Strona 1 z 2
Springi
: pn lut 16, 2009 12:18 pm
autor: Jarem
Witam wszystkich zaglądających do tego działu forum
Jako że mam w gaziku ramę uaza dlatego zadaję pytanie tytaj.
Podjąłem decyzje o założeniu springów do gaza i pojawiło się pierwsze pytanie - od czego zaadoptować sprężyny
Myślałem o oryginalnych UAZowych ale jak wygląda ta sprawa finansowo i jak jest z dostępnością tych sprężyn w Polsce
Za wszystkie sugestie z góry dziękuje

Re: Springi
: pn lut 16, 2009 8:31 pm
autor: carinus
Pogadaj z L80,on motał już dosyć dawno te sprężynki i coś powinien wiedzieć na ten temat.
Re: Springi
: pn lut 16, 2009 8:55 pm
autor: Jarem
właśnie rozmawiam

Re: Springi
: wt lut 17, 2009 1:38 pm
autor: piotrek_uaz
Jarem pisze:właśnie rozmawiam

Jak bys mial jakies info to podziel sie na forum

Re: Springi
: wt lut 17, 2009 1:54 pm
autor: Kruk
ja mam z patrola

Re: Springi
: wt lut 17, 2009 3:06 pm
autor: Jarem
Kruk pisze:ja mam z patrola

z jakiego patrola

i jak działają

Re: Springi
: wt lut 17, 2009 7:28 pm
autor: Kruk
od GR y60 2,8 ale jak działają to nie wiem samochód jeszcze w budowie
ale mi się wydaje że będzie dobrze robić...jak coś to do parcha jest bardzo duży wybór sprężyn można kombinować..
Re: Springi
: wt lut 17, 2009 7:32 pm
autor: UAZ Adventure
Prosimy o porady, uwagi i foty dla potomnych

Re: Springi
: wt lut 17, 2009 9:29 pm
autor: Piter69A
z Toyoty LJ tez dobrze sie nadaja

, chyba nawet lepiej niz z Parcha bo toyka lzejsza, bardziej do UAZa masa zblizona

Re: Springi
: śr lut 18, 2009 8:20 am
autor: Jarem
Piter69A pisze:z Toyoty LJ tez dobrze sie nadaja

, chyba nawet lepiej niz z Parcha bo toyka lzejsza, bardziej do UAZa masa zblizona

dziękować
a co sądzicie o sprężynach z disco

Re: Springi
: śr lut 18, 2009 11:44 am
autor: UAZ Adventure
Ja już zakupiłem zestaw wahaczy i sprężyn z LR discovery i będę to wciskał do Uaz-a

Re: Springi
: śr lut 18, 2009 12:23 pm
autor: piotrek_uaz
A po ktorej stronie ramy pakujecie sprezyny z tylu ? Do wewnatrz ramy czy miedzy rama a kolem ?
Re: Springi
: śr lut 18, 2009 4:41 pm
autor: Jarem
jeśli chodzi o mnie to raczej na zewnątrz ale to może ulec zmianie w trakcie krzesania iskier

Re: Springi
: śr lut 18, 2009 4:52 pm
autor: Balu-Balu
Ciekawe, jak który zmota to niech zda relację i wrzuci foty.

Re: Springi
: śr lut 18, 2009 5:14 pm
autor: Piter69A
sprezyny tylne od wewnatrz
Rama UAZa jest z tylu szeroka i nawet most z GR nie ma na tyle szerokiego rozstawu gniazd zeby sprezyny dac na zewnatrz ramy

Re: Springi
: śr lut 18, 2009 5:23 pm
autor: UAZ Adventure
Piter69A pisze:sprezyny tylne od wewnatrz
Rama UAZa jest z tylu szeroka i nawet most z GR nie ma na tyle szerokiego rozstawu gniazd zeby sprezyny dac na zewnatrz ramy

Akurat co do GR-a to ma on bardzo wąsko rozmieszczone gniazda sprężyn, land rover ma znacznie szerzej
Re: Springi
: śr lut 18, 2009 5:45 pm
autor: Kruk
sprężyny z tyłu wewnątrz ramy inaczej nie dasz rady chyba że szerokie mosty z bizona będą

uaz ma szeroką ramę z tyłu.....
ja mam mosty gr i sprężyny wewnątrz ramy a i kielichy na moście musiałem przespawać...
Re: Springi
: śr lut 18, 2009 6:46 pm
autor: Jarem
w takim razie będą wewnątrz wiem tylko że na 100% będzie "A" wahacz
a fotki na 100% zamieszczę
Re: Springi
: śr lut 18, 2009 8:11 pm
autor: Doktor200
nie masz szans na zewnatrz spring z tylu, w patrolowskich 260/160 jeszcze gorzej z racji ze sa krotrze 2 cm od orginalnych na strone, co do mostow GRata to niewiem
Re: Springi
: śr lut 18, 2009 8:49 pm
autor: Jarem
wszystko wyjdzie w trakcie

podejrzewam że przynajmniej przód stanie na springach do końca marca
a pierwszy test na imprezie w okolicach Grójca - na przeszkodzie motaniu może stanąć jedynie mróz - bo
gdy ręce będą przymarzają do żelastwa to i robota się nie klei...
Re: Springi
: czw lut 19, 2009 1:24 pm
autor: piotrek_uaz
Kruk pisze:sprężyny z tyłu wewnątrz ramy inaczej nie dasz rady chyba że szerokie mosty z bizona będą

uaz ma szeroką ramę z tyłu.....
ja mam mosty gr i sprężyny wewnątrz ramy a i kielichy na moście musiałem przespawać...
Zrobilbys jakies zdjecia konstrukcji

Re: Springi
: czw lut 19, 2009 3:43 pm
autor: carinus
Co myslicie o wywaleniu kilku piór z resora i wstawieniu sprężyny dla podniesienia budy.Wtedy nie musiałbym klepać resorów i mniej roboty z motaniem wahaczy,drązków itp.
Re: Springi
: czw lut 19, 2009 4:13 pm
autor: piotrek_uaz
carinus pisze:Co myslicie o wywaleniu kilku piór z resora i wstawieniu sprężyny dla podniesienia budy.Wtedy nie musiałbym klepać resorów i mniej roboty z motaniem wahaczy,drązków itp.
Widzialem kiedys takie cos na jakims rajdzie w UAZie. Jakostam dzialalo . Konstruktor twierdzil ze dziala lepiej niz sam resor.
Re: Springi
: czw lut 19, 2009 8:47 pm
autor: carinus
W sumie pracy mniej bo wystarczy wstawić gniazda spręzyn i usunąć parę piórek.Może ktoś jeszcze zna sprawdzone tego typu rozwiązanie?
Re: Springi
: pt lut 20, 2009 9:36 am
autor: cezii
Jak to działa można by się dowiedzieć od właściciela lub byłego właściciela tego Uazika
http://moto.allegro.pl/item544379132_ua ... zedam.html
Za dużo to tych piór ująć chyba nie można , bo siły jakie działaja na most w terenie są raczej duże i można by było przeskoczyć własny przedni most jak takie jedno piórko by pękło. Z resztą wystarczy popatrzeć sobie na wachacze , które wątłej konstrukcji raczej nie są.