Wspomaganei kierownicy
Moderator: Student
Wspomaganei kierownicy
Może ktoś ma 4c90 i wspomaganie kierownicy, prosiłbym o podpowiedź gdzie zamontowaliście pomę wsopmagania, przekładnie od e34 spasowalem już, ale nie mieści mi sie pompa miedzy kołem pasowym na wale a przekładnią. Może ktoś ma jakieś fotki?
Re: Wspomaganei kierownicy
Po przeciwnej stronie a altek na górę nad przekładnią
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Wspomaganei kierownicy
a masz moze jakies fotki poglądowe?
Re: Wspomaganei kierownicy
Nieszychu pisze:a masz moze jakies fotki poglądowe?
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Wspomaganei kierownicy
pod alternatorem mieściła się oryg. pompa wsp ruska
Re: Wspomaganei kierownicy
A jest jakaś zasada że przekładnia musi być niżej lub wyżej od pompy?
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Wspomaganei kierownicy
To zależy od zastosowanej pompy. Jeżeli pompę masz z oddzielnym zbiorniczkiem (np BMW), to jest to nieistotne, ważne by zbiorniczek był ponad wszystkimi
, wtedy nie będzie się zapowietrzać. Ja w swoim UAZie mam kolumnę BMW a pompę zintegrowaną ze zbiorniczkiem FORDA i jakoś to robi, ale polecam zrobić jakąś chłodniczkę, bo w ostrzejszym terenie płyn lubi się dość mocno zagrzać.

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Re: Wspomaganei kierownicy
pod alltkem sie nie zmieści, wypada łapa...
Re: Wspomaganei kierownicy
masz pompe ze zbiorniczkiem?
Re: Wspomaganei kierownicy
oddzielnie, przekladnia, pompa zbirniczek, przewody wszytko od e34.
Re: Wspomaganei kierownicy
jeśli wyszło mi że przewody są za krótkie to można je przeciąć w polowie i przedłużyć takim samym przekrojem na jakiś rurkach, czy ciśnienie jest takie duże że zsadzi przy zaciskaniu na metalowe opaski?
Re: Wspomaganei kierownicy
Jeden z tych przewodów to zasilanie i jest ciśnieniowy więc ciąć nie można. Drugi to powrót do pompy i ten śmiało można przedłużać.



Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Wspomaganei kierownicy
eh, właśnie ten jest za krótki...
Re: Wspomaganei kierownicy
szychu pisze:eh, właśnie ten jest za krótki...
Ja, jak wkładałem od merca to pamiętam, że przewody można łączyć. Tzn. jak masz dwa zasilające to one się ze sobą łączą bez przerabiania końcówek

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Wspomaganei kierownicy
A jaki problem udać się do jakiegoś sklepu np. z częściami do maszyn rolniczych i zamówić sobie przewód jaki potrzeba bez łączeń, przerabiania i innego druciarstwa, które zwykle w najmniej odpowiedniej chwili zawiedzie 

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Re: Wspomaganei kierownicy
podjedź tam gdzie robią hydraulike do maszyn(koparki i takie) dorobią na wymiar
koszt niewielki 


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Wspomaganei kierownicy
podjade, dam znać co wykombinują.
Re: Wspomaganei kierownicy
tylko weź stary na wymiar bo mogą końcówek nie mieć to ci zakują na starych a tylko nowy wąż dadzą 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Wspomaganei kierownicy
Parę dni temu w sklepie żuk/nysa/kamaz/star/jelcz/... za wąż 90 cm z jednej strony merc pod kątem prostym z drugiej oczko 16mm (ford) zapłaciłem 60 zł (z vat) nie chcieli starych końcówek, wszystko mają, nie ma co kombinować.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
Re: Wspomaganei kierownicy
pompę zamontowałem, mam zagwozdkę tj: zbiorniczek, przekladnia i pompa maja 2 rozmiary oczek zakutych na wężach, tylko na zbiorniczku mam oznaczenie wyjscie i powrót, nie wiem jak traktować wieksze oczko na pompie to bedzie wejscie do płynu czy wyjście?
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Wspomaganei kierownicy
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 9:38 pm przez piotr oskwarek, łącznie zmieniany 1 raz.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Re: Wspomaganei kierownicy
wielkie dzięki, działam dalej 

Re: Wspomaganei kierownicy
złożyłem wszystko do kupy, zalane płynem, nie mam jeszcze kół i kierownicy i nie mam jak sprawdzić czy działa i tu mam pytanie czy bez pracującego silnika powinno chlupać w przekładni? czy jest zapowietrzona i trzeba odpowietrzyć.
Re: Wspomaganei kierownicy
Jak odpalisz silnik to skręć kierownicą do oporu w lewo /prawo. Tak kilka razy i się odpowietrzy samo. 

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Wspomaganei kierownicy
ok, tylko ją dorobie, zrobie jak mówisz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość