przelozenie w mostach uaz??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

przelozenie w mostach uaz??

Post autor: cmegorz » sob wrz 05, 2009 3:52 pm

Witam. Pisaliscie o że uaz ma przelożenia 8/37 i 8/41 takie ja mam bo rozebralem i przeliczylem. a kolega ma 9/41
co to za przelozenie?
uaz yz250f bmw 325

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Takayuki » sob wrz 05, 2009 4:01 pm

Tarpan jakiś takie miał, Honker?

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Didymos » sob wrz 05, 2009 8:25 pm

Honker niekoniecznie.
To przełożenie wywodzi się z warszawy z silnikiem s21, różne żukopodobne później to dziedziczyły.
Generalnie w PL były robione 7/41, 8/41, 9/41, 10/41.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: carinus » ndz wrz 06, 2009 9:55 am

cmegorz pisze:Witam. Pisaliscie o że uaz ma przelożenia 8/37 i 8/41 takie ja mam bo rozebralem i przeliczylem. a kolega ma 9/41
co to za przelozenie?
Też bym chciał zmienić przełożenie na 10/41 żeby silnik nie wyskoczył z ramy przy 70km/h.Z jaką prędkością jeżdzi ten kolega?Chodzi mi o prędkości przy których silnik nie jest krecony na maksa.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: cmegorz » ndz wrz 06, 2009 10:19 am

Jak go kupowalismy to calą drogę jechalismy do domu 70-80 i bylo ok tyle ze tam siedzi disel 2,4 mb.
uaz yz250f bmw 325

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Bart03 » pn wrz 07, 2009 6:29 am

ja do diesla zapodalem 10/41 tyle ze to slabizna - szybko leca zeby ataku nawet przy slabym 2,4D z MB :)3
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: cmegorz » pn wrz 07, 2009 8:08 am

A ile kosztuje, moze ktos ma 8/37 czuć duza ruznice 8/41, mam uazowołge pod maską i gdy założyłem 33" to stracil mocy niewiem czy to juz po silniku, czy poprostu mu ciężej?
uaz yz250f bmw 325

Frolik
Posty: 393
Rejestracja: śr lut 25, 2009 10:52 am

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Frolik » pn wrz 07, 2009 10:27 am

Miałem 10/41 w poprzednim Uazie, w którym był silnik Perkinsa.

Oryginalnie z tego co wiem takie przełozenie miał Tarpan Rolnik własnie z silnikiem Perkinsa.

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: maruda » pn wrz 07, 2009 11:21 am

Jeżeli stracił moc, to po silniku, jeżeli stracił siłę napędową, to zmiana przełożeń pomoże. :)13

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: carinus » pn wrz 07, 2009 2:40 pm

Zalezy do czego używasz UAZ-a.Ja w większości jeżdzę rekreacyjnie po twardych drogach szutrowych i czarnych a sporadycznie w ciężkim terenie.Dla mnie jazda z predkością 70-80km/h na przeł.8/41 to kupa huku.Przed modernizacją silnika to była jego pr. max. a teraz mam licznikowe 100 a silnik jeszcze chce wyskoczyć z ramy i mnie wyprzedzić,dlatego muszę zmienic przełożenie dla większego komfortu jazdy.Jak masz silnik zdrowy to niezależnie od przełożenia musisz uzyskac tę samą prędkość max.Nieważne jak długo się bujasz do tej prędkości(zależy od przełożeń) ale powinna być stała.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Marcin_75 » pn wrz 07, 2009 7:06 pm

carinus pisze:Jak masz silnik zdrowy to niezależnie od przełożenia musisz uzyskac tę samą prędkość max.Nieważne jak długo się bujasz do tej prędkości(zależy od przełożeń) ale powinna być stała.

Dość odważna teza. Przecież silnik charakteryzuje się czymś takim jak maksymalne obroty - i te obroty * przełożenie (całkowite, łacznie z wymiarem koła, etc) to właśnie prędkość maksymalna.
W twojej teorii silnik musiałby dostosować maksymalne obroty do przełożenia.
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: carinus » pn wrz 07, 2009 8:17 pm

Marcin_75 pisze:
carinus pisze:Jak masz silnik zdrowy to niezależnie od przełożenia musisz uzyskac tę samą prędkość max.Nieważne jak długo się bujasz do tej prędkości(zależy od przełożeń) ale powinna być stała.

Dość odważna teza. Przecież silnik charakteryzuje się czymś takim jak maksymalne obroty - i te obroty * przełożenie (całkowite, łacznie z wymiarem koła, etc) to właśnie prędkość maksymalna.
W twojej teorii silnik musiałby dostosować maksymalne obroty do przełożenia.
Jest trochę inaczej niż piszesz.O predkości max. decyduje moc silnika a przełożenia w przeniesieniu napędu mogą jedynie umożliwić osiągnięcie tej max. prędk. lub skutecznie ją ograniczyć.Gdybyś w swoim silniku podniósł obroty max. silnika bez zwiększenia momentu obrotowego to nic to nie da,autko nie pojedzie szybciej nawet gdybyś dał przełożenie 1;1.Fizyka jest nieubłagana.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: cmegorz » pn wrz 07, 2009 9:26 pm

carinus pisze:Zalezy do czego używasz UAZ-a.Ja w większości jeżdzę rekreacyjnie po twardych drogach szutrowych i czarnych a sporadycznie w ciężkim terenie.Dla mnie jazda z predkością 70-80km/h na przeł.8/41 to kupa huku.Przed modernizacją silnika to była jego pr. max. a teraz mam licznikowe 100 a silnik jeszcze chce wyskoczyć z ramy i mnie wyprzedzić,dlatego muszę zmienic przełożenie dla większego komfortu jazdy.Jak masz silnik zdrowy to niezależnie od przełożenia musisz uzyskac tę samą prędkość max.Nieważne jak długo się bujasz do tej prędkości(zależy od przełożeń) ale powinna być stała.

uzywam do terenu po czarnym jezdze dojezdzajac do lasu, jak go kupilem wracajac rozpedzilismy sie nim do120 mierzone osobowka, teraz to niewiem czy pojdzie 70. wiec te wolne przelozenia sa duzo silniejsze w terenie? na 8/41 bylem zadowolony jak byl zdrowy silnik. ile moze kosztowac wolne przelozenie?
uaz yz250f bmw 325

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Marcin_75 » pn wrz 07, 2009 9:39 pm

carinus pisze:Fizyka jest nieubłagana.
Tak, to wszystko jest uproszczenie - ale w/g mnie nie jest tak, że ten sam silnik z różnymi przełożeniami osiągnie tę samą prędkość maksymalną. "Wolne" przełożenie tę prędkość obetnie, natomiast nie jest tak, że "szybkie" przełożenie będzie w nieskończoność tę prędkość podnosić.
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Didymos » wt wrz 08, 2009 8:41 am

cmegorz pisze:uzywam do terenu po czarnym jezdze dojezdzajac do lasu, jak go kupilem wracajac rozpedzilismy sie nim do120 mierzone osobowka, teraz to niewiem czy pojdzie 70. wiec te wolne przelozenia sa duzo silniejsze w terenie? na 8/41 bylem zadowolony jak byl zdrowy silnik. ile moze kosztowac wolne przelozenie?
8/41 to jest właśnie wolne przełożenie, wolniejsze - 7/41 były tylko w honkerach z silnikiem polda, wszystkie inne są szybsze.
Chyba jednak coś nie tak z silnikiem, jak nie daje rady na 8/41
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: carinus » wt wrz 08, 2009 2:54 pm

Marcin_75 pisze:
carinus pisze:Fizyka jest nieubłagana.
Tak, to wszystko jest uproszczenie - ale w/g mnie nie jest tak, że ten sam silnik z różnymi przełożeniami osiągnie tę samą prędkość maksymalną. "Wolne" przełożenie tę prędkość obetnie, natomiast nie jest tak, że "szybkie" przełożenie będzie w nieskończoność tę prędkość podnosić.

Dokładnie o tym samym napisałem,przeczytaj dokładnie moją wypowiedź.
O predkości max. decyduje moc silnika a przełożenia w przeniesieniu napędu mogą jedynie umożliwić osiągnięcie tej max. prędk. lub skutecznie ją ograniczyć.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Marcin_75 » wt wrz 08, 2009 3:22 pm

carinus pisze: Dokładnie o tym samym napisałem,przeczytaj dokładnie moją wypowiedź.
Tak, ale wcześniej napisałeś:
carinus pisze: Jak masz silnik zdrowy to niezależnie od przełożenia musisz uzyskac tę samą prędkość max.
i z tym się nie zgadzałem :)
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: morte36 » wt wrz 08, 2009 4:09 pm

hehehe zacięta dyskusja
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: carinus » wt wrz 08, 2009 8:15 pm

Marcin_75 pisze:
carinus pisze: Dokładnie o tym samym napisałem,przeczytaj dokładnie moją wypowiedź.
Tak, ale wcześniej napisałeś:
carinus pisze: Jak masz silnik zdrowy to niezależnie od przełożenia musisz uzyskac tę samą prędkość max.
i z tym się nie zgadzałem :)
Zgodzę się z Twoję niezgodą lecz popatrz do czego odnosiła się moja wypowiedź.Odnosiło się to do zmiany przełożenia na kołach po założeniu przez kolegę cmegorza opon 33" i wyniku tego zmalała prędkość max. choć przy zdrowym silniku powinna być podobna lub nawet większa gdyż w mostach ma przełożenia dosyc wolne.

Czy teraz się ze mną zgodzisz?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Marcin_75 » wt wrz 08, 2009 8:49 pm

Zgadzam się, a co mi tam :)21
Pozdrawiam!
Marcin

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: cmegorz » wt wrz 08, 2009 10:06 pm

a mi nie chodzi o predkosc max, tylko o zerwanie z miejsca siłę w terenie, a to się zmieniło niwiem czy przez koła? dlatego pytam czy ktos jezdził na 8/37 przełozeniu?
uaz yz250f bmw 325

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Bart03 » śr wrz 09, 2009 6:18 am

przy 8/37 takich cudow juz nie zrobisz w terenie ale i tak nie ma zle bo jedynka jest na tyle krotka ze sobie poradzi no i nie trzeba az tak szybko wajchowac lewarkiem
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: pilmar » ndz wrz 13, 2009 7:35 pm

cmegorz pisze:a mi nie chodzi o predkosc max, tylko o zerwanie z miejsca siłę w terenie, a to się zmieniło niwiem czy przez koła? dlatego pytam czy ktos jezdził na 8/37 przełozeniu?
jeździłem na 8/37 na bfg33/12,5/15
na uazowołdze. 4-ką widzi górkę dużo wcześniej niz ty.
w terenie 1-ki czasami brakowało. Ale te przełożenia mają grubsze i mocniejsze zęby niż 8/41 i to był ich jedyny plus.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: carinus » ndz wrz 13, 2009 8:26 pm

pilmar pisze: jeździłem na 8/37 na bfg33/12,5/15
na uazowołdze. 4-ką widzi górkę dużo wcześniej niz ty.
Trochę szerokie kapcie i opory toczenia też niemałe.Jakie miałeś predkości przelotowe na czarnym przy w miare znośnych obrotach silnika?Mam teraz zjechane opony 30" i 8/41 więc przy 70km/h już troche za mocno huczy.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Re: przelozenie w mostach uaz??

Post autor: Edgarowski » pn wrz 14, 2009 9:04 pm

Silnik Uazowołga gaźnik dwugardzielowy oryginał 1989 Mosty przełożenia 8/37
W terenie nie wariuję opony ruskie Ya245 koła wyważone.Po czarnym leci spokojnie 80-90 km/h czwórka długa dobrze sobie radzi z podjazdami po górki ale musi byc rozpędzony .Trójką bez problemu wjeżdza tyle że wolniej. Max jechałem120 ale chwile i po równej drodze ale to traumatyczne przeżycie i nie polecam.Jeżdżę na LPG i uważam że bardzo duży wpływ ma właściwa regulacja którą trzeba często sprawdzać zwłaszcza czyścić filtr gazowy.Używany do dosyć dalekich wyjazdów na ryby i rekreacyjnie.
Edgar z Gór.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość