Strona 1 z 2
awaria
: czw cze 04, 2009 12:47 pm
autor: kuboszek
witam nie wiem co sie dzieje ale nie mogę odpalić w ogule rozrusznik nie ruszy a myłem i czysciłem go w ropie. Poza tym w komorze silnika nad drążkiem kierowniczyn jest metalowe pudełko a w nim jakieś 2 sprężynki i jedna z nich sie nagrzewa do czerwoności koledzy pomocy

Re: awaria
: czw cze 04, 2009 1:51 pm
autor: losiek
o cewkę ci chodzi? No ciężko żeby zakręcił jak prąd nie idzie do rozrusznika. Weź Miernik i posprawdzaj gdzie prąd dochodzi:) przez neta sie nie zrobi:) i pisz te posty jakoś po ludzkiemu bo ciężko sie to czyta.
Re: awaria
: czw cze 04, 2009 4:02 pm
autor: GikroV
może o przekaźnik...
Re: awaria
: czw cze 04, 2009 4:15 pm
autor: Bart03
po opisie wnioskuje ze to regulator napiecia, typ "mechaniczny"

Re: awaria
: czw cze 04, 2009 4:23 pm
autor: GikroV
No ale uszkodzenie regulatora nie wpływa na rozrusznik
Re: awaria
: czw cze 04, 2009 4:27 pm
autor: chiquito83
stacyjka, elektromagnes
Re: awaria
: czw cze 04, 2009 4:32 pm
autor: Bart03
GikroV pisze:No ale uszkodzenie regulatora nie wpływa na rozrusznik
no tak ale ja odnosnie sprezynki pisalem

Re: awaria
: czw cze 04, 2009 9:06 pm
autor: A.F.
GikroV pisze:No ale uszkodzenie regulatora nie wpływa na rozrusznik
Wpływa, wpływa.
Przecież napisał, że mu prąd sprężynki

( oporniki pod reglerem ) zeżarły
To jak rozrusznik ma kręcić

Taki reglerek Pan masz, Panie kolego ?
http://www.allegro.pl/item642586231_now ... szawa.html
Czy taki ?
http://www.allegro.pl/item651110009_pol ... y_typ.html
Re: awaria
: czw cze 04, 2009 9:14 pm
autor: klucz13
Albo masa gdzieś spierdoliła albo przekaźnik rozrusznika się zdupcył i się jara

Re: awaria
: czw cze 04, 2009 10:07 pm
autor: zippo68
Zapewne mu chodzi o puszkę z dwoma oporami, która znajduje się pod cewką, a nad drążkiem kierowniczym.

Re: awaria
: czw cze 04, 2009 10:17 pm
autor: A.F.
zippo68 pisze:Zapewne mu chodzi o puszkę z dwoma oporami, która znajduje się pod cewką, a nad drążkiem kierowniczym.

W moim Uazie nie było tyle miejsca pod maską

Re: awaria
: pt cze 05, 2009 5:54 am
autor: zippo68
A.F. pisze:
W moim Uazie nie było tyle miejsca pod maską

W moim było tylko chwilowo

Re: awaria
: pt cze 05, 2009 6:34 am
autor: A.F.
zippo68 pisze:A.F. pisze:
W moim Uazie nie było tyle miejsca pod maską

W moim było tylko chwilowo
Cewka zapłonowa została

Re: awaria
: pt cze 05, 2009 10:10 am
autor: kuboszek
zippo68 pisze:Zapewne mu chodzi o puszkę z dwoma oporami, która znajduje się pod cewką, a nad drążkiem kierowniczym.

TAK CHODZI MI O TO PUDEŁKO POD CEWKĄ A NAD KIEROWNICĄ.
Re: awaria
: pt cze 05, 2009 10:33 am
autor: cmegorz
Witam . odczego moze podejsc krzyzak kolumny kierowniczej taki jak na zdjeciu wyzej?
Re: awaria
: pt cze 05, 2009 1:12 pm
autor: zippo68
Re: awaria
: pt cze 05, 2009 2:54 pm
autor: Przemekslaw
..wczesnie zaczałes

Re: awaria
: pt cze 05, 2009 3:08 pm
autor: Balu-Balu
Re: awaria
: pt cze 12, 2009 7:05 pm
autor: bobbik
ta puszka z oporem zdaje się ma za zadanie dawać wyższe napięcie na cewkę podczas kręcenia rozrusznikiem, a podczas normalnej pracy niższe
Re: awaria
: pt cze 12, 2009 7:50 pm
autor: carinus
bobbik pisze:ta puszka z oporem zdaje się ma za zadanie dawać wyższe napięcie na cewkę podczas kręcenia rozrusznikiem, a podczas normalnej pracy niższe
Cewka musi dostawać zawsze max. napięcie.Można jedynie ograniczać prąd dla zabezpieczenia cewki.Ja nie miałem czegoś takiego u siebie i nadal nie mam a wszystko chodzi bardzo dobrze.Szukam jedynie okazji żeby kupić moduł zapłonu z poloneza dla poprawy jakości iskry.
Re: awaria
: pt cze 12, 2009 9:37 pm
autor: tarhim
carinus pisze:bobbik pisze:ta puszka z oporem zdaje się ma za zadanie dawać wyższe napięcie na cewkę podczas kręcenia rozrusznikiem, a podczas normalnej pracy niższe
Cewka musi dostawać zawsze max. napięcie.Można jedynie ograniczać prąd dla zabezpieczenia cewki
Kiedy właśnie nie, oryginalna cewka po to ma dwa osobne wejścia (B i BK) i rezystor, żeby w trakcie normalnej pracy mieć ograniczone napięcie a przy rozruchu nie.
Re: awaria
: sob cze 13, 2009 7:30 am
autor: Lorado
Witam.Kolega tarhim ma rację.Ten opornik jest zwierany stykiem z automatu w momencie zapalania.Współpracuje tylko z oryginalnym rozrusznikiem.Ale stara prosta rada dla kuboszek,weź kabelkiem podaj prąd z grubego kabla przy rozruszniku na automat.Jeżeli rozrusznik zaskoczy to jest OK a jeżeli nie to usterka jest poza nim.NIE włączaj zapłonu. A tak na marginesie to ropa nie jest do mycia rozrusznika
Re: awaria
: sob cze 13, 2009 1:23 pm
autor: piter12
awaria kuboszka usunięta przy pomocy mojego tesciunia szczotki sie skonćzyły i przy okazji zmiana tulejek maszyna już działa w koncu mam kogos w swojej okloilcy ps. (ładny ten jego uazik )
Re: awaria
: sob cze 13, 2009 3:32 pm
autor: tarhim
Lorado pisze:Witam.Kolega tarhim ma rację.Ten opornik jest zwierany stykiem z automatu w momencie zapalania.Współpracuje tylko z oryginalnym rozrusznikiem.
Mam wrażenie że może z dowolnym - wystarczy wziąć prąd w momencie zapalania nie z rozrusznika jako takiego, tylko ze styku "ST" (CT) stacyjki...
Re: awaria
: ndz cze 14, 2009 9:16 am
autor: kuboszek
piter12 pisze:awaria kuboszka usunięta przy pomocy mojego tesciunia szczotki sie skonćzyły i przy okazji zmiana tulejek maszyna już działa w koncu mam kogos w swojej okloilcy ps. (ładny ten jego uazik )
Dokładnie dobrze że jest jeszcze ktoś kto nowicjuszowi pomoże. Piotruś dzięki.