

Re: klepanie resorów

: pt sty 23, 2009 12:11 am
autor: losiek
No w sumie to tak, ale przy ciężkich kołach można sobie pióra dokładać bo tak sie nie giba buda gdybyś zrobił to samo przy lżejszych.

Re: klepanie resorów

: pt sty 23, 2009 7:26 am
autor: apede
morte36 pisze:A co mają ciężkie nalewki do osiadania resorów przecież resor dźwiga budę a nie opony?
Ciezsze opony -> wieksza masa nieresorowana -> gorsze tlumienie drgan -> szybsze wypracowanie resorow.

Re: klepanie resorów

: pt sty 23, 2009 3:16 pm
autor: stef
Co do klepania resorów to na tym forum było już z milion razy i to długie prowadziliśmy wywody na ten temat. Tak więc daj szukaj a napewno znajdziesz.
A co do resorów to za dużo nie klep bo będziesz miał problem z założeniem.
Co do podnoszenia budy - lepiej zrób przedłużenie wieszaków niż podnoszenie samej budy. Bo im dłuższe śruby tym mogą mocniej rwać ci karoserię... i buda luzy może dostawać. Ale warto nieco podnieść budę... gdyż łatwiej jest błoto wygonić.

Re: klepanie resorów

: pt sty 23, 2009 4:11 pm
autor: carinus
Moje resory też już usiadły i myślę nad dołożeniem spreżyn do podniesienia budy.Wyciągnę ze 2-3 pióra i zobacze jak to bedzie chodzić.

Re: klepanie resorów

: pt sty 23, 2009 4:22 pm
autor: Balu-Balu
Generalnie oryginalna opona robiona do Uaza czyli Ya 192 ma wysokość 31" i ona o nic nie trze. Nie wiem o co tu chodzi z tym tarciem ?? Może masz za szerokie ?? Ja resory mam o zbliżonej paraboli co fabryka i jest ok. :)2

Re: klepanie resorów

: pt sty 23, 2009 4:24 pm
autor: maciejmlynarz
Co do klepania resorów to kolega na standardowych wieszakach klepał na 24cm (kładąc resor ugięciem do góry jest to odległość od ziemi do śruby sercowej). Ja mam przedłużone wieszaki i klepałem na 30 ale przyznaje że chyba troszkę przesadziłem :D

Re: klepanie resorów

: pt sty 23, 2009 4:25 pm
autor: carinus
Teraz tez mam założone Ya 192 i przy wygiętych w drugą strone resorach nic nie obciera.

Re: klepanie resorów

: pt sty 23, 2009 11:29 pm
autor: Olek1605
tylko że te opony mają 8,4 szerokości a kolega ma chyba 10,5 z tego co widziałem na zdjęciach. więc 2" to nie jest mało

Re: klepanie resorów

: sob sty 24, 2009 8:35 am
autor: morte36
dokładnie 31 x 10,5 x 15 i zapewne obciera bokami. Nie chcem modyfikować karoserii poszerzając nadkola no chyba że mi już rdza za mocno podskupie nadkola to podetne je.
Zastanawiałem się właśnie albo o podniesieniu budy ale tu mam dylemat bo właśnie zbyt wykokie podniesienie na tych 12 śrubach może sprawić że buda się bedzie bujac i wyrywać z podłogi śruby :D tak to przynajmiej widze.
A resory też podobno jak się wyklepie za barzo to na wieszaki się nie założy albo wieszaki bedą za bardzo naprężone i może się resor wyrwać ale o przedłużeniu wieszaków nie pomyslałem macie do tego jakieś fotki??
Ja mam przedłużone wieszaki i klepałem na 30 ale przyznaje że chyba troszkę przesadziłem
Masz jakieś fotki i ile cm jest prześwitu między kołem na nadkolem?

Ps: w galerii mam jedną fotkę jak mi zakładali koła i uaz wisiał w powietrzu a mosty się opóściły na dół i taki prześwit chciałbym mieć chyba :D

Re: klepanie resorów

: sob sty 24, 2009 12:31 pm
autor: maciejmlynarz
Zrobię fotki tych wieszaków. Podaj adres to Ci je podeślę.

Re: klepanie resorów

: ndz sty 25, 2009 8:17 am
autor: morte36
puściłem na PW

Re: klepanie resorów

: ndz sty 25, 2009 8:48 am
autor: morte36
coś chyba ten PW nie dojdzie na tym forum :D to tu pisze morte@morte.pl

Re: klepanie resorów

: ndz sty 25, 2009 10:53 am
autor: maciejmlynarz
Ok dzięki. Dziś albo jutro zmierzę wieszaki i porobię im fotki. Jak tylko się z tym uwinę to dostaniesz wszystko na pocztę.

Re: klepanie resorów

: ndz sty 25, 2009 11:47 am
autor: Didymos
Budę możesz w miarę bezpiecznie podnieść o jakieś 4 - 5cm, ale tak jak pisał Stef, warto, bo łatwiej wyczyścić ramę z błota, poza tym zbiorniki paliwa idą trochę do góry. Ja przy klepaniu resorów ustawiałem wieszaki tak, żeby odległość do sztywnego mocowania była najmniejsza, mierzyłem i na taki wymiar między uszami robiłem resory. Jak zabraknie te 3 - 4cm, to można resor naciągnąć, ale lepiej zrobić na gotowo. Po obciążeniu się ułoży i będzie OK. http://www.4x4.ee/rigs/kotkas/uaz469/mi ... _0001.html obejrzyj sobie tego uaza, tam dość sensownie są zrobione wieszaki.

Re: klepanie resorów

: ndz sty 25, 2009 5:38 pm
autor: morte36
a co myślicie o tym żeby dać dystans między mostem a resorem i ile w taki sposób można podnieść?

Re: klepanie resorów

: ndz sty 25, 2009 5:52 pm
autor: Takayuki
morte36 pisze:a co myślicie o tym żeby dać dystans między mostem a resorem i ile w taki sposób można podnieść?
Było :D
Ja mam 2cm pod resorem i 5cm klocek pod wieszakiem czyli w sumie 4cm liftu. Fotki:
http://totoro.mine.nu/uaz/lift/

Re: klepanie resorów

: pn sty 26, 2009 8:12 am
autor: zyjo
Taż chce podnieś swojego uaza i myślałem właśnie o podłożeniu metalowych klocków pod resory ale mechanik podpowiadał że wystarczy podłożyć tylko od strony mocowania resoru bez wieszaka i to i tak da efekt podniesienia.Myślałem o klockach około 5 cm wysokich, tylko czy jednostrone podkładanie klocków coś da?

Re: klepanie resorów

: pn sty 26, 2009 9:02 am
autor: stef
Takayuki pisze:
morte36 pisze:a co myślicie o tym żeby dać dystans między mostem a resorem i ile w taki sposób można podnieść?
Było :D
Ja mam 2cm pod resorem i 5cm klocek pod wieszakiem czyli w sumie 4cm liftu. Fotki:
http://totoro.mine.nu/uaz/lift/
Opony masz 31 cali??
Bo nie wygląda na mocno podniesionego.

Re: klepanie resorów

: pn sty 26, 2009 9:23 am
autor: Takayuki
zyjo - tak, da... ale 5cm pod resor to nie wiem czy nie za dużo - i na pewno będziesz musiał strzemiona dłuższe dać [przy moich 2cm oryginalne były na styk]
stef - tak, 31 nalewki, uragano wolf bodajże. Resory oryginały nie klepane :)

Re: klepanie resorów

: pn sty 26, 2009 11:23 am
autor: stef
Ja tak jak pisałem. resory klepałem w 2005 roku. resory klepałem do wymiaru podanego w instrukcji - niestety nie pamiętam już dokładnie ile cm miał mieć promień głównego pióra.
fotka pomiżej została zrobiona w 2007 roku, bo budowie domu, gdzie niestety ale tylne resory dostały nieźle w kość... 1 tona cementu spokojnie mieści sie do uaza i jest wtedy niesamowicie komfortowy jeżeli chodzi o miękkość zawieszenia :)
Nic nie podnosiłem jeżeli chodzi o lift zawieszenia. jedynie pomiędzy budą a ramą zostały dodane dodatkowe gumowe podkładki o wysokości 1 cm. Dzięki temu ładnie wylatuje błoto pod ciśnieniem wody.
opony jak widać - oryginał radziecki.
i tak się zastanawiam. jeśli ładujecie 31 cali to po co robić lift?? i kombinować?? podkładać, przedłużać...?? Serio nich ktoś poda sensowny argument.
a pytam, bo zamierzam kupić nowe opony, 31x10,5 i może naprawdę lift zawieszenia jest potrzebny przy szerszych oponach??
dlatego pytam bez żadnych sarkastycznych podtekstów.
Obrazek

Re: klepanie resorów

: pn sty 26, 2009 12:25 pm
autor: HAndy
Doświadczeni koledzy powiedzieli mi że bez żadnych zmian mogę założyć opony 31x10,5 . Kupiłem 31x10,5 nalewki uragano wolf i jeżdżę bez problemów. Przy maksymalnym skręcie delikatnie ocierają ale się staram o tym pamiętać i nie zdarza się właściwie taka sytuacja. Resory myślę że mam oryginalne.

Re: klepanie resorów

: pn sty 26, 2009 3:42 pm
autor: stef
HAndy pisze:Doświadczeni koledzy powiedzieli mi że bez żadnych zmian mogę założyć opony 31x10,5 . Kupiłem 31x10,5 nalewki uragano wolf i jeżdżę bez problemów. Przy maksymalnym skręcie delikatnie ocierają ale się staram o tym pamiętać i nie zdarza się właściwie taka sytuacja. Resory myślę że mam oryginalne.
no właśnie i ja dużo słyszałem i widziałem, że 31x10,5 bez problemu wchodzą. a z tym skrętem to dla bezpieczeństwa trzeba wyregulować na zderzakach aby maksymalny skręt zmniejszyć.