jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
Władek

- Posty: 1977
- Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Władek » śr cze 30, 2004 4:11 pm
Na mostach są rurki takie jakieś, mówią, że tak musi być?
A na poważnie - w jaki sposób robicie przedłużenie elastyczne tych rurek odpowietrzających na mostach? Z czego te rurki najlepiej zrobić i gdzie najlepiej i najbezpieczniej je podwiesić, aby spełniały swoją rolę a jednocześnie, aby nie przedostawała tam się woda?
Władek - Kraków
-
kpeugeot
-

- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kpeugeot » śr cze 30, 2004 4:31 pm
a ja jestem ciekaw ile z osób jeżdżacych uazami i topiących uazy ma wyciągniete odpowietrzenia bo ja i zbowid nie mamy a mosty sie nieźle trzymają i po wodzie też czasami brykamy???
czy faktycznie te odpowietrzenia sa takie potrzebne???
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
-
---Ryba---

- Posty: 749
- Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ---Ryba--- » śr cze 30, 2004 6:41 pm
kpeugeot pisze:...czy faktycznie te odpowietrzenia sa takie potrzebne???
W niczym Ci nie będą przeszkadzać więc niech będą. A załórzmy że wjedziesz do wody i trochę w niej stoisz. Wcześniej rozgrzany most schładza się, schładza się również powietrze w moście kurcząc się jednocześnie, no i zasysa wodę. Po kilku razach to będą Ci kijanki w moście pływać.
-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » śr cze 30, 2004 7:10 pm
Oj! odpowietrzenie mostow jest potrzebne.
Ja to robie z elastycznego weza igielitowego o srednicy takiej ze wciskam go na sile na odpowietrznik wkrecony w most. Wezyki te przynosi moja matka ze szpitala, w ktorym pracuje. Podobna uzywa sie ich do odsysania jakis glutow

grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
romanowicz_z3 car469b

- Posty: 328
- Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: romanowicz_z3 car469b » śr cze 30, 2004 7:38 pm
RudeBoy pisze:Oj! odpowietrzenie mostow jest potrzebne.
Ja to robie z elastycznego weza igielitowego o srednicy takiej ze wciskam go na sile na odpowietrznik wkrecony w most. Wezyki te przynosi moja matka ze szpitala, w ktorym pracuje. Podobna uzywa sie ich do odsysania jakis glutow

A jak ktoś ma kiepski kontakt z Panią Mamą RudeBoy'a to polecam DHO tam na stoisku igielitowym jest tego dużo i we wszystkich mądrych rozmiarach

Tzarrr!!
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr cze 30, 2004 8:31 pm
Władek pisze:Na mostach są rurki takie jakieś, mówią, że tak musi być?
A na poważnie - w jaki sposób robicie przedłużenie elastyczne tych rurek odpowietrzających na mostach? Z czego te rurki najlepiej zrobić i gdzie najlepiej i najbezpieczniej je podwiesić, aby spełniały swoją rolę a jednocześnie, aby nie przedostawała tam się woda?
Władziu!Odpowietrzenie owszem być powinno.Myślałem kiedyś dać tam nawet małe nadciśnienie,coby most w wodzie będąc,bąbelki puszczał/fajnie by wygladało/.
Zwykły igielit może szybko się zerwać-ja robię to używajac starego długiego elastyka od hamulców:do mostu przykręcony i po ramie do góry.
Poldi przód jest tu przydatny.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
---Ryba---

- Posty: 749
- Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ---Ryba--- » śr cze 30, 2004 8:37 pm
Mój igielit po pół roku już jest twardy jak kamień i lada moment sobie pęknie. Założę wtedy gumowe wężyki a nie jakieś tam badziewne igielity.
-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » śr cze 30, 2004 9:06 pm
No to moze macie gownolity a nie igielity. Zalozylem takie weze do mojego pierwszego gaza. Bylo to lat temu 8. Do tej pory syf ten przeszedl przez 3 wlascicieli a odpowietrzenie dalej to co ja zalozylem
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr cze 30, 2004 10:10 pm
To widać jakis "specialigelit".Jak bedę juz pod kroplówką leżał to gwizdnę kawałek dla chłopaków,bo inaczej nie mam szansy

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
CLIMBER
-

- Posty: 1362
- Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
- Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury
Post
autor: CLIMBER » śr cze 30, 2004 11:12 pm
vandall1 pisze:Władek pisze:Na mostach są rurki takie jakieś, mówią, że tak musi być?
A na poważnie - w jaki sposób robicie przedłużenie elastyczne tych rurek odpowietrzających na mostach? Z czego te rurki najlepiej zrobić i gdzie najlepiej i najbezpieczniej je podwiesić, aby spełniały swoją rolę a jednocześnie, aby nie przedostawała tam się woda?
Władziu!Odpowietrzenie owszem być powinno.Myślałem kiedyś dać tam nawet małe nadciśnienie,coby most w wodzie będąc,bąbelki puszczał/fajnie by wygladało/.
Zwykły igielit może szybko się zerwać-ja robię to używajac starego długiego elastyka od hamulców:do mostu przykręcony i po ramie do góry.
Poldi przód jest tu przydatny.
moj znajomy ma na gaziku malutki kompresorek i w wodzie go załacza kompresorek tłoczy małe cisnienie do mostu i ma 100% pewnosci ze wody w mostach miec nie bedzie
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
-
RudeBoy
-

- Posty: 3656
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
- Lokalizacja: Kraków / Balice
Post
autor: RudeBoy » czw lip 01, 2004 12:24 am
CLIMBER pisze:moj znajomy ma na gaziku malutki kompresorek i w wodzie go załacza kompresorek tłoczy małe cisnienie do mostu i ma 100% pewnosci ze wody w mostach miec nie bedzie
Mostow to bym nie podlaczal do kompresora ale aparat zaplonowy to owszem.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
-
CLIMBER
-

- Posty: 1362
- Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
- Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury
Post
autor: CLIMBER » czw lip 01, 2004 8:55 am
a czemu nie w mostach?? jak narazie sprawdza sie znakomicie ale fakt aparat zapłonowy jest bardziej czuły na wode niz mosty
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
-
Mikołaj
-

- Posty: 1499
- Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Opole
Post
autor: Mikołaj » czw lip 01, 2004 11:00 am
CLIMBER pisze:kompresorek tłoczy małe cisnienie do mostu i ma 100% pewnosci ze
olej z mostu uazowego wypycha się wszystkimi dziurami i uszczelniaczami

Ja po każdej imprezie błotnej wymieniam olej w mostach i mam spokój...
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

-
GAZFAN
-

- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GAZFAN » czw lip 01, 2004 11:03 am
Najlepsze rozwiazanie to częste wymienianie.....
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69

-
kpeugeot
-

- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kpeugeot » czw lip 01, 2004 11:14 am
czyli trza se odpowietrzenia odpuścić
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
-
CLIMBER
-

- Posty: 1362
- Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
- Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury
Post
autor: CLIMBER » czw lip 01, 2004 2:16 pm
Mikołaj pisze:CLIMBER pisze:kompresorek tłoczy małe cisnienie do mostu i ma 100% pewnosci ze
olej z mostu uazowego wypycha się wszystkimi dziurami i uszczelniaczami

Ja po każdej imprezie błotnej wymieniam olej w mostach i mam spokój...
jezeli jest odpowiednio niskie cisnienie to nie ma sznas na wypchniecie oleju z mostów
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
-
uadam

- Posty: 547
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: uadam » czw lip 01, 2004 4:21 pm
A co to znaczy niskie ciśnienie? Ja słyszałem, że powinno się podawać jakieś 0,2-0,4 atm. Ale może ktoś ma praktyczne doświadczenie w tym zakresie?
rybak
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » czw lip 01, 2004 8:20 pm
Ja mam wyciągnięte odpowietrzenia do góry igielitem, ale zbrojonym i jak na razie nie sztywnieje

, a wody i tak zdrajca nabrał do tylnego mostu przez nieszczelną półoś (już uszczelniona), w moim poprzednim uzie miałem odpowietrzenia fabryczne, a wody opił się bo poprzedni właściciel wyciągnął simera z piasty i zapomniał włożyć z powrotem, generalnie woda i tak znajdzie sobie drogę czy się to podniesie, czy zostawi

, ale patent z kompresorkiem kto wie ?
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » czw lip 01, 2004 8:51 pm
uadam pisze:A co to znaczy niskie ciśnienie? Ja słyszałem, że powinno się podawać jakieś 0,2-0,4 atm. Ale może ktoś ma praktyczne doświadczenie w tym zakresie?
Nie mam,ale wydaje się,że nadciśnienie powinno być takie jak przewidywana głębokość zanurzenia/wys słupa wody/

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
CLIMBER
-

- Posty: 1362
- Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
- Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury
Post
autor: CLIMBER » pt lip 02, 2004 12:09 am
0,2 0,4 wystarczy chodzi tylko o wyrównanie róznicy cisnien ktor przeciez kilkanascie centymetrów pod woda nie jest zbyt duza
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
-
GAZFAN
-

- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GAZFAN » pt lip 02, 2004 11:15 am
CLIMBER pisze:0,2 0,4 wystarczy chodzi tylko o wyrównanie róznicy cisnien ktor przeciez kilkanascie centymetrów pod woda nie jest zbyt duza
moj most byl najglebiej na ponad metrze pod woda

Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69

-
BĄKU

- Posty: 1579
- Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Tychy
Post
autor: BĄKU » pt lip 02, 2004 4:46 pm
Ja miałem kiedyś mosty 1,5 metra nad wodą, a kiedyś udało nam się jeżdzić po jeziorze co miało 22 m głębokości.

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
-
CLIMBER
-

- Posty: 1362
- Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
- Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury
Post
autor: CLIMBER » pn lip 05, 2004 1:58 pm
GAZFAN pisze:CLIMBER pisze:0,2 0,4 wystarczy chodzi tylko o wyrównanie róznicy cisnien ktor przeciez kilkanascie centymetrów pod woda nie jest zbyt duza
moj most byl najglebiej na ponad metrze pod woda

to juz kwestia ustawienia cisnienia
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
-
Dragunov
-

- Posty: 1473
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dragunov » śr sie 04, 2004 9:59 pm
a jakby tam założyć coś na kształt hmm.. zaworu zwrotnego? małego odpowietrznika wypuszczającego powietrze tylko w jedną stronę. a co do pompowania powietrza do mostów to chyba star 266 ma ten patent (no ale tam są MOSTY i KOMPRESOR:)
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
-
Artur

- Posty: 562
- Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
- Lokalizacja: Piła
Post
autor: Artur » czw sie 05, 2004 8:07 am
Dragunov pisze:a jakby tam założyć coś na kształt hmm.. zaworu zwrotnego? małego odpowietrznika wypuszczającego powietrze tylko w jedną stronę. a co do pompowania powietrza do mostów to chyba star 266 ma ten patent (no ale tam są MOSTY i KOMPRESOR:)
no ma
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości