Strona 1 z 1

kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: pn maja 18, 2009 8:33 am
autor: pilmar
Witajcie.
Pytam tu ,bo sporo tych silników w uazach.
Ile wynosi wyprzedzenie zapłonu w silniku forda scorpio 2,9 v6 12 zaworoym?
( typ silnika BRG, ale to chyba nie ma znaczenia)

szukałem danych regulacyjnych na www.capri.pl ale bez powodzenia.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: pn maja 18, 2009 9:13 am
autor: lbl78
Kąt wyprzedzenia zapłonu:
benzyna ołowiowa: 12° ± 2° BTDC
benzyna bezołowiowa: 9° ± 2° BTDC
to według książki ;) w UAZie miałem coś 15°
w zasadzie kąty wyprzedzenia zapłonu są identyczne we wszystkich V-kach forda z tej rodziny :)2

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: pn maja 18, 2009 10:38 am
autor: piotr oskwarek
a i pamiętaj o wypięciu jednego kabelka z aparatu zapłonowego, bo inaczej ECU i tak będzie robiło swoje.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: pn maja 18, 2009 1:02 pm
autor: pilmar
Dzięki za odpowiedzi.
Który kabelek wypiąc z wtyki do aparatu, na czas ustawienia zapłonu?

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: wt maja 19, 2009 12:22 pm
autor: piotr oskwarek
Odpinasz kabelek którym zapłon jest sterowany z kompa. Pozostałe są na swoim miejscu. Odpalasz auto, ustawiasz zapłon na znaki hmmm... coś chyba 12 stopni, dokręcasz aparat i podpinasz kabelek sterujący.
Nie pamiętam który jest to kabel w aparacie zapłonowym 6?7? ??
Ja odpinałem przy kompie, jest to 36 pin.

W aparacie jest czujnik położenia wału, więc aparat musi być dobrze włożony na znaki.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: śr maja 20, 2009 2:25 pm
autor: vena81
To ja podepnę sie do tematu.
Motam własnie 2,8 V6 od scorpiaka. I mam pytanie jak poradziliscie sobie z aparatem? Ja chcę mieć auto do brodzenia i jak najmniej elektroniki. Mój pomysł to aparat od BMW z halotronem i wyprzedzaniem zapłonu na podciśnieniu. Odpada cała wiązka i komputer. Żadnych czujników na wale itp. Motał już ktoś coś podobnego? ( auto będzie chodzić tylko na gazie) :-?

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: sob maja 23, 2009 4:56 pm
autor: piotr oskwarek
Czujnik położenia wału w silniku Scorpio i tak masz już w aparacie zapłonowym, więc jak uszczelnisz aparat a kompa przeniesiesz gdzieś do wnętrza autka, to silnik powinien jakoś wytrzymywać jako takie zanurzenia.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: czw maja 28, 2009 2:52 pm
autor: carinus
Powiedzcie mi jak wygląda sprawa z podciśnieniowym korektorem kąta.Sorki ze pytam w tym poście ale temat podobny,problem jedynie tyczy UAZ-a.Podczas wciskania gazu kąt jest wyprzedzany czy tez opóźniony?Nie mam gaźnika i nie wiem gdzie podpiąć się z podciśnieniem.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: czw maja 28, 2009 3:09 pm
autor: vena81
1) a gdzie mógłbyś idziej niż do kolektora ssącego???
2) im szybciej się silnik kreci tym zapłon powinien się przyśpieszać

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: czw maja 28, 2009 9:49 pm
autor: carinus
vena81 pisze:1) a gdzie mógłbyś idziej niż do kolektora ssącego???
2) im szybciej się silnik kreci tym zapłon powinien się przyśpieszać
1) jesteś pewien że do kolektora a nie przed przepustnicą,
2)ten problem załatwia regulator odśrodkowy a pytałem jak zachowuje sie siłownik przy aparacie podczas wciśnięcia gazu.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: pt maja 29, 2009 10:41 am
autor: vena81
Nie widziałem takiego cuda. No ale jeszcze jestem młody (powiedzmy) :)
Odśrodkowy to miałeś w maluchu i on załatwiał sprawę wpyrzedzania.
W halotronie lub w zwykłym z przerywaczem wszystko zależy od tego czy komputer wyprzedza zapłon czy robi to podciśnienie.
Nie bardzo rozumiem dlaczego miałby nie działać w kolektorze ssącym ? ewentualnie trzeba by było popracować nad odpowiednią rurką i jej przekrojem. Siłownik podczas wciśnięcia gazu (czyli wytworzeniu większego podciśnienia) przestawia nieznacznie kąt wyprzedzenia.
:)21

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: pt maja 29, 2009 2:56 pm
autor: carinus
vena81 pisze:Nie widziałem takiego cuda. No ale jeszcze jestem młody (powiedzmy) :)
Odśrodkowy to miałeś w maluchu i on załatwiał sprawę wpyrzedzania.
W halotronie lub w zwykłym z przerywaczem wszystko zależy od tego czy komputer wyprzedza zapłon czy robi to podciśnienie.
No faktycznie masz tyły w tym temacie ale młody jesteś więc wszystko przed Tobą.Nikt nie wie czy podczas wciskania pedału gazu podciśnienie w siłowniku rośnie czy maleje?

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: pt maja 29, 2009 10:31 pm
autor: vena81
ja jednak obstaję przy swoim. Po co miało by się to powtarzać ? A co do ciśnienia to na chłopsk irozum im więcej dajesz gazu tym wieksze pociśnienie bo więcej zasysane jest powietrza do silnika.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: sob maja 30, 2009 10:58 am
autor: carinus
Nie mam gaźnika,zamiast niego wstawiłem przepustnicę i blosa,benzyna będzie podawana wtryskiwaczem jednopunktowym.Aparat zapłonowy ma regulator odśrodkowy i dodatkowo siłownik podciśnieniowy,tylko nie wiem czy podciśnienie ma być doprowadzone z miejsca przed czy za przepustnicą.To robi drastyczną różnicę.Nie jestem pewny czy podczas obciążenia silnika zapłon nie powinien być cofany.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: sob maja 30, 2009 11:38 am
autor: vena81
Ja dalej nie widzę róznicy. Czy przed przepustnicą czy za nią i tak masz pociśnienie a nie cisnienie. Podczas dodawania gazu i tak przepustnica jest otwarta. A co do aparatu naprawdę takiego nie widziałem ( masz zdjęcia?). On jest na halotronie czy na przerywaczu? Co do wysokich obrotów silnika to zapłon jest wyprzedzany.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: sob maja 30, 2009 12:03 pm
autor: vena81
Carinus zakładając hipotetycznie, że coś takiego masz to moze być jednak róznica. Przemyślałem tę sprawę i wydaje mi się że jeśli masz wyprzedzanie zapłonu na odśrodkowym to rzeczywiście możesz mieć opóżnianie zapłonu podciśnieniem przy czym służy ono do rozruchu głownie i przy mocno obciążonym silniku przy małych obrotach, by uniknąć spalania stukowego. Ale wydaje mi się, że wtedy tym bardziej powinno byc podłaczone do kolektora.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: ndz maja 31, 2009 9:45 am
autor: carinus
vena81 pisze: Ale wydaje mi się, że wtedy tym bardziej powinno byc podłaczone do kolektora.
Żaden oryginalny UAZ z aparatem stykowym nie ma połączenia z kolektorem a jedynie z gaźnikiem.Obecnie ustawiłem zapłon na 20* czyli 10* przed punktem zapłonu na kole,silnik pracuje miarowo i spokojnie w całym zakresie obrotów.Nie wiem jednak co zrobić z tym siłownikiem.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: śr cze 17, 2009 4:19 pm
autor: bobbik
siłownik ma wciągać podczas przyspieszania, po osiągnięciu zadanych obrotów może wrócić do położenia pierwotnego. carinus a co będzie sterować tym wtryskiwaczem ?

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: czw cze 18, 2009 9:27 am
autor: Wilku
carinus pisze:...Aparat zapłonowy ma regulator odśrodkowy i dodatkowo siłownik podciśnieniowy,tylko nie wiem czy podciśnienie ma być doprowadzone z miejsca przed czy za przepustnicą....
Zawsze jest tuż przed przepustnicą i tak należy podłączyć. Przed przepustnicą podciśnienie wzrasta w chwili otwarcia przepustnicy - najmniejsze jest na biegu jałowym. Za przepustnicą jest odwrotnie - na jałowym jest maksymalne podciśnienie, które przy otwarciu przepustnicy maleje.

Pzdr, W

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: sob cze 20, 2009 9:09 am
autor: carinus
bobbik pisze:siłownik ma wciągać podczas przyspieszania, po osiągnięciu zadanych obrotów może wrócić do położenia pierwotnego. carinus a co będzie sterować tym wtryskiwaczem ?
Dzieki Wam za podpowiedz,o to mi chodziło.

Co do wtryskiwacza to będzie służył tylko do odpalenia silnika i awaryjnego dojechania do stacji z gazem więc żadnych skomplikowanych układów nie będzie.Myślę nad podawaniem impulsów pobieranych z przerywacza z korektą czasu trwania zasilania wtrysku bez regulacji ciśnienia.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: sob cze 20, 2009 6:14 pm
autor: bobbik
bo ja myślę nad jednopunktem do uaza wogóle, ale najpierw musiałbym doprężyć silnik żeby to wogóle miało sens.Najlepiej podszedłby Motronic MA 1,2/1,3

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: sob cze 20, 2009 9:01 pm
autor: carinus
Ja nawet nie mam zamiaru myśleć o jeżdzie na benie,chce tylko używać tego awaryjnie w przypadku całkowitego braku gazu.Przy monowtrysku potrzebny będzie dosyć wydajny wtryskiwacz i większe ciśnienie na pompie.Jak dla mnie wystarczy wtryskiwacz rozruchowy z celiki który ma prosty sposób mocowania.Zrobię jedynie wyzwalacz impulsów dla wtryskiwacza.Silnik dopreżyłem,powiększyłem przeloty i wypolerowałem niedorobione powierzchnie kolektora i kanałów w głowicy.Gaźnika już nie ma a wstawiona jest przepustnica toyoty połączona z blosem.W kolektor wstawiłem sonde lambda dla kontroli składu mieszanki gazowej żeby przypadkiem nie zabić silnika.

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: ndz cze 21, 2009 7:35 pm
autor: bobbik
a ja chciałbym zobaczyć różnicę w osiągach i zużyciu paliwa między jazdą na gaźniku i na wtrysku. A taki motronic np z passata B4 (1,8) to oprócz korpusu przepustnicy( z silnikiem krokowym potencjometrem przepustnicy i wtryskiwaczem ) potrzebuje jeszcze tylko sondy, czujnika temp wody, halla w aparacie i cewkomodułu. A sterownik ma zaledwie 45 pin z czego nie wszystko jest obsadzone

Re: kat wyprzedzenia zapłonu forda 2,9 V6 12 zaworowego.

: ndz cze 21, 2009 9:10 pm
autor: carinus
Zobaczyłem różnicę jak tylko zrobiłem głowicę i dobry podajnik gazu.Silnik wyrywa jak wściekły,mogę po żwirowni jechać na II biegu i na szerszych kapciach,wcześniej na I miał problemy i zdychał na podjeździe.