Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » śr lut 25, 2009 4:15 pm

Witam Kolegów. Czy splanowanie głowicy (o 1mm) od standartowego silnika uaza z filtrem olejowym po stronie kolektorów wpłynie ujemnie na trwałośc silnika ???? czy bardzo zmniejszy się elastycznośc ?
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
piterek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 19, 2008 8:13 am
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: piterek77 » śr lut 25, 2009 4:22 pm

Ja niedawno, przy okazji remontu splanowałem o 3 mm, ale silnik jeszcze leży w garażu i czeka na lepszą pogodę żeby go zamontować :) Jakie będą tego skutki nie wiem, ale uaz ma niski stopień sprężania i jak go trochę się podniesie to nie powinno mu zaszkodzić :)2
The UAZ 469Beast , Pajero I silver

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: klucz13 » śr lut 25, 2009 7:58 pm

Nic się nie stanie a nawet polepszy
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Igor K
 
 
Posty: 1199
Rejestracja: pn maja 01, 2006 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: Igor K » śr lut 25, 2009 9:58 pm

Tylko mu się polepszy!

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: Lorado » czw lut 26, 2009 9:34 am

Witam.Myślę że przy 1mm zmiana będzie nie do wychwycenia,ale zkolei dalsze planowanie prowadzi do zmniejszenia komory spalania a co dalej do zwiększenia stopnia spręzania i zmianą momentu obrotowego w kierunku wyższych obrotów.Moim zdaniwm lepsze wyniki może dać przeróbka wałka rozrządu.Zyczę powodzenia.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: radek4x4 » czw lut 26, 2009 9:56 am

Z moich doświadczeń to 1 mm jest w granicach rozsądku i jest już odczuwalne , kumpel splanował ok 3 mm a nie miał rewelacyjnego ciśnienia na panewkach-efekt był nawet szybki- parę wypadów w teren zanik całkowicie ciśnienia oleju, później klepanie panewek, a na koniec na pożegnanie silnika w Uazie urwanie korbowodu-ale silnik dzielnie pracował do samego końca :)21. Wg mnie podwyższanie kompresji poprzez planowanie głowicy w znacznym stopniu to tylko przy dobrym silniku lub od razu po remoncie przy dobrej kompresji i wysokim ciśnieniu oleju.
Pozdrawiam
Aro 243 3.2 D

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » czw lut 26, 2009 12:28 pm

właśnie mam rozebrany silnik, muszę chyba wymienic wał na nowy nominał, bo ma już 4 szlif i ciśnienie na gorącym rzędu 1atm. wał jest dośc miekki i nie wiem czy robienie 5 bądź 6 szlifu ma jakiś sens, szczególnie, że 1,5mm ubytku to już bardzo dużo. dlatego myślę o nieznacznym zwiększeniu sprężania, głównie ze względu na nieznaczną oszczędnośc paliwa, bo wiadomo, że mocy nie przybędzie bo tak prostej modyfikacji. przydałby się też nieco większy moment obrotowy. ale nic kosztem trwałości, bo wiadomo jakie te silniki są i zaraz jak nie wydmucha uszczelkę to pójdą panewki itd.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » czw lut 26, 2009 3:46 pm

W sobotę odpalam mój silnik na planowanej o 2,5mm głowicy.Każde zwiększenie stopnia sprężanie podniesie sprawność spalania a tym samym moment obrotowy.Jak jeszcze pobawimy się w zmianę geometri i długości dolotu i wydechu to można dowolnie przesuwać moment.W temacie trwałości to dużo zależy od sposobu traktowania silnika.Silnik musi pracować na odpowiednich obrotach w stosunku do obciązenia.Jezeli będziemy cisnąć mu gaz pod górkę lub w bagnie na IV biegu przy 1,5tys.obr. to korby na pewno nam nie wytrzymają a panewki rozjadą się jak żaby pod walcem.Nawet wysilonym silnikiem możemy pojeżdzić długo ale trzeba o niego dbać.Oleje na pewno nie moga być byle jakie bo pozrywamy film szybciej niż myślimy i zatarcie gwarantowane.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » czw lut 26, 2009 5:14 pm

właśnie. jaki olej ???? ja dawałem najpierw lotos mineralny, potem specjal czy selektol jak stracił ciśnienie na panewkach. ale są to najgorsze oleje. ale dbałem o częste wymiany i oczywiście poziom. tak że jak rozebrałem silnik to mam prawie czysty olej. druga sprawa - głowica z okrągłymi kolektorami, a silnik z filtrem po stronie kolektorów to uazo-wołga czy zwykły uaz ? jeśli uazowołga - czy 1mm to nie za dużo ?
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: Lorado » czw lut 26, 2009 5:50 pm

Witam.Od razu pytanie do skyrafał.co to znaczy miękki wał?Czym ew to mierzyłeś?O możliwości szlifu wału decyduje jego średnica ponieważ fabryka przewiduje wymiar 58.00 nominał do 56.50 ostatni szlif dla czopów korbowodowych oraz odpowiednio 64.00 i 62.50 dla głównych.Czasami jeżeli jest duży owal to niekiedy należy wykonać szlif o dwa wymiary.Ale o tym decyduje szlifierz po wykonaniu pomiarów.Normalny użytkownik na ogół nie posiada odpowiednich przyrządów.Samo frezowanie głowicy z reguły nic nie daje i lepiej sobie tym nie zawracać głowy.To może być jeden z elementów podniesienia mocy ale na pewno sam niczego nie wniesie.Moment ucieknie w kierunku wyższych obrotów czyli nie będzie już całkiem z dołu.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
Igor K
 
 
Posty: 1199
Rejestracja: pn maja 01, 2006 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: Igor K » czw lut 26, 2009 6:59 pm

Ja bardzo miło wspominam pracę silnika po splanowaniu ...eeee... nie pamiętam o ile, ale napewno gruuuubo więcej niż milimetr! Lepsza kultura pracy, wyższy moment ( przy wyższych obrotach), itp Te silniki są generalnie tak odprężone ( co by spalać gówniane nawet paliwo), że splanowanie 1 czy 2,5 milimetra nie zaszkodzi! No, chyba że silnik już naprawdę kona. Ale co go nie zabije to go wzmocni! :)21 :)21

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » czw lut 26, 2009 8:37 pm

skyrafal pisze:właśnie. jaki olej ???? ja dawałem najpierw lotos mineralny, potem specjal czy selektol jak stracił ciśnienie na panewkach. ale są to najgorsze oleje.
Dlatego może warto zalać silnik jakimś lepszej klasy olejem.Wydatek chyba nieporównywalnie mniejszy niż remont dołu silnika.Oleje mineralne przy wyższych temperaturach zmieniają swoją konsystencje,gęstość a syntetyczne mają ten parametr przez cały czas identyczny.Poszukaj jakiegoś minerału Texaco,Motul,Quaker State,itp.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Igor K
 
 
Posty: 1199
Rejestracja: pn maja 01, 2006 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: Igor K » czw lut 26, 2009 8:51 pm

Do tych silników nie ma sensu lać Bóg wie jakich mazideł!
Oczywiście żaden selektol! Mineralny Lotos w zupełności wystarczy! Jeździłem w rempstach kilka sezonów na Lotosie i nic nigdy się z silnikiem nie stało!


Pogrzebałem w pamięci- na jednym i tym samym silniku (!) i lotosie jeździłem 9 sezonów, w tym chyba 4 rempstowe!

Wcześniej do UAZa lałem ELF-a.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » czw lut 26, 2009 9:00 pm

Mineralny lotos jest chyba najgorszym badziewiem na rynku ale po zwiekszeniu nacisków i obciążenia silnika lepiej wlać trochę lepszy olej.Sczególnie kiedy ciśnienie na układzie nie jest zbyt wysokie.Cena nie jest drastycznie większa ale smarowanie nieporównywalnie lepsze.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: chiquito83 » czw lut 26, 2009 9:07 pm

carinus pisze:Mineralny lotos jest chyba najgorszym badziewiem na rynku
mozna wiedziec na czym opierasz ta wiedze?

Awatar użytkownika
Igor K
 
 
Posty: 1199
Rejestracja: pn maja 01, 2006 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: Igor K » czw lut 26, 2009 9:19 pm

po czym wnosisz, że jest badziewny???

Skoro spełnia norme SPJ ( jesli mnie pamięć nie myli), to czym wyjatkowym się różni od innego oleju "wiodących producentów" o tej samej normie?

Kiedy konstruktorzy tworzyli ten silnik, nawet w najsmielszych snach nie wyobrażali sobie normy SPJ!
Jak jest w instrukcji? - olej wrzecionowy zmieszany z jakimśtam...

Jestem zwolennikiem zalewania silników ( nawet naszych kochanych złomów) jak najlepszym olejem, ale nie popadajmy w paranoje! To nie Formuła 1 !!

Po pierwszym wjechaniu w bagienko z nieszczelnym bagnetem, Twój megazajebisty olej będzie tyle samo wart co selektol!

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » czw lut 26, 2009 10:04 pm

Więc jaki olej polecacie ? ciekawe jak działa taki ruski specyfik Modyfikator Plus ? osobiście nie mam przekonania co do utwardzania metalu w temperaturze gorącego oleju. Ale może chociaż zmniejsza tarcie w jakiś tam sposób. tylko że To kosztuje 150zł.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
piterek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 19, 2008 8:13 am
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: piterek77 » czw lut 26, 2009 11:00 pm

Ja zalewam Mobila 15w-40, ale nie dlatego że taki jest najlepszy tylko dostałem go od znajomego, jak chcesz lepszy od selektolu, to zalej jakiś firmowy ale mineralny, nie polecam syntetyków-pojawią się wycieki.
Lotos mineralny jest ok.
The UAZ 469Beast , Pajero I silver

Awatar użytkownika
Igor K
 
 
Posty: 1199
Rejestracja: pn maja 01, 2006 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: Igor K » czw lut 26, 2009 11:14 pm

Jak napisał @piterek77, zalej jakikolwiek firmowy 15W40 (nie mylić z WD-40 :wink: ), i bedzie miodzio!

Broń Boże syntetyk! Jest zbyt dobry-czytaj: rozpuszcza nagar i cieknie zewsząd!

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: klucz13 » czw lut 26, 2009 11:24 pm

LIQUI MOLY z molibdenem , mineralny :)2
http://moto.allegro.pl/item561709739_li ... s2_4l.html
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: skyrafal » czw lut 26, 2009 11:34 pm

zastanawiałem się nad gęstszym pół-syntetykiem. nagaru nie będzie, bo silnik będzie miał nowe wnętrze łącznie z pompą olejową. gdy się wszystko porządnie poskręca na silikonie to nie powinno byc wycieków. właśnie wszyscy leją oleje mineralne, a przecież pompa bez problemu zapewni ciśnienie nieznacznie rzadszego półsyntetyka, szczególnie gdy jest wszystko nowe. rzadszy olej to mniejsza lepkośc i tak naprawdę znacznie skuteczniejsze smarowanie. ktoś we wcześniejszym poscie słusznie napisał, że z gorącego oleju niskiej jakości robi się woda więc dalej mamy do czynienia z rzadkim olejem.

a jaki olej polecacie na docieranie silnika ? no i co z tym modyfikatorem plus ????
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: klucz13 » czw lut 26, 2009 11:44 pm

skyrafal pisze: słusznie napisał, że z gorącego oleju niskiej jakości robi się woda
Gazowana czy bez gazu i bez jakiego soku :wink:
Wyczynowego se nalej takiego z F-1 :)2
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: klucz13 » czw lut 26, 2009 11:52 pm

Najważniejsza zasada : na jakim oleju masz zamiar jeździć na takim docierasz :wink:
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: Krees » pt lut 27, 2009 9:09 am

Był kiedyś temat "jaki olej do wyremontowanych silników", niestety nie pamiętam, w którym dziale (chyba w UAZie?), jeśli przeszedł szopkę noworoczną, to powinien Ci pomóc.

Szukajka na hasło "jaki olej" we wszystkich działach nie znajduje nic, więc chyba można ją uczcić minutą ciszy i olać...
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Czy planowanie głowicy o 1mm wpłynie ujemnie na żywotnośc ?

Post autor: carinus » pt lut 27, 2009 4:10 pm

Igor K pisze:po czym wnosisz, że jest badziewny???

Skoro spełnia norme SPJ ( jesli mnie pamięć nie myli), to czym wyjatkowym się różni od innego oleju "wiodących producentów" o tej samej normie?

Kiedy konstruktorzy tworzyli ten silnik, nawet w najsmielszych snach nie wyobrażali sobie normy SPJ!
Jak jest w instrukcji? - olej wrzecionowy zmieszany z jakimśtam...

Jestem zwolennikiem zalewania silników ( nawet naszych kochanych złomów) jak najlepszym olejem, ale nie popadajmy w paranoje! To nie Formuła 1 !!

Po pierwszym wjechaniu w bagienko z nieszczelnym bagnetem, Twój megazajebisty olej będzie tyle samo wart co selektol!
Jeżdziłem kiedys na lotosie jak byłem jeszcze młody i głupi a potem zdzierałem skrobakiem warstwy nagaru i osadów z częsci silnika.Do uszczelniania układu tłokowego służą pierscienie a ja miałem warstwę zapieczonego nagaru z zapieczonymi pierscieniami.Nikt mi nie wmówi że lotos za 50zł jest tak samo dobry w silniku jak coś markowego za 70zł nawet jeśli ma być użyty w UAZ-ie.Chocby napisali na lotosie że jest przeznaczony do promów kosmicznych i ma niebotyczne certyfikaty to już nigdy więcej tego gówna nie wleję do silnika.Kolega zatarł w motocyklu wałek lotosem syntetycznym bo zapchał mu kanał olejowy.Każdy leje to co uwaza i na co go stać.Ja mam swoje zdanie na ten temat i tego się trzymam.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości