Strona 1 z 2

Wspomaganei kierownicy

: ndz lut 15, 2009 10:10 am
autor: szychu
Może ktoś ma 4c90 i wspomaganie kierownicy, prosiłbym o podpowiedź gdzie zamontowaliście pomę wsopmagania, przekładnie od e34 spasowalem już, ale nie mieści mi sie pompa miedzy kołem pasowym na wale a przekładnią. Może ktoś ma jakieś fotki?

Re: Wspomaganei kierownicy

: ndz lut 15, 2009 8:14 pm
autor: klucz13
Po przeciwnej stronie a altek na górę nad przekładnią

Re: Wspomaganei kierownicy

: ndz lut 15, 2009 8:20 pm
autor: szychu
a masz moze jakies fotki poglądowe?

Re: Wspomaganei kierownicy

: ndz lut 15, 2009 8:22 pm
autor: klucz13
szychu pisze:a masz moze jakies fotki poglądowe?
Nie

Re: Wspomaganei kierownicy

: ndz lut 15, 2009 8:47 pm
autor: kita
pod alternatorem mieściła się oryg. pompa wsp ruska

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 16, 2009 11:48 am
autor: szychu
A jest jakaś zasada że przekładnia musi być niżej lub wyżej od pompy?

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 16, 2009 3:14 pm
autor: piotr oskwarek
To zależy od zastosowanej pompy. Jeżeli pompę masz z oddzielnym zbiorniczkiem (np BMW), to jest to nieistotne, ważne by zbiorniczek był ponad wszystkimi :), wtedy nie będzie się zapowietrzać. Ja w swoim UAZie mam kolumnę BMW a pompę zintegrowaną ze zbiorniczkiem FORDA i jakoś to robi, ale polecam zrobić jakąś chłodniczkę, bo w ostrzejszym terenie płyn lubi się dość mocno zagrzać.

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 16, 2009 7:11 pm
autor: szychu
pod alltkem sie nie zmieści, wypada łapa...

Re: Wspomaganei kierownicy

: wt lut 17, 2009 8:28 am
autor: kita
masz pompe ze zbiorniczkiem?

Re: Wspomaganei kierownicy

: wt lut 17, 2009 8:59 am
autor: szychu
oddzielnie, przekladnia, pompa zbirniczek, przewody wszytko od e34.

Re: Wspomaganei kierownicy

: ndz lut 22, 2009 7:45 pm
autor: szychu
jeśli wyszło mi że przewody są za krótkie to można je przeciąć w polowie i przedłużyć takim samym przekrojem na jakiś rurkach, czy ciśnienie jest takie duże że zsadzi przy zaciskaniu na metalowe opaski?

Re: Wspomaganei kierownicy

: ndz lut 22, 2009 8:06 pm
autor: Balu-Balu
Jeden z tych przewodów to zasilanie i jest ciśnieniowy więc ciąć nie można. Drugi to powrót do pompy i ten śmiało można przedłużać. :)13 :)21

Re: Wspomaganei kierownicy

: ndz lut 22, 2009 8:54 pm
autor: szychu
eh, właśnie ten jest za krótki...

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 23, 2009 10:19 am
autor: Balu-Balu
szychu pisze:eh, właśnie ten jest za krótki...

Ja, jak wkładałem od merca to pamiętam, że przewody można łączyć. Tzn. jak masz dwa zasilające to one się ze sobą łączą bez przerabiania końcówek :)21

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 23, 2009 10:35 am
autor: Piter69A
A jaki problem udać się do jakiegoś sklepu np. z częściami do maszyn rolniczych i zamówić sobie przewód jaki potrzeba bez łączeń, przerabiania i innego druciarstwa, które zwykle w najmniej odpowiedniej chwili zawiedzie :)3

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 23, 2009 10:47 am
autor: lbl78
podjedź tam gdzie robią hydraulike do maszyn(koparki i takie) dorobią na wymiar :)2 koszt niewielki :wink:

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 23, 2009 11:43 am
autor: szychu
podjade, dam znać co wykombinują.

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 23, 2009 2:03 pm
autor: lbl78
tylko weź stary na wymiar bo mogą końcówek nie mieć to ci zakują na starych a tylko nowy wąż dadzą :)2

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 23, 2009 3:58 pm
autor: kedek
Parę dni temu w sklepie żuk/nysa/kamaz/star/jelcz/... za wąż 90 cm z jednej strony merc pod kątem prostym z drugiej oczko 16mm (ford) zapłaciłem 60 zł (z vat) nie chcieli starych końcówek, wszystko mają, nie ma co kombinować.

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 23, 2009 8:56 pm
autor: szychu
pompę zamontowałem, mam zagwozdkę tj: zbiorniczek, przekladnia i pompa maja 2 rozmiary oczek zakutych na wężach, tylko na zbiorniczku mam oznaczenie wyjscie i powrót, nie wiem jak traktować wieksze oczko na pompie to bedzie wejscie do płynu czy wyjście?

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 23, 2009 9:22 pm
autor: piotr oskwarek
Proszę, tu powinieneś widzieć co i jak:
Obrazek

Re: Wspomaganei kierownicy

: pn lut 23, 2009 9:35 pm
autor: szychu
wielkie dzięki, działam dalej ;)

Re: Wspomaganei kierownicy

: pt lut 27, 2009 8:09 pm
autor: szychu
złożyłem wszystko do kupy, zalane płynem, nie mam jeszcze kół i kierownicy i nie mam jak sprawdzić czy działa i tu mam pytanie czy bez pracującego silnika powinno chlupać w przekładni? czy jest zapowietrzona i trzeba odpowietrzyć.

Re: Wspomaganei kierownicy

: sob lut 28, 2009 10:07 am
autor: Balu-Balu
Jak odpalisz silnik to skręć kierownicą do oporu w lewo /prawo. Tak kilka razy i się odpowietrzy samo. :)21

Re: Wspomaganei kierownicy

: sob lut 28, 2009 10:24 am
autor: szychu
ok, tylko ją dorobie, zrobie jak mówisz.