zawieszenie - twardo czy miekko ??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Jaroma » ndz lip 12, 2009 8:29 pm

Próbował ktoś może odjąć jedno czy dwa pióra ??
No bo tak... fabryka wsadziła resorów tyle by wozić na pace pół tony złomu.. tymczasem ja to tam głównie powietrze transportuje.
Tak więc czy może ktoś tu próbował zmiękczyć prace zawieszenia ??
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: chudy2 » ndz lip 12, 2009 9:04 pm

trzeba byc twardym :)2 :)21

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Bart03 » ndz lip 12, 2009 9:09 pm

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: klucz13 » ndz lip 12, 2009 9:10 pm

ZA łatwe lepiej mulić :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Jaroma » ndz lip 12, 2009 9:39 pm

klucz13 pisze:
ZA łatwe lepiej mulić :wink:
:)21
Czytałem, nic tam dla mnie. Albo źle sie wyrażam albo jest am źle rozumiany :)21
Nie klepałem resorów, mam 9 piór z przodu i 7 z tyłu - jak fabryka chciała.
Jedynie Bart napisał cos co by mnie interesowało
Bart03 pisze: "ja wywalilem 2 piora z tylu i jest ok"
No to Bart rozwiń temat. Które pióra wywaliłeś. Przy okazji jakie masz amory i jak zamocowane ?? Moje sie urwały a jak chciałem je mignąć w to samo miejsce to sie okazało ze w tym miejscu nie mają prawa pracować :lol: Wczesniej tam nie zaglądałem :)3
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Bart03 » ndz lip 12, 2009 10:56 pm

wywalilem 2 dolne

amory mam nitrochargery przod i tyl ale wszystko mocno zmotane wiec watpie zeby ciebie to interesowalo
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Jaroma » ndz lip 12, 2009 11:05 pm

Bart03 pisze:wywalilem 2 dolne

amory mam nitrochargery przod i tyl ale wszystko mocno zmotane wiec watpie zeby ciebie to interesowalo
Wręcz przeciwnie, bardzo mnie interesuje. Zawieszenie to ostatnie miejsce gdzie jeszcze nie poprawiłem fabryki :)21
Kiedyś podałeś linka do swoich fotek z budowy... inspirujące :)21
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Bart03 » pn lip 13, 2009 4:16 pm

tak tylko ja mam tak drastycznie przerobione auto ze z uaza mam tylko rame, reduktor i tymczasowo mosty. Tylne amory mam wspawane w specjalna belke - w twoim wypadku to sie nie uda bo masz bude uaza :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Jaroma » pn lip 13, 2009 6:47 pm

Bart03 pisze:tak tylko ja mam tak drastycznie przerobione auto ze z uaza mam tylko rame, reduktor i tymczasowo mosty. Tylne amory mam wspawane w specjalna belke - w twoim wypadku to sie nie uda bo masz bude uaza :)21
Chwilowo :)21 Kilka wątków tu zapoczątkowałem własnie w celu rozwinięcia pewnej koncepcji :)21
Pamiętam twoje fotki z budowy ze stronki dobrebopolskie.com ale niestety portal juz nie istnieje.
Układ napędowy zrobiony mam zadowalająco... kwestia mostów, w tylnym mam zmotaną blokadę wiec póki dyfer żyje to nie wymieniam.
Buda waży kupe zbędnych kilo i właśnie dumam nad czymś z rurek. Mocowania amorów się zweryfikowały negatywnie i plan jest taki by zrobić to dobrze ... wiec ciąć metal krzesać iskry i zrobię tam miejsce na amory, praca amora ważniejsza.
Propos resorów. Napisałeś ze wywaliłeś dwa dolne pióra. Pierwsze dolne to takie bardzo krótkie, drugie niewiele dłuższe. Na pewno o tych mowa czy mam inaczej :)21
A przy okazji. Ile waży ten twój laminat ?
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: EDEK:):):) » pn lip 13, 2009 9:12 pm

Witam .Chlopie wladuj na pake to co ci potrzeba w terenie a nic ci nie budiet skakac ja naprzyklad woze skrzynie po pociskach do dzialek a wniej pól uaza w razie co :wink: a dodatkowo wszelakie narzedzia x 2 siekiera lopaty dwie liny tez dwie w tym jedna do hamowania su-22 :D lewarek hydrauliczny i bóg wie co jeszcze i.....pracuje pieknie :D
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Jaroma » pn lip 13, 2009 9:21 pm

EDEK:):):) pisze:Witam .Chlopie wladuj na pake to co ci potrzeba w terenie a nic ci nie budiet skakac ja naprzyklad woze skrzynie po pociskach do dzialek a wniej pól uaza w razie co :wink: a dodatkowo wszelakie narzedzia x 2 siekiera lopaty dwie liny tez dwie w tym jedna do hamowania su-22 :D lewarek hydrauliczny i bóg wie co jeszcze i.....pracuje pieknie :D
He he no właśnie plan jest taki ze chcę dostosować zawieszenie do wagi a nie wage do zawieszenia :)21
Nadwaga jest przyczyną licznych problemów :)21
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Bart03 » pn lip 13, 2009 9:40 pm

wywalilem 2 wlasnie razem z tym bardzo krotkim ktore bardziej dziala jak podkladka niz pioro i nie wiem na kit to tam dali :)21 ale przy moim lekkim tyle pomoglo :)2

budy nie mam z laminatu tylko oryginal stalowy z mojego wranglera - waga stalowej to okolo 150 kg, dobry laminat to okolo 90 kg
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

zyjo
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: chełmno

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: zyjo » wt lip 14, 2009 6:38 am

Też muszę się poważnie zastanowić nad modyfikacja zawieszenia, jak ostatnio jeździłem z kumplami to mówili, że chwilami uaz był 30 cm nad ziemią skakał jak piłka.
Myślałem o założeniu nowych amortyzatorów ale to chyba nie wystarczy, zazwyczaj jeżdżę sam albo we dwoje.
Toyota 4 Runner 3.0 ben 1990r.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD 1994r
Uaz 31512 1995r

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Jaroma » pt lip 17, 2009 9:28 am

zyjo pisze:Też muszę się poważnie zastanowić nad modyfikacja zawieszenia, jak ostatnio jeździłem z kumplami to mówili, że chwilami uaz był 30 cm nad ziemią skakał jak piłka.
Myślałem o założeniu nowych amortyzatorów ale to chyba nie wystarczy, zazwyczaj jeżdżę sam albo we dwoje.
No właśnie tą osobliwość tego zawieszenia staram sie rozkminić :)21 Na jakims lekkim dołku płynnie nurkuje a po chwili wyskakuje w góre jak wystrzelony.... i dostaje kiwaka tyl -przód :-? Jak szeroko to spoko da sie opanować :)21 ale gdzies w miescie albo jak wąsko i blisko drzewa to sie groźnie robi...
Wczesniej ze słabym dislem nie przeszkadzalo to tak bardzo, po zmianie motora autko żwawe sie zrobiło to i chwile grozy coraz częściej są ...
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Carlson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: wt lis 21, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Carlson » pt lip 17, 2009 10:53 am

Jaroma pisze:
zyjo pisze:Też muszę się poważnie zastanowić nad modyfikacja zawieszenia, jak ostatnio jeździłem z kumplami to mówili, że chwilami uaz był 30 cm nad ziemią skakał jak piłka.
Myślałem o założeniu nowych amortyzatorów ale to chyba nie wystarczy, zazwyczaj jeżdżę sam albo we dwoje.
No właśnie tą osobliwość tego zawieszenia staram sie rozkminić :)21 Na jakims lekkim dołku płynnie nurkuje a po chwili wyskakuje w góre jak wystrzelony.... i dostaje kiwaka tyl -przód :-? Jak szeroko to spoko da sie opanować :)21 ale gdzies w miescie albo jak wąsko i blisko drzewa to sie groźnie robi...
Wczesniej ze słabym dislem nie przeszkadzalo to tak bardzo, po zmianie motora autko żwawe sie zrobiło to i chwile grozy coraz częściej są ...
Tak to jest, jak się nie pamięta o oryginalnych dobrych proporcjach jakie występują w Uazie, pomiędzy mocą silnika oraz możliwościami układu zawieszenia i hamulcowego :D

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Jaroma » pt lip 17, 2009 11:12 am

Carlson pisze:
Jaroma pisze: No właśnie tą osobliwość tego zawieszenia staram sie rozkminić :)21 Na jakims lekkim dołku płynnie nurkuje a po chwili wyskakuje w góre jak wystrzelony.... i dostaje kiwaka tyl -przód :-? Jak szeroko to spoko da sie opanować :)21 ale gdzies w miescie albo jak wąsko i blisko drzewa to sie groźnie robi...
Wczesniej ze słabym dislem nie przeszkadzalo to tak bardzo, po zmianie motora autko żwawe sie zrobiło to i chwile grozy coraz częściej są ...
Tak to jest, jak się nie pamięta o oryginalnych dobrych proporcjach jakie występują w Uazie, pomiędzy mocą silnika oraz możliwościami układu zawieszenia i hamulcowego :D
Hamulce tarczowe som :)2 :)21 a oryginalnie zawieszenie przy smiganiu na pusto nie pracuje dobrze, dopiero jak sie wpakuje 200kg na pake :lol:
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: carinus » pt lip 17, 2009 1:36 pm

Myslałeś nad wstawieniem sprężyn obok odelżonego resora i mocniejszy amorek z małego stara?Ponoć zachowanie na drodze znacznie się poprawia.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Jaroma » pt lip 17, 2009 1:47 pm

carinus pisze:Myslałeś nad wstawieniem sprężyn obok odelżonego resora i mocniejszy amorek z małego stara?Ponoć zachowanie na drodze znacznie się poprawia.
Fajnie by było wstawić całe zawieszenie na springach :roll: i jakieś odpowiednie amory ohlinsa :)21
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: pilmar » sob lip 18, 2009 8:03 am

Bart03 pisze:tak tylko ja mam tak drastycznie przerobione auto ze z uaza mam tylko rame, reduktor i tymczasowo mosty:)21
właśnie się zastanawiałem, oglądając gdzieś zdięcia z budowy, czy warto było postawić tyle roboty na mostach i resorach uaza. :roll: :wink:

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: carinus » ndz lip 19, 2009 3:05 pm

Jaroma pisze:
carinus pisze:Myslałeś nad wstawieniem sprężyn obok odelżonego resora i mocniejszy amorek z małego stara?Ponoć zachowanie na drodze znacznie się poprawia.
Fajnie by było wstawić całe zawieszenie na springach :roll: i jakieś odpowiednie amory ohlinsa :)21
Całe zawieszenie to sporo roboty z drążkami a wstawienie dodatkowych springów, pozostawiając ze 2 pióra na mocowanie mostu jest już do przyjęcia.Pozostaje tylko dobór właściwych sprężyn z odpowiedniego samochodu.Staram się zrobić z mojego UAZ-a samochodzik rekreacyjny i dobre zachowanie na twardym podłożu przy większych prędkościach bedzie dla mnie najważniejsze.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Bart03 » ndz lip 19, 2009 9:29 pm

pilmar pisze:
Bart03 pisze:tak tylko ja mam tak drastycznie przerobione auto ze z uaza mam tylko rame, reduktor i tymczasowo mosty:)21
właśnie się zastanawiałem, oglądając gdzieś zdięcia z budowy, czy warto było postawić tyle roboty na mostach i resorach uaza. :roll: :wink:
patrzac na to z perspektywy czasu - to nie bylo warto - lepiej kupic krotkiego gr-a i wsadzic na niego bude z jeepa - pasuje tak samo dobrze jak na rame uaza a przy zawieszeniu i napedach nie trzeba juz grzebac :)26
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Jaroma » pn lip 20, 2009 6:43 am

carinus pisze:
Jaroma pisze:
carinus pisze:Myslałeś nad wstawieniem sprężyn obok odelżonego resora i mocniejszy amorek z małego stara?Ponoć zachowanie na drodze znacznie się poprawia.
Fajnie by było wstawić całe zawieszenie na springach :roll: i jakieś odpowiednie amory ohlinsa :)21
Całe zawieszenie to sporo roboty z drążkami a wstawienie dodatkowych springów, pozostawiając ze 2 pióra na mocowanie mostu jest już do przyjęcia.Pozostaje tylko dobór właściwych sprężyn z odpowiedniego samochodu.Staram się zrobić z mojego UAZ-a samochodzik rekreacyjny i dobre zachowanie na twardym podłożu przy większych prędkościach bedzie dla mnie najważniejsze.
To jak juz uda ci się osiągnąć cel to pisz na forum co i z czego zmotałeś... :)21
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: carinus » pn lip 20, 2009 8:47 pm

Jaroma pisze: To jak juz uda ci się osiągnąć cel to pisz na forum co i z czego zmotałeś... :)21
Sam nie dam rady.Muszę mieć trochę informacji co można założyć,potem juz tylko zostanie kwestia pogrzebania przy mostach a to pójdzie szybko.Na ruskich stronach sa fajne fotki ale nie mam opisu z czego jest to wyciągnięte.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: Bart03 » pn lip 20, 2009 9:12 pm

jak nie dasz rady to znaczy ze cienbi bolek z ciebie :)21

wez kartke, pare browarow, pomysl i wykonaj
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Re: zawieszenie - twardo czy miekko ??

Post autor: leszek » wt lip 21, 2009 7:08 pm

bart a ty już tym swoim wyjechałeś z garażu.
kilka lat temu jak zaczynałeś zmote to ona miała jeszcze sens teraz można ją traktować jako przykład że czasy się zmieniają i plan pięcioletni można sobie wsadzić :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość