Uaz + Przyczepa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Uaz + Przyczepa

Post autor: kpeugeot » pt cze 04, 2004 12:25 pm

Jaka jest maxymalna masa ciągnionej przyczepy

dla przyczepy z i bez hamulców

jak macie wbite w dowód???
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt cze 04, 2004 12:27 pm

Konrad chyba(?)masa całkowita składu nie powinna przekraczać 3,5t.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt cze 04, 2004 12:34 pm

nie oto mi chodzi

chcę widzieć jaką mase mi wbija w dowód auto ma DMC 2450 więc przyczepę powinni wbić z 1800 minimum

a te 3,5 to w przypadku prawka jazdy B
prawko nie problem sie dorobi ale chodzi mi o to czy uazem pociągne łajbe 1,5 T plus przyczepa?????
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt cze 04, 2004 12:47 pm

Fizycznie bez problemu - ja ciągnołem przyczepę traktorową załadowana gruzem - jakieś 4t. Daje radę.

A łajbę systematycznie wożą Uazami..
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » pt cze 04, 2004 12:57 pm

ja raz za swoim miałem zapiętą przyczepe z 4.5 t kostki brukowej...i perkins jeszcze dawał rade...
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt cze 04, 2004 1:02 pm

ja sie nie pytam coscie ciągneli ale ile macie wbite w papier
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt cze 04, 2004 1:12 pm

w papier ile maja wbite to zalerzy za jaki paragraf pogadaj z Władkiem on ci powie ile za co :lol: i zaczeło sie kasztanienie
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt cze 04, 2004 1:13 pm

auto jest wbite jako cięzarowe - czyli jest wysokie prwadopodobieństwo że naprzykład wbija 2T albo chociaż 1,8T
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt cze 04, 2004 1:20 pm

Kasprol pisze:w papier ile maja wbite to zalerzy za jaki paragraf pogadaj z Władkiem on ci powie ile za co :lol: i zaczeło sie kasztanienie

Kasprol! Zacznij się rozglądać za nagrobkiem! :)23
Kpeugeot! Masa ciągnionej przyczepy generalnie nie zależy od rodzaju auta i rodzaju przyczepy (z hamulcyma czy bez). Jak założyłeś hak, musisz ten fakt (posiadania haka) uwidocznić w dowodzsie rejestracyjnym. Aby to zrobić musisz iść do Wydziału Komunikacji, dadzą Ci tam druczek, z tym druczkiem wio do stacji uprawnionej, gdzie Ci diagnosta obejrzy Twój hak :o a następnie wyda Ci "zaświadczenie o dopuszczalnej masie ciągnioneuj przyczepy". Z tym zaświadczeniem naabarot (curik - jak mówią bracia Czesi) do Wydziału Komunikacji a tam urocza kobitka wbije Ci w dowodzik stosowną adnotację. Decyduje więc rodzaj haka i sposób jego montażu a nie rodzaj przyczepy i jej wyposażenie. Dla porządku podaję: przeszedłem tę procedurę, mam wbite 1800 kg.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt cze 04, 2004 1:34 pm

oto mnie chodziło dzięki :)2
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » pt cze 04, 2004 4:34 pm

a takie pytanie odnosnie haka tego oryginalnego... jak sie przedstawia sprawa jego legalnosci ?? też trzeba isc na stacje potem wbijac go w dowód?? bo przeciez UAZ jest juz oryginalnie wyposażony w niego, w sumie pały sie nigdy nie czepiały no ale...
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

p-pa

Post autor: bodek1 » pt cze 04, 2004 4:50 pm

Od strony przepisów ciągnięcie p-py wygląda tak: samochód osobowy nie może ciągnąć przyczepy , której RZECZYWiSTA masa całkowita przekracza masę pojazdu ciągnącego . Czyli jeżeli Uaz jest rejestrowany jako osobowy to może ciągnąć tyle ile waży/ masa p-py + ładunek/ . Jeżeli jest zarejestrowany jako ciężarowy to może ciągnąć przyczepę , której RZECZYWIASTA masa całkowita przekracza masę pojazdu ciągnącego o max . 40 % . Jak uaz waży np. 1500 to max. można ciągnąć p-pę z ładunkiem o masie 2100 , ale wtedy to już prawko C . I tyle.
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » pt cze 04, 2004 5:17 pm

A słyszał ktoś, że jak teraz montujesz hak, to musi mieć zdejmowany ten kilfon z kulą, czy klient ciemnote mi wciskał :)5
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt cze 04, 2004 5:58 pm

Slawquu pisze:a takie pytanie odnosnie haka tego oryginalnego... jak sie przedstawia sprawa jego legalnosci ?? też trzeba isc na stacje potem wbijac go w dowód?? bo przeciez UAZ jest juz oryginalnie wyposażony w niego, w sumie pały sie nigdy nie czepiały no ale...
z tego co wiem to jeżeli nie masz wbite -przystosowany do ciagniecia przyczep (albo odpowiednik tego zdania)to nie możesz mieć haka (za hak niewpisany w dowód też zabierają papiery )............hak czy zaczep - jeden czort- tak bynajmniej diagnosta kiedyś mnie uświadamiał(teraz mam wpis a nie mam haka - tyż niedobrze )

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » pt cze 04, 2004 6:15 pm

No a jak z tą legalnością haka? Ja Mam robiony z ceownika. Jest mocny bo trochę aut już na nim cholowałem, a i szrpany byłem za niego i problemów nie ma. Podejżewam że jest to wojskowa konstrukcja. W dowód jest wbity ale czy mi go czasami przy przeglądzie nie zakwestionują?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt cze 04, 2004 7:33 pm

Hak musi mieć tabliczkę znamionową i być atestowany do danego typu samochodu.Wszelkie doróbki sa nielegalne.Z tego co wiem /a montuje je zawodowo/żaden polski producent nie robi czegos takiego.I dupa.
Kula demontowalna-najczęściej odkręcana jest konieczna przy wyjazdach do niektórych krajów/Francja,Szwajcaria i pewnie jeszcze inne/.Jeśli nie ciągniesz przyczepy-żaden element haka nie ma prawa wystawać poza tylny obrys furki.Stąd idea haka odkrecanego lub wyczepianego.Z punktu widzenia uzytkownika haka jest to totalna bzdura i prawdopodobnie wynik działania lobby ubezpieczycieli-po prostu udszkodzenia samochodu który się "nadział"są znacznie większe niż jak kulki nie ma.Za to ten w którego walnięto,a nie miał kuli-tez ma przeważnie nieżle zdezelowany tył.
W Polsce można jeżdzić z wystającą kulą i dobrze bo chroni ona przed gapiostwem na światłach i przy drobnych stłuczkach.Tylko patrzeć jak u nas każą też odkręcać kule-dlatego producenci wyprzedzająco już robią wszystkie odkręcane.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pt cze 04, 2004 7:35 pm

ale jak jest z oryginalnym zaczepem z tylu w uazie? moga sie paly przypiac do tego czy raczej nie?
a poza obrys samochodu nie wystaje wiec chyba do zabojadow moznaby wjechac bez problemow?

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » pt cze 04, 2004 7:39 pm

No i wielkie dzięki za konkretną odpowiedź. A skoro robisz to zawodowo, to może jeszcze jakaś podpowiedź, najlepiej jaki hak z demontowaną kulą do gaza vs uaza - firma, jakiś nr katalogowy itp?
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt cze 04, 2004 7:46 pm

A propos doróbek:wszystko zalezy od diagnosty.Z praktyki wiem,że puszczają czasem haki dorabiane,choć nie muszą.Chcieć to zrobić to trza:
-wykonać go jak najbardziej profesjonalnie i zamocować w sposób pewny z duzym zapasem bezpieczeństwa,
-kulę wziąć z jakiegoś haka atestowanego /ISO50 na kuli/,
-przywalic tabliczkę znamionową /w miarę nieczytelną/,
-modlić się,żeby się nie urwał.
Wiem,że to przepis na bimber,ale nie sądzę,żeby któryś z wytwórców uruchomił prod haka kulowego do Uaza...
I jeżeli jakiś warsztat twierdzi,że dorabia haki atestowane-to lipa,bo atest haka to jest cała procedura uznania typu przez Pimot.Wzór idzie na badania i ew dostaje atest do danego samochodu i na dane obciążenie.Za to płaci rzecz jasna producent.Więc jeżeli ktoś wam mówi że dorobi hak atestowany-to poproście o atest Pimotu do tego konkretnego wyrobu.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt cze 04, 2004 7:52 pm

beztroski pisze:No i wielkie dzięki za konkretną odpowiedź. A skoro robisz to zawodowo, to może jeszcze jakaś podpowiedź, najlepiej jaki hak z demontowaną kulą do gaza vs uaza - firma, jakiś nr katalogowy itp?
Zajrzyj w temat "Hak holowniczy"-str 2-tam z grubsza opisałem jak to zrobić.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt cze 04, 2004 8:05 pm

wupasek pisze:ale jak jest z oryginalnym zaczepem z tylu w uazie? moga sie paly przypiac do tego czy raczej nie?
a poza obrys samochodu nie wystaje wiec chyba do zabojadow moznaby wjechac bez problemow?
Drogi Wupasku!Tu raczej Władziu pomoże.Wg mnie pały nie mają się prawa do niczego przyczepiać jeżeli masz aktualne bt-oczywiście dotyczy to haka a nie np braku swiateł.Nie chcę mieszać,ale wydaje mi się,że haki szczękowe nie muszą mieć extra wpisu w dowód,natomiast jak masz kulkę-to raczej bym ten wpis zrobił i miał na nim jakąś tabliczkę-w końcu to nie taki wielki kłopot.A propos róznych gównianych zachowań to w ogóle wydaje mi się niepojęte,że można żądać od samochodu który w Polsce ma bt-spełniania jakichś extra wymagań w innych krajach.To co,znaczy uważają nas za głupków i nie uznają naszych przepisów?W Polsce można jeżdzić z wystającym hakiem i na dodatek nie musi on być demontowalny.Spotkałem się już z kilkoma przypadkami,że na granicy po prostu odcinali Polakom kule-normalnie upier..kątową.Skandal.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt cze 04, 2004 10:07 pm

A producent haków ze Słupska też nie wydaje atestów :)5
Rozmawiałem kiedyś z nimi i powiedzieli że mogą zrobić zdejmowaną kule do uaza chyba przerobić z tojoty tylko koszta ogromne ponad tysiąc
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob cze 05, 2004 1:37 am

klucz13 pisze:A producent haków ze Słupska też nie wydaje atestów :)5
Rozmawiałem kiedyś z nimi i powiedzieli że mogą zrobić zdejmowaną kule do uaza chyba przerobić z tojoty tylko koszta ogromne ponad tysiąc
Słupsk to troche co innego-to jest firma produkcyjna robiaca tez nowe uruchomienia.Być moze mają jakieś specjalny glejt od Pimotu na prod. jednostkową.W ich ofercie nie ma jednak Uaza.Ja miałem na mysli pierwszego lepszego montazystę,np takiego jak ja.
Ta kolosalna cena może wynika z okazji do uruchomienia nowego produktu /hehe, na koszt klienta/.Normalnie nie powinno być więcej niż 4-5 stów w procedurze jaką opisałem przedtem.I nie gadam wiecej bo powiedzą że hienuję :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pn cze 07, 2004 9:40 am

w lublinie jest jeden facet co ma uprawnienia do produkcji haków i ich atestacji

Do maximy QX koszt kompletnego naprawde porządnego haka to było 500zł

Facet mieści sie w Lublinie przy ulicy Miłej.

acha do Maximy w polsce nie ma dostępnych hakow i ten był własnie dorabiany dla porównania Hak do 307 kombi kosztował 450 zł
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pn cze 07, 2004 10:28 am

prawko B - przyczepa 750 kg powyżej B+E
hak kulowy w uazie powinien być demontowany za względu na jazdę w terenie gdzie bardzo ładnie sie weryfikuje lub zatrzymuje auto /jest obnizony ze względu na wysokość zaczepu przyczep, które są przystosowane do osobówek/
mam wbity w dowód hak kulowy bez tonażu, choć dawno go już wyp ...
hak był robiony pod wymiar w zakładzie "hakowym"
"normalne" osobówki mają ta tabliczce znamionowej wbity tonaz masy przyczepy
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości