Dziwny problem z ładowaniem.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » czw lip 09, 2009 7:04 pm

Cześć,
mam dziwaczny problem - nie ładuje mi alternator jeśli jest podpięty przez regulator (sprawdziłem trzy różne), ale jak podam mu napięcie z akumulatora na zacisk "Sz" to zaczyna ładować jak głupi. Macie jakieś pojęcie co to może być?
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

skyrafal
 
 
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 5:08 pm
Lokalizacja: Mielec

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: skyrafal » pt lip 10, 2009 1:35 am

Krótko - wywal ruski, kup normalny, nawet używany, najlepiej regenerowany. Zyskasz bezawaryjnośc i znacznie większą moc jakże potrzebną w terenowym aucie (mocniejsze żarówki np. 90/100W, dalekosiężne halogeny, wyciągarka itd)
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » ndz lip 12, 2009 9:30 pm

skyrafal pisze:Krótko - wywal ruski, kup normalny, nawet używany, najlepiej regenerowany. Zyskasz bezawaryjnośc i znacznie większą moc jakże potrzebną w terenowym aucie (mocniejsze żarówki np. 90/100W, dalekosiężne halogeny, wyciągarka itd)
Ta, tak pewnie będzie najprościej. I regulator będzie wbudowany miał. Znasz może jakieś zamienniki takie żeby nie trzeba było mocowania przerabiać?
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: Bart03 » ndz lip 12, 2009 10:57 pm

takie zamienniki nie istnieja a naszej galaktyce :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: Rafał D » pn lip 13, 2009 8:19 pm

podanie "+" na zacisk "sz" jest opisaną w instrukcji metodą awaryjnego ładowania akumulatora w trasie jak padnie regulator. Na szczotki podawane jest maksymalne napięcie, które noprmalnie podlega regulacji przez regulator.
Albo wszystkie trzy regulatory były do d... albo coś nie tak łączysz.

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » wt lip 14, 2009 9:29 am

Rafał D pisze:podanie "+" na zacisk "sz" jest opisaną w instrukcji metodą awaryjnego ładowania akumulatora w trasie jak padnie regulator. Na szczotki podawane jest maksymalne napięcie, które noprmalnie podlega regulacji przez regulator.

Tak, ja wiem że to tak działa - sęk w tym że jak regulator podaje napięcie to alternator nie ładuje wcale... :)21

Na razie zmontowałem sobie przełącznik i mam binarny regulator napięcia, ale to nie jest szczególnie wygodne rozwiązanie.
Albo wszystkie trzy regulatory były do d... albo coś nie tak łączysz.
Nie bardzo wiem co tu można skiepścić w łączeniu - + do +, Sz do Sz, - do -, i + do obiegu za stacyjkę.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: KleryK » wt lip 14, 2009 9:36 am

Może kabel od szczotek jest walnięty gdzieś po drodze ? Albo jak mówiono, wszystkie 3 były walnięte ( lub nie do tego alternatora). Kup elektroniczny od poldżera 6 diodowy :) jeżeli masz stary alternator, jak masz nowy to już chyba 9 diodowy.

Bo jezeli dając bezposrednio prąd na szczotki alternator działa tzn że ma uzwojenie, szczotki i diody w porządku czyli jest sprawny.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » wt lip 14, 2009 10:14 am

KleryK pisze:Może kabel od szczotek jest walnięty gdzieś po drodze ?
Kładłem nową elektrykę, więc kabel od szczotek jest na 100% dobry.
Albo jak mówiono, wszystkie 3 były walnięte ( lub nie do tego alternatora). Kup elektroniczny od poldżera 6 diodowy :) jeżeli masz stary alternator, jak masz nowy to już chyba 9 diodowy.
No może... Jeden był od jakiegoś 125p (dwa kontakty, 15 i 67) i ten był od zawsze. Dwa pozostałe to ruskie RR-132, jak najbardziej do tego alternatora teoretycznie :)
Bo jezeli dając bezposrednio prąd na szczotki alternator działa tzn że ma uzwojenie, szczotki i diody w porządku czyli jest sprawny.
A jeszcze jedno - po daniu prądu bezpośrednio na szczotki przy stojącym alternatorze jest zwarcie. To normalne?
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: Rafał D » wt lip 14, 2009 9:10 pm

tarhim pisze:
Nie bardzo wiem co tu można skiepścić w łączeniu - + do +, Sz do Sz, - do -, i + do obiegu za stacyjkę.
widać można bo nie działa :lol:

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: KleryK » śr lip 15, 2009 12:07 am

Kładłem nową elektrykę, więc kabel od szczotek jest na 100% dobry.
A działało po położeniu ? Bo ja kiedyś kładłem nową elektrykę i na dzień dobry jeden kabel był
gdzieś po drodze walnięty. A jeden przestał działać po krótkim czasie a potem już wszystko
działało do dziś.

Sprawdź urzędzeniem do badania prądu czy jest opór między wtykiem do szczotek
a wtykiem do regulatora napięcia. I sprawdź czy jest napięcie 12.5-13,5V na wtyku
+ w regulatorze. To wyeliminuje tą przyczynę. Ewentualnie podepnij te kable na krótko
bo do regulatora wchodzi akumulator (+) , masa (-) i szczotki ( sz ) . Alternator stary
ma jedno wyjscie na szczotki a nowy chyba 2. Stary ( na pewno te made in CCCP ) są
6 diodowe i takie regulatory powinny tam być ( 125p mechaniczny , poldżer 6 diodowy elektronik).
Do tego najnowszego alternatora jest już bardziej skomplikowanie i nie wiem dokładnie jak to wygląda
(poza tymi 2 wyjsciami ze szczotek tak to na schemacie wygląda )

A czy powinno być zwarcie to nie wiem według mnie nie. Dla regulatora w zasadzie nie ma znaczenia
czy alternator się kręci czy nie, jeżeli jest za niskie napięcie to on daje wyższe na szczotki
i jak jest wysokie napięcie to daje na szczotki niższe. Czyli teoretycznie to wypięciu zapłonu
albo odłączany jest też prąd na regulator i to eliminuje zwarcie, albo on ma non stop napięcie
niezależnie od pozycji stacyjki. Nie sprawdzę tego bo wyjezdzam jutro na tydzień
ale ktoś może ma możliwość zbadania tych okoliczności :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » pn lip 20, 2009 6:08 am

KleryK pisze: A działało po położeniu ? Bo ja kiedyś kładłem nową elektrykę i na dzień dobry jeden kabel był
gdzieś po drodze walnięty. A jeden przestał działać po krótkim czasie a potem już wszystko
działało do dziś.
Jednym z powodów żeby w końcu położyć nową elektrykę było to, że ładowanie szlag trafił :)
Sprawdź urzędzeniem do badania prądu czy jest opór między wtykiem do szczotek
a wtykiem do regulatora napięcia. I sprawdź czy jest napięcie 12.5-13,5V na wtyku
+ w regulatorze. To wyeliminuje tą przyczynę. Ewentualnie podepnij te kable na krótko
bo do regulatora wchodzi akumulator (+) , masa (-) i szczotki ( sz ) . Alternator stary
ma jedno wyjscie na szczotki a nowy chyba 2. Stary ( na pewno te made in CCCP ) są
6 diodowe i takie regulatory powinny tam być ( 125p mechaniczny , poldżer 6 diodowy elektronik).
Mam stary. Zamówiłem sobie jeszcze jeden polonezowski regulator, może poleci :)
Kable posprawdzane, działają.
Czyli teoretycznie to wypięciu zapłonu
albo odłączany jest też prąd na regulator i to eliminuje zwarcie, albo on ma non stop napięcie
niezależnie od pozycji stacyjki. Nie sprawdzę tego bo wyjezdzam jutro na tydzień
ale ktoś może ma możliwość zbadania tych okoliczności :)
Ze schematów wynika że + od alternatora wchodzi za stacyjkę (na KZ), więc nie ma włączonego zapłonu - nie ma napięcia.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: carinus » pn lip 20, 2009 8:51 pm

Ja wypier..łem stary alternator założyłem japoński i zapomniałem o sprawie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: Bart03 » pn lip 20, 2009 9:54 pm

ale my ci tego nie zapomnimy - to profanacja :)26
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: klucz13 » pn lip 20, 2009 9:56 pm

carinus pisze:Ja wypier..łem stary alternator założyłem japoński i zapomniałem o sprawie.
Taaaa cymes 40-sto paro letni altek zastąpiony 10-letnim szmelcem japońskim
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: carinus » śr lip 22, 2009 3:46 pm

klucz13 pisze: Taaaa cymes 40-sto paro letni altek zastąpiony 10-letnim szmelcem japońskim
:)21
Przepraszam,nie 10-letnim tylko 20-letnim.Też antyk i o profanacji nie ma mowy,ale chodzi i nie musiałem się bawić w jakieś regulatory zewnętrzne.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » pn sie 17, 2009 9:44 am

To ja dopiszę dla potomności, że jednak wyszło na to że problem tkwił na siedzeniu kierowcy :)21

Dwie stacyjki i trzy regulatory później stwierdziłem że w porywie geniuszu robiąc nową instalację podpiąłem + z alternatora za stacyjką, więc jak porządnie ładowało to szlag trafiał styki w wyżej wymienionej. W tym momencie obwody za stacyjką dostawały prąd wyłącznie z alternatora, w tym regulator napięcia który niespecjalnie dobrze to przyjmował.

Po naprostowaniu od 1200 km siedzi pod maską elektroniczny regulator do sześciodiodowego alternatora kupiony w pierwszym lepszym motoryzacyjnym w Hajnówce i wszystko śmiga jak trzeba...
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » pn sie 17, 2009 9:47 am

.
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 9:57 am przez tarhim, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » pn sie 17, 2009 9:48 am

.
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 9:58 am przez tarhim, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: Rafał D » pn sie 17, 2009 7:40 pm

Rafał D pisze:
tarhim pisze:
Nie bardzo wiem co tu można skiepścić w łączeniu - + do +, Sz do Sz, - do -, i + do obiegu za stacyjkę.
widać można bo nie działa :lol:
no, i można było :D

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » wt sie 18, 2009 10:22 am

Rafał D pisze:
Rafał D pisze:
tarhim pisze:
Nie bardzo wiem co tu można skiepścić w łączeniu - + do +, Sz do Sz, - do -, i + do obiegu za stacyjkę.
widać można bo nie działa :lol:
no, i można było :D
Ale regulator był podłączony dobrze, tylko alternator źle :)21
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: kpeugeot » śr sie 19, 2009 6:35 am

nie chcę zakąłdac nowego tematu

jakie winno być ławdowanie z alternatora na klemach aku?

ja mam bez świateł jakieś 13,6

a jak zapalę światała drogowe spada na 12,8V
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: tarhim » śr sie 19, 2009 8:26 am

kpeugeot pisze:nie chcę zakąłdac nowego tematu

jakie winno być ławdowanie z alternatora na klemach aku?

ja mam bez świateł jakieś 13,6

a jak zapalę światała drogowe spada na 12,8V
Pasek masz dobrze naciągnięty? Ja mam 14 z groszami bez świateł, 13,3 z. Jakie masz napięcie bez ładowania?
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: kpeugeot » śr sie 19, 2009 8:38 am

12,2 V - bo letko się rozładował

musze sprawdzić pasek ale raczej jest dobrze naciągnięty
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
dmuchawiec
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: dmuchawiec » śr sie 19, 2009 9:51 am

tarhim pisze: Ta, tak pewnie będzie najprościej. I regulator będzie wbudowany miał.
Znasz może jakieś zamienniki takie żeby nie trzeba było mocowania
przerabiać?
carinus pisze: Przepraszam,nie 10-letnim tylko 20-letnim.Też antyk i o profanacji nie ma
mowy,ale chodzi i nie musiałem się bawić w jakieś regulatory
zewnętrzne.
nie trzeba kombinować - rosyjskie alternatory do uaza też mają wewnętrzne regulatory umieszczone w
szczotkotrzymaczu - takie: http://www.vtn.ru/ru/112a1.html
a schematy tu - http://t.ua/auto/112a1s.htm
albo na uazbuce

pzdr
dmuch
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Dziwny problem z ładowaniem.

Post autor: kpeugeot » pt sie 21, 2009 8:07 am

jaki winno byc ładowanie aku na wolnych obrotach bez obciązenia?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości