Strona 1 z 2
Wspomaganei kierownicy
: ndz lut 15, 2009 10:10 am
autor: szychu
Może ktoś ma 4c90 i wspomaganie kierownicy, prosiłbym o podpowiedź gdzie zamontowaliście pomę wsopmagania, przekładnie od e34 spasowalem już, ale nie mieści mi sie pompa miedzy kołem pasowym na wale a przekładnią. Może ktoś ma jakieś fotki?
Re: Wspomaganei kierownicy
: ndz lut 15, 2009 8:14 pm
autor: klucz13
Po przeciwnej stronie a altek na górę nad przekładnią
Re: Wspomaganei kierownicy
: ndz lut 15, 2009 8:20 pm
autor: szychu
a masz moze jakies fotki poglądowe?
Re: Wspomaganei kierownicy
: ndz lut 15, 2009 8:22 pm
autor: klucz13
szychu pisze:a masz moze jakies fotki poglądowe?
Nie
Re: Wspomaganei kierownicy
: ndz lut 15, 2009 8:47 pm
autor: kita
pod alternatorem mieściła się oryg. pompa wsp ruska
Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 16, 2009 11:48 am
autor: szychu
A jest jakaś zasada że przekładnia musi być niżej lub wyżej od pompy?
Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 16, 2009 3:14 pm
autor: piotr oskwarek
To zależy od zastosowanej pompy. Jeżeli pompę masz z oddzielnym zbiorniczkiem (np BMW), to jest to nieistotne, ważne by zbiorniczek był ponad wszystkimi

, wtedy nie będzie się zapowietrzać. Ja w swoim UAZie mam kolumnę BMW a pompę zintegrowaną ze zbiorniczkiem FORDA i jakoś to robi, ale polecam zrobić jakąś chłodniczkę, bo w ostrzejszym terenie płyn lubi się dość mocno zagrzać.
Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 16, 2009 7:11 pm
autor: szychu
pod alltkem sie nie zmieści, wypada łapa...
Re: Wspomaganei kierownicy
: wt lut 17, 2009 8:28 am
autor: kita
masz pompe ze zbiorniczkiem?
Re: Wspomaganei kierownicy
: wt lut 17, 2009 8:59 am
autor: szychu
oddzielnie, przekladnia, pompa zbirniczek, przewody wszytko od e34.
Re: Wspomaganei kierownicy
: ndz lut 22, 2009 7:45 pm
autor: szychu
jeśli wyszło mi że przewody są za krótkie to można je przeciąć w polowie i przedłużyć takim samym przekrojem na jakiś rurkach, czy ciśnienie jest takie duże że zsadzi przy zaciskaniu na metalowe opaski?
Re: Wspomaganei kierownicy
: ndz lut 22, 2009 8:06 pm
autor: Balu-Balu
Jeden z tych przewodów to zasilanie i jest ciśnieniowy więc ciąć nie można. Drugi to powrót do pompy i ten śmiało można przedłużać.

Re: Wspomaganei kierownicy
: ndz lut 22, 2009 8:54 pm
autor: szychu
eh, właśnie ten jest za krótki...
Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 23, 2009 10:19 am
autor: Balu-Balu
szychu pisze:eh, właśnie ten jest za krótki...
Ja, jak wkładałem od merca to pamiętam, że przewody można łączyć. Tzn. jak masz dwa zasilające to one się ze sobą łączą bez przerabiania końcówek

Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 23, 2009 10:35 am
autor: Piter69A
A jaki problem udać się do jakiegoś sklepu np. z częściami do maszyn rolniczych i zamówić sobie przewód jaki potrzeba bez łączeń, przerabiania i innego druciarstwa, które zwykle w najmniej odpowiedniej chwili zawiedzie

Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 23, 2009 10:47 am
autor: lbl78
podjedź tam gdzie robią hydraulike do maszyn(koparki i takie) dorobią na wymiar

koszt niewielki

Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 23, 2009 11:43 am
autor: szychu
podjade, dam znać co wykombinują.
Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 23, 2009 2:03 pm
autor: lbl78
tylko weź stary na wymiar bo mogą końcówek nie mieć to ci zakują na starych a tylko nowy wąż dadzą

Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 23, 2009 3:58 pm
autor: kedek
Parę dni temu w sklepie żuk/nysa/kamaz/star/jelcz/... za wąż 90 cm z jednej strony merc pod kątem prostym z drugiej oczko 16mm (ford) zapłaciłem 60 zł (z vat) nie chcieli starych końcówek, wszystko mają, nie ma co kombinować.
Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 23, 2009 8:56 pm
autor: szychu
pompę zamontowałem, mam zagwozdkę tj: zbiorniczek, przekladnia i pompa maja 2 rozmiary oczek zakutych na wężach, tylko na zbiorniczku mam oznaczenie wyjscie i powrót, nie wiem jak traktować wieksze oczko na pompie to bedzie wejscie do płynu czy wyjście?
Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 23, 2009 9:22 pm
autor: piotr oskwarek
Proszę, tu powinieneś widzieć co i jak:

Re: Wspomaganei kierownicy
: pn lut 23, 2009 9:35 pm
autor: szychu
wielkie dzięki, działam dalej

Re: Wspomaganei kierownicy
: pt lut 27, 2009 8:09 pm
autor: szychu
złożyłem wszystko do kupy, zalane płynem, nie mam jeszcze kół i kierownicy i nie mam jak sprawdzić czy działa i tu mam pytanie czy bez pracującego silnika powinno chlupać w przekładni? czy jest zapowietrzona i trzeba odpowietrzyć.
Re: Wspomaganei kierownicy
: sob lut 28, 2009 10:07 am
autor: Balu-Balu
Jak odpalisz silnik to skręć kierownicą do oporu w lewo /prawo. Tak kilka razy i się odpowietrzy samo.

Re: Wspomaganei kierownicy
: sob lut 28, 2009 10:24 am
autor: szychu
ok, tylko ją dorobie, zrobie jak mówisz.