
Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Moderator: Student
Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Witam Kolegów. Czy splanowanie głowicy (o 1mm) od standartowego silnika uaza z filtrem olejowym po stronie kolektorów wpłynie ujemnie na trwałośc silnika
?? czy bardzo zmniejszy się elastycznośc ?

http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
- piterek77
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 8:13 am
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Ja niedawno, przy okazji remontu splanowałem o 3 mm, ale silnik jeszcze leży w garażu i czeka na lepszą pogodę żeby go zamontować
Jakie będą tego skutki nie wiem, ale uaz ma niski stopień sprężania i jak go trochę się podniesie to nie powinno mu zaszkodzić 


The UAZ 469Beast , Pajero I silver
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Nic się nie stanie a nawet polepszy


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Tylko mu się polepszy!
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Witam.Myślę że przy 1mm zmiana będzie nie do wychwycenia,ale zkolei dalsze planowanie prowadzi do zmniejszenia komory spalania a co dalej do zwiększenia stopnia spręzania i zmianą momentu obrotowego w kierunku wyższych obrotów.Moim zdaniwm lepsze wyniki może dać przeróbka wałka rozrządu.Zyczę powodzenia.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Z moich doświadczeń to 1 mm jest w granicach rozsądku i jest już odczuwalne , kumpel splanował ok 3 mm a nie miał rewelacyjnego ciśnienia na panewkach-efekt był nawet szybki- parę wypadów w teren zanik całkowicie ciśnienia oleju, później klepanie panewek, a na koniec na pożegnanie silnika w Uazie urwanie korbowodu-ale silnik dzielnie pracował do samego końca
. Wg mnie podwyższanie kompresji poprzez planowanie głowicy w znacznym stopniu to tylko przy dobrym silniku lub od razu po remoncie przy dobrej kompresji i wysokim ciśnieniu oleju.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Aro 243 3.2 D
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
właśnie mam rozebrany silnik, muszę chyba wymienic wał na nowy nominał, bo ma już 4 szlif i ciśnienie na gorącym rzędu 1atm. wał jest dośc miekki i nie wiem czy robienie 5 bądź 6 szlifu ma jakiś sens, szczególnie, że 1,5mm ubytku to już bardzo dużo. dlatego myślę o nieznacznym zwiększeniu sprężania, głównie ze względu na nieznaczną oszczędnośc paliwa, bo wiadomo, że mocy nie przybędzie bo tak prostej modyfikacji. przydałby się też nieco większy moment obrotowy. ale nic kosztem trwałości, bo wiadomo jakie te silniki są i zaraz jak nie wydmucha uszczelkę to pójdą panewki itd.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
W sobotę odpalam mój silnik na planowanej o 2,5mm głowicy.Każde zwiększenie stopnia sprężanie podniesie sprawność spalania a tym samym moment obrotowy.Jak jeszcze pobawimy się w zmianę geometri i długości dolotu i wydechu to można dowolnie przesuwać moment.W temacie trwałości to dużo zależy od sposobu traktowania silnika.Silnik musi pracować na odpowiednich obrotach w stosunku do obciązenia.Jezeli będziemy cisnąć mu gaz pod górkę lub w bagnie na IV biegu przy 1,5tys.obr. to korby na pewno nam nie wytrzymają a panewki rozjadą się jak żaby pod walcem.Nawet wysilonym silnikiem możemy pojeżdzić długo ale trzeba o niego dbać.Oleje na pewno nie moga być byle jakie bo pozrywamy film szybciej niż myślimy i zatarcie gwarantowane.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
właśnie. jaki olej
?? ja dawałem najpierw lotos mineralny, potem specjal czy selektol jak stracił ciśnienie na panewkach. ale są to najgorsze oleje. ale dbałem o częste wymiany i oczywiście poziom. tak że jak rozebrałem silnik to mam prawie czysty olej. druga sprawa - głowica z okrągłymi kolektorami, a silnik z filtrem po stronie kolektorów to uazo-wołga czy zwykły uaz ? jeśli uazowołga - czy 1mm to nie za dużo ?

http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Witam.Od razu pytanie do skyrafał.co to znaczy miękki wał?Czym ew to mierzyłeś?O możliwości szlifu wału decyduje jego średnica ponieważ fabryka przewiduje wymiar 58.00 nominał do 56.50 ostatni szlif dla czopów korbowodowych oraz odpowiednio 64.00 i 62.50 dla głównych.Czasami jeżeli jest duży owal to niekiedy należy wykonać szlif o dwa wymiary.Ale o tym decyduje szlifierz po wykonaniu pomiarów.Normalny użytkownik na ogół nie posiada odpowiednich przyrządów.Samo frezowanie głowicy z reguły nic nie daje i lepiej sobie tym nie zawracać głowy.To może być jeden z elementów podniesienia mocy ale na pewno sam niczego nie wniesie.Moment ucieknie w kierunku wyższych obrotów czyli nie będzie już całkiem z dołu.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Ja bardzo miło wspominam pracę silnika po splanowaniu ...eeee... nie pamiętam o ile, ale napewno gruuuubo więcej niż milimetr! Lepsza kultura pracy, wyższy moment ( przy wyższych obrotach), itp Te silniki są generalnie tak odprężone ( co by spalać gówniane nawet paliwo), że splanowanie 1 czy 2,5 milimetra nie zaszkodzi! No, chyba że silnik już naprawdę kona. Ale co go nie zabije to go wzmocni!



Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Dlatego może warto zalać silnik jakimś lepszej klasy olejem.Wydatek chyba nieporównywalnie mniejszy niż remont dołu silnika.Oleje mineralne przy wyższych temperaturach zmieniają swoją konsystencje,gęstość a syntetyczne mają ten parametr przez cały czas identyczny.Poszukaj jakiegoś minerału Texaco,Motul,Quaker State,itp.skyrafal pisze:właśnie. jaki olej?? ja dawałem najpierw lotos mineralny, potem specjal czy selektol jak stracił ciśnienie na panewkach. ale są to najgorsze oleje.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Do tych silników nie ma sensu lać Bóg wie jakich mazideł!
Oczywiście żaden selektol! Mineralny Lotos w zupełności wystarczy! Jeździłem w rempstach kilka sezonów na Lotosie i nic nigdy się z silnikiem nie stało!
Pogrzebałem w pamięci- na jednym i tym samym silniku (!) i lotosie jeździłem 9 sezonów, w tym chyba 4 rempstowe!
Wcześniej do UAZa lałem ELF-a.
Oczywiście żaden selektol! Mineralny Lotos w zupełności wystarczy! Jeździłem w rempstach kilka sezonów na Lotosie i nic nigdy się z silnikiem nie stało!
Pogrzebałem w pamięci- na jednym i tym samym silniku (!) i lotosie jeździłem 9 sezonów, w tym chyba 4 rempstowe!
Wcześniej do UAZa lałem ELF-a.
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Mineralny lotos jest chyba najgorszym badziewiem na rynku ale po zwiekszeniu nacisków i obciążenia silnika lepiej wlać trochę lepszy olej.Sczególnie kiedy ciśnienie na układzie nie jest zbyt wysokie.Cena nie jest drastycznie większa ale smarowanie nieporównywalnie lepsze.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
mozna wiedziec na czym opierasz ta wiedze?carinus pisze:Mineralny lotos jest chyba najgorszym badziewiem na rynku
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
po czym wnosisz, że jest badziewny???
Skoro spełnia norme SPJ ( jesli mnie pamięć nie myli), to czym wyjatkowym się różni od innego oleju "wiodących producentów" o tej samej normie?
Kiedy konstruktorzy tworzyli ten silnik, nawet w najsmielszych snach nie wyobrażali sobie normy SPJ!
Jak jest w instrukcji? - olej wrzecionowy zmieszany z jakimśtam...
Jestem zwolennikiem zalewania silników ( nawet naszych kochanych złomów) jak najlepszym olejem, ale nie popadajmy w paranoje! To nie Formuła 1
Po pierwszym wjechaniu w bagienko z nieszczelnym bagnetem, Twój megazajebisty olej będzie tyle samo wart co selektol!
Skoro spełnia norme SPJ ( jesli mnie pamięć nie myli), to czym wyjatkowym się różni od innego oleju "wiodących producentów" o tej samej normie?
Kiedy konstruktorzy tworzyli ten silnik, nawet w najsmielszych snach nie wyobrażali sobie normy SPJ!
Jak jest w instrukcji? - olej wrzecionowy zmieszany z jakimśtam...
Jestem zwolennikiem zalewania silników ( nawet naszych kochanych złomów) jak najlepszym olejem, ale nie popadajmy w paranoje! To nie Formuła 1

Po pierwszym wjechaniu w bagienko z nieszczelnym bagnetem, Twój megazajebisty olej będzie tyle samo wart co selektol!
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Więc jaki olej polecacie ? ciekawe jak działa taki ruski specyfik Modyfikator Plus ? osobiście nie mam przekonania co do utwardzania metalu w temperaturze gorącego oleju. Ale może chociaż zmniejsza tarcie w jakiś tam sposób. tylko że To kosztuje 150zł.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
- piterek77
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 8:13 am
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Ja zalewam Mobila 15w-40, ale nie dlatego że taki jest najlepszy tylko dostałem go od znajomego, jak chcesz lepszy od selektolu, to zalej jakiś firmowy ale mineralny, nie polecam syntetyków-pojawią się wycieki.
Lotos mineralny jest ok.
Lotos mineralny jest ok.
The UAZ 469Beast , Pajero I silver
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Jak napisał @piterek77, zalej jakikolwiek firmowy 15W40 (nie mylić z WD-40
), i bedzie miodzio!
Broń Boże syntetyk! Jest zbyt dobry-czytaj: rozpuszcza nagar i cieknie zewsząd!

Broń Boże syntetyk! Jest zbyt dobry-czytaj: rozpuszcza nagar i cieknie zewsząd!
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
zastanawiałem się nad gęstszym pół-syntetykiem. nagaru nie będzie, bo silnik będzie miał nowe wnętrze łącznie z pompą olejową. gdy się wszystko porządnie poskręca na silikonie to nie powinno byc wycieków. właśnie wszyscy leją oleje mineralne, a przecież pompa bez problemu zapewni ciśnienie nieznacznie rzadszego półsyntetyka, szczególnie gdy jest wszystko nowe. rzadszy olej to mniejsza lepkośc i tak naprawdę znacznie skuteczniejsze smarowanie. ktoś we wcześniejszym poscie słusznie napisał, że z gorącego oleju niskiej jakości robi się woda więc dalej mamy do czynienia z rzadkim olejem.
a jaki olej polecacie na docieranie silnika ? no i co z tym modyfikatorem plus
??
a jaki olej polecacie na docieranie silnika ? no i co z tym modyfikatorem plus

http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Gazowana czy bez gazu i bez jakiego sokuskyrafal pisze: słusznie napisał, że z gorącego oleju niskiej jakości robi się woda

Wyczynowego se nalej takiego z F-1


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Najważniejsza zasada : na jakim oleju masz zamiar jeździć na takim docierasz 

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Był kiedyś temat "jaki olej do wyremontowanych silników", niestety nie pamiętam, w którym dziale (chyba w UAZie?), jeśli przeszedł szopkę noworoczną, to powinien Ci pomóc.
Szukajka na hasło "jaki olej" we wszystkich działach nie znajduje nic, więc chyba można ją uczcić minutą ciszy i olać...
Szukajka na hasło "jaki olej" we wszystkich działach nie znajduje nic, więc chyba można ją uczcić minutą ciszy i olać...
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?
Jeżdziłem kiedys na lotosie jak byłem jeszcze młody i głupi a potem zdzierałem skrobakiem warstwy nagaru i osadów z częsci silnika.Do uszczelniania układu tłokowego służą pierscienie a ja miałem warstwę zapieczonego nagaru z zapieczonymi pierscieniami.Nikt mi nie wmówi że lotos za 50zł jest tak samo dobry w silniku jak coś markowego za 70zł nawet jeśli ma być użyty w UAZ-ie.Chocby napisali na lotosie że jest przeznaczony do promów kosmicznych i ma niebotyczne certyfikaty to już nigdy więcej tego gówna nie wleję do silnika.Kolega zatarł w motocyklu wałek lotosem syntetycznym bo zapchał mu kanał olejowy.Każdy leje to co uwaza i na co go stać.Ja mam swoje zdanie na ten temat i tego się trzymam.Igor K pisze:po czym wnosisz, że jest badziewny???
Skoro spełnia norme SPJ ( jesli mnie pamięć nie myli), to czym wyjatkowym się różni od innego oleju "wiodących producentów" o tej samej normie?
Kiedy konstruktorzy tworzyli ten silnik, nawet w najsmielszych snach nie wyobrażali sobie normy SPJ!
Jak jest w instrukcji? - olej wrzecionowy zmieszany z jakimśtam...
Jestem zwolennikiem zalewania silników ( nawet naszych kochanych złomów) jak najlepszym olejem, ale nie popadajmy w paranoje! To nie Formuła 1
Po pierwszym wjechaniu w bagienko z nieszczelnym bagnetem, Twój megazajebisty olej będzie tyle samo wart co selektol!
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości