Dziwny problem z ładowaniem.
Moderator: Student
Dziwny problem z ładowaniem.
Cześć,
mam dziwaczny problem - nie ładuje mi alternator jeśli jest podpięty przez regulator (sprawdziłem trzy różne), ale jak podam mu napięcie z akumulatora na zacisk "Sz" to zaczyna ładować jak głupi. Macie jakieś pojęcie co to może być?
mam dziwaczny problem - nie ładuje mi alternator jeśli jest podpięty przez regulator (sprawdziłem trzy różne), ale jak podam mu napięcie z akumulatora na zacisk "Sz" to zaczyna ładować jak głupi. Macie jakieś pojęcie co to może być?
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Krótko - wywal ruski, kup normalny, nawet używany, najlepiej regenerowany. Zyskasz bezawaryjnośc i znacznie większą moc jakże potrzebną w terenowym aucie (mocniejsze żarówki np. 90/100W, dalekosiężne halogeny, wyciągarka itd)
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Ta, tak pewnie będzie najprościej. I regulator będzie wbudowany miał. Znasz może jakieś zamienniki takie żeby nie trzeba było mocowania przerabiać?skyrafal pisze:Krótko - wywal ruski, kup normalny, nawet używany, najlepiej regenerowany. Zyskasz bezawaryjnośc i znacznie większą moc jakże potrzebną w terenowym aucie (mocniejsze żarówki np. 90/100W, dalekosiężne halogeny, wyciągarka itd)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
takie zamienniki nie istnieja a naszej galaktyce 

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
podanie "+" na zacisk "sz" jest opisaną w instrukcji metodą awaryjnego ładowania akumulatora w trasie jak padnie regulator. Na szczotki podawane jest maksymalne napięcie, które noprmalnie podlega regulacji przez regulator.
Albo wszystkie trzy regulatory były do d... albo coś nie tak łączysz.
Albo wszystkie trzy regulatory były do d... albo coś nie tak łączysz.
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Nie bardzo wiem co tu można skiepścić w łączeniu - + do +, Sz do Sz, - do -, i + do obiegu za stacyjkę.Rafał D pisze:podanie "+" na zacisk "sz" jest opisaną w instrukcji metodą awaryjnego ładowania akumulatora w trasie jak padnie regulator. Na szczotki podawane jest maksymalne napięcie, które noprmalnie podlega regulacji przez regulator.
Tak, ja wiem że to tak działa - sęk w tym że jak regulator podaje napięcie to alternator nie ładuje wcale...![]()
Na razie zmontowałem sobie przełącznik i mam binarny regulator napięcia, ale to nie jest szczególnie wygodne rozwiązanie.
Albo wszystkie trzy regulatory były do d... albo coś nie tak łączysz.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Może kabel od szczotek jest walnięty gdzieś po drodze ? Albo jak mówiono, wszystkie 3 były walnięte ( lub nie do tego alternatora). Kup elektroniczny od poldżera 6 diodowy
jeżeli masz stary alternator, jak masz nowy to już chyba 9 diodowy.
Bo jezeli dając bezposrednio prąd na szczotki alternator działa tzn że ma uzwojenie, szczotki i diody w porządku czyli jest sprawny.

Bo jezeli dając bezposrednio prąd na szczotki alternator działa tzn że ma uzwojenie, szczotki i diody w porządku czyli jest sprawny.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Kładłem nową elektrykę, więc kabel od szczotek jest na 100% dobry.KleryK pisze:Może kabel od szczotek jest walnięty gdzieś po drodze ?
No może... Jeden był od jakiegoś 125p (dwa kontakty, 15 i 67) i ten był od zawsze. Dwa pozostałe to ruskie RR-132, jak najbardziej do tego alternatora teoretycznieAlbo jak mówiono, wszystkie 3 były walnięte ( lub nie do tego alternatora). Kup elektroniczny od poldżera 6 diodowyjeżeli masz stary alternator, jak masz nowy to już chyba 9 diodowy.

A jeszcze jedno - po daniu prądu bezpośrednio na szczotki przy stojącym alternatorze jest zwarcie. To normalne?Bo jezeli dając bezposrednio prąd na szczotki alternator działa tzn że ma uzwojenie, szczotki i diody w porządku czyli jest sprawny.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
widać można bo nie działatarhim pisze:
Nie bardzo wiem co tu można skiepścić w łączeniu - + do +, Sz do Sz, - do -, i + do obiegu za stacyjkę.

Re: Dziwny problem z ładowaniem.
A działało po położeniu ? Bo ja kiedyś kładłem nową elektrykę i na dzień dobry jeden kabel byłKładłem nową elektrykę, więc kabel od szczotek jest na 100% dobry.
gdzieś po drodze walnięty. A jeden przestał działać po krótkim czasie a potem już wszystko
działało do dziś.
Sprawdź urzędzeniem do badania prądu czy jest opór między wtykiem do szczotek
a wtykiem do regulatora napięcia. I sprawdź czy jest napięcie 12.5-13,5V na wtyku
+ w regulatorze. To wyeliminuje tą przyczynę. Ewentualnie podepnij te kable na krótko
bo do regulatora wchodzi akumulator (+) , masa (-) i szczotki ( sz ) . Alternator stary
ma jedno wyjscie na szczotki a nowy chyba 2. Stary ( na pewno te made in CCCP ) są
6 diodowe i takie regulatory powinny tam być ( 125p mechaniczny , poldżer 6 diodowy elektronik).
Do tego najnowszego alternatora jest już bardziej skomplikowanie i nie wiem dokładnie jak to wygląda
(poza tymi 2 wyjsciami ze szczotek tak to na schemacie wygląda )
A czy powinno być zwarcie to nie wiem według mnie nie. Dla regulatora w zasadzie nie ma znaczenia
czy alternator się kręci czy nie, jeżeli jest za niskie napięcie to on daje wyższe na szczotki
i jak jest wysokie napięcie to daje na szczotki niższe. Czyli teoretycznie to wypięciu zapłonu
albo odłączany jest też prąd na regulator i to eliminuje zwarcie, albo on ma non stop napięcie
niezależnie od pozycji stacyjki. Nie sprawdzę tego bo wyjezdzam jutro na tydzień
ale ktoś może ma możliwość zbadania tych okoliczności

UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Jednym z powodów żeby w końcu położyć nową elektrykę było to, że ładowanie szlag trafiłKleryK pisze: A działało po położeniu ? Bo ja kiedyś kładłem nową elektrykę i na dzień dobry jeden kabel był
gdzieś po drodze walnięty. A jeden przestał działać po krótkim czasie a potem już wszystko
działało do dziś.

Mam stary. Zamówiłem sobie jeszcze jeden polonezowski regulator, może poleciSprawdź urzędzeniem do badania prądu czy jest opór między wtykiem do szczotek
a wtykiem do regulatora napięcia. I sprawdź czy jest napięcie 12.5-13,5V na wtyku
+ w regulatorze. To wyeliminuje tą przyczynę. Ewentualnie podepnij te kable na krótko
bo do regulatora wchodzi akumulator (+) , masa (-) i szczotki ( sz ) . Alternator stary
ma jedno wyjscie na szczotki a nowy chyba 2. Stary ( na pewno te made in CCCP ) są
6 diodowe i takie regulatory powinny tam być ( 125p mechaniczny , poldżer 6 diodowy elektronik).

Kable posprawdzane, działają.
Ze schematów wynika że + od alternatora wchodzi za stacyjkę (na KZ), więc nie ma włączonego zapłonu - nie ma napięcia.Czyli teoretycznie to wypięciu zapłonu
albo odłączany jest też prąd na regulator i to eliminuje zwarcie, albo on ma non stop napięcie
niezależnie od pozycji stacyjki. Nie sprawdzę tego bo wyjezdzam jutro na tydzień
ale ktoś może ma możliwość zbadania tych okoliczności
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Ja wypier..łem stary alternator założyłem japoński i zapomniałem o sprawie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
ale my ci tego nie zapomnimy - to profanacja 

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Taaaa cymes 40-sto paro letni altek zastąpiony 10-letnim szmelcem japońskimcarinus pisze:Ja wypier..łem stary alternator założyłem japoński i zapomniałem o sprawie.

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Przepraszam,nie 10-letnim tylko 20-letnim.Też antyk i o profanacji nie ma mowy,ale chodzi i nie musiałem się bawić w jakieś regulatory zewnętrzne.klucz13 pisze: Taaaa cymes 40-sto paro letni altek zastąpiony 10-letnim szmelcem japońskim
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
To ja dopiszę dla potomności, że jednak wyszło na to że problem tkwił na siedzeniu kierowcy
Dwie stacyjki i trzy regulatory później stwierdziłem że w porywie geniuszu robiąc nową instalację podpiąłem + z alternatora za stacyjką, więc jak porządnie ładowało to szlag trafiał styki w wyżej wymienionej. W tym momencie obwody za stacyjką dostawały prąd wyłącznie z alternatora, w tym regulator napięcia który niespecjalnie dobrze to przyjmował.
Po naprostowaniu od 1200 km siedzi pod maską elektroniczny regulator do sześciodiodowego alternatora kupiony w pierwszym lepszym motoryzacyjnym w Hajnówce i wszystko śmiga jak trzeba...

Dwie stacyjki i trzy regulatory później stwierdziłem że w porywie geniuszu robiąc nową instalację podpiąłem + z alternatora za stacyjką, więc jak porządnie ładowało to szlag trafiał styki w wyżej wymienionej. W tym momencie obwody za stacyjką dostawały prąd wyłącznie z alternatora, w tym regulator napięcia który niespecjalnie dobrze to przyjmował.
Po naprostowaniu od 1200 km siedzi pod maską elektroniczny regulator do sześciodiodowego alternatora kupiony w pierwszym lepszym motoryzacyjnym w Hajnówce i wszystko śmiga jak trzeba...
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
.
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 9:57 am przez tarhim, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
.
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 9:58 am przez tarhim, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
no, i można byłoRafał D pisze:widać można bo nie działatarhim pisze:
Nie bardzo wiem co tu można skiepścić w łączeniu - + do +, Sz do Sz, - do -, i + do obiegu za stacyjkę.

Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Ale regulator był podłączony dobrze, tylko alternator źleRafał D pisze:no, i można byłoRafał D pisze:widać można bo nie działatarhim pisze:
Nie bardzo wiem co tu można skiepścić w łączeniu - + do +, Sz do Sz, - do -, i + do obiegu za stacyjkę.

UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
- kpeugeot
-
- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
nie chcę zakąłdac nowego tematu
jakie winno być ławdowanie z alternatora na klemach aku?
ja mam bez świateł jakieś 13,6
a jak zapalę światała drogowe spada na 12,8V
jakie winno być ławdowanie z alternatora na klemach aku?
ja mam bez świateł jakieś 13,6
a jak zapalę światała drogowe spada na 12,8V
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
Pasek masz dobrze naciągnięty? Ja mam 14 z groszami bez świateł, 13,3 z. Jakie masz napięcie bez ładowania?kpeugeot pisze:nie chcę zakąłdac nowego tematu
jakie winno być ławdowanie z alternatora na klemach aku?
ja mam bez świateł jakieś 13,6
a jak zapalę światała drogowe spada na 12,8V
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
- kpeugeot
-
- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
12,2 V - bo letko się rozładował
musze sprawdzić pasek ale raczej jest dobrze naciągnięty
musze sprawdzić pasek ale raczej jest dobrze naciągnięty
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
- dmuchawiec
-
- Posty: 123
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
tarhim pisze: Ta, tak pewnie będzie najprościej. I regulator będzie wbudowany miał.
Znasz może jakieś zamienniki takie żeby nie trzeba było mocowania
przerabiać?
nie trzeba kombinować - rosyjskie alternatory do uaza też mają wewnętrzne regulatory umieszczone wcarinus pisze: Przepraszam,nie 10-letnim tylko 20-letnim.Też antyk i o profanacji nie ma
mowy,ale chodzi i nie musiałem się bawić w jakieś regulatory
zewnętrzne.
szczotkotrzymaczu - takie: http://www.vtn.ru/ru/112a1.html
a schematy tu - http://t.ua/auto/112a1s.htm
albo na uazbuce
pzdr
dmuch
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87
Uaz 315126 '87
- kpeugeot
-
- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Dziwny problem z ładowaniem.
jaki winno byc ładowanie aku na wolnych obrotach bez obciązenia?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości