sztywne przewody hamulcowe - końcówki

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: morte36 » śr mar 11, 2009 6:48 am

Czy ktoś z was widział w necie jakiś katalog z przewodami hamulcowymi ale żeby były wyszczególnione końcówki tych przewodów i ich rodzaj i wymiar.

Chodzi mi o to że mam teraz:
pedały, serwo, pompka hamulcowa, pompka sprzęgła i wysprzęglik mercedesa 307 "kaczka"
tył bębny od uaza oryginał
przód tarcze vitara zaciski polonez

i kombinuje teraz co z przewodami na tył to prosta sprawa puszcze sobie od pompki sztywny przewód mercedesa do tylnego mostu i połączę (przez redukcję) z oryginalnym elastycznym przewodem uaza a reszta stara zostanie do bębnów.

z przodu mam trudniej. ogólnie chciałem jak najmniej kombinować więc myślę żeby puścić sztywny od pompki potem trójnik wszystko z merca no i można sztywnym na prawo i lewo i potem elastycznym ale jakim? zrobić wszystko merca i dopiero redukcję przy zaciskach czy może przy trójniku redukcja a potem poloneza przewodami tylko nie wiem czy elastyczne poldka nie będą za krótkie.

Macie jakieś pomysły ?? jak bym miał katalog z przewodami i rodzajami końcówek to bym może coś spasował ale teraz dumam.

PS: a może merc uaz i poldek jaką ten am gwint :D by było super.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: Piter69A » śr mar 11, 2009 7:42 am

Bardzo długi przewód ma CC. Gwinty powinny być takie jak w M-B. Nie rób z przodu 2 długich przewodów elastycznych jak w oryginale tylko jeden do trójnika na dyfrze, potem odcinki sztywne na moście i dwa krótkie elastyczne przy zwrotnicach :) Większość zachodnich aut ma takie same gwinty. Różne mogą być przylgnie na przewodach.
Przewody z żuka nowszego typu maja gwint kompatybilny z innymi.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: dardes » śr mar 11, 2009 8:39 pm

Nie rób z przodu 2 długich przewodów elastycznych jak w oryginale tylko jeden do trójnika na dyfrze, potem odcinki sztywne na moście i dwa krótkie elastyczne przy zwrotnicach :)
Czyli zamiast dwóch elastycznych będą trzy - po co ??

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: morte36 » czw mar 12, 2009 9:47 am

W sumie nie głupie z tymi 3 elastycznymi bo można dać wtedy przy kołach oryginalne poloneza i sztywne też aż do trójnika (ciekawe czy polonez miał jakiś trójnik z przodu?) a od trójnika elastyczny i sztywny do pompki od mercedesa i tylko jedną redukcje trzeba przy trójniku z przodu i też jedną redukcję przy tylnej osi.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: Balu-Balu » czw mar 12, 2009 10:29 am

morte36 pisze:W sumie nie głupie z tymi 3 elastycznymi bo można dać wtedy przy kołach oryginalne poloneza i sztywne też aż do trójnika (ciekawe czy polonez miał jakiś trójnik z przodu?) a od trójnika elastyczny i sztywny do pompki od mercedesa i tylko jedną redukcje trzeba przy trójniku z przodu i też jedną redukcję przy tylnej osi.

Zauważ tylko, ze masz dwa wyjścia z pompy na przedni most/oś więc tak się nie da. Muszą wtedy być cztery przewody elastyczne. Chyba, że MB miał tylko jedno wyście z pierwszej sekcji pompy ??
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: morte36 » czw mar 12, 2009 11:00 am

Na pompie mam dwa wyjścia więc jedno na przód drugie na tył.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: carinus » czw mar 12, 2009 3:41 pm

Nie możesz podciągnąć z przodu na sztywnym aż do kół.Im mniej elastycznych przewodów to mniej połączeń,mozliwych wycieków,uszkodzeń i pewniejsze hamowanie bez puchnących wężyków.Przeciesz oryginalnie idzie sztywny do samego koła i tam kończy się wężykiem.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: morte36 » czw mar 12, 2009 3:53 pm

no i tak zrobię chyba bo z 3 wężykami to więcej roboty :D ale pomysł nie był zły.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: klucz13 » czw mar 12, 2009 7:45 pm

Są przejściówki ( redukcje ) z gwintu 10x1,5 na 12x1,5 i odwrotnie tylko dupę trzeba ruszyć od kompa :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: morte36 » czw mar 12, 2009 9:07 pm

no i super to jeszcze mi powiedz jakie gwint mają przewody uaz, polonez, mercedes
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: klucz13 » czw mar 12, 2009 9:16 pm

morte36 pisze:no i super to jeszcze mi powiedz jakie gwint mają przewody uaz, polonez, mercedes
Popatrz sobie na nie to może trochę oświeci :)13
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: morte36 » pt mar 13, 2009 8:59 am

jak bym je miał w ręku to bym nawet więcej niż popatrzył a na razie mam od uaza i zastanawiam się na jakie zamienić.
w tygodniu jestem zawalony robotą w weekendy tak samo i nie mam czasu jeździć po sklepach lub złomach i oglądać przewody.
jak mi sie zwalnia weekend to wole już mieć kupione wszystko i robić przy uazie więc radze się na forum potem wybieram najlepsze rozwiązanie dzwonie na złom oni to wykręcają ja tylko wpadam odbieram i nie tracę czasu.
dlatego szukam jakiegoś katalogu on-line przewodów hamulcowych z opisanymi końcówkami żebym przed monitorkiem wybrał jakiś wariant.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: Balu-Balu » pt mar 13, 2009 9:30 am

Nie znalazłem po polsku, a polski producent, ale tu masz po rusku.
http://www.allautoparts.ru/closed/alex/ ... u/weze.htm

Gwintów tam nie podają ale myślę, że jak zadzwonisz to powiedzą. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: Mag69 » pt mar 13, 2009 9:49 am

LJ 70

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: faust 12 » pt mar 13, 2009 10:04 am

Mogę podpowiedzieć swoje rozwiązanie... Wprawdzie jest w gazie, ale to nie ma wiekszego znaczenia. Zacznijmy od tego jaka masz pompę. Nie wiem skad trójnik z przodu, ale wg mnie co by przód hamował ok powinny być dwa wyjścia z pompy na poszczególne przednie koła. I jest tak - sztywne przewody od pompy ( polonez lucas ) końcówka M10 x1 idą po ramie na dwa koła. Potem przejście miedzy ramą a mostem gietkie - CC tył ( ok. 245 mm i ma końcówki do wkręcania sztywnych M10x1, potem sztywne po moscie i na koniec giętkie od poloneza trucka ( są dłuższe od normalnego PN ) do zacisków polonez lucas też gwint M10x1. Zwróć uwagę, że stary typ poloneza i big fiata miał generalnie końcówki przewodów M10x1,5. Najlepiej jest dorobić przewody sztywne z miedzi i końcówki mozna wtedy dać jakie chcesz np. z jednej strony M10x1, z drugiej M10x1,5. Każdy szanujący się warsztat Ci dorobi i nie sa to jakieś niewiarygodne pieniądze, a masz na wieki i takie jak chcesz. :)21
Tu masz wszystko :
http://www.moto-market.pl/enzet/
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: paranoic_killer » śr mar 18, 2009 12:32 am

Jedź do najbliższego dobrego warsztatu od hamulców. Powiedz macherom o co chodzi, zostaw im auto, a oni ci dorobią przewody z odpowiednimi końcówkami. Tu nie ma co motać i drutować- od tego zależy twoje (i innych) bezpieczeństwo!
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: Mag69 » śr mar 18, 2009 1:16 am

można też tak:
kupujesz zestaw
http://moto.allegro.pl/item585982896_pr ... tanio.html

rurki miedziane w Obi

i sam robisz przewody hamulcowe :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: morte36 » śr mar 18, 2009 7:38 am

Ok dzieki wszystkim za porady instalacja już prawie zrobiona.
Wykożystałem głownie przewody M10x1.
Od pompy hamulcowej (a mam w niej dwa wyjścia) puśliłem jeden kanał na przód a jeden na tył według instrukcji od kaczki.
Przy każdej osi mam trójniki z tyłu oryginalny na M12 więc redukja na wejściu trójnia, a z przodu już wszystkie na M10.
Z przodu za trójnikiem szywnymi przewodami M10 poleciałem do nadkola kół i tam elastycznym do zacisków lukasa od poldka.
Elastycznych jeszcze nie mam ale jak się dowiadywałem mercedes W124 ma elastyczne M10 męskie-żeńskie o długości 72cm więc będzie na zapas i takich szukam.
Z tyłu za trójnikiem zostawiłem oryginalną insalację bo mam jeszcze bębny które naprawie i będą dawać rade mam nadzieje.
Co do pompki sprzęgła to w mercedesie jest na gwint M12 więc taki przewód kupiłem ale nie było z dwóch stron M12 to dali mi M12-M10 i redukcie :D (ale kombinacje) - pozostało mi jeszcze zamontować siłownik do sprzęgła trochę tam mało miejsca ale jak wywale dolne pedały i te wszystkie ścięgna to zmieści się (żeby w pełni wysprzęglić trzeba jakie 1,5cm skoku wysprzęglika).
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
wojtii
Posty: 324
Rejestracja: wt gru 23, 2008 10:08 pm
Lokalizacja: wrocław-wiocha:}

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: wojtii » śr mar 18, 2009 7:44 am

polecam, dorobili mi giętkie przewody w stalowym oplocie do starego typu pompy w polonezie i zacisków lukasa, za małe pieniądze:) :)2

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki

Post autor: carinus » ndz mar 22, 2009 8:44 pm

Mag69 pisze:można też tak:
kupujesz zestaw
http://moto.allegro.pl/item585982896_pr ... tanio.html


:)21
Jestem na etapie montowania hebli na kołach.Niedawno sam myślałem nad zrobieniem czegoś takiego na własne potrzeby i teraz podałeś mi wzór do własnej konstrukcji.Wielkie dzięki.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości