Strona 1 z 1
sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: śr mar 11, 2009 6:48 am
autor: morte36
Czy ktoś z was widział w necie jakiś katalog z przewodami hamulcowymi ale żeby były wyszczególnione końcówki tych przewodów i ich rodzaj i wymiar.
Chodzi mi o to że mam teraz:
pedały, serwo, pompka hamulcowa, pompka sprzęgła i wysprzęglik mercedesa 307 "kaczka"
tył bębny od uaza oryginał
przód tarcze vitara zaciski polonez
i kombinuje teraz co z przewodami na tył to prosta sprawa puszcze sobie od pompki sztywny przewód mercedesa do tylnego mostu i połączę (przez redukcję) z oryginalnym elastycznym przewodem uaza a reszta stara zostanie do bębnów.
z przodu mam trudniej. ogólnie chciałem jak najmniej kombinować więc myślę żeby puścić sztywny od pompki potem trójnik wszystko z merca no i można sztywnym na prawo i lewo i potem elastycznym ale jakim? zrobić wszystko merca i dopiero redukcję przy zaciskach czy może przy trójniku redukcja a potem poloneza przewodami tylko nie wiem czy elastyczne poldka nie będą za krótkie.
Macie jakieś pomysły

jak bym miał katalog z przewodami i rodzajami końcówek to bym może coś spasował ale teraz dumam.
PS: a może merc uaz i poldek jaką ten am gwint

by było super.
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: śr mar 11, 2009 7:42 am
autor: Piter69A
Bardzo długi przewód ma CC. Gwinty powinny być takie jak w M-B. Nie rób z przodu 2 długich przewodów elastycznych jak w oryginale tylko jeden do trójnika na dyfrze, potem odcinki sztywne na moście i dwa krótkie elastyczne przy zwrotnicach

Większość zachodnich aut ma takie same gwinty. Różne mogą być przylgnie na przewodach.
Przewody z żuka nowszego typu maja gwint kompatybilny z innymi.
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: śr mar 11, 2009 8:39 pm
autor: dardes
Nie rób z przodu 2 długich przewodów elastycznych jak w oryginale tylko jeden do trójnika na dyfrze, potem odcinki sztywne na moście i dwa krótkie elastyczne przy zwrotnicach

Czyli zamiast dwóch elastycznych będą trzy - po co

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: czw mar 12, 2009 9:47 am
autor: morte36
W sumie nie głupie z tymi 3 elastycznymi bo można dać wtedy przy kołach oryginalne poloneza i sztywne też aż do trójnika (ciekawe czy polonez miał jakiś trójnik z przodu?) a od trójnika elastyczny i sztywny do pompki od mercedesa i tylko jedną redukcje trzeba przy trójniku z przodu i też jedną redukcję przy tylnej osi.
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: czw mar 12, 2009 10:29 am
autor: Balu-Balu
morte36 pisze:W sumie nie głupie z tymi 3 elastycznymi bo można dać wtedy przy kołach oryginalne poloneza i sztywne też aż do trójnika (ciekawe czy polonez miał jakiś trójnik z przodu?) a od trójnika elastyczny i sztywny do pompki od mercedesa i tylko jedną redukcje trzeba przy trójniku z przodu i też jedną redukcję przy tylnej osi.
Zauważ tylko, ze masz dwa wyjścia z pompy na przedni most/oś więc tak się nie da. Muszą wtedy być cztery przewody elastyczne. Chyba, że MB miał tylko jedno wyście z pierwszej sekcji pompy

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: czw mar 12, 2009 11:00 am
autor: morte36
Na pompie mam dwa wyjścia więc jedno na przód drugie na tył.
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: czw mar 12, 2009 3:41 pm
autor: carinus
Nie możesz podciągnąć z przodu na sztywnym aż do kół.Im mniej elastycznych przewodów to mniej połączeń,mozliwych wycieków,uszkodzeń i pewniejsze hamowanie bez puchnących wężyków.Przeciesz oryginalnie idzie sztywny do samego koła i tam kończy się wężykiem.
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: czw mar 12, 2009 3:53 pm
autor: morte36
no i tak zrobię chyba bo z 3 wężykami to więcej roboty

ale pomysł nie był zły.
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: czw mar 12, 2009 7:45 pm
autor: klucz13
Są przejściówki ( redukcje ) z gwintu 10x1,5 na 12x1,5 i odwrotnie tylko dupę trzeba ruszyć od kompa

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: czw mar 12, 2009 9:07 pm
autor: morte36
no i super to jeszcze mi powiedz jakie gwint mają przewody uaz, polonez, mercedes
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: czw mar 12, 2009 9:16 pm
autor: klucz13
morte36 pisze:no i super to jeszcze mi powiedz jakie gwint mają przewody uaz, polonez, mercedes
Popatrz sobie na nie to może trochę oświeci

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: pt mar 13, 2009 8:59 am
autor: morte36
jak bym je miał w ręku to bym nawet więcej niż popatrzył a na razie mam od uaza i zastanawiam się na jakie zamienić.
w tygodniu jestem zawalony robotą w weekendy tak samo i nie mam czasu jeździć po sklepach lub złomach i oglądać przewody.
jak mi sie zwalnia weekend to wole już mieć kupione wszystko i robić przy uazie więc radze się na forum potem wybieram najlepsze rozwiązanie dzwonie na złom oni to wykręcają ja tylko wpadam odbieram i nie tracę czasu.
dlatego szukam jakiegoś katalogu on-line przewodów hamulcowych z opisanymi końcówkami żebym przed monitorkiem wybrał jakiś wariant.
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: pt mar 13, 2009 9:30 am
autor: Balu-Balu
Nie znalazłem po polsku, a polski producent, ale tu masz po rusku.
http://www.allautoparts.ru/closed/alex/ ... u/weze.htm
Gwintów tam nie podają ale myślę, że jak zadzwonisz to powiedzą.

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: pt mar 13, 2009 9:49 am
autor: Mag69
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: pt mar 13, 2009 10:04 am
autor: faust 12
Mogę podpowiedzieć swoje rozwiązanie... Wprawdzie jest w gazie, ale to nie ma wiekszego znaczenia. Zacznijmy od tego jaka masz pompę. Nie wiem skad trójnik z przodu, ale wg mnie co by przód hamował ok powinny być dwa wyjścia z pompy na poszczególne przednie koła. I jest tak - sztywne przewody od pompy ( polonez lucas ) końcówka M10 x1 idą po ramie na dwa koła. Potem przejście miedzy ramą a mostem gietkie - CC tył ( ok. 245 mm i ma końcówki do wkręcania sztywnych M10x1, potem sztywne po moscie i na koniec giętkie od poloneza trucka ( są dłuższe od normalnego PN ) do zacisków polonez lucas też gwint M10x1. Zwróć uwagę, że stary typ poloneza i big fiata miał generalnie końcówki przewodów M10x1,5. Najlepiej jest dorobić przewody sztywne z miedzi i końcówki mozna wtedy dać jakie chcesz np. z jednej strony M10x1, z drugiej M10x1,5. Każdy szanujący się warsztat Ci dorobi i nie sa to jakieś niewiarygodne pieniądze, a masz na wieki i takie jak chcesz.

Tu masz wszystko :
http://www.moto-market.pl/enzet/
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: śr mar 18, 2009 12:32 am
autor: paranoic_killer
Jedź do najbliższego dobrego warsztatu od hamulców. Powiedz macherom o co chodzi, zostaw im auto, a oni ci dorobią przewody z odpowiednimi końcówkami. Tu nie ma co motać i drutować- od tego zależy twoje (i innych) bezpieczeństwo!
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: śr mar 18, 2009 1:16 am
autor: Mag69
można też tak:
kupujesz zestaw
http://moto.allegro.pl/item585982896_pr ... tanio.html
rurki miedziane w Obi
i sam robisz przewody hamulcowe

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: śr mar 18, 2009 7:38 am
autor: morte36
Ok dzieki wszystkim za porady instalacja już prawie zrobiona.
Wykożystałem głownie przewody M10x1.
Od pompy hamulcowej (a mam w niej dwa wyjścia) puśliłem jeden kanał na przód a jeden na tył według instrukcji od kaczki.
Przy każdej osi mam trójniki z tyłu oryginalny na M12 więc redukja na wejściu trójnia, a z przodu już wszystkie na M10.
Z przodu za trójnikiem szywnymi przewodami M10 poleciałem do nadkola kół i tam elastycznym do zacisków lukasa od poldka.
Elastycznych jeszcze nie mam ale jak się dowiadywałem mercedes W124 ma elastyczne M10 męskie-żeńskie o długości 72cm więc będzie na zapas i takich szukam.
Z tyłu za trójnikiem zostawiłem oryginalną insalację bo mam jeszcze bębny które naprawie i będą dawać rade mam nadzieje.
Co do pompki sprzęgła to w mercedesie jest na gwint M12 więc taki przewód kupiłem ale nie było z dwóch stron M12 to dali mi M12-M10 i redukcie

(ale kombinacje) - pozostało mi jeszcze zamontować siłownik do sprzęgła trochę tam mało miejsca ale jak wywale dolne pedały i te wszystkie ścięgna to zmieści się (żeby w pełni wysprzęglić trzeba jakie 1,5cm skoku wysprzęglika).
Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: śr mar 18, 2009 7:44 am
autor: wojtii
polecam, dorobili mi giętkie przewody w stalowym oplocie do starego typu pompy w polonezie i zacisków lukasa, za małe pieniądze:)

Re: sztywne przewody hamulcowe - końcówki
: ndz mar 22, 2009 8:44 pm
autor: carinus
Jestem na etapie montowania hebli na kołach.Niedawno sam myślałem nad zrobieniem czegoś takiego na własne potrzeby i teraz podałeś mi wzór do własnej konstrukcji.Wielkie dzięki.