Uaz + Przyczepa
Moderator: Student
- kpeugeot
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Uaz + Przyczepa
Jaka jest maxymalna masa ciągnionej przyczepy
dla przyczepy z i bez hamulców
jak macie wbite w dowód???
dla przyczepy z i bez hamulców
jak macie wbite w dowód???
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
- kpeugeot
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
nie oto mi chodzi
chcę widzieć jaką mase mi wbija w dowód auto ma DMC 2450 więc przyczepę powinni wbić z 1800 minimum
a te 3,5 to w przypadku prawka jazdy B
prawko nie problem sie dorobi ale chodzi mi o to czy uazem pociągne łajbe 1,5 T plus przyczepa?????
chcę widzieć jaką mase mi wbija w dowód auto ma DMC 2450 więc przyczepę powinni wbić z 1800 minimum
a te 3,5 to w przypadku prawka jazdy B
prawko nie problem sie dorobi ale chodzi mi o to czy uazem pociągne łajbe 1,5 T plus przyczepa?????
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Kasprol pisze:w papier ile maja wbite to zalerzy za jaki paragraf pogadaj z Władkiem on ci powie ile za coi zaczeło sie kasztanienie
Kasprol! Zacznij się rozglądać za nagrobkiem!

Kpeugeot! Masa ciągnionej przyczepy generalnie nie zależy od rodzaju auta i rodzaju przyczepy (z hamulcyma czy bez). Jak założyłeś hak, musisz ten fakt (posiadania haka) uwidocznić w dowodzsie rejestracyjnym. Aby to zrobić musisz iść do Wydziału Komunikacji, dadzą Ci tam druczek, z tym druczkiem wio do stacji uprawnionej, gdzie Ci diagnosta obejrzy Twój hak

Władek - Kraków
- Slawquu
- Posty: 377
- Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
- Kontaktowanie:
a takie pytanie odnosnie haka tego oryginalnego... jak sie przedstawia sprawa jego legalnosci
też trzeba isc na stacje potem wbijac go w dowód?? bo przeciez UAZ jest juz oryginalnie wyposażony w niego, w sumie pały sie nigdy nie czepiały no ale...

UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...
Troche sie nazbierało gratów...
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
p-pa
Od strony przepisów ciągnięcie p-py wygląda tak: samochód osobowy nie może ciągnąć przyczepy , której RZECZYWiSTA masa całkowita przekracza masę pojazdu ciągnącego . Czyli jeżeli Uaz jest rejestrowany jako osobowy to może ciągnąć tyle ile waży/ masa p-py + ładunek/ . Jeżeli jest zarejestrowany jako ciężarowy to może ciągnąć przyczepę , której RZECZYWIASTA masa całkowita przekracza masę pojazdu ciągnącego o max . 40 % . Jak uaz waży np. 1500 to max. można ciągnąć p-pę z ładunkiem o masie 2100 , ale wtedy to już prawko C . I tyle.
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
z tego co wiem to jeżeli nie masz wbite -przystosowany do ciagniecia przyczep (albo odpowiednik tego zdania)to nie możesz mieć haka (za hak niewpisany w dowód też zabierają papiery )............hak czy zaczep - jeden czort- tak bynajmniej diagnosta kiedyś mnie uświadamiał(teraz mam wpis a nie mam haka - tyż niedobrze )Slawquu pisze:a takie pytanie odnosnie haka tego oryginalnego... jak sie przedstawia sprawa jego legalnosci ?? też trzeba isc na stacje potem wbijac go w dowód?? bo przeciez UAZ jest juz oryginalnie wyposażony w niego, w sumie pały sie nigdy nie czepiały no ale...
- ---Ryba---
- Posty: 749
- Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
- Kontaktowanie:
Hak musi mieć tabliczkę znamionową i być atestowany do danego typu samochodu.Wszelkie doróbki sa nielegalne.Z tego co wiem /a montuje je zawodowo/żaden polski producent nie robi czegos takiego.I dupa.
Kula demontowalna-najczęściej odkręcana jest konieczna przy wyjazdach do niektórych krajów/Francja,Szwajcaria i pewnie jeszcze inne/.Jeśli nie ciągniesz przyczepy-żaden element haka nie ma prawa wystawać poza tylny obrys furki.Stąd idea haka odkrecanego lub wyczepianego.Z punktu widzenia uzytkownika haka jest to totalna bzdura i prawdopodobnie wynik działania lobby ubezpieczycieli-po prostu udszkodzenia samochodu który się "nadział"są znacznie większe niż jak kulki nie ma.Za to ten w którego walnięto,a nie miał kuli-tez ma przeważnie nieżle zdezelowany tył.
W Polsce można jeżdzić z wystającą kulą i dobrze bo chroni ona przed gapiostwem na światłach i przy drobnych stłuczkach.Tylko patrzeć jak u nas każą też odkręcać kule-dlatego producenci wyprzedzająco już robią wszystkie odkręcane.
Kula demontowalna-najczęściej odkręcana jest konieczna przy wyjazdach do niektórych krajów/Francja,Szwajcaria i pewnie jeszcze inne/.Jeśli nie ciągniesz przyczepy-żaden element haka nie ma prawa wystawać poza tylny obrys furki.Stąd idea haka odkrecanego lub wyczepianego.Z punktu widzenia uzytkownika haka jest to totalna bzdura i prawdopodobnie wynik działania lobby ubezpieczycieli-po prostu udszkodzenia samochodu który się "nadział"są znacznie większe niż jak kulki nie ma.Za to ten w którego walnięto,a nie miał kuli-tez ma przeważnie nieżle zdezelowany tył.
W Polsce można jeżdzić z wystającą kulą i dobrze bo chroni ona przed gapiostwem na światłach i przy drobnych stłuczkach.Tylko patrzeć jak u nas każą też odkręcać kule-dlatego producenci wyprzedzająco już robią wszystkie odkręcane.
A propos doróbek:wszystko zalezy od diagnosty.Z praktyki wiem,że puszczają czasem haki dorabiane,choć nie muszą.Chcieć to zrobić to trza:
-wykonać go jak najbardziej profesjonalnie i zamocować w sposób pewny z duzym zapasem bezpieczeństwa,
-kulę wziąć z jakiegoś haka atestowanego /ISO50 na kuli/,
-przywalic tabliczkę znamionową /w miarę nieczytelną/,
-modlić się,żeby się nie urwał.
Wiem,że to przepis na bimber,ale nie sądzę,żeby któryś z wytwórców uruchomił prod haka kulowego do Uaza...
I jeżeli jakiś warsztat twierdzi,że dorabia haki atestowane-to lipa,bo atest haka to jest cała procedura uznania typu przez Pimot.Wzór idzie na badania i ew dostaje atest do danego samochodu i na dane obciążenie.Za to płaci rzecz jasna producent.Więc jeżeli ktoś wam mówi że dorobi hak atestowany-to poproście o atest Pimotu do tego konkretnego wyrobu.
-wykonać go jak najbardziej profesjonalnie i zamocować w sposób pewny z duzym zapasem bezpieczeństwa,
-kulę wziąć z jakiegoś haka atestowanego /ISO50 na kuli/,
-przywalic tabliczkę znamionową /w miarę nieczytelną/,
-modlić się,żeby się nie urwał.
Wiem,że to przepis na bimber,ale nie sądzę,żeby któryś z wytwórców uruchomił prod haka kulowego do Uaza...
I jeżeli jakiś warsztat twierdzi,że dorabia haki atestowane-to lipa,bo atest haka to jest cała procedura uznania typu przez Pimot.Wzór idzie na badania i ew dostaje atest do danego samochodu i na dane obciążenie.Za to płaci rzecz jasna producent.Więc jeżeli ktoś wam mówi że dorobi hak atestowany-to poproście o atest Pimotu do tego konkretnego wyrobu.
Drogi Wupasku!Tu raczej Władziu pomoże.Wg mnie pały nie mają się prawa do niczego przyczepiać jeżeli masz aktualne bt-oczywiście dotyczy to haka a nie np braku swiateł.Nie chcę mieszać,ale wydaje mi się,że haki szczękowe nie muszą mieć extra wpisu w dowód,natomiast jak masz kulkę-to raczej bym ten wpis zrobił i miał na nim jakąś tabliczkę-w końcu to nie taki wielki kłopot.A propos róznych gównianych zachowań to w ogóle wydaje mi się niepojęte,że można żądać od samochodu który w Polsce ma bt-spełniania jakichś extra wymagań w innych krajach.To co,znaczy uważają nas za głupków i nie uznają naszych przepisów?W Polsce można jeżdzić z wystającym hakiem i na dodatek nie musi on być demontowalny.Spotkałem się już z kilkoma przypadkami,że na granicy po prostu odcinali Polakom kule-normalnie upier..kątową.Skandal.wupasek pisze:ale jak jest z oryginalnym zaczepem z tylu w uazie? moga sie paly przypiac do tego czy raczej nie?
a poza obrys samochodu nie wystaje wiec chyba do zabojadow moznaby wjechac bez problemow?
Słupsk to troche co innego-to jest firma produkcyjna robiaca tez nowe uruchomienia.Być moze mają jakieś specjalny glejt od Pimotu na prod. jednostkową.W ich ofercie nie ma jednak Uaza.Ja miałem na mysli pierwszego lepszego montazystę,np takiego jak ja.klucz13 pisze:A producent haków ze Słupska też nie wydaje atestów5
Rozmawiałem kiedyś z nimi i powiedzieli że mogą zrobić zdejmowaną kule do uaza chyba przerobić z tojoty tylko koszta ogromne ponad tysiąc
Ta kolosalna cena może wynika z okazji do uruchomienia nowego produktu /hehe, na koszt klienta/.Normalnie nie powinno być więcej niż 4-5 stów w procedurze jaką opisałem przedtem.I nie gadam wiecej bo powiedzą że hienuję

- kpeugeot
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
w lublinie jest jeden facet co ma uprawnienia do produkcji haków i ich atestacji
Do maximy QX koszt kompletnego naprawde porządnego haka to było 500zł
Facet mieści sie w Lublinie przy ulicy Miłej.
acha do Maximy w polsce nie ma dostępnych hakow i ten był własnie dorabiany dla porównania Hak do 307 kombi kosztował 450 zł
Do maximy QX koszt kompletnego naprawde porządnego haka to było 500zł
Facet mieści sie w Lublinie przy ulicy Miłej.
acha do Maximy w polsce nie ma dostępnych hakow i ten był własnie dorabiany dla porównania Hak do 307 kombi kosztował 450 zł
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
prawko B - przyczepa 750 kg powyżej B+E
hak kulowy w uazie powinien być demontowany za względu na jazdę w terenie gdzie bardzo ładnie sie weryfikuje lub zatrzymuje auto /jest obnizony ze względu na wysokość zaczepu przyczep, które są przystosowane do osobówek/
mam wbity w dowód hak kulowy bez tonażu, choć dawno go już wyp ...
hak był robiony pod wymiar w zakładzie "hakowym"
"normalne" osobówki mają ta tabliczce znamionowej wbity tonaz masy przyczepy
hak kulowy w uazie powinien być demontowany za względu na jazdę w terenie gdzie bardzo ładnie sie weryfikuje lub zatrzymuje auto /jest obnizony ze względu na wysokość zaczepu przyczep, które są przystosowane do osobówek/
mam wbity w dowód hak kulowy bez tonażu, choć dawno go już wyp ...
hak był robiony pod wymiar w zakładzie "hakowym"
"normalne" osobówki mają ta tabliczce znamionowej wbity tonaz masy przyczepy
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości